Roco BR 042 - Phoenix Edition

A

anvo5555

Guest
Nu am mai putut edita postul precedent...

M-am uitat mai atent pe lista de piese si am vazut ca piesa pe care o consideram eu generator de fum nu e chiar asa. In cazan am piesa cu 2 contacte (unul care era legat la sina dreapta si care va pleca in firul verde din decodor si un contact lamela pe care il voi lasa la sina stanga cu o mica adaptare. In cos exista "tubul" de alama. Piesa se numeste in lista "Seuthe Contact Assembly". Nu vad sa aiba vreo garnitura sau contact de etansare. Pe de alta parte, ce am vazut eu despre Seuthe 10 arata un pic diferit. Majoritatea produselor Seuthe au doua fire de contact in partea inferioara. Nu sunt sigur daca imi mai trebuie vreo piesa la ansamblul existent pe locomotiva sau ii voi pune direct ulei si o voi pune la treaba...
(Nu dati cu pietre, n-am mai avut de-a face cu generatoare de fum sau echipare pentru asa ceva)

(atasez extras din pdf-ul cu lista de piese pentru 43244)View attachment 547
 
Last edited:
G

GFN

Guest
Baga un ochi pe cosul de fum si ar trebui sa vezi teava in care se infige generatorul de fum.
La modelul asta tubul nu este prins pe sasiu ,este in cazan.
Locomotivele roco folosesc in general Seuthe 10 si 11,exceptie face BR 80 care are generator cu cabluri.
 
A

anvo5555

Guest
Cand ajung acasa, ma uit si incerc sa fac si o poza.... Banuiam eu ca lipseste ceva.
 
Last edited:
A

anvo5555

Guest
Cu scuze pentru calitatea imaginilor, dar sunt needitate si postez direct de pe telefon. Din ce vad eu, tubul de la Seuthe 10 se va infige in piesa din imagine. Corect?
Ultimele 2 imagini reprezinta si optiunile de lumina pana apar ledurile 0805 si rezistentele de 680 ohm. Ledul de 3 mm e mai galben in realitate, in imagine apare spre orange, dar rezistenta de 1,2kohm il face cam chior, absolut insuficient pentru lumina din cazan, chiar daca nuanta e cam ce trebuie. Ledul 0603 iese din discutie, imaginea fiind cel mai bun exemplu.
View attachment 549View attachment 550View attachment 551View attachment 552
 
G

GFN

Guest
Apuci de cosul de fum si tragi usor in sus pana iese afara, o sa se vada in toata splendoarea tubul in care se infige generatorul de fum .


 
A

anvo5555

Guest
Multumesc !
Inca sunt destule piese de care nu m-am atins, de teama sa nu stric ceva. Cosul e una dintre ele (dar recunosc in imagine tubul in toata maretia lui). M-am mai luminat (inca 20 eur pentru un seuthe 10, dar asta un pic mai incolo, pana atunci leg piesa minunata care vine in capatul tevii la decodor si la sina stanga)
 
A

anvo5555

Guest
Din pacate, nu am reusit sa o pun pe picioare... A venit motorul de Roco, dar nu am reusit sub nici o forma sa o fac sa ruleze cum trebuie. Prima provocare a fost sa izolez complet motorul de sasiu, ca sa pot pune decodorul pe ea.Am incercat mai multe metode sa il tin apasat pe angrenaj, nu vrea el si pace. Basca, corpul nou de tender are prinderea din spate de toata jena, cu un soi de diblu care intra in el si in care se infileteaza surubul care tine si cupla de pe spate. Bineinteles ca nu a vrut sa stea acolo sub nici o forma. Daca pe masa de lucru totul era ok, cand am incropit repede un oval de test, mi-am dat seama ca nu functioneaza ok, nici analog, nici digital.

Cel putin pentru moment, ma opresc aici. Am investit deja cam mult timp (si destui bani) intr-un model (cam) vechi cu speranta ca ii mai dau niste ani de viata pe sine. Ma multumesc cu experienta castigata si merg mai departe. In cazul in care gasesc o locomotiva pentru piese sau doar un tender complet, voi relua lucrul la ea. Daca nu, cu toata parerea de rau, va deveni ea donatoare pentru viitoarele din colectie, unde va fi cazul.
 
Last edited:
G

GFN

Guest
Intre capacul tenderului si motor pune un adaos ca sa nu il mai lase sa se ridice .
 
G

GFN

Guest
Ar fi fost bune cateva poze cu motorul si tenderul, sa vedem si noi ce si cum.
Melcii de pe axul motorului sunt cei care trebuie la Roco au mai multe diametre ? si poate nu este ce trebuie.
Preseaza pe axul moului motor melcii de pe motorul vechi si apoi testeaza iar.
 
Last edited:
A

anvo5555

Guest
Melcii sunt ce trebuie, am facut probe si in sensul asta. Motorul este piesa oficiala de la Roco, editia cea mai recenta.
 
G

GFN

Guest
Eu din pozele de la primul post am vazut angrenajele care sunt de la model mai vechi si trebuie melc cod 86701 ,iar din fisa tehnica a locomotivei pe motor este un alt tip de melc cu cod 86703 care are diametrul mai mic
 
G

GFN

Guest
Diferenta dintre melci se vede in poza, stanga 86701, dreapta 86703
 
A

anvo5555

Guest
Multumesc, bine de stiut.. Din ce am citit, au existat trei tipuri de angrenaje pentru generatiile astea. Angrenajul de la a mea e cel "din mijloc", adica nici cel mai vechi, nici cel mai nou.
Verific si melcii (am referinta melcii care au venit pe Faulhaber).
 
