Suceava: FeRoviaRe in Garile Itcani&Burdujeni [2008]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
29 august 2008 ââ??â??=- Excursie FeRoviaR?? Suceava I?cani spre Burdujeni<i></i>

A trecut mult?? vreme de când Gara Burdujeni nu mai fusese vizitat?? (aproape 45 de zile) astfel c?? m-am hot??rât s?? rev??d zona feroviar?? a Sucevei ?i s?? m?? plimb pe ruta de 3 kilometri ce leag?? cele dou?? g??ri sucevene: I?cani ?i Burdujeni. Dup?? ce am vizitat g??rile din Pa?cani, din Ia?i, din Bucure?ti, din Bac??u ?i din Piatra Neam?, aveam s?? m?? întorc pe peroanele G??rii I?cani unde plecam spre tabere la mare sau în alte loca?ii de neuitat: Tab??ra Muncel, Tab??ra Delfinul, Tab??ra Pustnicu sau Tab??ra Lacu S??rat.

Pe lâng?? fotografiile cu trenuri ?i cu infrastructura sucevean??, v?? voi prezenta câteva informa?ii despre Locomotiva Diesel-Electric?? de 1250 de cai putere oferite de un specialist de la Faur Bucure?ti. Diferen?ele dintre aceasta ?i Locomotiva Diesel-Hidraulic?? de 1250 de cai putere sunt aproape insesizabile la aspectul exterior, îns?? însemnate la interior. Dar pân?? acolo ?i pân?? atunciââ??Â?
<i></i>

Capota mic?? a locomotivei 69-0028-6<i></i>



17:20<i></i>

ââ??Â?intram de pe Drumul European 85 în Suceava dinspre F??lticeni cu o ma?in?? luat?? la ocazie. Priveli?tea ora?ului Suceava se întinde pe o fâ?ie lung?? orizontal??, cl??dirile ?i bisericile fiind umbrite de arbori înal?i ?i verzi.

Ora?ul Suceava, v??zut de pe Drumul European 85<i></i>


Inspectoratul Jude?ean de Poli?ie Suceava<i></i>


Trecere de pietoni în centrul Sucevei, vis-a-vis de McDonaldââ??â??s<i></i>



17:40<i></i>

Dup?? o întâlnire cu un prieten în centrul ora?ului, nu aveam de gând s?? m?? întorc acas?? prea devreme, ci voiam s?? reîntâlnesc fa?adele Burdujenilor ?i I?canilor.

Kia Sorento în Suceava<i></i>


Limuzina Lincoln parcat?? lâng?? Casa de Cultur?? Suceava<i></i>



17:50<i></i>

Dar pân?? a ajunge acolo, a trebuit s?? merg cu autobuzul care circula pe ruta Centru ââ??â?? I?cani. L-am a?teptat câteva minute în sta?ia centru, vis-a-vis de Biserica ââ???žSfântul Dumitruââ??.

Vedere c??tre centrul Sucevei<i></i>


Vedere spre Burdujeni<i></i>



18:10<i></i>

Linia ferat?? construit?? acum mai bine de 140 de ani între Gara Suceava - Burdujeni de pe teritoriul ??Â???rilor Române?ti ?i Gara Suceava Nord ââ??â?? I?cani de pe teritoriul Austro-Ungariei, se întindea în fa?a mea într-un peisaj de sear?? într-o var?? frumoas??.

Linii ferate spre Burdujeni<i></i>


Un vagon platform?? pe 2 osii ?i cu ?epu?e lungi<i></i>



în timp ce fotografiam vagonul platform?? de sub podul rutier peste Magistrala 500, Trenul Personal 5736, Cacica ââ??â?? Suceava, se îndrepta c??tre destina?ia final?? ââ??â?? Suceava Burdujeni. Compunerea acestuia era o ram?? electric?? cump??rat?? de la C??ile Ferate Franceze: Z6300. Dintre caracteristicile acestor trenuri amintesc c?? au o lungime de 60,1 de metri, o mas?? de 105 tone, o capacitate de 171 de c??l??tori pe scaune ?i o vitez?? maxim?? de 120 km/h. în ceea ce prive?te motorul de trac?iune, acesta este capabil de a livra o putere de 615 kW, dispunând de un efort de trac?iune de 147 kN.

Trenul Personal Cacica ââ??â?? Suceava<i></i>


Rama electric?? Z6300 plecând din I?cani spre Suceava<i></i>



Dup?? defilarea în grab?? a ramei electrice, z??ream în apropiere de Gara I?cani un utilaj automotor construit în întreprinderea mecanic?? de material rulant Bra?ov, având o vitez?? maxim?? de 80 km/h. Mai exist?? în exploatarea CFR, tot asem??n??tor automotorului UAM 215 P, ?i alte alte vehicule utilitare dotate cu macara (UAM 215 MB) sau cu pantograf (UAM 215 E).

Utilaj automotor cu platform?? UAM 215 P legat la un vagon de marf?? Faccpps<i></i>


Utilaj feroviar ?i rutier Calmar T4300FS<i></i>


Vedere spre Gara Suceava Nord I?cani<i></i>


Bretel?? din Suceava Nord<i></i>


Aspect frontal al Utilajului Automotor<i></i>



în timp ce fotografiam ââ???žfiguraââ?? frontal?? a utilajului CFR Infrastructur??, am surprins venind dinspre Burdujeni pe locomotiva diesel-hidraulic?? LDH-358. în spatele ei erau 2 vagoane de c??l??tori care urmau s?? ajung?? la Putna.

Locomotiva diesel-hidraulic?? 80-0358-4 vs. UAM-215P<i></i>


Trenul Personal Suceava - Putna preg??tindu-se s?? opreasc?? în I?cani<i></i>



Pa?ii mei se îndreptau spre Gara I?cani, iar locomotiva electric?? EA1-156 venea dinspre linia depoului peste macazurile de ie?ire din Gar??, ca mai apoi s?? se cupleze la Trenul Personal 5508, Suceava Nord ââ??â?? Ia?i. Acesta era compus din dou?? vagoane etajate ?i un altul din seria 20-47.

EA1-156 ie?ind din Depoul Suceava Nord<i></i>


Aceea?i locomotiv?? rebrusând în cap??tul sta?iei I?cani<i></i>


Semnale de ie?ire din Gara Suceava Nord I?cani<i></i>



18:20<i></i>

Aceea?i garnitur?? de tren de pe linia 3 a fost tras?? din Pa?cani pân?? aici de locomotiva electric?? Boââ??â??Boââ??â?? EC-102. Edificiul G??rii I?cani, colosal în în??l?ime ?i în lungime, a însemnat ?i sper s?? însemne ?i în continuare un monument arhitectural de excep?ie. De?i timpurile actuale nu sunt tocmai favorabile transportului pe drumul de fier, totu?i viitorul se prezint?? destul de promi???tor.

Locomotiva electric?? se preg??tea s??-?i ia trenul de c??l??tori în primire<i></i>


Trenul Personal Suceava Nord ââ??â?? Ia?i<i></i>


EC-102 venit de la Pa?cani cu un Tren Personal<i></i>


Gara I?cani - Suceava Nord<i></i>



18:40<i></i>

O alt?? locomotiv?? a Depoului Suceava Nord, DA-1318, era manevrat?? c??tre direc?ia Burdujeni pe linia de ie?ire din depou. în acela?i timp, EC-102 era deta?at?? de Trenul Personal de pe linia 3, iar c??l??torii acestuia priveau pe geam cum doamna impiegat de mi?care indica paleta verde mecanicului. A?adar, trenul de Ia?i avea liber ?i urma s?? p??r??seasc?? Gara Suceava Nord ââ??â?? I?cani.

DA-1318 ie?ea din Depoul Suceava Nord<i></i>


Vedere lateral?? a locomotivei diesel-electrice<i></i>


IDM al Suceava Nord indica paleta verde mecanicului Trenului Personal de Ia?i<i></i>



18:50<i></i>

Când credeam c?? lini?tea devenea tot mai ap??s??toare ?i mi-era team?? s?? fiu trimis acas?? de îns???i lipsa de activitate în Gara I?cani, tot dinspre Depoul Suceava Nord venea încet-înceti?or locomotiva electric?? de 5100 kW, EA-894. Era dedicat?? companiei ââ???žCFR Marf??ââ?? ?i ar??ta destul de bine. Spun a?a deoarece o alt?? locomotiv??, EA-918, venit?? tot din depoul Suceava Nord, avea un aspect neatr??g??tor din punct de vedere al înf???i???rii.

