De mic copil am fost fascinat de mica locomotiv?? prusac?? T3. Pe vremea cand aveam numai TT, ma?ina era produs?? de firma ROKAL dar cu toate str??daniile nu am putut face rost de ea. E drept, modelele TT f??cute de ROKAL erau la o scar?? incert??, mai grobiene decât 1 :120 exact.
Cu vârsta, am inceput s?? acir la modelul H0 R??â??WA, fascinant pentru anii ââ??â??70, model preluat ulterior de TRIX.
Revenind în prezent, am reu?it s?? fac rost de tot felul de gioagle (JAFURI pentru cunosc??tori), printre care chiar ?i o epav?? a modelului R??â??WA, dar c??utam în continuare modelul în varianta DRG, desigur !
Iat?? c?? iepura?ul a mi-a adus ?i aceast?? bucurie! Am f??cut rost ?i de o gioagl?? BR89.70 Fleischmann în varianta DRG. P??rea fat?? mare la început, pân?? m-am apucat s-o desfac. Umblat?? rrrr????????u ?i prost, desigur, de vreun amator de digitiz??ri neam?. Nu m?? bag în descrierea rat??rilor f??cuteââ??Â?
Ce m?? dernaja, ca la multe modele mai vechiu?e Fleischmann, era ââ????decupareaââ?? r??mas?? în traversele frontale ca reminiscen??? a cuplei cu clon?.
Chiar ?i cu cupl?? PROFI, tot urât arat??.
Pentru remedierea problemei, e necesar ca prinerea NEM sa fie sub nivelul traversei port tampon.
vezi ?i http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=337&postdays=0&postorder=asc&start=0
A?a c?? am inceput a cauta în troaceââ??Â?.
Cea care s-a dovedit a fi corespunz??toare ca în??l?ime, a fost tooot o pies?? de la bunul ?i vechiul PIKO!
Cu m??rirea diametrului g??urii de prindere a cuplei originale ?i modificarea piesei PIKO ca s?? intre în spa?iul din ?asiu, treaba se rezolva imediatââ??Â?dar cupla ar fi ie?it prea mult în afar?? fa??? de tampoane. A?a c?? am ovalizat gaura, ducând cupla mai în spateââ??Â? ?i a?a, f??r?? s?? vreau (aiurea!) m-am ales ?i cu o mecanic?? de cupl?? scurt?? (KKK, tot pentru cunosc??tori).
Chestia era c?? trebuia ?inut?? pe pozi?ie lamela elastic??, deci am conceput o pies?? în form?? de ââ????Tââ?? .
Imaginea arat?? un stadiu ââ????tehnologicââ??Â, rezultatul fiind:
PROBENFAHRT ! (sau magia prin care locomotiva î?i trage propriul ?asiu !)
Ei, arata altfel !
Acum urmeaz?? cosmetizarea carcaseiââ??Â? asta îns?? deja s-a mai vazut
Cum giogla are inscrip?iile cam ?terse, urmeaz?? achizi?ionarea de la Gassner a unui set D230, în felul asta putând s??-mi DRG-izez ?i BR89.2 PIKO (vechitura cu o carcas?? muuult mai bine realizat?? decat cea din noua produc?ie), ?i ultima achizi?ie, dar ?i stru?oc??mila de mai jos (dup?? revopsire)ââ??Â?
Amatori de Ep.I, nu v?? bucura?i, e o f??c??tur??, dac?? numarul de fabrica?ie sau schild-ul de fabric?? nu va spune nimic, T12 (BR74) de pe marchiz?? e ??Â? abstract ??Â? de-a dreptul !
Ziceam mai înainte, ceva de modelul R??â??WA.
Le voil?? în catalogul din ââ??â??72-ââ??â??73ââ??Â?
ââ??Â? ce mai b??leââ??Â? , pardon, îmi curgeau ochii de tânar, cu suflet puuuur, ?i inocentââ??Â? dup?? locomotiva astaââ??Â?
Modelul a fost produs pân?? în ââ??â??75, când R??â??WA se rupe în ROCO 8) ?i ADE (Willi Ade). De fapt, numele firmei R??â??WA, fondat?? in 1959 vine de la fondatori R??â??CHLING + Willi ADE. Modelul, cel pu?in carcasa, a fost mo?tenit de TRIX.
Acum vreun an, m-am ales mult visata, în form?? tot de gioagl??ââ??Â?
Relativ OK pe afar??, dar pe din??untruuuuââ??Â?.
Motorul schimbat printr-o opera?iune de ciob??nizare total??!
A?a am aflat ?i eu ca plasticul se poate t??ia cu ââ??Â?letconul!
în vederea recondi?ion??rii, am c??tat ?i eu ca omul pe GOAG?L, ?i am g??sit un articol de vreo 20 de pagini în EMB Magazin, unde arat?? o locomotiva ferbeserizat?? (Verbesserung = îmbun??t???ire).
Ei, cu c???iva metri de sârm??, ni?te teile de la Merker und Fischer, WEINERT, Gß?NTER ?i ce mai g??se?te modelistul prin cas??, ââ??Â? ar??ta în final a locomotiv??
Pân?? în prezent, am reu?it s?? scot fa??? ?asiului, care avea un rând de sabo?i de frân?? lipi?i invers!
A! Am uitat s?? v?? zic c?? lokomotiva se livra in kit!ââ??Â? s?? aib?? modelistul de lucruââ??Â?
