Racorduri feroviare

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
M-am am mai aruncat o privire pe net si am unele intrebari despre racorduri:
- este/a fost un racord din directia Fetesti spre Slobozia evitind Ciulnita???
- este /a fost un racord dinspre Slobozia spre Faurei evitind Tandareiul?

este racord la Iasi spre Ungheni?
racord la Bacau?

Nu s-a mentionat racordul Pascani, racordul Suceava, racordul Buzau, Parca si pe linia de marfa Moreni Filipestii de Padure era un racord? cind era la calatori nu circula trenul pina in Filipesti si se intorcea pe racord in Moreni?
in ceea ce priveste racordul Jibou, nu cumva racordul permite circulatia dinspre Baia Mare spre Zalau?
 
Sigur a fost un racord din directia Fetesti spre Slobozia evitind Ciulnita, l-am vazut acum multi ani, dar nu stiu sa-ti spun daca mai este in prezent. Se observa si de pe google earth, o linie care nu poate fi decat racordul.
 
La Moreni/Filipestii de padure este (exista) de fapt un triunghi care asigura legatura intre capetele de sectii IL Caragiale, Moreni, Filipesti. L-am vazut in vara anului 1991. Semnalizarea este (era) mecanica, la fiecare intrare in triunghi exista cate un semnal mecanic de ramificatie. In prezent nu stiu daca se mai circula pe acele sectii.
 
In septembrie 2008 cand am fost ultima data cu bicicleta pe acolo linia avea luciu , nu era ruginita semn ca mai trece din cand in cand ceva pe acolo. Daca trece in mod sigur o ia pe I.L.Caragiale - Targoviste s.a.m.d caci dinspre I.L.Caragiale spre Ploiesti o data pe saptamana vezi un marfarel ca vine si ala din 2-3 vagoane :(
 
La Suceava sunt trei statii legate de un triunghi. Burdujeni, Suceava Nord, Suceava Vest Cum Burdujeni-Suceava Nord este o sectiune a magistralei 500 Bucuresti-Vicsani, inseamna ca sunt 2 linii: Burdujeni - Suceava Vest si Suceava Nord - Suceava Vest si banuiesc ca unul este racord iar celalalt este parte a liniei 502 Suceava-Ilva Mica
 
Din pacate la acest topic putem incepe sa mentionam racordurile desfiintate si cele nefolosite.
- a fost demontat racordul Timisoara CET -Giroc, care nu a fost niciodata folosit
- a fost demontat racordul Textila Lugoj care permitea circulatia din directia Buzias spre Caransebes fara rebrusment
- a fost demontat racordul Mintia care permitea circulatia directa din directia Arad(Mintia ) spre Paulis Lunca (Brad)
- pe alt forum cineva a scris ca a fost demontat racordul de la Faurei care permitea circulatia directa dinspre Urziceni spre Tecuci.
- despre racordul Cringul lui Bot - Ploiesti Cring peste M300 am scris deja ca s-a demontat

Intr-o calatorie am remarcat racordul Gura Motrului nefolosit, linia ruginita si inierbata.E vorba de racordul dintre L 221 Turceni cu M 900 pentru circulatie directa spre Turnu Severin.
 
Jurnal Aradean a spus:
Se închide DN 7
ARAD - Drumul Na?ional 7 va fi închis circula?iei în noaptea de sâmb??t?? spre duminic??, între ora 24 ?i ora 4. Motivul îl reprezint?? lucr??rile la recondi?ionarea pasajului de trecere la nivel de cale ferat??, de la ie?irea din Arad spre Vladimirescu.
în urm?? cu dou?? s??pt??mâni a fost început?? aceast?? lucrare, a fost schimbat jum??tate de pasaj, iar la sfâr?itul acestei s??pt??mâni va fi încheiat?? reabilitarea trecerii peste linii.

Lucrarea propriu-zis?? va începe sâmb??t?? la ora 18, ?i se va circula pe un singur sens pân?? la ora 24, dup?? care drumul va fi închis total. ââ???žSper??m s?? termin??m mai repede decât am programat, dar avem nevoie de o marj?? de eroare pentru a primi avizele din partea Drumurilor Na?ionale, Poli?iei Rutiere ?i altor institu?iiââ??, a declarat Zaharia Grec, ?eful sec?iei Linii L8 de la CFR.

Pe lâng?? schimbarea pasajului de cauciuc, va fi înlocuit?? ?i linia de cale ferat?? care traverseaz?? ?oseaua, iar intersec?ia dintre linia de tren ?i cea de tramvai va fi înlocuit?? cu alta, mai modern??, care incorporeaz?? ambele c??i ferate în una singur??, evitându-se astfel uzarea accentuat??
Abia astept duminica dupamasa sa astept foamea la bariera de pe racord :D
 
Bun deci duminica pe la 15:30 mare intalnire la bariera de la iesirea spre Vladimirescu sa vedem pe racordul Glogovat marea minune :D
Oare trenul merge pe ecartament metric sau tramvaiul pe normal? :D Totusi linile sunt perpendiculare, nu inteleg ce doua intr-una, vorba aceea e greu sa gasesti un mix bun
 
Totusi, aici e o poza cu traversarea in cauza, adica liniile sint perpendiculare, cum vor fi inlocuite cu una singura?
Sau poate din doua linii de tramvai vor face una.
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/62/122/11307.jpg
 
Din ciclul ,, Ce mai vedem la CFR" zilele trecute am circulat spre Buzau si am vazut urmatoarele:
Undeva in Bucuresti pe stinga in sensul spre Ploiesti unde erau cindva niste linii pline de apa acum din cauza ierbii nu mi-am dat seama daca mai exista linie insa am zarit un repetitor TMV.

La Ploiesti circulind spre Buzau este un racord peste M 500 din directia Ghighiu/Dimbu spre Buzau, racord electrificat insa linia de contact atirna alandala de la un stilp la altul, si acolo este deja TMV.

Daca liniile se dezafecteaza sau sint deja dezafectate pentru ce se mai cheltuie bani cu instalarea TMV?
:D

--------------------
cind trenul era pe racordarea de la Marasesti am vazut un pod feroviar abandonat.
ulterior Catalin mi-a spus ca e de fapt racordarea liniei de Panciu la statia Marasesti pe un nou amplasament datorat constructiei canalului Siret -Baragan. Nici canalul nici racordarea nu au mai fost terminate.

noi sa fim sanatosi ca belele vin.
 
Dane, probabil ca acele racorduri despre care tu vorbesti faceau parte dintr-un anume sector de linie de pe M300 care s-a inclus in modernizare. Binenteles ca atunci cand s-au apucat de modernizare nimeni nu s-a dus in prealabil in teren sa verifice ce se modernizeaza si sa le zica alora "ba, vedeti ca exista linii pe care n-a mai trecut trenul de 20 de ani, si nici n-o sa mai treaca !" E normal doar sunt bani publici, n-a adus nimeni bani de acasa.

Ce e mai grav e ca exista prin tara sectoare intregi de linie reparata prin diferite complexe, in perfecta stare de functionare, care, desi folosirea lor ar crea mari avantaje, totusi nu se folosesc...
 
3 poze de pe racordul de la Coslariu.

A1746 venind dinspre Teius(poza facuta de pe linia ce vine din Coslariu)

---
In plan secund se observa acelasi accelerat; linia pe care ma aflu, e celalalt fir al magistralei 300 care vine din Coslariu.

---
Locul unde se intalnesc cele 2 fire- undeva in spate se vede si podul de CF de peste Mures.

------


In alta ordine de idei, stie cineva daca racordul din Siculeni, intre magistrala 400 si linia 501 mai este folosit?
Cand am trecut ultima data pe acolo, asta fiind in august 2008, nu arata prea bine linia; era ruginita insa iarba era taiata.
 
Tinand cont ca Sezonierul si Acc Galati-Tg.Mures rebruseaza in Siculeni iar la cate marfare trec din 400 in 501 slabe sanse sa arate mai bine. Pe 3 ianuarie 2009 am trcut prima si ultima data pe acolo si nu mai tin minte exact cum arata linia aia. In fine in ziua aia intre Brasov-Izvorul.Oltului , Izvorul.Oltului-Siculeni-Ghimes , Ghimes-Siculeni-Brasov nu m-am intalnit cu nici un marfar. Probabil ca era din cauza la noul an.
 
O lista cu (sper) toate liniile de racord din Romania:

1.RCF-Iasi

-linii de racord la intrarea in statiile: Suceava, Pascani, Bacau, Nicolina, si in proiect Crasna (pe Google Earth apare un racord la intrarea in statia Crasna, pentru ca trenurile din directia Husi sa mearga fara rebrusare in directia Vaslui. Totusi, pe teren nu am vazut sa existe).

2.RCF-Galati

-Tecuci-Ram.-Frunzeasca----Tecuci-Nord-hc.----Tecuci-Ram.Cozmesti (lse) 1 km
-Ram.General-Eremia-Grigorescu----Marasesti-Ram.Putna(lse) 1
-Adjud Grupa Triaj----RAM. Adjud-Grupa-Nord (firu 2) (lse) (-)
-Faurei-Ram.-Ciresu----Faurei-Ram.-Gaiseanca (lde) 4
-Faurei----Nisipurile (bucla) (ls) 7
-Faurei----Poligonul-Experimental-Feroviar (-) (lse)
-Sendreni----Barbosi-Triaj (ls) 3
-Barbosi-Triaj----R1----R4 (lse) 2
-Barbosi-Triaj----R3 (lse) 3
-Ram. Barbosi Triaj (R2)-----R1-----Barbosi (lse) 3
-Ramificatie-Tunel----Galati-Brates----Galati Marfuri (lde; primul fir este linie incalecata, cu 4 sine) 6
-R5 Brates-----Galati Brates (ls) 1

-racord la intrarea in statia Buzau, Braila, si in proiect la Marasesti.

3.RCF Constanta

-Fetesti----Ramificatie-Borcea (lse) 4
-Dunarea-Ram.2----Cernavoda-Pod (lse) 4
-Medgidia-Ram.-Triaj----Ram.Medgidia-Est----Medgidia-Est (ls) 6
-Medgidia Ram. Triaj----- Medgidia Triaj----- Medgidia (lse) 3
-Palas---Constanta-Port (lse) 5
-Constanta Port---- Constanta Ram.3----Palas (lde) 7
-Constanta Ram.3-----Constanta Ram. 2 (lse) 1
-Constanta Ram.3-----Constanta Ram.Vii (lse) 1


-racorduri la intrarea in statiile Ciulnita, Slobozia-Veche , Tandarei, Lumina.

4.RCF Bucuresti

-Targoviste-Nord----Aninoasa Hm. (ls) 3
-Brazi----Ghighiu----Dambu HM (lde) 7
-Brazi----Ploiesti-Triaj (lde) 4
-Ploiesti-Sud----Ploiesti-Triaj (lde) 3 (chiar trei fire!)
-Ploiesti-Vest---Ploiesti-Triaj (lde) 3
-Ploiesti-Vest/Ploiesti Triaj---Ghighiu (lde) 5
-Dambu HM----Ploiesti-Est (lde) 4
-Ploiesti-Est----Ploiesti-Est-Post-1 (lse) 3
-Ploiesti-Vest---Ploiesti-Crang (lse) 3
-Ploiesti Crang----Ploiesti Nord (ls) 3

-Bucuresti-Nord----Bucuresti-Grivita (lde) 2
-Bucuresti-Nord----Bucuresti-Nord-Grupa-A-Tehnica (lde) 2
-Chitila----Pajura HM----Ram.Pod-Grivita (lse) 5
-Chitila----R1----R2 (Depou)----Bucuresti-Triaj (R3 si R4)-----Bucuresti-Nord (lse) 9
-Bucuresti-Triaj----Ram.Pod-Grivita (lse) 2
-Ram. Rudeni----Chitila (lde) 1
-Ram. Rudeni----Bucuresti Triaj (lse) 2
-Ram. Rudeni----Ram. Giulesti----Bucuresti Triaj (lse) 2
-Chitila----Ram. Giulesti (lse) 1
-Ram. Pod Colentina----Ram. Giulesti (lde) 1
-R1---Ram. Giulesti (lse) 1
-Ram. Pod Colentina----R1 (lse) 1
-Bucurestii-Noi----Ram. Rudeni (lse) 2
-Bucuresti-Triaj----Bucurestii-Noi (lde) 2
-Bucuresti Nord Grupa A Tehnica----R------Bucuresti Triaj (lse) 4
-Ramificatie-Buciumeni----Mogosoaia (lse) 6
-Ramificatie-Buciumeni----Ram.Sabareni (ls) 1
-Pantelimon----Constantin-David (lse) 3
-Pantelimon----Ram.Constantin-David (lse) 4
-Constantin-David-----Ram.Pasarea (lde) 2
-R3 Pantelimon----R5 Pantelimon (lse) 1
--Bucuresti-Vest----Cotroceni----Bucuresti-Progresu (ls) 18
-Jilava----Jilava R1 (ls) 1
-Jilava R2-----Jilava R1 (ls) 1
-R1 Titan----R2 Titan (ls) 1
-Titan Grupa Calatori------Titan Grupa Marfuri (ls) 1
-Ram. 1 Chiajna----Ram. 2 Chiajna (ls) 1

-Centura Bucurestiului:
km 00+000 Post Macaze Ram. Buciumeni
km ? R5
km 06+200 Mogosoaia
Km ? R6
km 12+600 Otopeni Hm.
Km17+300 Canton Tunari h
Km 21+800 Canton Stefanesti h.
km 25+400 Voluntari Hm. (fosta Constantin David)
km 28+000 Ram. Voluntari
Km ? R7
km 31+400 R1 Bucuresti Sud
km 32+900 Bucuresti Sud (fosta Dudesti Gr. Tehnica/Titan Marf)
km 39+900 Ram. Abator
km 41+700 Popesti Leordeni Hm.
km 46+200 Berceni Hm.
km 49+300 Jilava
km 50+500 R1 Jilava
Km ? R3 Jilava
km 57+900 Vârteju
km 65+000 Ram. Bucuresti Cotroceni
km 65+600 Bucuresti Vest (fosta Ciorogârla)
km 68+100 R2 Chiajna
km 70+800 Chiajna
km 73+200 Ram. Rudeni
km 75+400 Chitila
km 78+500 Post Macaze Ram. Buciumeni
-------------------------------------------------------
km 00+000 Ram. Rudeni
km 01+300 Ram. Pod Colentina
km 06+300 Mogosoaia

Lungimea totala a cai ferate de centura a Bucurestiului este de 73+300 km, din care: Mogosoaia- Constantin David= lde, Constantin David- Titan Grupa Marfuri= lse, Titan Grupa Marfuri- Jilava= ls, Jilava- Chiajna= ld, Chiajna- Ram. Rudeni- Ram. Pod Colentina= lde, Ram. Pod Colentina- Mogosoaia= lse.

Racorduri la intrarea in statiile: Titu, Giurgiu, Bucuresti-Vest, Corlatesti, Ploiesti-Vest, Ploiesti-Nord.

5.RCF Craiova

-Ram.Pod-Arges----Bradu-de-Sus(ls) 4
-Bradu de Sus- Bradu Rafinarie- Parvu HM (ls) 6
-Cernele----Craiova-Triaj----Craiova (lde) 6

Racorduri la intrarea in statiile: Filiasi, Targu-Jiu, Videle, Craiova.

6.RCF Timisoara

-Timisoara-Nord----Ronat-Triaj-Grupa-a si b----Ronat-Triaj-Grupa-D (lde) 7
-Lugoj----Textila-Post-Ajutor-Miscare (ââ???žbucla de la textilaââ??)(ls) 4
-Ram.Pod Micalaca-----Glogovat (lse) 9
-Simeria-Triaj----Ramificatie-Simeria (lse) 4
-Ram.Petrosani----Petrosani-Triaj-----Petrosani (lse) 3

Racorduri la intrare in statiile: Mintia, Caransebes-Triaj, Timisoara-Nord, Timisoara-Sud.

7.RCF Cluj

-Holod-Vest-----Ram.Holod (ls) 1
-Oradea-Vest-----Episcopia-Bihorului (ls) 6
-Cadea hc.----Sacuieni-Bihor h. (ls) 5
-Ram.Jucu----Ram.Cojocna (lse) 1

Racorduri de racordaj la intrarea in statiile: Dej, Jibou, Baia-Mare, Ram.Botiz, Abrami, Carei, Campia-Turzii.

8.RCF Brasov

-Darste----Ram.1 Triaj----Brasov-Triaj (lde) 8
-Brasov-Triaj----Harman (lse) 4
-Ram.1 Triaj----Ram.2 Triaj (lse) 1
-Brasov----Ram2 Triaj-----Brasov-Triaj (lde) 4
-Sibiu-Grupa-Selimbar HM ----Sibiu-Triaj----Sibiu (ls) 5
-Ramificatie Coslariu----Triaj-Coslariu----Coslariu (lde) 3
-Coslariu-----Coslariu-Gara-Podu-Mures (lde) 4

Racorduri la intrarea in statiile: Ucea, Ciceu, Deda.


Total linii de racordaj: 322 km, din care:

-Dublate&electrificate (lde) : 104 km
-simple-electrificate (lse): 103 km
-dublate (ld) : 27 km
-simple (ls): 88 km.

th_incepand din 1992 linia Palas---Constanta-Port este inchisa (nu mai exista nici sinele !!!!!)
th_linia Ploiesti-Crang-----Ploiesti-Nord este desfiintata.
th_incepand de prin 1995 linia Cotroceni-----Bucuresti-Progresu este practic inutilizabila (pe alocuri este acoperita de asfalt, sau sunt chiar constructii pe linie!!!!!!!!!!!).
 
in Craiova,exista un racord intre halta Jiul si Banu Maracine,adica intre linia Calafatului cu magistrala 900...