CFI Rastolita ??

• In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

d0ru_b

doru_basaliga
LOCATION
Cluj-N / Lugoj
Discutam cu amicul MarianRahova despre ceva ce cred ca am vazut amandoi acum foarte multi ani in zona Rastolitei, el fiind mai in varsta isi aminteste mia bine, eu cand am trecut pe acolo cred ca am vazut ceva, dar nu imi amintesc foarte bine
Tin minte ca era o cale farata care iesea dintr/o vale ingusta, traversa soseaua nationala asfaltata pe vremea aceea impecabil si trecea apoi o apa mare in stanga soselei... daca gresesc sa imi fie iertat. Se intampla inainte de 89. Stiu ca am tot cautat locul aceala dar nu l/am mai gasit, cred ca era Rastolita.

din intamplare am dat peste discutia de pe railwayfan http://www.railwayfan.ro/index.php?ml=102&t=299 (destul de veche de altfel dar edificatoare ) si cautand poze am dat peste asta:

http://www.vydol.cz/magazin.htm ( jos de tot pe pagina )

daca cineva intelege limba ... ar fi buna o traducere facuta de un cunoscator.

Si traseul ei pe o harta turistica

Reiau si o descriere postata mai demult pe alt forum:
<<CFF RASTOLITA
Uitandu-ma pe harta Muntilor Calimani am descoperit ca de la Rastolita pleaca o CFF spre nord si se imparte in trei ramuri.Cea mai lunga se apropie de mijlocul masivului. Pe aceasta CFF figurau 3 trasee montane numerotate de autori cu numerele 16, 18 si 20. Dar sa vedem ce ne spun autorii:
Traseul 16. Rastolita-refugiul Secu.
Trenutul forestier nu circula pe tronsonul Rastolita - gura Bradului, cu toate ca linia ferata se pastreaza, ea fiind folosita numai sporadic pentru locomotivele si vagoanele care merg la revizie.
Linia ingusta a trenutului se desprinde din apropierea statiei CFR (Rastolita) inaintand initial catre est paralel cu soseaua asfaltata de pe Valea Muresului pe care o traverseaza indreptandu-se spre nord, pe Valea Rastolitei.Peste putin timp observam in dreapta noastra drumul forestier auto care are aceeasi directie ca si calea ferata. Mergem printre case insirate de-a lungul vaii si in apropiere de tabara pentru elevi, cele doua drumuri se alatura folosind acelasi terasament.....
Continuam urcusul catre nord, pe rambleul folosit in comun atat de drumul forestier cat si de calea ferata ingusta, prin paduri presarate cu poienite.Trecem pe langa cateva baraci ce ne pot servi de adapost si poposim la refugiul Secu (4 km) la confluenta Secului (nord-vest) cu Tihu (nord-est).....Calea ferata se bifurca pe cele doua vai amintite, dar pe Tihu se continua numai pana la gura Paraului Mijlociu (mai putin de 1 km), de unde se indreapta catre nord de-a lungul acestuia.Pe Valea Tihului se desfasoara drumul forestier auto iar pe Secu (stanga) urca trenutul forestier.
Varianta Y:Valea Paraului MIjlociu....
La capatul liniei ferate forestiere la gura Paraului Negru (Apa Neagra) se gaseste o cabana de vanatoare.
Traseul 18. Rastolita-refugiul Secu-refugiu gura Scurtului - refugiu Scurtu - Poiana Lunga.
De la refugiul Secu...traseul nostru se indreapta spre nord-vest urmand calea ferata forestiera de pe Valea Secului si dupa cca. 3 km trecem pe langa o cabana forestiera.
Dupa ce am parcurs o distanta de cca. 5 km de la refugiul Secului ajungem la confluenta Secului cu Scurtu ( refugiul gura Scurtului alcatuit din cateva baraci forestiere), unde calea ferata se ramifica din nou; pe stanga pe Valea Secului; catre dreapta pe paraul Scurtu.
Urcam pe parau - pe langa calea ferata, prin padure, pe o distanta de 2 km - pana la baraca forestiera a refugiului Scurtu (1100 m).
Traseul 20. Rastolita - refugiul Secu - refugiu gura Secului - refugiu Tiganca.
Distanta de 21 km (Rastolita - refugiul Tiganca) poate fi parcursa cu camioanele pana la gura Bradului sau eventual pana la gura Secului si in continuare cu trenutul forestier....
Drumul auto al Rastolitei se cotinua numai pe Valea Tihului, unde nu mai exista cale ferata forestiera, care functioneaza insa pe Secu si pe valea Paraului Mijlociu. Traseul nostru urmareste calea ferata din partea stanga care se indreapta spre nord-vest pe Valea Secului.
Dupa circa 3 km trecem pe langa un canton forestier si dupa inca 2 km (5 km de la refugiu Secu) intalnim cabanele refugiului de la gura Scurtului unde o ramificatie a caii ferate duce pe valea acestuia ( catre dreapta - spre nord) in Poiana Lunga.
Traseul nostru urmareste calea ferata pe valea Secului (stanga nord-vest) si dupa ce a parcurs o distanta mai mica de 3 km ajungem la confluenta cu paraul Secu Porcului ( valea Bradul Porcului) venit din partea vestica (stanga) ....Continuam sa urcam de-a lungul caii ferate a Secului pana la cabana forestiera de la capatul drumului de fier, refugiul Tiganca, situat destul de aproape de creasta in poiana cu acelasi nume.
De la confluenta Secului cu Scurtu, calea ferata forestiera (cu circulatie sporadica) se continua pana la refugiul amintit (pe o distanta de 7 km) unde putem gasi adapost pentru o noapte.?

In continuare, de la refugiul Tiganca, peste creasta se poate ajunge la Colibita (localitate in care se ajunge de la Prundu Bargaului)

Monografia -Munntii Calimani de Traian Naum si Emil Butnaru -colectia Monografii Montane- editura Sport Turism - Bucuresti 1989.>>

CFF Rastolita avea si o linie in Muntii Gurghiului,linia trecea sub linia normala printr -un mic tunel ,linga gara din Rastolita (si acum exista acest mic tunel la circa 80 m de cladirea garii),cotea la stinga,mergea paralel cu linia normala pana la strada ce urca pe valea Iodului,acolo urma in mare parte drumul forestier valea Iodului.In prezent se pot deslusii urmele terasamentului de linie numai in anotimpurile cind padurea nu este inverzita....