Roco BR 042 - Phoenix Edition

A

anvo5555

Guest
Multumesc (inca o data) !

Pocinogul cu capacul tenderului mi-l asum... Pe scurt, bucsa initiala care intra in corpul tenderului si-a creat un pic de spatiu, dat fiind aliajul destul de moale din care e facuta piesa. Acest lucru s-a intamplat deoarece pana la punctul in care am reusit sa pozitionez motorul Roco astfel incat sa angreneze corect transmisia am facut mai multe probe, uneori incercand sa fortez un pic carcasa sa apese pe cadrul motorului, pentru a-l tine pe pozitie. Complet eronat, fenomenul corect se intampla atunci cand marginile prevazute in interior apasa pe cadrul motorului pentru a-l tine, dar in acelasi timp fara a-l forta - motorul trebuie sa se aseze pe melci de bunavoie si nesilit de nimeni. Pe de alta parte, la capacul vechi de tender filetul era prevazut direct in corpul carcasei. Probabil a fost introdus candva un pic fortat, deoarece nu l-am desfiletat chiar usor la momentul respectiv.

Mi-am adus aminte cu aceasta ocazie de o lectie importanta (pe care am invatat-o lucrand la o masina japoneza): daca nu intra din prima cum trebuie, in mod clar ceva nu e corect.
 
Last edited:
G

GFN

Guest
Pentru putin. Bine ca s-a rezolvat in final.
Azi noapte (la serviciu) am taiat lestul care vine in capacul de deasupra.
Initial am inceput sa frezez in strat ,dar materialul fiind mai moale imi tot incarca freza si taia aiurea, asa ca am prins piesa in menghina si am taiat-o la bomfaier dupa care am finisat-o la polizor.


 
A

anvo5555

Guest
Semnul de deasupra l-am facut cu un mini bomfaier - cam nepotrivit pentru tipul asta de aliaj, planul meu era un pic diferit, adica sa vin de sus in jos cu o distanta echivalenta cu cea facuta de tine. Acum imi dau seama ca in felul in care l-ai taiat tu se ventileaza decodorul si chiar motorul mai bine.
A nu se rade, am observat pe un NOHAB de generatie nu foarte veche pe care l-am avut ca motorul se incingea binisor dupa niste minute de rulaj (in conditiile in care nu rula la maxim, carbunii erau schimbati cu unii OEM iar colectorul curatat). Pe respectiva locomotiva am montat un decodor Roco (cel mai probabil un Zimo redenumit), dar la vremea respectiva nu prea imi trecea prin cap ca se poate incalzi, iar in carcasa avea spatiu suficient sa se ventileze).
 
Last edited:
G

GFN

Guest
Lucrarea avanseaza incet dar sigur.
Am apucat acum pe seara sa fac motorului doi papuci pentru alimentare, pe langa a mai fost izolat unul din polii de alimentare fata se corpul motorului.
A mai fost facuta cupla cu 8 pini si o piesa in forma de U pe care o sa fie baza pentru cupla cu 8 pini, si pentru momentt cam atat .








 
A

anvo5555

Guest
Nu inteleg de ce nu au izolat din fabrica cadrul motorului. Ok, de acord, la vremea cand a fost conceput modelul tendinta generala ( nu cred ca exagerez) era ca masa sa fie la sasiu, dar in cazul de fata placuta originala de alimentare putea fi folosita fara probleme pentru ambii poli(in conditiile in care pe aceasta placuta e un punct care intra in contact cu cadrul motorului si care astfel ar fi conectat la sina stanga - despre conexiunea asta am citit inainte de a sosi locomotiva si mi-era clar ca trebuie sa izolez complet cadrul motorului fata de sasiu, ideea mea fiind de a aplica niste benzi izolatoare fine pe toate suprafetele posibile de contact intre cadru si sasiu- am facut cateva probe in acest sens si nu am avut probleme- acea conexiune din fabrica mi se parea cam inutila ).
 
G

GFN

Guest
Este gata.
Dupa lupte seculare care au durat cateva ore am reusit sa termin lucrarea.
Mai intai m-am ocupat de tender iar apoi de cazan.
In tender a fost montat pe motor filtrul PI pentru deparazitare, au fost lipite firele de la cupla cu 8 pini, montat bec pentru lumina spate , gresat angrenaje si lagare motor.
La cazan am facut local un plus cu doua diode pentru alimentarea becului si a generatorului de fum, astfel se folosesc ambele alternante ale tensiunii DCC.
In final au fost unite tenderul cu cazanul si probata.
Pacientul este viu si functioneaza perfect, mai trebuie sa ma ocup de cateva probleme mici de ordin estetic si este gata de livrare inapoi catre proprietar.




















 
A

anvo5555

Guest
It's alive! ALIVE!

Multumiri, inca o data!

Inteleg din imagine ca acel filtru PI este pentru protectia suplimentara a decodorului? Un gen de filtru de tensiune... Gresesc? (La capitolul asta chiar am ramas in urma rau)
 
Last edited:
G

GFN

Guest
Acel filtru L C este pentru protectia decodorului in sensul ca taie varfurile de tensiune produse de motor si care ar putea sa afecteze functionarea decodorul.
 
Last edited:
Top