Locomotiva E 656 de la Lima ??â??â?? ??ÂŽmbun??t????â??iri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Prognosis

Well-Known Member
Trenulist
21 Iulie 2007
1.345
1
Slobozia
trenulete.info
WEBSITE
http://trenulete.info/
LOCATION
Slobozia
YOUTUBE
Prognosis
Locomotiva E 656 de la Lima ââ??â?? îmbun??t???iri

Prezentat?? in materialul de AICI, locomotiva a fost supus?? unor modificari menite sa îmbun??t???easc?? modelul.

1. Am ad??ugat sistem de colectare a tensiuni pe doua roti, cele fara cauciucuri de aderenta, de pe boghiul tractor. Pentru colectare am confectionat lamela din coarda de chitara numarul 1 ca grosime, fixata pe boghiul motor ca in imaginea din galerie.

2. Am adaugat sistem de colectare a tensiunii si pe boghiul din mijloc, folosind lamele ramase de la boghiele de americane Mehano folosite la tramvaie. Lamelele s-au montat prin lipire la cald conform imaginii din galerie.

3. Am montat sistem de iluminare pe baza de led-uri alb cald. Dupa ce in toti acesti ani de modelism am tot iluminat locomotive de diverse tipuri, dupa ce mi-au trecut prin mana sute de locomotive, dupa ce am analizat pe multiple forumuri fenomenul de iluminare la locomotive, am ajuns la unele concluzii:

a. lumina rosie la locomotive este doar un moft si nu se justifica decat daca locomotiva respectiva este destinata sa ruleze fara garnitura de tren;

b. sistemul alb/alb in functie de directia de mers este cel mai potrivit pentru locomotivele care ruleaza cu garnituri de tren;

c. este destul de jenant faptul ca in sistem analog luminile se sting la oprirea garniturii la semnalââ??Â?

Referitor la punctul C, am gandit si razgandit numeroase variante de rezolvare a problemei. In toti acesti ani am facut numeroase teste la ideile pe care le-am avut. Cele mai multe nemultumitoare si ca atare nu am mai publicat studiile mele in domeniu. INSA, cu aceasta locomotiva chiar am reusit sa imi pun planul in aplicare. La ora actuala este SINGURA locomotiva in sistem analog care se poate opri la semafor si careia sa nu i se stinga luminile. Tot sistemul este gandit fara implicare electronica! Sistemul conceput de mine este capabil sa asigure luminile aprinse la oprirea pe un tronson nealimentat, in analog, iar efectul este la fel ca in digital, locomotiva STA PE LOC LA SEMAFOR si LUMINILE SUNT APRINSE! Atata timp cat liniile sunt alimentate cu curent electric, farurile stau aprinse! Deci, am rezolvat o mare problema a locomotivelor care ruleaza in ANALOG!

Pentru montarea propiuzisa a lampilor am folosit led-uri punctiforme, alb/cald, de 1,8 mm diametrul lentilei, montate in paralel, pentru ca in analog sa lumineze puternic chiar si la cea mai mica viteza de deplasare. In prealabil, am sectionat partea de material transparent, corpul de geam ca sa zic asa, de care erau atasate si prismele (ghidajele) de lumina ce intrau in locasurile lor. Apoi am indepartat ghidajul de la farul central, lasand loc liber pentru led. LED-ul pentru farul central a fost usor polizat si rotunjit pe o parte ca sa intre in adancitura din plafon. Partile din jurul farurilor au fost vopsite cu negru acrilic, mat, pentru ca lumina degajata de led-uri sa nu strapunga prin caroserie.

Toate cele trei leduri aferente unui post de conducere, sunt montate in paralel si apoi inseriate cu un rezistor de 1 kohm si montate in antiparalel intre cele doua posturi de conducere, astfel incat la schimbarea sensului de mers, sa se aprinda diferit, pentru fiecare post de conducere aflat pe directia de mers. Prin montarea in antiparalel se asigura si preluarea curentului rezidual la polarizare inversa. Montajul cu rezistorul l-am potrivit chiar la mijloc, in fantele interioare de la burduful articulatiei locomotivei.

Prin demontarea completa a sistemului de tractiune, am descoperit folosirea unui motor made in China, cu port-perii metalice, ca la jucariile ieftine chinezesti. Am inlocuit numai capacul motorului, cu unul care avea port-perii pe baza de carbuni, lucru care a imbunatatit atat factorul de zgomot al masinii, cat si durata de viata a jucariei in regim de rulaj intens.

In final, trebuie doar sa recunosc faptul ca am fost inspirat la modificarea acestei jucarii, reusind sa implementez un sistem de iluminare pe care il coc de multa vreme, si pe care vreau acum sa-l aplic si altor locomotive din Depoul PanArin, depou specializat numai pe locomotive in analog!
PB080002.jpg
 
??Ë?i pentru c??, dup?? ce am postat realizarea, unele persoane sceptice m-au acuzat c?? am publicat o p??c??leal?? ?i c?? nu se poate în analog a?a ceva decât pe baz?? de electronic?? complicat?? sau acumulatori, ?i pentru c?? al?ii mi-au scris pe mail c?? poza e trucat??, am facut un mic filmule? în care se poate observa cu u?urin??? c?? la sta?ionarea în semnal, farurile acestei locomotive NU SE STING! S?? fie un trucaj? S?? fie pixelul albastru? Privi?i!

http://www.youtube.com/watch?v=u4YvcCVZoMw
 
Masina merge cu boghiul motor in fata. Atat pe acest boghiu, cat si pe cel mobil de la mijloc, am montat colectarea de tensiune care asigura tractiunea.
Iluminatul se alimenteaza de pe ultimul boghiu, astfel incat, in momentul in care rotile colectoare de tensiune motrica intra pe linie fara curent, ultima osie de la ultimul boghiu asigura alimentarea separata pentru iluminare.
Voala!
 
Dezvoltand ideea din materialul anterior, am ajuns la concluzia ca as putea imbunatati sistemul astfel incat sa ofer toate rotile colectarii de tensiune de pe linii si in acelasi timp sa am lumina la faruri in timp ce stationeaza locomotiva la semafor pe sector nealimentat. Totodata am gandit sistemul astfel incat sa poata fi aplicat si folosit nu numai pe o diorama dedicata, la care exista sectoare cu alimentarea controlata. La ora actuala, macheta poate fi rulata pe orice sine in analog, chiar fara sectoare de linie intrerupte, ea va continua sa mentina luminile aprinse chiar daca se opreste din variator alimentarea cu energie electrica a sinelor. Mai mult decat atat, lumina va functiona la fel de tare chiar si la viteza foarte mica, totul gratie unor acumulatori introdusi in partea de cabina unde am avut loc. Sistemul este foarte eficient, dar presupune loc pentru montarea acumulatorilor.
http://www.youtube.com/watch?v=jx9yG5E3bzM