Digitalizare BR39 Fleischmann

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.673
643
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Am reu?it s? aduc la c?ile mele ferate o foarte frumoas? locomotiv? cu abur BR39 Fleischmann. Am ales versiunea veche nr.art.4138, deoarece versiunea nou? are ro?ile din?ate plasate pe ro?ile din stânga ale tenderului, perfect vizibile printre spi?ele fine ale acestora. în plus, parc? mai mult îmi plac farurile în form? de felinar decât cele montate direct în tabla din fa?a locomotivei. Mai îmi place la aceast? versiune acea conduct? (sau ce o mai fi) care înconjoar? u?a camerei de fum, care lipse?te la versiunea nou?.
 
Ultima editare:
Practic, pentru mine aceast? locomotiv? este excelent realizat? ?i sunt foarte încântat de achizi?ie
41.gif

Totu?i, ea nu este digital? ?i nici nu este dotat? cu o interfa?? adecvat?, dar asta nu constituie o problem? fiindc? nu sunt nici la prima ?i, cu siguran??, nici la ultima opera?iune de acest fel
15.gif
. O foarte pre?ioas? mân? de ajutor este constituit? de acest site, care se refer? la... exact 39.103, adic? o sor? geam?n? a locomotivei mele, deci am front de lucru
4.gif
 
Ultima editare:
Iat? aici o prim? modificare:

Am întrerupt traseul care conecteaz? grupul paralel bec-suport_generator_fum la ro?ile din dreapta, ?asiul locomotivei fiind conectat din construc?ie la ro?ile din stânga. Traseul care a r?mas intact duce la viitoarea conexiune a firului alb.
 
Ultima editare:
Ia s? ne ocup?m un pic ?i de tender.

în stânga ?i în dreapta exist? câte o pl?cu?? de cablaj care transport? curentul spre motor, spre locomotiv? ?i spre becul care lumineaz? farurile din spate. Deoarece aceste pl?cu?e, a?a cum sunt ele, conecteaz? totul direct la ro?i, urmeaz? ?i aici ni?te modific?ri.
 
Ultima editare:
Aici am separat ni?te trasee...

... iar pe cealalt? pl?cu?? am dat jos pastila de seleniu care juca rolul de diod? redresoare pentru becul din spate, dup? care am lipit conectorul direct la traseul respectiv. Tot de acolo am demontat ?i bobina de deparazitare, realizând astfel ?i separarea complet? a motorului de restul instala?iei electrice.
 
Ultima editare:
Astfel conexiunile spre tender se complic?, datorit? celor 3rei fire suplimentare: galben spre bec, respectiv orange ?i gri pentru motor. Urmeaz? faza cea mai "distractiv?": trecerea acestor fire suplimentare prin piesa de cuplare a tenderului
40.gif

Am dorit ini?ial s? fac o interfa?? digital?, ad?postit? în cazanul locomotivei, deci am reu?it s? strecor un fir orange ?i unul gri, foarte sub?iiiiiri...

... da'prea scuuurteeee
20.gif
 
Ultima editare:
în celebrul stil "acri-s strugurii"
10.gif
m-am r?zgândit cu privire la interfa?a digital?, fiindc? ?i a?a locul este limitat (da, sigur
4.gif
), a?a c? m-am gândit s? trec prin cupl? înse?i firele decodorului. Am lipit cap?tul firului gri al decodorului la firul gri sub?iiiire ?i... l-am tras prin cupl?
16.gif


Dar, conform celebrei ziceri cu ulciorul care nu merge de multe ori la ap?, manevra NU mi-a mai reu?it cu firul orange
20.gif
 
Ultima editare:
Astfel c? am luat frumos un m?nunchi de fire r?mase de la primul meu decodor LenzGold, pe care le-am putut trece prin cupl?, totu?i nu chiar atât de u?or ca firele ini?iale
18.gif


Apoi am reasamblat tenderul, cu cupl? cu tot, urmând s? fac conexiunile la decodor.
 
Ultima editare:
Cu ajutorul a 3rei tubule?e termocontractibile, cele 3rei lipituri de pe firele decodorului vor fi izolate:

Nu am mai pozat faza respectiv? ?i nici lipirea firelor de alimentare (ro?u ?i negru) ?i la placa principal? a locomotivei, al?turi de firul alb.
 
