Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
10 august 2008 ââ??â?? Activitate FeRoviaR?? în G??rile Ia?ilor<i></i>

Dup?? ce am c??l??torit 122 de kilometri ?i dup?? ce am vizitat Ia?iul pentru câteva zeci de minute, pa?ii mei s-au hot??rât a c??lca pe traversele liniilor de cale ferat?? ie?ene. A?adar, v?? invit în continuare la un reportaj în care Gara Ia?i, Gara Interna?ional?? Nicolina precum ?i locomotivele active în ziua de 10 august 2008 sunt personajele principale, iar infrastructura feroviar?? ie?ean?? ââ??â?? decorul.

într-un blog anterior pomeneam de scurta plimbare pe care am f??cut-o pe str??zile ie?ene. Veneam agale pe strada G??rii c??tre îns???i Gara Ia?i. Nu pentru plecarea acas??, ci pentru o explorare mai am??nun?it?? a teritoriului. Eram dornic s?? descop??r noi locomotive, vagoane, ba chiar m?? a?teptam s?? v??d vreo locomotiv?? diesel-electric?? modernizat?? General Motors (EGM clasa 65/63) ?i tot a?a mai departe. C??l??tor pe liniile ferate ale Ia?ilor, la fel ca ?i al?i zeci ?i sute de oameni pasiona?i de dinaintea mea, am dus tradi?ia mai departe. A?adar, la drum, dragii mei cititori!
<i></i>

Automotorul Malaxa pe 2 osii<i></i>



12:30<i></i>

Pentru o mai bun?? surprindere a g??rii, am urcat pe pasarela (cam ?ubred??, din câte am în?eles) care leag?? zona Pie?ei G??rii ?i Cartierul Alexandru cel Bun (cu mul?umiri lui mardaryroby pentru detaliile oferite în direct prin telefon). De?i cu probleme, pasarela ofer?? un loc numai bun de a urm??ri activitatea din complexul FeRoviaR Ia?i. Dar cum regula zice: ââ???žSta?ionarea este interzis??ââ??, nu mi-am permis s?? atrag prea mult aten?ia.

Din instinct, am urmat sc??rile pasarelei cu dorin?a de a fotografia liniile G??rii Ia?i<i></i>


Tablierul pasarelei G??rii Ia?i<i></i>


Detaliu cu Cl??direa G??rii Ia?i Nord<i></i>


Liniile G??rii Ia?i - grupa Nord<i></i>




Liniile care duc spre Revizia de Vagoane Ia?i<i></i>




???ži iat?? Revizia de Vagoane Ia?i<i></i>


Gara Ia?i ?i peroanele liniilor<i></i>


Mai multe vagoane în conservare<i></i>






O locomotiv?? tracta câteva vagoane de c??l??tori pe canalul de repara?ii<i></i>





Mai jos v?? prezint o fotografie cu o locomotiv?? diesel-hidraulic?? (DHC-541) care urma s?? se cupleze la unicul vagon de c??l??tori al Trenului Personal 6506, Ia?i ââ??â?? Ungheni Prut. Acest tren nu avea s?? circule pentru mult timp în compunerea prezentat??ââ??Â?

DHC-541 cu vagonul de c??l??tori Dimitrov ca Tren Personal Ia?i - Ungheni Prut<i></i>



12:40<i></i>

???ži cum am v??zut ce-am vrut s?? v??d (?i mai erau multe de fotografiat ââ??â?? mai ales locomotivele cu aburi de lâng?? cap??tul pasarelei care face leg??tur?? cu cartierul Alexandru ââ??â?? dar nu am ?tiut de acestea), m-am îndreptat cu pasul ?i cu mintea c??tre cele dou?? locomotive albastre ale COMAT Ia?i pe care le-am reperat când am ajuns în Ia?i dinspre direc?ia Pa?cani. Pas cu pas, pe o distan??? de 2000 de metri, am mers pân?? la Bariera ââ???žDacia - Cantaââ??, acolo unde se aflau cele dou?? locomotive albastre.