C

cosmin78

Guest
Seuthe 10 este pentru analog, 12V. Seuthe 11 este pentru digital, 16V. Se infig in tubul acela.
Daca pui un Seuthe 10 in digital, se poate sa il arzi...

Pe Ebay gaseai foarte usor un motor asemanator, la jumatate de pret.

Eu, de obicei, asemenea locomotive le rezolv din resturi ce imi cad in mana, in timp. Un "konvolut" azi, cu vreo piesa , altul peste ceva timp si tot asa.
Investitita intr-o resuscitare cu piese noi, din "spare list" nu este tocmai mica. Insa slava ebay-ului , cu putina rabdare si timp, se gasesc aproape toate piesele de la Roco.
 
A

anvo5555

Guest
Am cautat si pe ebay, dar la momentul respectiv nu am gasit nimic. Fiind cate de cat "la inceput" de drum (din pacate), nu prea mi-au picat in mana atatea piese, lucru care se va schimba. In timp, voi face un stoc de piese/accesorii, de care sa ma folosesc la nevoie.
In cazul de fata, am preferat sa cumpar piesa originala direct "de la mama ei", cu costul de rigoare, fiind vorba de un model pe care vreau sa il pastrez pentru mine. Avand motor nou, pot sa stau linistit dintr-un punct de vedere, stiind ca va rula mult si bine.

Multumesc de pont legat de generatorul de fum, cateva posturi mai in fata exista o modalitate de a alimenta generatorul de fum si lumina fata care implica un voltaj mai mic prin ele, caz in care se va preta si Seuthe 10. Totusi, pana acolo mai e o bucata buna de drum...
 
M

mpursu

Guest
Felicitări pentru lucrare & mult succes în continuare! Îmi amintesc cum am îmbunătățit locomotive cu aburi din colecția mea, cu piese din "spare parts list" și costurile de rigoare :)
Cu generatorul Seuthe11 am lucrat de curând într-o locomotivă Liliput BR05, despre care urmează să povestesc într-un subiect separat. Tubul metalic în care se înfige acest generator este conectat din construcție la una dintre șine, iar celălalt pol al generatorului era conectat la cealaltă șină. În urma digitalizării locomotivei, al doilea pol este acum conectat la ieșirea AUX1 (firul verde). În această configurație, la activarea ieșirii AUX1 generatorul primește doar una dintre alternanțele semnalului digital, așa că abia se încălzește și nu prea emite fum.
În alte locomotive cu aburi din colecția mea, pregătite pentru digital, soclul metalic în care se montează generatorul de fum este conectat la plusul comun al decodorului (firul albastru) și celălalt este conectat la ieșirea AUX1 (firul verde). Astfel, la activarea ieșirii AUX1 generatorul primește ambele alternanțe ale semnalului digital, redresate intern de către decodor, deci funcționează perfect.
Urmează să testez un Seuthe10 în locomotiva Liliput BR05 menționată anterior și sunt ferm convins că va funcționa perfect în configurația pe care am descris-o.
 
A

anvo5555

Guest
Multumesc mult tuturor pentru experiententele impartasite! In mod categoric va voi stresa si cu alte intrebari, pe masura ce avansez in domeniu...
 
G

GFN

Guest
Felicitări pentru lucrare & mult succes în continuare! Îmi amintesc cum am îmbunătățit locomotive cu aburi din colecția mea, cu piese din "spare parts list" și costurile de rigoare :)
Cu generatorul Seuthe11 am lucrat de curând într-o locomotivă Liliput BR05, despre care urmează să povestesc într-un subiect separat. Tubul metalic în care se înfige acest generator este conectat din construcție la una dintre șine, iar celălalt pol al generatorului era conectat la cealaltă șină. În urma digitalizării locomotivei, al doilea pol este acum conectat la ieșirea AUX1 (firul verde). În această configurație, la activarea ieșirii AUX1 generatorul primește doar una dintre alternanțele semnalului digital, așa că abia se încălzește și nu prea emite fum.
În alte locomotive cu aburi din colecția mea, pregătite pentru digital, soclul metalic în care se montează generatorul de fum este conectat la plusul comun al decodorului (firul albastru) și celălalt este conectat la ieșirea AUX1 (firul verde). Astfel, la activarea ieșirii AUX1 generatorul primește ambele alternanțe ale semnalului digital, redresate intern de către decodor, deci funcționează perfect.
Urmează să testez un Seuthe10 în locomotiva Liliput BR05 menționată anterior și sunt ferm convins că va funcționa perfect în configurația pe care am descris-o.
Am montat in doua locomotive Seuthe10( Roco BR 43 si BR 23) cu alimentare pe o alternanta si functioneaza perfect pentru ca au tensiunea de alimentare mai mica.
 
G

GFN

Guest
Ei bine dupa cateva discutii cu proprietarul , locomotiva a ajuns la mine pentru continuarea lucrarilor de readucere mai intai la starea functionala apoi pentru trecere in digital.
Noul capac al tenderului a avut o problema. S-a incercat bucsarea unei piulite sau bucse filetate din alama , iar apoi surubul care prinde sasiul s-a rupt in ea.
Pentru ca am avut putin timp liber pentru mesterit m-am apucat sa remediez aceasta problema.Am prins capacul tenderului in masa frezei , apoi am taiat tot ce era blocat acolo si apoi am introdus fortat alta piulita cu filet de 2mm cu exteriorul randalinat, piulitele au fost recuperate dintr-un laptop dezmembrat.
Dupa aceea am inchis tenderul provizoriu sa vad cum se unesc cele doua(sasiul cu capacul).




 
Top