Vagoane de marfa istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
In drum inspre frontul de est 1941
644582_379059482209200_1793882339_n.png

sursa- facebook Romania in WWII - Photos
 
Buna,

Primul vagon e si cel mai interesant - cutie de G02 Gattungsbezirk Stettin de dupa 1901 sau chiar unul din primele Verbandswagen G 10. Interesant de asemenea acoperisul de tabla.

In schimb cum nu se distinge nimic pe el in afara de sigla de tranzit, nimic nu spune ca ar fi al CFR.
 
Fost vagon de cereale fabricat in 1893

 
Da. Poza cu vagonul e de sambata trecuta.
Daca te ajuta cu ceva ultimul numar la CFR a fost WDP 994569.
 
Din pacate de aparatul de rulare, care trebuie sa fi fost de tip italian cu arcuri simple, s-a ales praful.

Macar cutia si sasiul par intacte.
 
De obicei trec locatia pozelor.

Vagonul este la Iasi, se vede de pe pasarela pietonala din gara.

In stanga la baza copacilor langa gard.
 
Inca un vagon de cereale, incarcat cu cereale :)
Portul Constanta, 1941

954706_398953796886435_439351386_n.jpg


sursa: https://www.facebook.com/rom.ww2/photos_stream
 
Radu161 a spus:
Mai e unul in depoul de automotoare din Arad. L-am pozat anul trecut, dar probabil inca mai e acolo.

M-a intrigat si pe mine constructia cisternei, de aceea l-am pozat.

Mai este, l-am fotografiat luna aceasta.

Am mai gasit unul la Cluj Napoca:


Este primul din dreapta. La miljoc e un fost 42 53 7180 599-4
 
Am terminat de reparat si vagonul pentru transportul zgurei care a fost adus de la Depoul Bc-Triaj:

 
Florine, ambele ar merita salvate.

Cisterna este una din cele "subtiri" produsa in Germania (probabil M.A.N.) la inceputul secolului trecut, perioada 1896-1912. Si-a pierdut candva cabina de franar (asimetrica) insa este in rest intreg, mai are pana si mainile curente si tampoanele originale.

Cat despre G, este unul din miile de G-uri standardizate ale CFR, produse astfel intre 1880 (!!!) si 1914 de multe fabrici, cele mai multe in Imperiul Austro-Ungar sau in Germania. Dupa suportii de lagare de osii e de pe la 1902, tampoanele sunt mult mai recente. Diagonalele si usa sunt in forma clasica a CFR, nemodificate.
 
La Fetesti mai era (habar nu am daca mai este acum) si o Astra pe boghie Diamond, din seria celor facute la 1955, foarte bine pastrata. Era langa remiza...
 
Astre pe boghiuri Diamond, fabricate in serie mare pentru PKP la vremea lor, mai erau si prin cateva trenuri PSI. Numai ca n-ar trebui sa le spunem Astre ci tot "Dimitroave" sau "UVA". :lol:

La modul serios, cele doua vagoane postate de Florin mai sus merita atentie. Sunt amandoua cat de cat complete si restaurabile. La cate G-uri adevarate ale CFR s-au taiat, e poate momentul sa se puna unul de-o parte.

Evident nu ma refer la cele ex-MAV sau ex-germane, ci la cele tipice ale CFR, cu diagonalele opuse si usile laterale cu scanduri verticale.
 
Horia_Radulescu a spus:
La cate G-uri adevarate ale CFR s-au taiat, e poate momentul sa se puna unul de-o parte.

Problema e rezolvata, ne mai trebuie materiale pentru restaurare. Inutil sa mai precizam unde se va face (a nu se confunda cu Zlatna ...!)
 
Corect Horia, din oboseala am uitat ca numele uzinei nu mai era Astra la 1955.

Eu tot mai sper sa salveze cineva G-ul ala de la Buzau, de care va tot bat la cap de 10 ani :) Frana Hardy cu vid integrala, constructie Budapesta 1888...
 
Buna,

Serban, ma bucur sa aud. Timp si chef de munca sa fie.

Insa cu acel cazan subtire de la Fetesti o sa va bat si eu la cap. Iar pe catalin cu G-ul ex-MAV il inteleg perfect :lol: