Imbunatatiri BR 89.70 (T3) Fleischmann si R??â??WA

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

PDI

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2016
896
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
De mic copil am fost fascinat de mica locomotiv?? prusac?? T3. Pe vremea cand aveam numai TT, ma?ina era produs?? de firma ROKAL dar cu toate str??daniile nu am putut face rost de ea. E drept, modelele TT f??cute de ROKAL erau la o scar?? incert??, mai grobiene decât 1 :120 exact.
Cu vârsta, am inceput s?? acir la modelul H0 R??â??WA, fascinant pentru anii ââ??â??70, model preluat ulterior de TRIX.
Revenind în prezent, am reu?it s?? fac rost de tot felul de gioagle (JAFURI pentru cunosc??tori), printre care chiar ?i o epav?? a modelului R??â??WA, dar c??utam în continuare modelul în varianta DRG, desigur !
Iat?? c?? iepura?ul a mi-a adus ?i aceast?? bucurie! Am f??cut rost ?i de o gioagl?? BR89.70 Fleischmann în varianta DRG. P??rea fat?? mare la început, pân?? m-am apucat s-o desfac. Umblat?? rrrr????????u ?i prost, desigur, de vreun amator de digitiz??ri neam?. Nu m?? bag în descrierea rat??rilor f??cuteââ??Â?
Ce m?? dernaja, ca la multe modele mai vechiu?e Fleischmann, era ââ????decupareaââ?? r??mas?? în traversele frontale ca reminiscen??? a cuplei cu clon?.
Chiar ?i cu cupl?? PROFI, tot urât arat??.



Pentru remedierea problemei, e necesar ca prinerea NEM sa fie sub nivelul traversei port tampon.
vezi ?i http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=337&postdays=0&postorder=asc&start=0


A?a c?? am inceput a cauta în troaceââ??Â?.



Cea care s-a dovedit a fi corespunz??toare ca în??l?ime, a fost tooot o pies?? de la bunul ?i vechiul PIKO!



Cu m??rirea diametrului g??urii de prindere a cuplei originale ?i modificarea piesei PIKO ca s?? intre în spa?iul din ?asiu, treaba se rezolva imediatââ??Â?dar cupla ar fi ie?it prea mult în afar?? fa??? de tampoane. A?a c?? am ovalizat gaura, ducând cupla mai în spateââ??Â? ?i a?a, f??r?? s?? vreau (aiurea!) m-am ales ?i cu o mecanic?? de cupl?? scurt?? (KKK, tot pentru cunosc??tori).
Chestia era c?? trebuia ?inut?? pe pozi?ie lamela elastic??, deci am conceput o pies?? în form?? de ââ????Tââ?? .



Imaginea arat?? un stadiu ââ????tehnologicââ??, rezultatul fiind:







PROBENFAHRT ! (sau magia prin care locomotiva î?i trage propriul ?asiu !)



Ei, arata altfel !

Acum urmeaz?? cosmetizarea carcaseiââ??Â? asta îns?? deja s-a mai vazut



Cum giogla are inscrip?iile cam ?terse, urmeaz?? achizi?ionarea de la Gassner a unui set D230, în felul asta putând s??-mi DRG-izez ?i BR89.2 PIKO (vechitura cu o carcas?? muuult mai bine realizat?? decat cea din noua produc?ie), ?i ultima achizi?ie, dar ?i stru?oc??mila de mai jos (dup?? revopsire)ââ??Â?



Amatori de Ep.I, nu v?? bucura?i, e o f??c??tur??, dac?? numarul de fabrica?ie sau schild-ul de fabric?? nu va spune nimic, T12 (BR74) de pe marchiz?? e ??Â? abstract ??Â? de-a dreptul !

Ziceam mai înainte, ceva de modelul R??â??WA.
Le voil??  în catalogul din ââ??â??72-ââ??â??73ââ??Â?



ââ??Â? ce mai b??leââ??Â? , pardon, îmi curgeau ochii de tânar, cu suflet puuuur, ?i inocentââ??Â? dup?? locomotiva astaââ??Â?