Terminalul sta?iei Ia?i Nord<i></i>


Aceea?i cl??dire, v??zut?? de la sol<i></i>


Pasarela de pe care am realizat fotografiile precedente<i></i>


Capetele liniilor 1C ?i 2C<i></i>


Liniile G??rii Ia?i<i></i>


Vagoanele Trenului Personal Ia?i ââ??â?? Bac??u, gata de plecare<i></i>


Fa???-n fa??? cu bolidul de 5100 de kW<i></i>


Un tren cu etaj no. 126 cu vagoane 36-17<i></i>


Din direc?ia Pa?cani venea Trenul Intercity 564, (Bucure?ti) Pa?cani ââ??â?? Ia?i, tractat de EC1-126<i></i>


Locomotiva electric?? EA1-708 se preg??tea s?? ia în primire Trenul Personal Ia?i ââ??â?? Pa?cani<i></i>



12:50<i></i>

Dup?? ce treceam de semnalele de ie?ire din Gara Ia?i spre direc?ia Pa?cani, traseul mi-a rezervat o curb?? spre stânga. înaintea acesteia, se conecteaz?? la linia curent?? atât linia dinspre Depoul de Locomotive ?i Automotoare Ia?i, cât ?i liniile de garare a trenurilor din Gara Ia?i ââ??â?? grupa C.

Semnal luminos de ie?ire din Gara Ia?i<i></i>


Aten?ie, urmeaz?? o limitare de vitez?? din cauza pasajului<i></i>


Spre Pa?cani<i></i>




Aten?ie la Dacia Papuc... <i></i>


ââ??Â?Cât de la limit?? este parcat?? pe platform??? <i></i>


Pe aici se circul?? cu 40 km/h<i></i>


înainte cu vitez?? stabilit??! <i></i>


Vedere spre direc?ia G??rii Ia?i<i></i>



13:00<i></i>

Pân?? la cele dou?? locomotive am înaintat cu o vitez?? destul de mic??, în timp ce admiram ?i observam semnalele, linia. Totodat??, eram în a?teptarea Trenului Personal 6455, Ia?i ââ??â?? Pa?cani. Era prima dat?? când treceam pe acolo ?i eram dornic s?? înregistrez tot ce era de înregistrat.

De la baza liniei ferate 606, vedere spre Pa?cani<i></i>


Mult?? verdea??? peste linia care ducea spre un agent economic<i></i>


Indicatorul sfâr?itului liniei de contact<i></i>


Indicatorul ââ???žA?teapt??ââ?? ?i borna hectometric?? aferent?? liniei 606<i></i>


EA1-708 cu un Tren Personal spre Pa?cani<i></i>




Un tren pe o singur?? ?in??. A?i mai v??zut a?a ceva? <i></i>


Efect de concavitate a lentilei aparatului, u?or de observat pe semnalele luminoase<i></i>


Semnalul este pe partea stâng?? a c??ii<i></i>


Colo?i cu ciment de lâng?? calea ferat?? Ia?i ââ??â?? Pa?cani<i></i>


Tot înainte spre Pa?cani<i></i>





13:10<i></i>

Ei, într-un sfâr?it, am ajuns ?i la cele dou?? locomotive diesel albastre ce vegheau în curtea unui fost operator industrial ââ??â?? B.J.T.A.M ââ??â?? care acum este Comat Ia?i. Prima dintre ele este locomotiva diesel-hidraulic?? LDH45-374 sau DHA. A doua dintre ele era tot o locomotiv?? diesel-hidraulic??, îns?? cu putere mai mic??. Construit?? la Uzinele 23 August Bucure?ti, aceast?? locomotiv?? are un motor Maybach cu 6 cilindri care dezvolt?? 250 de cai putere, poate atinge o vitez?? maxim?? de ~45 km/h ?i ofer?? o for??? de trac?iune de 79 kN. Cânt??re?te ââ???ždoarââ?? 24 de tone. Sigur, toate aceste date sunt ob?inute din cartea de locomotive diesel-hidraulice, îns?? tare mult mi-a? fi dorit s?? cunosc aceste locomotive mai ââ???žintimââ??, mai ââ???žpracticââ??ââ??Â?

