Buna seara, în acest topic voi posta cate ceva legat de alt subiect ce ma pasioneaz?, anume automotoarele.
Ca fundal, voi folosi mini-diorama la scara N pentru cele pe dou? osii, pân? diorama mare va fi finalizata.
Primul, si poate cel mai drag, este un automotor ce, probabil, mai toat? lumea îl ?tie, si poate, il detine. Este vorba, desigur, de "Nebenbahn Retter- salvatorul liniilor secundare", sau " Roate Brummer"- bazaitorul ro?u. VT95, sau schienenbus-ul cel de toate zilele, produs si conceput de Wagonfabrik Uerdingen- de DuWag, compania ce a fabricat si mult indragitele Grossraum- si Gelenk- triebwagen- tramvaiele din seria T2/T4/GT/ZGT6/8 sau chiar 10/12.
Conceput pentru a înlocui complexele si pretentioasele bestii cu abur viu pe liniile secundare, adeseori neprofitabile, schienbus-ul, sub prima sa încarnare, a fost produs începând cu 1949. Versiunea a doua, imbunatatita, a v?zut lumina zilei în 1952, si a fost fabricat? în aproape 600 de exemplare. Bidirec?ional, avea formula 1A- o singura osie motoare, si un motor produs de Bussing de 96/100 kW, ce ii permitea o vitez? maxim? de 90 km/h. 60 de locuri, pe banchete cu sp?tar mobil- în func?ie de direc?ia de deplasare putea culisa. Prin intermediul unei cuple ShaKu "usoare" putea fi cuplat cu 1 sau 2 vagoane remorc? mai scurte, sau cu o simpatic? remorc? de bagaje pe o singura osie. Spre deosebire de a III-a încarnare a schienenbus-ului, anume bimotorul VT98, VT95-ul nu avea tampoane, ci niste fine bare de metal.
Deosebit de îndr?git, în ?ar? natal? este destul de slab reprezentat în momentul de fa??.
Îns?, aproape de grani?? cu România, šinobus-ul inca se plimba prin zona Vršac-ului, în trecut, putând fi v?zut stationand si in frumoasa gara din Jimbolia.
Macheta, la scara N, este arhicunoscutul Fleischmann- destul de decenta si foarte frumos realizata. Printr-un kurzkupplung/ bara, se poate ata?a de o dr?gu?? remorc?, chiar si ea cu lumini directionale si iluminat interior. Motor cu 5 poli, masa volanta. Rulare la fel de decent? la viteza mica.
De?in mai multe exemplare- 3 VT-uri (2 DB second hand, 1 CFL nou-nout), si 1 VB. Primul, si cel care mi-a deschis apetitul, a fost CFL-ul. Din nefericire, nou, si un e?ec lamentabil, motorul supralubrefiat f?când scurt de la a doua tentativ? de mobilizare. Pacat, aveam a?tept?ri mai mari de la Fleischmann. Sfidînd garan?ia, l-am deschis eu, descoperind, pe lâng? "Baia" propriu zisa de ulei, perii de c?rbuni sudati de arcuri, unul destul de degradat. Zis si facut, perii noi, si un motor de rezerv?. Si restul fra?ilor, second hand, dar din aceiasi genera?ie, au venit si rulat f?r? alte probleme majore. În mod impresionant, circula agale si pe raza minima a sinei de tramvai Tomytec.
Va prezint aici calul de b?taie cu remorca:
Ca fundal, voi folosi mini-diorama la scara N pentru cele pe dou? osii, pân? diorama mare va fi finalizata.
Primul, si poate cel mai drag, este un automotor ce, probabil, mai toat? lumea îl ?tie, si poate, il detine. Este vorba, desigur, de "Nebenbahn Retter- salvatorul liniilor secundare", sau " Roate Brummer"- bazaitorul ro?u. VT95, sau schienenbus-ul cel de toate zilele, produs si conceput de Wagonfabrik Uerdingen- de DuWag, compania ce a fabricat si mult indragitele Grossraum- si Gelenk- triebwagen- tramvaiele din seria T2/T4/GT/ZGT6/8 sau chiar 10/12.
Conceput pentru a înlocui complexele si pretentioasele bestii cu abur viu pe liniile secundare, adeseori neprofitabile, schienbus-ul, sub prima sa încarnare, a fost produs începând cu 1949. Versiunea a doua, imbunatatita, a v?zut lumina zilei în 1952, si a fost fabricat? în aproape 600 de exemplare. Bidirec?ional, avea formula 1A- o singura osie motoare, si un motor produs de Bussing de 96/100 kW, ce ii permitea o vitez? maxim? de 90 km/h. 60 de locuri, pe banchete cu sp?tar mobil- în func?ie de direc?ia de deplasare putea culisa. Prin intermediul unei cuple ShaKu "usoare" putea fi cuplat cu 1 sau 2 vagoane remorc? mai scurte, sau cu o simpatic? remorc? de bagaje pe o singura osie. Spre deosebire de a III-a încarnare a schienenbus-ului, anume bimotorul VT98, VT95-ul nu avea tampoane, ci niste fine bare de metal.
Deosebit de îndr?git, în ?ar? natal? este destul de slab reprezentat în momentul de fa??.
Îns?, aproape de grani?? cu România, šinobus-ul inca se plimba prin zona Vršac-ului, în trecut, putând fi v?zut stationand si in frumoasa gara din Jimbolia.
Macheta, la scara N, este arhicunoscutul Fleischmann- destul de decenta si foarte frumos realizata. Printr-un kurzkupplung/ bara, se poate ata?a de o dr?gu?? remorc?, chiar si ea cu lumini directionale si iluminat interior. Motor cu 5 poli, masa volanta. Rulare la fel de decent? la viteza mica.
De?in mai multe exemplare- 3 VT-uri (2 DB second hand, 1 CFL nou-nout), si 1 VB. Primul, si cel care mi-a deschis apetitul, a fost CFL-ul. Din nefericire, nou, si un e?ec lamentabil, motorul supralubrefiat f?când scurt de la a doua tentativ? de mobilizare. Pacat, aveam a?tept?ri mai mari de la Fleischmann. Sfidînd garan?ia, l-am deschis eu, descoperind, pe lâng? "Baia" propriu zisa de ulei, perii de c?rbuni sudati de arcuri, unul destul de degradat. Zis si facut, perii noi, si un motor de rezerv?. Si restul fra?ilor, second hand, dar din aceiasi genera?ie, au venit si rulat f?r? alte probleme majore. În mod impresionant, circula agale si pe raza minima a sinei de tramvai Tomytec.
Va prezint aici calul de b?taie cu remorca:
Ultima editare: