Imbunatatire DXI Trix

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

B74MRV

Well-Known Member
Trenulist
13 Martie 2016
1.118
67
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Sal
In primavara am achizitionat o "frumoasa din padure" adica un DXI de la Trix.

Mica, bine detaliata, in culorile K. Bay. Sts. B. este o bijuterie la care nu te saturi sa privesti.
De atata privit, am inceput sa descopar imperfectiunile.
Prima: perdelele cabinei care nu se potrivesc deloc. Gri, lucioase, un pic valurite, cu aspect de plastic, aceste placute cu rol de "perdea" zgarie retina.
Asa ca, dupa ce m-am saturat de admirat si restul detaliilor, am demontat cabina, am scos asazisele perdele si le-am murdarie cu negru si maro:

Cam acesta a fost rezultatul, multumitor pt moment.
Spor
 
nu stiu, dar parca e oarba cu perdeaua aia. mai bine pui un geam afumat pe interior, sa nu se vada motorul. Si astfel, mecanicul nu va mai circula cu perdeaua trasa
.
De data asta cei de la Trix nu au fost prea inspirati, s-au gandit ca romanasii inghit orice... :-?
 
OK, dar aia de la Trix e prea ''perete''. Cred ca mecanicul de pe loko a fugit cu draperia de la hotel... :D :evil: :evil: :evil:
 
Sal Vali
Chiar aseara a fost postata o poza cu un "D" in gara Hateg ( http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4775 ) in care se vede cabina deschisa. Am mai scormonit pe net unde am gasit mai multe poze cu loko "D" dar in nici una nu apar aceste perdele, dincontra toate au lateralele deschise.
Am incercar sa gasesc un material textil din care sa pot confectiona aceste perdele (daca intradevar D-urile erau inzestrate cu perdele) dar nimic nu sa potrivit la textura. Cand te uitai de aproape, arata a ......
Mai studiem.
Spor
 
Sal
Bun, deci am analizat problema si am dat verdictul: renuntam la perdele. Dar fara perdele se vede aiurea interiorul cabinei, asa ca am inceput munca de creatie. Primul pas: devalizat interiorul:


La sugestia lui HGD am lasat micile bobine exact unde erau dupa care am stabilit pozitia decodorului.
Pasul urmator a fost detasarea completa a parti superioare din spate a loko. Odata spatiul de manevra creat, am inceput atasarea firelor decodorului pe lamelele corespunzatoare, incepand cu cel mai lung fir.

Am montat la loc motorul si carcasa superioara, am pus loko pe linie si functioneaza conform. Bun :aplauze:
Urmatorul pas a fost modificarea lest-ului:

Dar aici m-am lovit de o problema: lestul este din otel :confused: Nici macar bomfaier-ul nu se lipeste de el :(
Studiem
Spor
 
Dan, parca arata mai realist decat ce am avut eu le Trix. Oricum este mult mai mica si de aici parca arata mai putin aiurea.
Un pic de rabdare si termin de modificat Trix-ul. Arata mult mai realist fara acele "perdele".
Spor
 
B74MRV a spus:
...Dar aici m-am lovit de o problema: lestul este din otel :confused: Nici macar bomfaier-ul nu se lipeste de el :(
Studiem
Spor

baga minifreza in el.discul abraziv mananca tot :wink:
sau...decaleste-l.il incingi pana la incandescenta,sau aproape,si il lasi sa se raceasca lent.
 
parerea mea este sa lasi lestul in pace si sa faci perdeluta din alt material; ma indoiesc ca masina are interiorul amenajat, asa incat chiar daca tai lestul, o sa ai o cabina goala cu un decodor in interior
 
Sau. Vopsesti lestul in negru mat si pui sticla neagra si nu se vede. Cu orice perdea arata ca o gaina spatziala.Locomotiva e frumoasa, dar pana la fatza de masa sau mushama in geam.Pai acolo nu facea nimeni dush, cred ca baietii dadeau la lopata si manevrau comenzile.Nu?

perdea cu gluga...
 
mai bine fara perdele. eu am o loco cu abur BR 80 de la Roco si i-am scos piesele vizibile din cabina, inclusiv becul unic pe care l-am transferat in bot si acum se vede mult mai bine.
 
B74MRV,

Decat sa chinui lestul acela din otel degeaba, mai bine incearca sa-l inlocuiesti complet un alt lest, asezat in alta parte, care sa-ti lase marchiza complet libera.

Studiaza cum este facut modelul, observ ca tancurile laterale sunt goale: astupa sparturile cu o compartimentare din forex si apoi poti sa le umpli cu bilute de plumb in greutate echivalenta. Bafta!
 
Sal
Aseara tarziu poblema a fost finalizata in sensul ca (asa cum spunea si Victorian) lestul a fost refacut total din plumb. Din pacate azi sunt toata ziua la munca (unde un servar destept imi taie accesul la photobucket). Maine am sa postez pozele cu finalul imbunatatiri.
Multumesc pt sfaturi.
Spor
 
Sal
Neputand sa tai din lestul original, am recurs la refacerea acestuia din fasi de plumb de 3 mm. Astfel am refacut lestul din mai multe bucati, astfel incat sa imi incapa si decodorul si o cantitate de plumb cel putin egala cu greutatea fostului lest in acelasi spatiu:

Nu avea rost sa maresc greutatea lestului, loko neavand probleme in a tracta o garnitura de 5 vagoane.
Fiecare bucata de plumb a fost prelucrata in parte pt a se aseza numai intr-o anumita pozitie, cat mai fixa, dar lasand loc si suportilor acoperisului. Rezultatul arata asa:

Asa arata loco cu lestul original:

Si asa arata cu lestul refacut:

Am acoperit motorul si lestul cu fasi de banda izolatoare si am inchis cabina:

Sunt multumit de rezultat, cabina aratand mult mai realist cu lateralele deschise, fara acele perdele inestetice, iar interiorul este acoperit destul de bine, fiind putin vizibil.
Si pentru mai mult realism, a fost angajat permanent (lipit cu fix :lol: ) si un fochist care se uita lung in zare asteptand ora plecari:

Momentan nu mai sunt preconizate alte lucrari la aceasta loko, lumina data de becurile originale ale loko fiind foarte realista, atat la culoare cat si intensitate. Se va organiza o noua sesiune foto cu proxima ocazie.
Spor

@Victorian - tancurile loko nu sunt goale si in acestea find lest (bucatile negre de la stanga lestului).

Seara buna
 
arata altfel acum! :aplauze: :aplauze:

insa...atentie la plumb,in timp deterioreaza plasticul,acolo unde este in contact direct.am avut ocazia sa vad un vagon cu peretii "mancati" de la lestul de plumb. :!:
 
Sal
Arata total diferit desi ........... este aceeasi. Cat despre plumb, nu stiu ce vopsea ar tine pe el si care este tehnologia de vopsire. Avand in vedere ca periodic la toate loko mele le este facuta o revizie pt curatare si gresare, am sa urmaresc comportamentul plumbului.
Spor