La mutarea unui decodor într-o alt? locomotiv?, de obicei se recomand? resetarea acestuia, ceea ce va readuce set?rile sale la valorile implicite cu care a fost livrat din fabric?. În marea majoritate a cazurilor, resetarea se realizeaz? scriind CV8 = 8. Pentru siguran?? se recomand? citirea manualului respectivului decodor ?i respectarea pa?ilor indica?i acolo pentru resetare.
Valorile CV2-3-4-5-6 se regleaz? de c?tre utilizator conform criteriilor sale obiective ?i/sau subiective. De exemplu, CV2 regleaz? "tensiunea" de la care motorul începe s? se roteasc? la treapta de vitez? 1. Dac? la aceast? treapt? de vitez? observ?m c? motorul doar bâzâie f?r? s? se roteasc? sau se rote?te neuniform, atunci m?rim valoarea din CV2 din unitate în unitate. Dac? locomotiva demareaz? ?i/sau frâneaz? prea brusc, atunci m?rim valorile din CV3 (accelerare) respectiv CV4 (frânare).
Cât despre viteza maxim?, aceasta poate fi într-adev?r reglat? cu CV5, numai c? ar cam trebui m?surat? efectiv pe c?ile noastre ferate miniatur?, ceea ce este cam dificil, ?i ar cam trebui corelat? cu viteza maxim? a locomotivei reale împ?r?it? la scara sistemului nostru miniferoviar. Pe
aceast? pagin? am g?sit c? viteza maxim? a locomotivei BR80 real? este de 45 km/h, deci viteza maxim? a modelului H0 ar trebui s? fie 45 km/h : 87 = 0.517 km/h = 0.144 m/s.
Viteza medie se poate regla cu CV6 cam la jum?tate din viteza maxim?, reglat? cu CV5.
Dac? am v?zut eu bine, soclul generatorului de fum este conectat la ie?irea AUX1 a conectorului cu 8 pini din interfa?a digital?. La un decodor f?r? sunet, ie?irea AUX1 este ac?ionat? de func?ia F1, deci generatorul de fum ar trebui s? poat? fi activat / dezactivat cu F1.
Mult succes!