Locomotiva electric?? EA-894 de la CFR Marf?? in Gara I?cani<i></i>


Convoi CFR Marf?? cu locomotivele EA-918 ?i EA-894; în spate, EC-102<i></i>



19:00<i></i>

Dup?? ce mecanicul de pe EC-102 mi-a ar??tat palma ?i un chip amenin???tor, am plecat de fric?? s?? nu isc vreo ceart?? pe acolo. A? fi vrut s??-i spun domnului mecanic c?? ?i tat??l meu are aceea?i meserie ?i c?? sunt un admirator al c??ii ferate, dar n-am mai avut acest curaj. Mi-am luat t??lp???i?a c??tre Burdujeni. în drumul de 3 kilometri pân?? acolo, aveam s?? m?? întâlnesc cu cele dou?? locomotive CFR Marf?? c??l??torind spre trenurile pe care urmau s?? le tracteze.

Semnale luminoase de ie?ire din Gara I?cani - vedere spre Burdujeni<i></i>


Indicator pentru plugurile de z??pad??, care pot circula numai cu plugurile închise ?i cu?itele ridicate<i></i>


Locomotivele CFR Marf??, gonind spre Burdujeni<i></i>



19:10<i></i>

Seara se apropia din ce în ce mai tare, iar norii plini cu ap?? deveneau tot mai ro?ii sub b??taia unui soare în apus. Linia ferat?? între I?cani ?i Burdujeni avea din loc în loc piatr?? spart?? recent amplasat?? în exteriorul ?i în interiorul c??ii. Din când în când, m?? mai opream ?i fotografiam peisajul de care avea s??-mi fie dor mai târziuââ??Â?

Vedere spre Burdujeni<i></i>


Vedere spre I?cani<i></i>


Vedere spre Burdujeni<i></i>



Asemenea uneiââ??Â? locomotive în amurg cu luminile col?arelor aprinse, Trenul Personal Putna ââ??â?? Suceava se îndrepta c??tre ultima sta?ie ââ??â?? Gara Burdujeni. Trenul care cândva lega Nisipitu de Suceava acum aduce c??l??tori de pe linia dinspre Putna.

Dinspre Burdujeni venea Trenul Personal Putna ââ??â?? Suceava<i></i>


???ži s-a dus spre Burdujeni, ultima lui sta?ie<i></i>



Nemaidorind s?? trec prin dreptul Reviziei de Vagoane Suceava, m-am oprit pe strada Plaiului în dreptul trecerii la nivel cu calea ferat?? ?i am luat la picior calea rutier?? pân?? în Gara Suceava Burdujeni.

Semnalizare luminoas?? la trecerea la nivel cu calea ferat?? de pe strada Plaiului<i></i>


Stâng, left, stâng, left, stâng... <i></i>



19:20<i></i>

în drum spre Gara Suceava Burdujeni, am z??rit un automobil destul de urât avariat, un exemplu negativ al folosirii vitezei excesive pe ?osea. A?a c??, dragi ?oferi, hai s?? conducem responsabil!<i></i>

Mercedes grav avariat pe strada Gheorghe Doja<i></i>



19:40<i></i>

Estimam ca plimbarea s?? ia sfâr?it f??r?? s?? mai trec prin Gara Burdujeni, dar culoarea ei specific?? de c??r??mid?? ro?ie aprins?? sub razele soareluiââ??Â? m-a atras la ea asemenea unui magnet. ???ži n-am regretat, aveam s?? m?? întâlnesc cu o frumoas?? locomotiv?? diesel-electric?? de 1250 de cai putere.

