Familia VT 95

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Ati vrea sa vedeti astfel de automotoare pe Caile Ferate din Romania?


  • Total voters
    0

KAA

Active Member
11 Aprilie 2008
58
0
Cluj
LOCATION
Cluj
1. In ce consta dispozitivul de sincronizare a celor doua motoare care echipeaza automotorul VT 98 (inmatriculat la DB fie cu seria 798, fie cu seria 796)
2. Din cate am observat, vagonul pilot corespunzator VT 95 (VS-ul) se poate recunoaste usor dupa:
-usile cu 4 elemente de la extremitatea cabinei de conducere (usile din partea opusa au doar 3 elemente)
-pozitia grupului sanitar mai spre interiorul vagonului (la vagonul motor - VT - si la vagonul remorca - VB - toaleta este la unul din capete)
Nu inteleg insa, un lucru. Ce rol are "separeul" dinspre partea cabinei de conducere a VS-ului? Ca sa fiu mai clar. VS-ul are un perete despartitor de sticla care trece langa grupul sanitar astfel incat aproximativ o treime a vagonului nu poate fi folosita de publicul larg, aceasta avand o destinatie aparte.
3. VS-ul poate fi atasat, sa zicem, unui VT 95 sau poate circula doar cu automotorul corespunzator? De exemplu 998-ul sau 996-le cu post de conducere este compatibil cu 795-ul sau doar cu 798-ul, respectiv cu 796-le?
4. Atunci cand un VT circula cu VS, viteza maxima de 90 km/h este permisa si atunci cand rama e condusa din interiorul VS-ului sau doar atunci cand VT-ul e in fata?
 
buna,

nu inteleg sensul sondajului... in ce masura putem sa vedem pe caile ferate din Romania un automotor din 1953 care mai circula doar in Germania in trenuri nostalgice si care dupa E.Bo nici nu mai corespunde normelor europene de securitate privind transportul de pasageri pe calea ferata???

la VT95 nu exista VS, exista doar VB (remorca FARA post de conducere); de aceea la capat de linie VT-ul trecea invariabil in fata. doar seria VT98 cu doua motoare a avut si VS si VB!

VT95 si VT98, respectiv VB95 si VB si VS98 NU erau compatibile in tractiune si remorcare!

iti recomand lucrarea de la EJ despre automotoarele Uerdinger aparuta in 1999 sau 2000... care te va lamuri pe deplin!
 
salut,
depinde, sincronizarea celor 2 motoare se poate face prin actionarea unor pompe pneumatice sau electropneumatice, in cazul de fata se face pneumatic. actionarea este prin intermediul motoarelor diesel care prin intermediul cardanelor asigura miscarea . ce se mai vede acolo este : pompa de aer,presa pt. aer,pompe de racire a apei, motoarele diesel,sistem de ungere, transmisia,locasul bateriilor,generator pt.producerea luminii,tobe de esapament.
in celelalte documente se face o descriere a automotorului referitor la:
greutati, mase, lungimi intre tampoane,sistemul de inchidere si deschidere a usilor, materialele din care este confectionat,pina la dimensiunea si grosimea parbrizelor( spre ex. parbrizul nu rezista la viteze mai mari de 80 km/ora),cuplarea vagoanelor, frine actionate si electric si cu aer,deasupra ferestrelor in interior era sistemul de bagaje si multe altele .
 
Un membru mai indepartat al familiei VT 95 este cel caracterizat pe Wikipedia ca VT 97.9 putand sa-i fie atasate vagoane pilot VS 97. Daca informatiile de pe Wikipedia sunt corecte, vagoanele-motor si vagoanele-pilot respective ar trebui sa fie inmatriculat la DB cu numerele de serie:
797.yyy-z pentru vagonul motor
997.yyy.z pentru vagoanele-pilot; articolul nu zice decat VS 97.yyy
Daca bine am inteles, VT 97-le ar fi dotat cu roata dintata pentru linie cu cremaliera. Cand aceasta e cuplata, viteza maxima admisa este extrem de mica iar cand aceasta e decuplata, viteza maxima e egala cu a celorlalte automotoare din familia VT 95
Nu se precizeaza:
-daca are sau nu doua motoare
-formula osiilor
-existenta unui VB 97; se spune doar de VT si VS