Ei, biela arat?? la un fel, nu e tabl?? ?tan?at??. Dac?? reveni?i la prima poz??, vede?i c?? ?i asta era montat?? invers, cu penele în jos!
A suivre!
Cu vârsta, am inceput s?? acir la modelul H0 R??â??WA, fascinant pentru anii ââ??â??70, model preluat ulterior de TRIX.
Revenind în prezent, am reu?it s?? fac rost de tot felul de gioagle (JAFURI pentru cunosc??tori), printre care chiar ?i o epav?? a modelului R??â??WA, dar c??utam în continuare modelul în varianta DRG, desigur !
Iat?? c?? iepura?ul a mi-a adus ?i aceast?? bucurie! Am f??cut rost ?i de o gioagl?? BR89.70 Fleischmann în varianta DRG. P??rea fat?? mare la început, pân?? m-am apucat s-o desfac. Umblat?? rrrr????????u ?i prost, desigur, de vreun amator de digitiz??ri neam?. Nu m?? bag în descrierea rat??rilor f??cuteââ??Â?
Ce m?? dernaja, ca la multe modele mai vechiu?e Fleischmann, era ââ????decupareaââ?? r??mas?? în traversele frontale ca reminiscen??? a cuplei cu clon?.
Chiar ?i cu cupl?? PROFI, tot urât arat??.
Pentru remedierea problemei, e necesar ca prinerea NEM sa fie sub nivelul traversei port tampon.
vezi ?i http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=337&postdays=0&postorder=asc&start=0
A?a c?? am inceput a cauta în troaceââ??Â?.
Cea care s-a dovedit a fi corespunz??toare ca în??l?ime, a fost tooot o pies?? de la bunul ?i vechiul PIKO!
Cu m??rirea diametrului g??urii de prindere a cuplei originale ?i modificarea piesei PIKO ca s?? intre în spa?iul din ?asiu, treaba se rezolva imediatââ??Â?dar cupla ar fi ie?it prea mult în afar?? fa??? de tampoane. A?a c?? am ovalizat gaura, ducând cupla mai în spateââ??Â? ?i a?a, f??r?? s?? vreau (aiurea!) m-am ales ?i cu o mecanic?? de cupl?? scurt?? (KKK, tot pentru cunosc??tori).
Chestia era c?? trebuia ?inut?? pe pozi?ie lamela elastic??, deci am conceput o pies?? în form?? de ââ????Tââ?? .
Imaginea arat?? un stadiu ââ????tehnologicââ??Â, rezultatul fiind:
PROBENFAHRT ! (sau magia prin care locomotiva î?i trage propriul ?asiu !)
Ei, arata altfel !
Acum urmeaz?? cosmetizarea carcaseiââ??Â? asta îns?? deja s-a mai vazut
Cum giogla are inscrip?iile cam ?terse, urmeaz?? achizi?ionarea de la Gassner a unui set D230, în felul asta putând s??-mi DRG-izez ?i BR89.2 PIKO (vechitura cu o carcas?? muuult mai bine realizat?? decat cea din noua produc?ie), ?i ultima achizi?ie, dar ?i stru?oc??mila de mai jos (dup?? revopsire)ââ??Â?
Amatori de Ep.I, nu v?? bucura?i, e o f??c??tur??, dac?? numarul de fabrica?ie sau schild-ul de fabric?? nu va spune nimic, T12 (BR74) de pe marchiz?? e ??Â? abstract ??Â? de-a dreptul !
Ziceam mai înainte, ceva de modelul R??â??WA.
Le voil?? în catalogul din ââ??â??72-ââ??â??73ââ??Â?
ââ??Â? ce mai b??leââ??Â? , pardon, îmi curgeau ochii de tânar, cu suflet puuuur, ?i inocentââ??Â? dup?? locomotiva astaââ??Â?
Modelul a fost produs pân?? în ââ??â??75, când R??â??WA se rupe în ROCO 8) ?i ADE (Willi Ade). De fapt, numele firmei R??â??WA, fondat?? in 1959 vine de la fondatori R??â??CHLING + Willi ADE. Modelul, cel pu?in carcasa, a fost mo?tenit de TRIX.
Acum vreun an, m-am ales mult visata, în form?? tot de gioagl??ââ??Â?
Relativ OK pe afar??, dar pe din??untruuuuââ??Â?.
Motorul schimbat printr-o opera?iune de ciob??nizare total??!
A?a am aflat ?i eu ca plasticul se poate t??ia cu ââ??Â?letconul!
în vederea recondi?ion??rii, am c??tat ?i eu ca omul pe GOAG?L, ?i am g??sit un articol de vreo 20 de pagini în EMB Magazin, unde arat?? o locomotiva ferbeserizat?? (Verbesserung = îmbun??t???ire).
Ei, cu c???iva metri de sârm??, ni?te teile de la Merker und Fischer, WEINERT, Gß?NTER ?i ce mai g??se?te modelistul prin cas??, ââ??Â? ar??ta în final a locomotiv??
Pân?? în prezent, am reu?it s?? scot fa??? ?asiului, care avea un rând de sabo?i de frân?? lipi?i invers!
A! Am uitat s?? v?? zic c?? lokomotiva se livra in kit!ââ??Â? s?? aib?? modelistul de lucruââ??Â?
Ei, biela arat?? la un fel, nu e tabl?? ?tan?at??. Dac?? reveni?i la prima poz??, vede?i c?? ?i asta era montat?? invers, cu penele în jos!
A suivre!