BR 130 (1985) vs. BR 130 (2013) fabricant PIKO

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Michael

Well-Known Member
Trenulist
15 Februarie 2016
713
702
Bucuresti
YAHOO
m_blanque
LOCATION
Bucuresti
Salutari,

Imi permit sa va prezint doua generatii de locomotive BR 130 ale aceluiasi fabricant PIKO...dar la distanta de 28 ani intre ele. Prima achizitionata in 1985 (Hanul lui Manuc - Bucuresti), a doua in 2013 ( Reprezentanta Piko - Bucuresti). Va las sa intuiti voi care este din 1985 si din 2013 + ....poate ceva "mici" diferente intre cele 2 modele:











th_IMG_3630_zpsc3ac0531.jpg














































Mihai
 
Salutari,

@mpursu: - are mecanism close-coupling;
- lumini: led-uri albe (warm white) - rosii se aprind in functie de directia de mers + 2 led-uri pe laterale sub nr.;
- rulajul e ok pt. gama din care face parte;

Multumesc,

Mihai
 
Sa le rulezi sanatos!

Piko a lut-o pe un drum gresit, parerea mea, adoptand solutia "maxilarului" culisant (sau mi se pare?). De aceea (si nu numai), modelele fabricate de Brawa, Roco,le consider superioare.

Ce pret are minunea din 2013?
 
Salutare! sa traiasca !
Pot fi carcotas? Nu le-ai pus una langa alta in mod identic... Normal ca nu conteaza, dar am zis si eu:)

oricum in cea '85 am vazut ca oricum te bagasesi si erau modificari, sau mi s-a parut mie?
 
cosmin78 a spus:
...
Piko a lut-o pe un drum gresit, parerea mea, adoptand solutia "maxilarului" culisant (sau mi se pare?). De aceea (si nu numai), modelele fabricate de Brawa, Roco,le consider superioare.

Ce pret are minunea din 2013?

"Maxilarul" culisant ma scotea din sarite la modelele BTTB (e drept ca era implicata si traversa frontala, cu tot cu tampoane). Despre motorizare nu mai spun nimic, ca nu are rost. Daca nu ma insel, pretul este undeva pe la 90 Euro.
 
De ce vi se pare o idee proasta cu plugul acela ? Mie mi se pare o realizare extraordinara prin simplul fapt ca au reusit sa pastreze plugul intreg nu cu decupaj in el, daca nu cumva exista chiar si o piesa care e poate monta in locul cuplei si sa acopere gaura in totalitate , pentru cei care doresc sa le pastreze in vitrina sau sa vada din fata plugul intreg.

Sa nu judecam numai dupa pretul final ! Care sunt costurile pentru piese de schimb la o astfel de locomotiva ? Care este cea mai fiabila ? Cred ca aceasta concurenta poate aduce o scadere de preturi pe piata ceea ce ar trebui sa ne bucure pe fiecare dintre noi. Diferenta de 15 Euro nu e mare dar pentru multi poate fi decisiv si pun pariu ca iese in castig Piko. :D
 
Am si eu una din 1985 si mi se pare reusita si la ora aceasta (factorul subiectiv). Profit de ocazie ca sa intreb daca pastrand motorul original pot incerca o digitalizare. Este clar, motoarele actuale cu cinci poli si volanta, asigura o rotire uniforma si un mers lin, indeosebi la tensiuni mici, deci din start exista un handicap serios. Dar totusi, se poate ajunge la rezultate relativ bune dupa digitalizare? Vreo preferinta pt decodor?
 
@cfr_cj - eu am folosit un decodor ESU basic, acela (acum 7-8 ani) il aveam atunci disponibil. Rezultatele sunt multumitoare, poate un decodor Lenz Gold insa era mai potrivit pt. acest motor.
Pastrarea ei insa si in mod analog - originala fara modificari poate avea farmec ;)

Mihai
 
sogarD-ule....eu am comparat mere-Brawa cu pere (de pe jos)-Piko. Adica aia 15 euro diferenta iti aduc in ograda un model mult mai reusit decat gluma nasoala, marca Piko. Ce concurenta sa aduca diferenta de pret? Vrei pret mai bun decat cel practicat de Brawa?
Ia inchipuie-ti masina asta "noua" in curbe, unde "buza" de jos se va deplasa in stanga si in dreapta , precum botul unei vacute , ce rumega linistita, la pasune. :p

Chiar as recomanda o poza comparativa , alaturand ambele masini, Brawa si Piko...asta daca cineva de pe aici va avea ambele masini.
 