Articolul poate fi citit mai jos:
Sonderbauart VT 97.9 (BR 797, Zahnradtriebwagen)

Acht Motorwagen wurden als Zahnradtriebwagen ausgef??hrt und als Baureihe VT 97.9 eingeordnet; die sechs Steuerwagen als VS 97 001 bis 97 006. Die H??chstgeschwindigkeit auf der Bergfahrt betrug 15 km/h auf der Zahnstange, sonst 90 km/h. Die VT verkehrten auf der Zahnradbahn Honau&8211;Lichtenstein (Schw?¤bische Alb), der VT 97 901 von 1964 bis 1965 mangels geeigneter Lokomotiven sogar im G??terverkehr auf der Strecke Passau&8211;Wegscheid. Nach Aufgabe der Zahnradstrecken wurde der Zahnradantrieb ausgebaut. Die Fahrzeuge wurden weiterhin als VT 97.9 bzw. ab 1968 als 797 bezeichnet. Ihr Einsatzgebiet war dann unter anderem die Nebenstrecke G??ppingen&8211;Boll (Voralbbahn), bis auch diese Strecke am 27. Mai 1989 stillgelegt wurde.
 
buna,

VT97 era versiunea cu cremaliera, intr-adevar... imi amintesc ca circulau pe Honau-Lichtenberg si mai impingeau la deal si vagoane de marfa! ;)
 
Câteva linkuri c?tre niÂ?te fotografii cu automotoarele din familia VT 95.

??ntâi, capul de familie, adic? VT 95:

http://www.railfaneurope.net/pix/de/diesel/dmu/historic/VT95/795.jpg

http://www.railfaneurope.net/pix/de/diesel/dmu/historic/VT95/795411cs.jpg

Â?i un VT 95 c?ruia i s-au pus niÂ?te ferestre suplimentare iar reflectorul a fost, din aceast? cauz?, repozi?žionat:

http://www.railfaneurope.net/pix/de/diesel/dmu/historic/VT95/795_2x.jpg

VT 95-ul avea doua fante pentru ventilatie deasupra ferestrelor; la cel cu ferestre suplimentare si reflector repozitionat, fantele pentru ventilatie nu mai sunt...

Tot un VT 95 cu geamuri suplimentare Â?i cu reflector repozi?žionat care este împreun? cu un VB 95. VB-ul (remorca simpla) este chiar in dreapta imaginii (se vede doar una din extremitati); s-ar putea crede ca e un aldoilea VT, dar, la o privire mai atenta, se vede ca nu are reflector

http://www.railfaneurope.net/pix/de/diesel/dmu/historic/VT95/AST09921.jpg
 
VT 98 (automotor din familia VT 95 cu doua motoare si posibilitatea remorcarii atat a unei remorci simple cat si a unui vagon-pilot). Un VB 98 aflat intr-o stare nu prea buna:

http://www.railfaneurope.net/pix/de/diesel/dmu/historic/VT98/Pfalzbahn_998_250x.jpg

Un vagon pilot (VS) aferent VT 98-ului. Vagonul-pilot respectiv ste caracterizat ca VS 33. A se observa cele 4 canaturi ale usii, element care caracterizeaza remorcile de tip "pilot"
http://www.railfaneurope.net/pix/de/diesel/dmu/historic/VT98/VS_33.jpg

Un tandem atipic: VT + VS + VS (normal ar fi VT + VB + VS):

http://www.railfaneurope.net/pix/de/diesel/dmu/historic/VT98/db798bri.jpg

Vagonul din stanga este VT. vagonul din mijloc este VS, dar se comporta ca un VB; postul de conducere este spre stanga. vagonul din dreapta este tot un VS, dar care, in situatia respectiva, poate fi folosit ca atare

Un vagon caracterizat ca VS 97. Daca e sa dau crezare textului care insoteste poza, vagonul in cauza este un BR 997, adica un vagon pilot pentru VT 97. Ca si VS-ul corespunzator VT-ului 98, acesta are usi cu 4 canaturi pe partea postului de conducere si grupul sanitar mai spre mijlocul vagonului
 
Un vagon-pilot BR 998 surprins intr-o ipostaza dureroasa: :( :(

http://www.railfaneurope.net/pix/de/diesel/dmu/historic/VT98/db_bogen_br798.jpg

BR 796 + BR 996 (care pare un vagon-pilot). Vagonului din planul apropiat i se vede o parte a echipamentului de tractiune intre cele doua osii si cele 3 grilaje de ventilatie de deasupra ferestrelor. La cel din planul indepartat se vede calea ferata intre cele doua osii si, in plus, ultimele doua geamuri par a avea niste bare orizontale in spatele acestora. Barele orizontale (asemenea usilor cu 4 canaturi si a pozitionarii toaletei mai spre mijlocul vagonului) sunt indicii pentru vagoanele-pilot:

http://www.railfaneurope.net/pix/de/diesel/dmu/historic/796/Image_nk14.jpg

Un link c?tre o poz? care detaliaz? acele ferestre cu bare în spatele lor, ferestre tipice VS-urilor din familia 98.
http://www.railfaneurope.net/pix/de/diesel/dmu/historic/VT98/2008-09-14-0069.jpg
 
mai OAB, iar scrii aiurea ;)

"Â?i un VT 95 c?ruia i s-au pus niÂ?te ferestre suplimentare iar reflectorul a fost, din aceast? cauz?, repozi?žionat:

http://www.railfaneurope.net/pix/de/diesel/dmu/historic/VT95/795_2x.jpg "

de unde pana unde? toate VT95 s-au livrat cu ferestre deasupra posturilor de conducere si FARA a treia lumina; aceasta s-a introdus la DB abia in 1955-56 si s-a montat deasupra!

abia spre 1968 ferestrele respective s-au inchis cu tabla si a treia lumina a fost "coborata" mai jos!

este una din diferentele optice majore intre 95 si 98...
 
1. Pe Youtube se pot vedea urmatoarele "rame" (daca pot fi numite asa) alcatuite din:
-vagon motor; nu am vazut sa scrie seria UIC
-un vagon de marfa, de culoare rosie, asemanator ca design cu G-ul, dar destinat transportului bicicletelor (sa fie acel tip de Gbs care se ataseaza la automotoarele OBB seria 5047 ? )
-un vagon pilot; nici pe acesta nu am vazut seria UIC
Vagonul motor si vagonul pilot sunt vopsite tot in rosu si au pe ele inscriptia EVB.

2. Tot pe Youtube, in filmuletul "Alter Schienenbus bei Ausfahrt aus Hausach" se poate observa un tandem alcatuit din:
-VT 98 galben, modificat, probabil un "Baureihe DB 728"
-un vagon remorcat, vopsit in aceeasi culoare si cu un design asemanator cu vagonul motor amintit mai sus, dar care este putin mai inalt. pe acel vagon scrie, parca GLEIMESSZUG, dar, avand in vedere calitatea imaginii, nu sunt sigur daca am citit corect. Ce fel de vagon e acela? Ce inseamna GLEIMESSZUG?
 
Daca scria gleiSmesszug asta poate insemna tren de masurare a liniei.

Cum se numeste filmul despre care zici la punctul 1 ?
 
Filmuletul unde apare "rama" alcatuita din:
-VT 98
-vagon de marfa care seamana cu G-ul, dar este destinat transportului bicicletelor
-VS 98

se numeste BOE-Freunde in Gnarrenburg: Uerdinger - Moorexpress

??n leg?tura cu vagonul de care zici ca ar putea fi de masurare a linie se poate vedea in filmuletul Alter Schienenbus bei Ausfahrt aus Hausach
 
La intrebarea de mai sus raspund cu Nu.
Deoarece in momentul de fata si in viitorul apropiat o asemena investitie nu se justifica :

1. Datorita vechimii lor.
2. Lipsa de sectii pe care ar putea circula datorita ultimului val de inchirieri.
3. Avem deja destule LVT-uri , si o gramada de malaxe care sunt in curs de modernizare.