LDH45-374, locomotiva albastr?? din curtea Comat Ia?i<i></i>




LDH25-200, locomotiv?? cu vitez?? maxim?? de 34 km/h<i></i>


Locomotiv?? diesel-hidraulic?? de 250 de c??i putere, vedere lateral??<i></i>


Detaliu cu osiile motoare cuplate cu biele ale LDH25<i></i>



13:20<i></i>

Dup?? ce am fost alungat cu vorbe urâte de c??tre paznicul de acolo, am pornit înapoi spre Gara Ia?i. Timp era suficient de o plimbare ?i pân?? în Triajul Socola.

Spre Gara Ia?i<i></i>




Detaliu cu stâlpii de sus?inere a catenarei<i></i>



13:30<i></i>

O alt?? surpriz?? pe care am descoperit-o în acea zi a fost întâlnirea cu automotorul Malaxa cu num??rul de înmatriculare 77-0141-0. De regul??, acest automotor apar?ine clasei 78 conform dimensiunilor. Totu?i, merit?? de men?ionat c?? vehiculul FeRoviaR este pe 2 osii. Alte caracteristici tehnice nu cunosc, dar poate cineva dintre voi m?? va putea ajuta s?? aflu mai multe despre acest automotor.

în zon?? de curb??, mergeam înapoi spre Gara Ia?i<i></i>


în linie dreapt?? spre Gara Ia?i<i></i>


Depoul de Locomotive ?i Automotoare Ia?i<i></i>


în apropierea G??rii s-a observat un automotor ?i un utilaj feroviar<i></i>


Vehicule feroviare care mai de care: un automotor, un plug de z??pad?? ?i un utilaj de între?inere a c??ii ferate<i></i>


Automotorul Malaxa no. 141<i></i>


Un tren etajat ?i liniile G??rii Ia?i Nord<i></i>



13:50<i></i>

Dup?? vreo 20 de minute de la întâlnirea cu automotorul pe 2 osii de lâng?? Gara Ia?i, am poposit, din nou, pe peronul G??rii Ia?i urmând ca de data aceasta s?? urmez calea ferat?? spre Gara Nicolina.

Gara Ia?i ?i vagoanele de lâng?? Revizie<i></i>


De aici eram deja pe Magistrala 600<i></i>




Turlele Catedralei Mitropolitane din Ia?i, v??zute de pe Magistrala de Cale Ferat?? 600<i></i>



14:00<i></i>

Dup?? ce am trecut pe sub podul ???žoselei Na?ionale, a urmat o parcurgere lent?? ?i cu aten?ie de-a lungul celor dou?? fire de cale ferat?? care leag?? Gara Ia?i Nord de Gara Interna?ional?? Nicolina. Pân?? a ajunge acolo, am mai mers 2 kilometri pe Magistrala 600.

O inim?? mai veche l??sat?? în conservare<i></i>


O LDE a?tepta t??cut?? în lanul de c??i ferate din Complexul FeRoviaR Ia?i<i></i>


Imagine cu Magistrala 600, direc?ia Ia?i Nord<i></i>


Imagine cu Magistrala 600, direc?ia Gara Nicolina<i></i>


Cam ascuns??, borna kilometric?? indica 407<i></i>


în direc?ia Bucure?ti urmau podurile FeRoviaRe peste Bahlui<i></i>


Râul Bahlui<i></i>


Tablierul podului peste Bahlui<i></i>


Vedere c??tre Ia?i Nord<i></i>


Vagoane de c??l??tori arse, p??r??site lâng?? o cl??dire care le urma exemplul<i></i>


Spre Gara Nicolina<i></i>


???ži înapoi, spre Ia?i Nord<i></i>


Semnale luminoase la intrare în Gara Ia?i Nord<i></i>


Pasaj pietonal peste calea ferat?? între Bulevardul Nicolae Iorga ?i Strada Hatman ???žendrea<i></i>


Spre Nicolina<i></i>


Pode?e metalice<i></i>


Semnale luminoase de intrare în Gara Nicolina<i></i>


Vedere spre Gara Ia?i Nord<i></i>



14:20<i></i>

M?? a?teptam, din minut în minut, s?? v??d Gara Nicolina. Mersesem de 30 de minute ?i m?? a?teptam s?? ajung undeva unde s?? popesc pentru o mic?? gustare. ???ži cum c??l??torului îi st?? bine cu drumul, am continuat mai departeââ??Â?

