Plan diorama Basarab cca. 1920

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

misha

Well-Known Member
16 Decembrie 2009
384
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Buna seara,

Am incercat sa fac un plan al unei diorame H0 a zonei Basarab. Imi inchipui aceasta zona in anul 1920.

Deocamdata am un plan al liniilor si a zonelor principale. Din pacate am impresia ca este foarte mare...



Astept bolovanii...
 
ioi ioi ioi ...
daca vrei cumva o reproducere a zonei... te-ai gandit la spatiul necesar, nu ?

"bolovanii" sa fie lasati deoparte, ca de critici sintem buni toti... si sa vina ideile constructive (asta daca chiar ai de gand sa te apuci sa faci asa ceva)

voie buna,
 
Oare, ca sa-ti fie mai mica, exista si material rulant suficient, nu ar fi interesant sa o faci la scara TT?
Altfel e mare, foarte mare, si pe desupra si frumoasa va fi cand e gata.
 
Recunosc ca deocamdata imi fac planuri caci hartia suporta orice.
Intr-un viitor mediu indepartat ma voi apuca si de diorama.

@LDH: planurile de la 1899, 1911, imaginile ref. la subiect din Tren Magazin, imaginile de la paragraful Podul Basarab de aici.

Cred ca una dintre problemele majore ale traficului pe sine din Bucuresti este aceea ca nu s-au executat concertat traversari denivelate. As vrea sa vad pe diorama mea (nu neaparat pe segmentele deja aratate mai sus, poate pe o revizie viitoare a planului) aceasta coborare a liinilor si vechiul Pod Basarab, eventual si cu o linie de tramvai pe el (ca istorie paralela). Nu am

Voi incerca o simplificare a planului de linii si in acelasi timp o micsorare a ansamblului.

Ma gandesc ca poate Clubul Bucuresti ar putea fi interesat de planificarea unei diorame de dimensiuni mari a zonei respective - Basarab-Gara de Nord - cu principalul tel de a recrea o istorie paralela a locului in care exista Gara Centrala iar Gara de Nord ramane mai nedezvoltata ca intindere, dar mai "destept" organizata.

@eporteka: Se poate incerca o diorama reala la orice scara chiar si la N. Deocamdata ma intereseaza mai mult planificarea dioramei decat executia propiu-zisa.
 
o sa urmaresc si eu threadul, ma bate gandul sa ma apuc si eu de o astfel de grandomanie, mai exact diorama garii cfr craiova, cel putin liniile aferente traficului de calatori.........
 
Salut,

Am studiat schitele tale pentru modul. Din punct de vedere dimensional sunt ok. Nu e prea mare., dar sa ai cum sa le demontezi si sa le cari. Ar trebui sa iei in considerare faptul ca tu acolo mai ai si subina 2 (remiza circulara, cum o numiti voi) si unele linii la care nu exista acces sau se termina brusc.
Ca un sfat prietenesc pentru tine si pentru manlif2_0 (nu o luatica pe o descurajare) inainte sa va apucati de proiecte mari, incercati pe ceva mic: o statie de la tara cu 3-4 linii. Veti vedea ca pe masura ce adaugati se complica extrem de mult treaba si veti avea o luminoschema mai complicata decat cea din realitate :D.

@manlif2_0: inainte sa te apuci de statia Craiova, fa calcule; mergi la impiegat sau la seful statiei si cere informatii( lungimi de linii, macaze etc). Schita tehnica de exploatare te va ajuta foarte mult daca reusesti sa o obtii. In trecut am calculat cat ar trebui pentru complexul feroviar Arad. Am ajuns la distanta dde 106 metri in H0. E prea mult. Asa ca inainte sa va apucati, nu ezitati sa va faceti cat mai multe planuri, schite si desene cu ce vreti sa realizati. Cu cat mai bine gandesti treaba, cu atat mai bine va progresa lucrul.
 
Salut,

@grandpagscout: Multumesc pentru aprecieri. In nici un caz nu e vorba de descurajare. Daca ai ajuns pentru Arad la 106m in H0 inseamna ca la Basarab inca vreo doua-trei module in fiecare directie n-ar putea sa strice :D