Motorizarea unui DA 060 Dummy

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

kltrainlover

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
329
1
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Salutare tuturor!
Cred ca nu am fost deloc incantati nici unul dintre noi la aflarea vestii ca versiunea CFR a DA-ului nu va iesi inca pe piata nici macar in varianta Dummy (fara motor). Totusi, incercand sa ramanem optimisti, cred ca, la fel cum spune zicala "in tot raul e si un bine", exista si un aspect pozitiv al unui DA Dummy : presupun ca s-ar putea echipa un astfel de DA Dummy cu un motor mai puternic decat cel fabricat de Tillig. Nefiind specialist, subiliniez ca am scris "presupun". Am doua intrebari pentru cei mult mai priceputi decat mine:
1) ce fel de motoare s-ar preta la echiparea unui DA Dummy - mai precis puteti sa-mi dati exemple concrete?
2) exista chiar si motoare mai performante decat cel al DA-urilor Tillig (deja aparute anii anteriori) cu care sa poti echipa un DA?
 
O mica specificare: se pare ca DA-ul CFR va iesi pe piata in aprilie!

Acum, problema da-ului nu este motorul, ca nu ar fi destul de puternic, sincer nu mi-a trecut prin mana inca locomotiva la care sa pot zice ca motorul nu e suficient de puternic. Problemele care apar cand e vorba de tractiune sunt legate de:

- greutatea locomotivei
- distributia pe axe a greutatii acesteia
- dispunerea cauciucurilor de tractiune
- modul de dispunere a axelor si gradul lor de libertate (foarte important cand vorbim de boghiuri cu 3 axe, aici apar problemele de rupere a aderentei daca axele nu au suficienta libertate)

Legat de intrebarea ta, nu vad de ce am considera motorul da-urilor tillig deja aparute ca fiind neperformante.