Curb?? înainte de intrarea pe teritoriul G??rii Interna?ionale Nicolina<i></i>




Gata, e ultima oara când m-am mai uitat înapoi spre Gara Ia?i Nord<i></i>


Bine, penultima! :p<i></i>


Semnale pitice luminoase pentru manevr?? ?i o bretel?? frumoas??<i></i>


Detaliu cu linia de înalt?? tensiune de unde se alimenteaz?? locomotivele electrice<i></i>


Borna kilometric?? îmi ar??ta c?? mai avem de parcurs 406 de kilometri pân?? în Bucure?ti Nord<i></i>


Joant?? de cale ferat??<i></i>


A fost interesant s?? v??d c?? liniile G??rii Nicolina sunt în por?iune de curb??<i></i>


Gara Interna?ional?? Nicolina<i></i>



14:30<i></i>

Dup?? ce am trecut de pode?e, semnale luminoase de intrare ?i de ie?ire din G??rile Nicolina, respectiv Ia?i Nord, aveam în fa??? Gara Interna?ional?? Nicolina. Surpriza întâlnirii cu acest edificiu a fost pe atât de mare pe cât nici nu citisem înainte despre acesta. Practic, aici opresc trenurile care circul?? pe rute interna?ionale (Ruse ââ??â?? Chi?in??u, de exemplu).

Cl??direa g??rii, construit?? sub influen?e sovietice, a fost inaugurat?? la 1954, cu 4 linii de garare ?i amplasare în curb??. în ââ???žEnciclopedia G??rilor din Româniaââ?? se scrie despre Gara Nicolina c?? ââ???žeste o reu?it?? arhitectural??. Toate elementele de compozi?ie ?i limbaj, preluate din recuzita clasicismului - simetrie, centralitate, acuzarea pregnant?? a muchiilor - contribuie la armonia ?i echilibrul întregului edificiu.ââ??

Aripa stâng?? a cl??dirii G??rii Nicolina<i></i>


Vedere cu Gara Nicolina de pe peron<i></i>


Aripa dreapt?? a cl??dirii G??rii Nicolina<i></i>


Peronul G??rii<i></i>






La câ?iva metri distan???, Gara Nicolina<i></i>


O cl??dire interesant?? - Direc?ia Regional?? Vamal?? Ia?i<i></i>


Vama Ia?i<i></i>



14:40<i></i>

Din Sudul Moldovei, Trenul Personal 6403, Bârlad ââ??â?? Ia?i, era tras de locomotiva diesel-electric?? modernizat?? de General Motors, clasa 65 ?i num??r de înmatriculare 65-1324-6.

Trenul Personal Bârlad ââ??â?? Ia?i<i></i>


Locomotiva diesel-electric?? clasa 65 LDE-EGM<i></i>


Trenul a plecat spre Ia?i<i></i>



14:50<i></i>

Dup?? plecarea Trenului Personal spre Ia?i, sta?ia final?? de pe traseul acestuia, am purces înainte spre direc?ia Bucure?ti de pe Magistrala 600, cu gândul s?? g??sesc racordul c??tre Triajul Socola. Darââ??Â?

C??tre Bucure?ti Nord<i></i>


Cap??tul Peronului G??rii Nicolina<i></i>


Podul rutier peste Magistrala FeRoviaR?? 600<i></i>



15:00<i></i>

ââ??Â?Magistrala 600 ?i lipsa de experien??? din zon?? m-a f??cut s?? nu ?tiu care era linia care ducea c??tre Triajul Socola. B??nuiam c?? racordul cu linie electrificat?? spre direc?ia Est ducea c??tre Triajul Socola, îns?? nu am fost sigur a?a c?? am continuat s?? num??r kilometri în mod descresc??tor spre direc?ia Sud spre Bucure?ti Nord.

