Vagoane de calatori istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Din ce se vede in poza ala e. Avea un frate geaman in garnitura sanitara de la Basarab, mai era unul prin Bucuresti Triaj pe la Apahida mai era unul...
Constructii interesante care au facut 80 de ani pe liniile noastre dar uitate. Daca despre Astra se mai stie ceva, despre constructiile Unio...prea putin.
 
Asa zic si eu.
Din pacate nu avea nicio placa sau serie veche. Pe ambele parti doar placile cu RK-ul facut la Grivita.
 
Hechtul e prezentat aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10132
 
La Buzau au fost aduse 4 vagoane de la Inelul de incercari Faurei. Printre ele Hechtul si Breda .

Fost vagon cl a 2-a fabricat la Linke-Hoffmann Werke - Breslau in 1924.

Nu stiu ca ce a sfarsit, scrisul nu se mai cunoaste.



Breda

 
Dane, cel mai probabil sunt pregatite pentru a fi restaurate si folosite in trenurile nostalgice ale regiunalei Galati...
Oare ce crezi ca le asteapta ? :confused:

Gam3: prin 2004 (parca) a fost o expeditie a membrilor railwayfan si s-au facut ceva poze atunci cu aceste vagoane. Ma gandesc ca poate vreunul din cei care au fost atunci acolo mai are poze cu Hecht-ul. Eu nu reusesc sa le gasesc pe ale mele.
 
Ma gindeam ca le asteapta autogenul, dupa cum e tendinta .

Adica au fost vagoane laborator sau dormitoare, s-a redus activitatea s-au inlocuit cu alta generatie de vagoane si astea la taiere.

Am mai pozat si eu diverse vagoane vechi care cuma nu mai exista.
 
Eu sper sa se intoarca la statia de domiciliu, Bucuresti Grivita.
Pacat ca nu era si vagonul automatizari feroviare construit la G.Dimitrov Arad in 1955.

Vagoanele de la Faurei au fost:
Breda Vagon Dinamometric fabricat Ernesto Breda (IT) 1928
Breda Vagon Dinamometric fabricat la SACFEM Arezzo (Soc.An.Costruzioni Ferroviarie Meccaniche) in 1937 - cel din poza de mai sus
Vagon laborator incercari poduri CF
Vagon Automatizari Feroviare
Laborator de Tensometrie
Laborator de Frana
Laborator pentru masutat calea
 
Vagon-uzina sau coletarie? construit la Astra Arad in 1933.
Avea lungimea de 13.50 m, ampatament 7.40 m, inaltimea cutiei vagonului de 2.96 m, tara vagonului de 16.32 tf si incarcatura de 14tf.

Timisoara 1967.
 
flo82 a spus:
Am si eu o intrebare: ce tipuri de vagoane de clasa a doua si a treia s-au utilizat la CFR, inainte de aparitia si generalizarea seriei 29-20 "dimitroave" (aparuta in 1943 si generalizata din anii 50'- pe liniile principale, si anii 60'-70'- pe liniile secundare) ?
Daca in cazul vagoanelor de clasa 1 si de dormit, datele sunt cunoscute ("Hecht", "Breda", "Astra"), in cazul vagoanelor de clasa a doua si a treia (ultima pana in 1948), nu am putut afla decat de urmatoarele tipuri:

Situatia nu e deloc simpla, zicem ca au fost Hehct, Breda si Astra pentru ca multe din aceste vagoane au rezistat pana astazi. Eu mai adaug frumoasele vagoane de cl 1 Ringhoffer.
Au fost vagoane de cl 1 fabricate in 1899, 1902, 1910, 1913, 196-1917,1927,1930, etc.
E de scris aici la fel de mult ca la cl II.

flo82 a spus:
-seria 50 53 24-26 "BMX"
Au fost construite inainte de 1918 la Arad.
In 1974, cu ocazia ultimei RK, au suferit unele modificari: osii montate de tipul "ORE-1", cu cutii de osii cu rulmenti (in locul celor cu cuzineti), iluminat incandescent si florescent, dinam nou, perdele, suporti de bagaje din aluminiu si carcasa complet metalica. Dupa 1980 multe sunt transformate in "vagon corp de garda", seria UWMAN,pentru insotirea trenurilor de marfa de catre garda militara. Amenajarile au constat in: rastel pentru armament, paturi pentru odihna, compartiment pentru personalul de garda, soba, WC.
Au fost ultimile vagoane de calatori din parcul CFR pe doua osii.

Fabricate in perioada 1913-1918 la Ganz Budapesta, Weitzer Arad. Initial au fost clasa III MAV.

flo82 a spus:
-seria 50 53 28-29
Sunt vagoanele speciale ale liniei Oravita-Anina. Realizate in 1880 sau, dupa alte date, in 1930 la Arad. Initial, erau vagoane pe doua osii. Lungimea intre tampoane
este de 15.600 mm, greutatea 30 de tone. La inceput, aveau carcasa partial din lemn, si platforme de acces descoperite la ambele capete.
In 1975, cu ocazia RK-ului, au suferit unele modificari: echiparea cu boghiuri de marfa "Y-25-CS", sistem de franare modernizat (tip frana: KE), eliminarea celor douaplatforme descoperite, carcasa complet metalica. Viteza maxima este de 80 km/h. Insa, ceea ce da "farmecul" deosebit al acestor vagoane este sistemul de incalzire, cu soba, si banchetele din lemn.