Ultima editare:
Dup? realizarea tuturor conexiunilor, locomotiva demontat? a luat din nou loc pe roller-tester. în noul sistem digital, motorul a func?ionat corect înc? de la prima încercare, dar luminile... nu! :shock:
Decodorul ales fiind un train-O-matic
15.gif
, am accesat rapid CV30, cel care spune dac? exist? vreo problem?. Dup? cum m? ?i a?teptam
4.gif
, am citit valoarea 2, adic? scurtcircuit pe ie?irile de lumini ?i auxiliare. Repede am g?sit scurtcircuitul, care fusese cauzat de lestul din tender care atingea ghearele de fixare ale conectorului pentru bec, ?i l-am remediat cu un p?tr??el de band? izolatoare. Dup? repornire, luminile au func?ionat normal, în concordan?? cu sensul de deplasare
41.gif

 
Ultima editare:
Oare a ce arat? aceast? imagine?
15.gif


De parc? n-a?i b?nui...
21.gif

Totu?i, înainte ca unii sau al?ii s? sar? în sus speria?i de ideea celebrelor mele lumini bicolore, v? spun EU c? aceast? locomotiv? nu va beneficia de aceast? facilitate din cauza ghidurilor de lumin? care nu prea pot fi separate.
Faza frumoas? este c?, datorit? noilor conexiuni, voi putea s? separ soclul generatorului-de-fum de lumina din fa??, deci viitorul generator de fum va putea fi comandat de func?ia care va fi alocat? firului verde, independent de lumini
16.gif
 
Ultima editare:
Lumina sursei LED trebuie s? bat? în jos, spre ghidurile de lumin? ale farurilor laterale, ?i înainte, spre ghidul de lumin? al farului central. Astfel, am montat dou? LED-uri warmwhite în unghi drept, cu o rezisten?? SMD de 1k în serie:

Conform bunului meu obicei, am marcat cu albastru catozii ?i cu ro?u anozii. Scuza?i "calitatea" lipiturilor; de?i nu vreau s? recunosc, se pare c? se apropie din ce în ce mai mult momentul în care voi avea nevoie de ochelari pentru aproape
26.gif
10.gif
 
Ultima editare:
Unul din obiectivele mele fiind comanda generatorului de fum independent de lumini, am re-ref?cut conexiunile decodorului la placa de baz? a locomotivei:

La traseul care merge pân? în fa??, la soclul generatorului de fum, am adus firul verde, iar la traseul vecin am adus firul alb.
 
Ultima editare:
Cu atâta mig?leal? la lumini, bineîn?eles c? am uitat s? plasez pe decodor "h?inu?a" termocontractibil?
9.gif
, a?a c? am f?cut aceast? opera?iune direct la fa?a locului, ceea ce NU v? recomand. Din fericire, restul locomotivei a sc?pat neatins
18.gif


Toate fiind la locurile lor (oare?!), am asamblat locomotiva
16.gif

 
Ultima editare:
  • Like
Reac?ii: GFN
Voi chiar crede?i c? totul s-a încheiat cu bine? Think again...
10.gif

Noile LED-uri nu au înc?put complet în loca?ul becule?ului, a?a c? ghidul de lumin? al farului central se împiedica în ele ?i nu l?sa cazanul s? se a?eze pe ?asiu. Dup? o gr?mad? mare de peripe?ii ?i de idei n?stru?nice de "convingere", cu greu am reu?it s? asamblez complet locomotiva ?i s? fac poza de mai sus.
încântat nevoie mare, am ridicat locomotiva de pe roller-tester ?i am plasat-o pe ovalul de linii ferate instalat între timp în camera mare, cunoscut fiind sub denumirea de versiune restrâns? a C?ilor Ferate "La Ursu". Stupoare!!! Lumina din fa?? a început s? clipeasc? zdrav?n ?i aleatoriu, ceea ce nu poate s? însemne altceva decât... contact prost
45.gif
 
Ultima editare:
  • Like
Reac?ii: GFN