Bretel?? FeRoviaR??<i></i>




Aceea?i bretel??, vedere spre Gara Nicolina<i></i>


Pasaj pietonal peste linia ferat??<i></i>


Borna kilometric?? 405<i></i>


Trei linii electrificate, dou?? c??tre Bucure?ti ?i una c??tre Triajul Socola<i></i>


Pentru Triajul Socola, trebuia s?? v?? încadra?i pe linia din stânga<i></i>



15:10<i></i>

Soarele era sus pe cer ?i prezen?a lui ajungea s?? m?? supere destul de tare. Totu?i, un lucru bun primeam de la Stea: lumina puternic?? ce ajuta în mod direct la fotografii decente.

Tot înaintând spre Bucure?ti<i></i>


Linia de racordare spre Triajul Socola<i></i>


A?a se vedea când ie?eai din Socola cu un tren ?i te îndreptai spre Bucure?ti<i></i>



15:20<i></i>

Tot mergând pe calea ferat??, la un moment dat aud un ?uier de Sulzer dintr-o direc?ie pe care n-o credeam c?? o s?? aib?? de-a face cu locul unde m?? aflam eu. Dar pe firul pe care circul?? trenurile spre direc?ia Vaslui ap??ruse locomotiva diesel-electric?? Sulzer, 62-0548-8, care avea în spate Trenul Personal cu 3 vagoane no. 6414, Ia?i ââ??â?? Roman.

Curb?? strâns??<i></i>


Vedere spre direc?ia Ia?i<i></i>


Magistrala 600 trece pe sub un pod feroviar a unei linii industriale<i></i>


404 kilometri pân?? în Bucure?ti Nord<i></i>


Sulzerul de clasa 62 tr??gea trenul c??tre Roman<i></i>


Coada Trenului Personal spre Roman<i></i>


Cu un zoom de 4x, vedeam cum Trenul Personal se încadra în curb??<i></i>


V?? aminti?i de podul feroviar de mai devreme? Iat?? ce exista pe elââ??Â?<i></i>



A r??mas doar infrastructura c??ii, de suprastructur?? au avut grij?? al?ii<i></i>


Substa?ie electric?? de trac?iune<i></i>


Un ââ???žcastelââ?? vecin cu Magistrala 600<i></i>



15:30<i></i>

Dup?? ce am trecut de momentul întâlnirii cu Trenul Personal, timpul înc?? îmi mai permitea s?? mai înaintez câteva zeci de metri.

Limitare de vitez?? pentru traversarea c??ii ferate de sub podul ?ubred<i></i>


înaintam, în soare ?i canicul??, spre Bucure?ti<i></i>


Soarele înc?? mai c??dea puternic pe linia ferat?? <i></i>


Linia neelectrificat?? pân?? la F??urei<i></i>


M??n??stirea Cet???uia de pe dealul Cet???uiei<i></i>


403 de kilometri ?i 300 de metri pân?? în... da... pân?? în Bucure?ti Nord<i></i>


???ži doar 4 kilometri ?i 500 de metri pân?? în Gara Ia?i<i></i>



15:40<i></i>

???ži cum spuneam mai sus, doar 4 kilometri ?i 500 de metri erau pân?? în Gara Ia?i, a?a c?? m-am hot??rât s?? m?? întorc s?? iau trenul de Pa?cani ?i s?? ajung, lini?tit, acas??. îmi p??ruse r??u c?? nu am ajuns pân?? la borna de 400 de kilometri, îns?? mi-am promis s?? ajung acolo în viitorul apropiat.