Fabricate la Weitzer in 1914-1917 initial incadrate ca ABC MAV cu 46 locuri .

Eu am urmatoarele serii:
28-29 453-1
28-29 454-9
28-29 455-6
28-29 456-6
flo82 a spus:
-seria 50 53 29-21
Sunt asemanatoare cu cele anterioare, singura deosebire fiind: soba plasata la capat (si nu la mijloc) si un boghiu austriac tip ââ???žJohann Weitzerââ??, produs inainte de 1919, la uzinele ââ???žGanzââ?? Budapesta sau ââ???žAstraââ?? Arad.

Fabricate la Gyor in 1915 si reconstruite la Grivita Rosie 1963.
Lungimea de 15.00 m, ampatament de 9.30 m. Incalzire cu abur.

In seria 29-21 au fost incadrate si vagoanele Astra 1935 foste cl III-a cu 9 compartimente / 72 locuri (dupa 1956 cl II-a) , vagoanele Astra Arad 1939 cl III (dupa 1956 cl II-a) cu 10 comparimnete / 78 locuri si vagoane fabricate la Unio Satu Mare.

Vagoanele Astra Arad 1935 (9 compartimente) erau echipate cu boghiuri de tip austriac cu ampatament de 2.5 m iar vagoanele Astra Arad 1939 (10 compartimente) erau echipate cu boghiuri tip Gorlitz greu cu ampatament de 3.6 m.
flo82 a spus:
-Conform celor mentionate in pliantul care l-am procurat in 1996 de la Muzeul CFR, se mentiona ca in anul 1927 uzinele "Astra" Arad ar fi realizat un vagon de clasa a doua si a treia, pe boghiuri. Acesta sa fie seria 50 53 97-20 ?


In perioada 1927-1928 au fost livrate 46 de vagoane cl I / II-a pe 4 osii. Aveau lungimea de 19.75 m.
flo82 a spus:
-seria 50 53 95-18
Au doua osii, greutatea proprie 23.100 kg, si 7 compartimente. Erau vagoane de clasa a doua si a treia. Mai pot fi vazute ââ???žin conservareââ?? in gara Bucuresti-Obor.
Asemanatoare cu cele din seria 28-29

Fabricate in perioada 1913-1918 la Ganz Budapesta, Weitzer Arad. Initial au fost clasa III MAV.
Atunci cand au circulat ca vagoane de clasa II-a aveau seriile :
50 53 24-26 321-7 renumerotat 40 53 95-18 000-4 fabricat Weitzer Janos Arad 1916
50 53 24-26 327-4 renumerotat 40 53 95-18 001-2 fabricat Weitzer Janos Arad 1913.

===========================================

50 53 29-21 421 - Unio Fabrica de Vagoane S.A.



50 53 29-21 1xx-x - Astra Arad 1939 fost Bafld fost Cafld


50 53 29-91 445-7
MAV Gyor 1915 pentru linia Oravita-Anina



Vagonul 50 53 29-21 409-0 de pe linia Oravita-Anina se poate vedea in vol ITF vol II lapagina 367 sau la pagina 110 din Cai Ferate din Banat - Valentin Ivanescu


La sfarsit un vagon pe care nu am apucat sa il studiez cum trebuie pentru ca a fost taiat.

Bmd 89154 sub pasarela pietonala Iasi



foto Andrei
 
Un vagon istoric la Galati.
Fost CIWL folosit ca Loborator Protectia Muncii si PSI.


cg5s5ld10e41ptiya.jpg

foto Jan Olaf Heiland - http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?30,6504652

Sper sa mai reziste pana ajung la el.
 
Gam3 a spus:
Bmd 89154 sub pasarela pietonala Iasi



foto Andrei

Exista pe undeva documentatie pentru acest tip de vagoane? Am vazut aici pe forum niste planuri pentru un vagon similar cu un geam in plus, se pot adapta?
 
@AlexD
Eu nu am nicio documentatie pentru vagonul respectiv. Pe sasiu avea trecuta lungimea, 6m.

2009
Un vagon la Dej. Parca era intr-o curte.



BMD 87576 la Mestecanis.


Moftin (Satu Mare) 03.08.1971
Vagoane Astra-Arad 1935 (9 compartimente), Hecht si foste MAV-uri.



Ciumeghiu-Oradea 28.08.1972
Vagoan austriec sau maghiar reconstruit cu cutie metalica



Un vagon descoperit aseara in Iasi-Socala.
Hecht cu 10 ferestre. Dupa numarul de ferestre este un fost V.T. Din pacate nu am gasit nicio inscriptie sau placa.



 
Pe sasiu scria 6m. Fara semnele de tampoane sau ampatament.

Apropo de Hecht-uri. Am un Hecht facut CFR (cel cu inmatricularea de vagon al administratiei) si vreau sa il fac cl 1/2 cu serie UIC adica ABafld 50 53 37-23 003-9.
Asa de curiozitate are cineva fotografii cu vagoanele Hecht cu 7 compartimente seria 37-23 in circulatie?