Vagoane de calatori istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Pentru vagonul de la Basarab avem model pentru conversie:

Fleischmann Artikelnummer: 563501
178858_c.jpg



Cred ca putem pune aici vagoanele din seria 74.000.

A fost unul din cele 2 prototipuri ale vagoanelor din trenul prezidential.

50 53 09-42 063-4


Arad 2012
 
Fara sa ma fi uitat atent la cele doua vagoane, cred ca trebuiesc ajustate nitel dimensiunile ferestrelor. :roll: Ce parere aveti?
 
Poza mea nu e grozava. Am una dintr-un unghi mai bun:




Un vagon in depoul Brasov:



Cel mai probabil a fost taiat pentru ca eu nu am mai gasit nimic din el cand am fost.
Langa el la un unghi de 90 grade era vagonul din trenul regal care astazi rugineste la cimitirul Sibiu.
 
Recolta de sfarsit de an. Pascani 28 decembrie 2013.



Surpriza cea mai mare, fost vagon sanitar pe 3 osii!! Nu credeam ca in 2013 am sa gasesc asa ceva.





Fara placuta fabricantului, fara numar stantat pe sasiu, cu revizia generala in 1982 la atelierele Pascani. Folosit ca sala interventie chirurgicala, W.T.S.S.

Stand la povesti cu personalul de la trenul macara am aflat ca la Galati la trenul macara este un vagon care a fostfolosit de Dej.

In fosta grupa de spalare Pascani sunt 2 epave.
Fost BCafld 91018 fabricat la Linke-Hoffmann Werke / Breslau (DE), 1924.






Observati tipul de aerisire.
Sunt satul de cate Hecht-uri am gasit :D


Fost Tad 1926 fabricat la Gyor in 1908

 
Referitor la pozele de mai sus.
Primul vagon este un frate al celui din Bucuresti Basarab. Un fost vagon german ABC4ü-35.

Vagonul pe 3 osii este un fost vagon sanitar MAV.
BIG_0011822148.jpg


Multumesc Paul pentru schita.


Incepem anul cu o "bucata" de istorie:
CALD 70029 fabricat in 1929 la Unio Satu Mare.

800px-Soviet_occupation_of_Bessarabia_and_Northern_Bukovina_03.jpg

(poza la rezolutie 1.800 ??â?? 1.229 pixeli. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/25/Soviet_occupation_of_Bessarabia_and_Northern_Bukovina_03.jpg)
sursa - wikipedia.org - Ocupa?ia sovietic?? a Basarabiei ?i Bucovinei de nord
 
Nici o tara nu a a vut atatea raritati feroviare, dar nici o alta tara nu a distrus atat de mult....

Vagon sanitar provenit din modificarea la interior a unui vagon penitenciar, Bauart Z4-37. Au fost fabricate 4 bucati, 10 153 - 10 158 in 1942 la Wegmann in Kassel.

Transformarea s-a facut cel mai probabil in anul 1953.

 
Salut Horia,
in fisa vagonului sunt 4 vagoane si am vazut ca sunt cu numerele 10 153-158.
Sunt 4, ca din cele 6 numere 2 lipsesc.
 
Vagonul din pozele atasate a fost gasit in incinta Sudarec Bucuresti.
El reprezinta o piesa foarte rara si cu siguranta unica in toata Romania!! Este vorba de un fost vagon FS, construit in perioada 1906 - 1911. La originea lui se afla un model de vagon al fostei companii private Rete Adriatica (1885 - 1905), construit in 1901. Vagonul RA era un vagon de tren accelerat, clasa 1/2, de o executie mai ridicata si rula pe boghiuri denumite Fox.
Atentie, nu este vorba de boghiurile Fox americane, pentru vagoane de marfa! Era o varianta usor modificata a boghiului CIWL cu un ampatament de 2440 mm. Distanta intre pivotii boghuilui era de 11900 mm iar lungimea peste tampoane era de 17780 mm. Dupa preluarea companiei RA de catre FS, s-a continuat producerea acestor boghiuri, ele fiind utilizate la niste vagoane derivate din modelul original al RA. Adica, in acest caz, pastrand dimensiunile initiale, a fost construit un vagon pentru trenuri personale sau suburbane.
Caracteristica lor era ca, noile serii aveau compartimente cu culoar lateral dar totodata si portiere laterale, asa precum vagoanele pt trenuri personale britanice. Aceste vagoane avea pe o parte numai patru portiere amplasate la distante egale de-alungul peretilor, iar pe partea celalata aveau portiere la fiecare compartiment! La FS ele erau cunoscute ca vagoane Tipo Nord sau sub clasificarea Blz. Atentie, a nu se confunda cu vagoanele "centoporte", fara culoar lateral, care aveau acelasi numar de portiere, in mod simetric, la fiecare compartiment, pe ambele parti ale cutiei! Din acest tip de vagon au fost construite si derivate si unele ceva mai scurte, in functie de scopul utilizarii lor. Asa la FS s-a construit prin 1913 un vagon toaleta, avand mai multe compartimente cu WC-uri dar, si posibilitati de imbaiere sau dus! Si acest vagon rula pe boghiurile asazise Fox, iar mai tarziu, vestitele "carrozze corbelline" rulau in varianta pe 4 osii si ele tot pe aceleasi boghiuri. "Corbellini" sunt fabricate si azi de Rivarossi in H0. Boghiurile italiene Fox erau echipate la suspensia secundara fie cu arcuri eliptice cu foi, fie cu arcuri elocoidale, precum exemplarul de la Sudarec.

Vagonul din curtea Sudarec - oare da careva o raita sa-l mai fotografieze? - este cu siguranta din perioada 1906-1910, fiind reconstruit in mod crancen, de nerecunoscut! De fapt, cutia a fost complet nou facuta, dar din pacate, nu prea reusita. Locul lui azi, ca un unicat de valoare feroviara inestimabila, ar fi fost intr-un tren istoric CFR, cu care sa plimbam turisti (straini) pe frumoasele linii ale tarii si sa incasam ceva oiroi precum si un renume mai bun... Saraca tara bogata......!
Ca incheiere, daca cineva din Bucuresti isi face drum prin Sudarec si descopera acest vagon, cautati placutele de fabricatie, poate reusim o identificare exacta a lui. Iar cui ii este dor de nostalgia trenurilor italiene ale anilor 50, se gasesc pe "iutube" destule filme cu scene feroviare fermecatoare, cu Fernandel (in rolul preotului don Camillo), Alberto Sordi, Gina Lollobrigida sau Claudia Cardinale sau in regia lui Vittorio de Sica - se merita!


foto Catalin Pavel
 
Ceferiada 1939
MCFR_002-horz.jpg

foto - http://www.aliceinwonder.net/2014/01/muzeul-cailor-ferate-incursiune-prin.html

Exponate:
Locomotiva CFR 597 OCNA - Henschel & Sohn, Kassel 1890
Vagonul persoane Cafld 70192 - Astra Arad 1935
Vagon Coletarie Rapida Gddmw - Astra Arad 1939
Pe aceasi linie cu vagonul de coletarie era vagonul refrigerent Rcmw 830.107 - Astra Arad 1937
Vagon transport pasari Ow 829.065 - Unio Satu Mare 1935
Vagon transport peste Ypw 835.002 - Unio Satu Mare 1934

Vagonul persoane Cafld 70275 - Astra Arad 1939
Locomotiva 683 ââ???žTighinaââ??, ce a rulat in 1860, pe linia Cernavoda ââ??â?? Constanta (e pe aceasi linie cu vagonul Cafld 70275)
Plug zapada suedez cuplat cu un tender de la o locomotiva 140.1
Plug de zapada pe 2 osii (sistem Forster ?)
Locomotiva Sulzer

Locomotiva 142.057 - Malaxa 1939
Automotorul AB 1002/1005 - Malaxa 1937
Automotorul Bc 753 - 1939

In zona podului
Vagonul sanitar nr 212 (ex-KPEV pe 4 osii)
Vagonul dinamometric WD 500 - Italian 1928-1929

Vagonul Aafld 10014 - Ernesto Breda 1928
Vagonul de dormit CIWL WL 3820 - Nivelles Belgia 1939

Vagonul regal sufragerie 62 (ex CFR 10) - Smichow 1892
Vagonul regal bucatarie 64 (ex CFR 20) - Smichow 1895
Ambele din trenul regal al lui Carol I.
 
Cotrobaind internetul, am dat peste urmatoarea imagine , in gara Craiova

http://static.panoramio.com/photos/original/89199813.jpg

Dupa dispunerea ferestrelor, pare a fi un fost vagon restaurant...Ce parere aveti? Mai departe nici nu indraznesc sa visez...

Imaginile sunt luate in aprilie 2013, conform site-ului

http://www.panoramio.com/photo/89199813
 
Dupa dispunerea ferestrelor si a cosului de la bucatarie. Probabil a fost vagon bucatarie in trenul macara.
 
Proces tehnologic - vopsire vagoane



Din "Caiet pentru Instruirea practica", anul III, specialitatea, Montator Vagoane. An scolar, 1968.
Elev, tatal meu.
 
Elef a spus:
Galati 2006 - langa depou.

Elef a spus:
La cel maroniu o sa incerc sa ma uit acasa dupa o poza cu seria(sper sa am).
Daca imi aduc aminte acum ceva vreme m-am uitat dupa ele pe google earth si pe locul unde erau vagoanele a aparut o constructie.Deci banuiesc ca au fost taiate - imi este greu sa cred ca au fost mutate.

L-am gasit doar pe 50 53 17-22 270-9, fabricat la Koprivnice in 1925, fostul Bal 50085/Aal 50085.
Vagonul este mutat undeva in zona lacului Brates.




Motivul deplasarii la Galati. Inca nu am reusit sa identific vagonul, nu am gasit nicio placa sau numar vechi. A fost destul de greu de fotografiat pe partea de langa gard.

Vagon Cabinet Protectia Munctii si PSI - 80 53 98-73 005-3




Partea de la gard

 
Catalin, a fost...

2 vagoane de la sectia LI Iasi.
Bacau 25.03.2014.

80 53 98-64 001-3 UYDP


Pe placuta scrie Breslau 1898.




80 53 98-64 003-9 UYDP