Vagoane seria 88-96 Bord-Restaurant

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

nelutu

Well-Known Member
28 Decembrie 2008
273
9
Bucuresti/Fogia
LOCATION
Bucuresti/Fogia
Serban a scris:
Cred ca ar trebui sa deschidem cate un subiect nou cu fiecare serie de vagoane in parte, astfel incat informatiile si fotografiile provenite de la fiecare pasionat (serios !) sa fie grupate si sa constituie o sursa corecta/credibila de documentare. Oricum, felicitari pentru interesul si seriozitatea cu care tratati subiectele pe acest forum.

As dori sa vorbim aici despre aceste vagoane si in general eu as fi interesat de mai multe date tehnice. Voi cauta o modalitate de posta si pozele care le am eu.
 
Modificate din fostele Wrmz 137 ex DB, cel mai mare numar intalnit personal este -012, pe care l-am si fotografiat in Gara de Nord. Ramane sa-mi fac un cont pe un site de gazduire pentru a le putea posta.

http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/restaurant/WRmz137/WRmz_weiss.jpg

http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/restaurant/WRmz137/sbb98091432.jpg

Modificarie car li s-au adus:

-schimbarea usilor normale cu usi pneumatice

-demontarea pantografului

-probabil si amenajarea interioara a fost schimbata,nereusind sa il fotografiez si pe dinauntru



http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/restaurant/WRmz/arad_3_2007.jpg
 
Iata si cateva poze facute in Gara de Nord, cu vagonul 61 53 88-96 012-7.
Am tot "rasfoit" si alte forumuri de specialitate si galeria Railfaneurope, si se pare ca acesta este cel mai mare numar.

 
Iata cum arata un astfel de vagon, ajuns din Germania in Bucuresti Baneasa, urmand sa fie manevrat in Atelierele Grivita, unde s-au efectuat lucrarile:
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/9/45/5932.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/9/45/5933.jpg
 
Am si eu o intrebare in legatura cu aceste vagoane: De ce s-a apelat la aceasta schema de vopsire cu gri si nu s-a integrat in schemele de culoare ale unor garnituri de trenuri? Este o modalitate de a o identifica ca fiind bord restaurant? Respect
 
Pai se pare ca fiecare chestie care se face la CFR Calatori trebuie facute in alta schema ca sa se vada ca s-a facut ceva nou. Abia astept sa se temine combinatiile de rosu - albastru - gri, sa vedem atunci cum le mai vopsesc, sper ca galbene :evil: .
 
@ shoppy

cel fotografiat de tine este un WRmh 132 si nu un Wrmz 137
http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/restaurant/WRmh132-WRmz135/Eurotrain-Restaurant.jpg

Este posibil ca fostele WRmh132 si Wrmz 137, dupa modernizare sa fie incadrate amandoua in aceeasi serie adica 88-96, sau WRmh 132 nu au fost inca modernizate pentru ca eu nu am vazut nici unul pana acum.

Sau ar mai fi o posibilitate: WRmh 132 au fost modificate aducandule la aceeasi forma cu WRmz 137 :D :D :D . Este absurd dar la noi totul e posibil :evil:
 
Salut,

La o privire mai atenta la vagoanele DB Wrmz 137 (www.ralifaneurope.net) am observat ca toate au usile pneumatice, acest lucru facandu-ma sa cred ca nu s-au modificat la Grivita.

Si ca o mica paranteza Wrmz 137 ( anii 1987ââ??â??89, 40 la numar)si WRmz137.1 ( anii 1993, 3 la numar) sunt derivate din mai vechile WRbumz139 (anii 1975ââ??â??79)

http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/restaurant/WRbumz138-139/DB_WRbumz_139_61_80_88-75_50_29__Muenchen_1_1_91.jpg

http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/restaurant/WRbumz138-139/DB_WRbumz_139_61_80_88-75_50_29__Mynchen_1_1_91.jpg

dintre care 5 au ajuns in 2005 la OBB fiind incadrate in seria 88-95

http://www.railfaneurope.net/pix/at/car/restaurant/88-95/060717-27.jpg
 
Se poate, nu ma pricep. Ziceai ca s-a demontat pantograful, asta e singurul vagon restaurant cu pantograf fotografiat pe la noi (se poate sa mai fi fotografiat si altii, eu alte poze nu am mai vazut).
 
întrucât aici se discut?? despre aceste vagoane bord-restaurant, merit?? s?? amintim c?? în cadrul programului "Scriitori pe calea regal??" desf???urat între 10 ?i 14 mai 2008, vagonul 88-96 009-3<i></i> a fost locul de unde scriitorii ?i-au procurat cele d-ale gurii.

Trenul Regal, parcat pe linia 1 în Gara Burdujeni<i></i>
 
Buna,
Se pare ca CFR / Gevaro a primit 10 WRmz137.0, un WRmz135 (toate cu pantograf) si un WRmh132

Nu am intalnit pana acum 135 sau 132 in exploatare, probabil ca nu au parasit din 2005 curtea de la Grivita.

La WRmz137.0 s-au demontat burdufele de trecere presurizate tip SIG si pantografele SBS65. Nu s-au modificat usile de acces (presurizate, Umbau 1987-1988 din WRbumz139) si nici amenajarile interioare datand din aceeasi perioada.

In ultimii ani V.max a fost scazuta la 160km/h, pesemne pentru a "menaja" costisitoarele boghiuri MD36.

Pantograful se folosea la alimentarea cu curent in stationare.
 
Am facut inventarul la cele 12 vagoane seria 88-96. Imi lipseste vagonul 88-96 003 x.
Am rascolit internetul dupa poze, am trimis mail la Gevaro. Pana acum nimic.

Daca vedeti vagonul si il pozati va rog sa postati o poza cu el.
 
buna Florine,

Michael Siess l-a prins pe 003 in Wien West acum cateva saptamani.

le avem pe toate 12 :D

plus un WRmh132 si un WRmz135 primite de Grivita, din care nu stim ce a iesit (chiar cele din pozele lui shoppy)
 
Salut Horia,

la cateva ore dupa ce am intrebat am primit o poza cu 003.

Cand am fost in Grivita nu am vazut WRmh132 si WRmz135. Nu stiu pe unde se afla.
 
Bun? seara!

61 53 88-96 007-7 Viena Vest aprilie 2011
6153_88-96_007-7_20110401_VienaVest_1500.jpg

6153_88-96_007-7_20110401_VienaVest_1501.jpg


61 53 88-96 009-3 Viena Vest iulie 2012


 
  • Like
Reac?ii: AdyAero