Interesanta aceasta apari?ie BR130 PIKO.

Pentru ca eu am deja zeci de vagoane PIKO genera?ie nou??, modele din aceea?i epoca cu locomotiva, cred c?? merit?? s?? fie tractate tot de o locomotiva PIKO genera?ie nou??.

Vagoanele de marf?? BRAWA merit?? s?? trase de o locomotiv?? BRAWA, pentru c?? diferen?ele de detaliere ar fi vizibile. (de exemplu grosimea mânerelor)
 
Cam a?a arat?? o garnitur?? de marf?? BRAWA - PIKO - TILLIG:

Un vagon PIKO


Primul vagon BRAWA

Exist?? realizate ?i tijele de leg??tur?? ale manetelor de pe burta vagonului


Trei vagoane PIKO




Dou?? vagoane Tillig



Al doilea vagon BRAWA ?i ultimul din garnitur?? pentru c?? are montate la un cap??t cârligul ?i furtunele de aer pentru cât mai mult realism.




Un filmule? de final.

http://s478.photobucket.com/albums/rr145/mity7/garn_1/?action=view&current=MOV06722.mp4
 
Frumoasa achizitie Michael. Parerea mea este ca Piko a realizat o treaba buna cu acest model produs in 2013. Am avut acest model nou in mana si apreciez frumusetea detaliilor si inscriptiilor aplicate cu grija. Probele facute pe un circuit m-au convins de puterea de tractiune si rulajul lin. Eu apreciez mult si modelul anilor 80 care inca face treaba buna si pentru varsta pe care il are modelul este chiar destul de silentios, desigur dupa anumite interventii, dar cu toate piesele originale. Cred ca voi pune noul model pe lista de Craciun. :D
 
Eu am destul de veche luata recent de pe ebay. Din pacate are ceva probleme de functionalitate. Am postat in sectiunea dedicata colectiilor mai multe detalii. Fiind mai mult decat novice in modelism, deocamdata targetil este sa o fac functionala, ca mai apoi sa montez lumini. Din pacate vopseaua de pe carcasa a vut si zile mai buna, asa ca ma gandeam sa o revopsesc in stil militar. Nu stiu daca modelul asta a fost vreodata in asemenea varianta, dar e un inceput pentru toate :)
 
Buna Cosmin,
90 euro Piko ....aprox 105 euro masina de la Brawa, judecati si voi raportul pret/calitate.

modelele fabricate de Brawa, Roco,le consider superioare.

Poate ca nu stiai, insa Brawa si Roco fabrica locomotive seria DR 132 (ulterior 232, 233, 234) care nu are mare legatura cu seria DR 130.

Seria DR 130 a aparut prima, fiind livrata in 1970 si era similara aproape complet cu prototipul de la Lugansk din 1967. Ea difera in multe privinte fata de 132:

- alta fata frontala, alte unghiuri, ferestre frontale mai mari (pana la 132 052) si ferestre laterale mai mari (toate)

- cutie cu alte proportii ca la 132: mai scurta cu aproape 1m, mai inalta, forma mai masiva. cutia similara cu modelele pentru SZD, la 132 cutie reproiectata dupa cerintele DR (Ost).

- alte boghiuri ca 132, adaptate la viteza de circulatie mai mare (140km/h)

Cu alte cuvinte, daca vrei sa ai o 130 in colectie ai de ales intre Piko vechi si Piko nou, Brawa sau Roco nu intra in discutie pentru ca e vorba de o cu totul alta locomotiva cu aspect similar.

Daca vrei o "Ludmilla" oarecare, atunci ai de ales, insa destinatiile si folosirea seriilor 130 si 132 in realitate au fost diferite si una nu o inlocuieste pe cealalta.
 
Interesant ce spui, multam de lamuriri!
Eu le-am bagat in aceeasi oala, credeam ca sunt variatii pe aceeasi platforma.
 
Buna Cosmin,

Daca le pui una langa cealalta o sa vezi ca nu au nici o treaba una cu alta, nici macar distanta dintre nervuri la cutie nu e aceeasi. :D

Aspectul general fiind insa acelasi, multi fac aceeasi greseala ca si tine. :|
 
Foarte utile aceste informatii furnizate Horia, multumim. Sincer nici eu stiam toate aceste diferente, cu toate ca aceasta locomotiva este printre piesele de baza, din colectie. Interesant