Modelul a fost produs pân?? în ââ??â??75, când R??â??WA se rupe în ROCO 8) ?i ADE (Willi Ade). De fapt, numele firmei R??â??WA, fondat?? in 1959 vine de la fondatori R??â??CHLING + Willi ADE. Modelul, cel pu?in carcasa, a fost mo?tenit de TRIX.

Acum vreun an, m-am ales mult visata, în form?? tot de gioagl??ââ??Â?



Relativ OK pe afar??, dar pe din??untruuuuââ??Â?.



Motorul schimbat printr-o opera?iune de ciob??nizare total??!



A?a am aflat ?i eu ca plasticul se poate t??ia cu ââ??Â?letconul!
în vederea recondi?ion??rii, am c??tat ?i eu ca omul pe GOAG?L, ?i am g??sit un articol de vreo 20 de pagini în EMB Magazin, unde arat?? o locomotiva ferbeserizat?? (Verbesserung = îmbun??t???ire).



Ei, cu c???iva metri de sârm??, ni?te teile de la Merker und Fischer, WEINERT, Gß?NTER ?i ce mai g??se?te modelistul prin cas??, ââ??Â? ar??ta în final a locomotiv??



Pân?? în prezent, am reu?it s?? scot fa??? ?asiului, care avea un rând de sabo?i de frân?? lipi?i invers!
A! Am uitat s?? v?? zic c?? lokomotiva se livra in kit!ââ??Â? s?? aib?? modelistul de lucruââ??Â?






Ei, biela arat?? la un fel, nu e tabl?? ?tan?at??. Dac?? reveni?i la prima poz??, vede?i c?? ?i asta era montat?? invers, cu penele în jos!


A suivre!
 
Am avut si eu asa ceva, cred ca una era vreun kit de la M+F, iar cealalta era vreo Rowa...
Stiu ca la cea verde ( asta banuiesc ca era M+F) m-am chinuit un pic sa-i si montez un decoder Esu Micro, si mi l-a ....papat ( a se citi ars pe directia de inainte ) ....
Conexiunile stiu ca erau ok, banuiesc ca o fi fost ceva de la motor antic....8)....niciuna din ele nu avea motor ca cel din pozele PDI-ului....

In rest, o locomotiva reusita si detaliata.

Poze:




Marius.
 
Variatiuni pe aceeasi tema:

http://www.kdtroeger.de/c3.htm

http://www.kdtroeger.de/m13.htm
 
Am reveniiit.. dup?? doar câteva zile, ! :D

Pentru a definitiva lucr??rile am început cu trecerea în revist?? a defectelor:



Cum se vede, o groaz?? de detalii lips??, altele montate invers...

Noroc cu profilele de la Trennet.



Din marele meu atelier..... am luat ma?ina de g??urit PIKO ?i am folosit-o pe post de strung, ref??când par?ile lips?? de la supape, fluierul, ?i ce s-a mai g??sit....





Farurile ?i-au rec??p??tat mânerele...



...?i desigur am ref??cut motorizarea.





Lokomotiva era un fel de c??su??? pe ro?i, toate piesele provenind dintr-un kit aidoma celor de case. Odat?? lipite, nu prea ?tiu cum se asigura mentenan?a. Dorind o carcas?? demontabil??, a trebuit s?? fac rost (a se citi ââ??â?? confec?ionez) un mic ?urub....



Marchiza se înclicheteaz?? iar cazanul se fixeaz?? cu micu?ul ?urubel.

Sigur, pentru a completa lokomotiva, am c??utat inf poze. A?a am vazut c?? ââ???žburlaneleââ?? de alimntare cu ap?? au o flan???:



...pe care am reprodus-o.

Ei, a?a a mai început ?i ea s?? semene a locomotiv??.





???ži când te gânde?ti, c??-mi doream ?i eu, cândva, un T3....

 
...n'ai tu asa ceva! E modelul "liniutza de 30cm Made in China" ! Nu oricine isi poate permite!