Gara Burdujeni, v??zut?? de pe strada Jean Bart<i></i>


Vedere din Gara Burdujeni c??tre direc?ia Bucure?ti<i></i>


Rama electric?? 1003 garat?? pe linie secundar??<i></i>



Era a doua oar?? când vedeam un DHE-125, iar acest lucru s-a ââ???žsoldatââ?? cu 3 fotografii din diverse unghiuri. De?i asem??n??toare ca aspect cu o locomotiv?? diesel-hidraulic??, DHE-125 are atât capota mic??, cât ?i capota mare mai lungi decât o LDH-125. Totodat??, farul central are un aspect mai bosat, mai pronun?at.

Motiva?ia proiect??rii ?i construc?iei locomotivei diesel-electrice de 1250 de cai putere a venit ca o solu?ie pentru rezolvarea unei probleme de profil a c??ii ferate Oravi?a ââ??â?? Anina. Fiind prima cale ferat?? înfiin?at?? pe teritoriul ???rii noastre în anul 1863, tehnologia de construc?ie a fost una rudimentar?? ?i, deci, s-au f??cut anumite compromisuri la m??rimea lucr??rilor de art??: gabarit redus la circula?ia în tuneluri ?i, aspectul care intereseaz?? în acest caz, cea mai mic?? raz?? de curbur?? a c??ii ferate este de aproximativ 100 de metri. Ori locomotivele diesel-hidraulice cu transmisie hidraulic?? cu ax cardanic construite de Faur 23 August în Bucure?ti nu puteau satisface condi?iile specifice ale liniei Oravi?a ââ??â?? Anina, astfel au ap??rut locomotivele tip 040 DF sau LDE125 cu transmisie electric??.<i></i>

Motorul este de tip Sulzer 6LDSR28B cu 6 cilindri în linie (spre deosebire de LDH125, care are motor 6LDA28B) dezvoltând o putere de 1250 de cai putere. Fiind o locomotiv?? cu transmisie electric??, motoarele electrice care antreneaz?? osiile nu impun restric?ii de rota?ii sau deplas??ri, a?a cum o face transmisia hidraulic?? la LDH125. De la motorul diesel se ac?ioneaz?? generatorul principal tip GP 990/12 ?i apoi, ulterior, cele 4 motoare de trac?iune de tip GDTM 553 F montate pe fiecare osie.

O alt?? diferen??? dintre un LDE-125 ?i un LDH-125 este formula osiilor. întrucât LDH este, a?a cum îi spune ?i numele, o locomotiv?? cu motor diesel ?i transmisie hidraulic??, formula osiilor este Bââ??â??Bââ??â??. Pe de alt?? parte, LDE are transmisie electric?? cu câte un motor pentru fiecare osie, deci formula osiilor devine Boââ??â??Boââ??â??.

în plus, mai sunt câteva diferen?e între motorul pentru LDE ?i LDH de 1250 CP. Urm??toarele informa?ii mi s-au transmis din partea d-nului inginer ?ef sec?ie montaj locomotive, Dan Mu?at, din partea www.servicefaur.ro. La carterul motorului LDE, suportul de a?ezare este prelucrat pentru fixarea unor elemente elastice denumite ?i metacoane. Pe motor sunt 6 metacoane (câte 3 pe fiecare parte), iar pe suportul generatorului sunt 10 metacoane (câte 5 pe fiecare parte). La LDH fixarea este rigid??, 4 pl??ci metalice intermediare între motor ?i supor?ii ramei, asigurat?? fixarea cu ?uruburi ?i limitatori laterali ?i transversali. O alt?? diferen??? este aceea c?? la LDE turbina are carcasa de aspira?ie adaptat?? pentru legarea la 2 filtre umede cu baie de ulei, în timp ce la LDH carcasa de aspira?ie are un gât cu o flan??? dreptunghiular?? unde leg??tura se face printr-un burduf la un sistem de filtre uscate (4 filtre brute ?i 4 filtre fine ) fixate pe capota mare lâng?? cabina de conducere.

Motorul LDE se cupleaz?? direct cu generatorul, o flan??? fixat?? pe arborele cotit al motorului se cupleaz?? cu flan?a de pe rotorul generatorului cu ajutorul unor ?uruburi pas speciale. Carcasa statorului generatorului este fixat?? de carterul motorului prin intermediul unei piese intermediare. Strângerea se face prin intermediul unor ?uruburi M20. Rotorul generatorului joac?? rolul volantei care este la LDH.