Borna kilometric?? 404, vedere spre Ia?i<i></i>


Traverse de lemn în curbele de pe Magistrala 600<i></i>


Cu dedica?ie pentru cineva cui eram drag<i></i>


Bretel?? cu racord spre Triajul Socola<i></i>



15:50<i></i>

Ora men?ionat?? mai sus m?? îngrijora întrucât trenul meu pleca spre Pa?cani la 17:10, iar pân?? în Ia?i mai erau aproximativ 5 kilometri. Ora ?i cele câteva minute îmi r??m??seser?? numai bune pentru a ajunge s??-mi iau bilet ?i s?? urc în tren.

Spre Ia?i<i></i>


Spre Bucure?ti<i></i>


Borna kilometric?? 405, vedere spre Ia?i<i></i>



16:00<i></i>

A?a cum era de a?teptat, am trecut din nou prin fa?a G??rii Nicolina, luându-mi r??mas bun pân?? la urm??toarea întrevedere.

Gara Nicolina ?i Direc?ia Vamal??, pe fondul scaunelor de pe peronul G??rii Interna?ionale Nicolina<i></i>



16:10<i></i>

în continuare, v?? invit s?? urm??ri?i câteva imagini de pe calea ferat?? c??tre Gara Ia?i.

Poposeam câteva minute peââ??Â? calea ferat??<i></i>


Borna kilometric?? 406, vedere spre Ia?i<i></i>



16:20<i></i>

C??tre Gara Ia?i, de pe un pode? zdrav??n construit<i></i>


Borna kilometric?? 407, vedere spre Ia?i<i></i>
 
16:30<i></i>

La intrarea în Gara Ia?i, mai multe locomotive diesel parc?? îmi spuneau ââ???žbun venitââ??. Fiecare dintre acestea avuser?? un scop bine stabilit ?i urmau s?? plece în curse prin ?ar??.

Semnale luminoase ?i acustice pentru linia care ie?ea din Depoul de Locomotive Ia?i<i></i>


Locomotiv?? diesel-electric?? clasa 65, no. 956<i></i>


Semnal permisiv pentru manevr?? LDE-EGM 65-0956-5<i></i>


DA-1250, aflat?? în sta?ionare pe lâng?? Gara Ia?i<i></i>


Dou?? locomotive alb-albastre, diesel ?i gata de punere în trac?iune<i></i>


LDE-EGM pleca la trenul pe care avea s??-l tracteze pe Magistrala 600<i></i>


DA-1250 cu motoarele in func?iune în Gara Ia?i<i></i>



16:40<i></i>

Cele dou?? trenuri care plecau din Gara Ia?i aveau ranguri diferite, unul era personal (Ia?i - M??r???e?ti), iar cel??lalt avea vagoane moderne de rapid (Ia?i ââ??â?? Bucure?ti Nord).

Dou?? locomotive LDE-EGM, fiecare cu destina?ie proprie de atins în timp util<i></i>


65-0956-6, preg??tit de plecare spre Bucure?ti Nord cu Rapidul 662<i></i>


LDE-EGM 1227 era la cârma Trenului Personal Ia?i ââ??â?? M??r???e?ti<i></i>


Trenul Personal de M??r???e?ti, p??r??sind Gara Ia?i<i></i>


DA-1017<i></i>



16:50<i></i>

Trenul Personal 6457, Ia?i ââ??â?? Pa?cani, era garat pe linia 2A ?i avea s?? plece spre Pa?cani de-a lungul liniei 606 la 17:10. Eram mul?umit pentru câte am v??zut ?i câte am descoperit în acea zi: un automotor mai special, dou?? locomotive diesel-hidraulice în stare de conservare ?i multe locomotive active care î?i duceau veacul pe teritoriul Ia?ilor. Teritoriu care era ââ???žpopulatââ?? de cale ferat?? de peste 138 de aniââ??Â? Drumul c??tre Pa?cani va fi prezentat în reportajul feroviar urm??tor.

Locomotiva electric?? EA1-720 cu Trenul Personal Ia?i ââ??â?? Pa?cani<i></i>


Imagine cu locomotiva electric?? decorat?? cu stema ro?ii cu aripi<i></i>


Pasiune ?i candoare, mul?umesc pentru vizionare! <i></i>