Nu în ultimul rând, la LDE sincronizarea între puterea motorului ?i puterea dat?? de generator se face prin intermediul unui sistem de înc??rcare ?i desc??rcare a motorului, respectiv a generatorului. Se pleac?? de la regulatorul motorului care are un servomotor pentru regulatorul de câmp, apoi regulatorul de câmp, rezisten?ele de excita?ie cu o serie de relee care decupleaz?? sau cupleaz?? rezisten?ele func?ie de comanda primit?? pentru înc??rcarea sau desc??rcarea motorului, respectiv a generatorului. La LDH acestea nu exist??.

Din punct de vedere al clasific??rii în parcul de material rulant, aceste locomotive sunt încadrate în clasa 69 (un compresor de aer) ?i respectiv 73 (dou?? compresoare de aer). Masa locomotivei în serviciu este de 76 de tone.

LDE-28 în Gara Suceava Burdujeni<i></i>


Cabina de conducere a locomotivei diesel-electrice de 1250 de cai putere<i></i>


Capota mic?? a locomotivei 69-0028-6<i></i>



19:50<i></i>

Dup?? ce am surprins pe aparat prezen?a frumoasei locomotive în Gara Burdujeni, m-am îndreptat spre Obcini pentru a m?? întoarce acas?? în F??lticeni. Nu am putut s?? nu remarc convoiul de cisterne de pe linia industrial?? a Petrom. Acum câteva luni m?? întâlneam în acela?i loc cu o locomotiv?? diesel-hidraulic?? de 450 de cai putere manevrând cisterne pentru desc??rcarea înc??rc??turii petroliere de pe aceea?i linie.

Vagoane cistern?? pe o linie industrial?? dedicat?? desc??rc??rii produselor petroliere<i></i>



20:00<i></i>

Cl??direa G??rii Burdujeni continua s?? fie m??iastr?? chiar ?i pe timp de noapte, în timp ce vehiculele FeRoviaRe de pe teritoriul sta?iei începeau s?? se fac?? v??zute tot mai bine datorit?? farurilor ro?ii sau albe.

Liniile Garii Burdujeni<i></i>


Gara Suceava Burdujeni<i></i>



???ži iat?? c?? aici se termin?? acest reportaj, care în 2008 a însemnat o plimbare de sear?? foarte frumoas??, iar acum a devenit o amintire la fel de interesant??. Fotografiile devin, în timp, ajutoarele memoriei pentru a readuce vii amintirile din trecut, iar câteva zeci de minute din acea zi de sfâr?it de august vi s-au a?ternut, cu mare drag, în fa?a dumneavoastr??! Mul?umesc pentru aten?ie!<i></i>
 
Interviu Radio Prahova despre fotoreportajul "Activitate FeRoviaR?? Burdujeni & I?cani [2008]"<i></i>

Eram într-o zi de februarie 2011 la munc??, cu decalimetrul în mân?? ?i halatul îmbr??cat, când Mihai Vali de la Radio Prahova m?? suna ?i m?? anun?a c?? am câ?tigat un premiu din partea lor.

Am fost foarte bucuros c?? povestea unei întâmpl??ri din trecut, care a avut loc prin 2008, a reu?it s?? câ?tige un premiu din partea unui post de radio.

Discu?ia cu crainicul a fost interesant??, având în comun cu dânsul atât numele mic cât ?i studiile efectuate.

Pentru a putea accesa fotoreportajul premiat la Radio Prahova, v?? invit aici: http://my.opera.com/mishu88/blog/29-august-2008-suceava-activitate-feroviara-in-itcani-si-bucuresti .

V?? mul?umesc pentru aten?ie ?i v?? mai invit pe blogul meu pentru a vedea, totu?i, c?? cei ~11.000 de kilometri de cale ferat?? din România au ce ar??ta lumii!

în videoclipul de mai jos pute?i urm??ri înregistrarea audio a interviului de la Radio Prahova, precum ?i un colaj cu imaginile fotoreportajului câ?tig??tor.

http://www.youtube.com/watch?v=wTDDY71g_lQ