BR 55 G7.1 Piko - cateva retusuri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
@ Catalin: in germana, "teil" (plural, "teile") = parte, parti componente. Preluare glumeata din germana in romana in stil PDI :D

@ Andrei: spor la "mesterit". Cred ca locomotivei asteia nu i-ar strica o distributie completa, nu doar mecanismul biela-manivela!
 
@Victorian

G7.1 are o distributie interioara (in interiorul fremului...) actionata de o osie cotita

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d8/55_669_1.jpg
 
Catalin, nu bielele sunt problema, ci rotile, al carui diametru este mai mic decat in realitate. De aici aspectul cam "timid" al locmotivei. Bielele sunt relativ ok.

Ar mai fi ceva probleme: tenderul mai lat decat trebuie, cosul prea mare, cazanul sub care nu se vede nimic.

Nu am de gand sa umblu la cele mentionate mai sus. Practic, inseamna sa fac jumatate de locomotiva de la zero.

In afara de sarma si nucile de Weinert, restul am incercat si incerc sa le fac artizanal, mai ales pentru ca ma chinui sa fac un CAR pentru a-mi cumpara varianta Brawa.

Ce am de gand sa mai fac la modelul Piko:
- tevaria de sub marchiza (norocul meu este ca masina are injectorul in marchiza si nu se vede)
- actionarea sistemulul de franare (piston, ax, etc)
- la tender, in afara de adaugarea tevariei din partea inferioara nu am facut nimic, decat sa inlocuiesc felinarele si tampoanele. M-as apuca sa rad din basoreliefuri si sa le inlocuiesc cu ceva aplicat, insa nu as vrea sa revopsesc tot, pentru a nu pierde inscriptiile (placile din alama fotodecupata le am deja, insa restul de inscriptii....)
- amanajare interior marchiza
- vopsire cazan si marchiza
- vopsire roti si biele (modelul acesta de biele fara adancitura de pe mijloc cred ca a fost negru integral)
 
@ Catalin, PDI si Andreiul: merci de lamuriri! Iaca nu stiam ca G7.1 are distributie interioara! Este o masina prea moderna pentru gusturile mele cantonate pe la mijlocul secolului al XIX-lea! :D :D :D

@ Andreiul: corect, pana la urma totusi orice model este o aproximare a realitatii, rareori exista vreun model 100% fidel, decat poate cele la scari imposibil de mari (tinzand spre 1:10) sau alea facute de obsedati elvetieni ;-)
 
Andreiul: nu pot sa-ti urez decat spor la treaba si sa ne pui la curent cu evolutia lucrarilor. Lista e lunga... si la unele ma abtin sa nu te intreb cate ceva pentru ca realizez ca e mult de munca. Ma zgaraie degetele sa te intreb cum va decurge amenajarea interiorului marchizei tinand cont de tevaria si robinetii de acolo. Dar, sunt convins ca o sa gasesti o solutie. Pana la urma asta e placerea lucrului facut de mana ta.

Dorin: o locomotiva cu distributie Alan nu poate sa vina decat de la romantica perioada a mijlocului de sec XIX atat de draga tie si recunosc, si mie :). Distributia interioara nu era o noutate nici macar atunci (adu-ti aminte de Calugareniul nostru) :)
 
Catalin: Interiorul marhizei nu ma ingrijoreaza (este reprezentat aproximativ, trebuie eventual sa rad ce nu imi place si sa refac + eventual adaugiri. La robineti nu umblu, pentru ca nu am altii. Oricum, dupa ce vopsesc tot, o sa arate mai putin auster. Voi vedea la momentul respectiv.
 
Andrei, ce-ar fi sa inlocuiesti rotile cu unele de la Brawa? Brawa are ambele versiuni de contragreutati pentru G7.1 a sa si ca diametru sunt corecte.
Cum sunt cilindrii la Piko, diferi?i in diametru sau egali?
 
Horia.... s-ar putea face muuuulte la locomotiva. Evident ca cilindrii de la Piko sunt egali ca diametru...

Cum spuneam, vreau sa fac locomotiva asta sa arate decent cu o investitie minima, pentru ca vreau sa imi iau G7.1 de Brawa si ma ustura rau numai gandul... Sunt multe piese pe care le voi manufactura.

Oricum, modelul meu, in afara de inexactitatile facute de Piko (sincer cred ca se poate face un model hobby, insa corect, chiar daca detaliile sunt in basorelief, insa Piko nu a facut-o), va fi unul aproximativ, deoarece nu am gasit nicaieri poze cu 55 281. Deasemenea, din pozele pe care le am, nu prea se vede bine ce este sub marchiza, deci, iarasi, e posibil sa imi scape cate ceva.

Da-mi o idee: cum fac sa vopsesc tenderul, insa sa pastrez inscriptiile de pe laterale.

Am cateva variante, insa nu stiu care e mai buna:

1. avand in vedere faptul ca nu umblu decat in fata si in spatele tenderului, pot vopsi numai spatele si fata (lateralele mascate cu banda adeziva din hartie, pana la primul rand de nituri)

2. maschez zona cu inscriptii cu banda adeziva de hartie conform zonei hasurate din poza de mai jos

9411185276_e5cafd6c3c_b.jpg


3. ....Daca sunt alte idei mai bune... (exclus decaluri, pentru ca nu am)
 
Buna,

Pai cu cilindrii nu era evident, poate gresisera si facusera treaba buna :D

Cu vopsitul, eu as face asta cu "mana libera". Trebuie insa aerograf bun si experienta:
- se mascheaza zona inscriptiilor, pana in apropierea niturilor.
- se alege o vopsea care sa corespunda cu cea originala adica RAL 9005 Tiefschwarz si nu alt fel de negru mai intens sau mai putin intens (nu orice negru e la fel de negru, suna ciudat, insa asa este; a se vedea catalogul RAL)
- se vopseste cu aerograful cu mana libera zona prelucrata, modificata, incercand sa se "piarda" culoarea spre exterior, fara a atinge insa zona inscriptiilor (desi mascate). De ce? La o demarcatie clara pe o linie de nituri se va vedea intotdeauna diferenta de o parte si de cealalta. Se insista mai mult pe zonele prelucrate, mai usor spre exterior.
- ca vopsea as alege vopsea nitro de la Weinert sau RST. cum e nitro, ataca plasticul, asa ca trebuie lucrat cu presiune joasa, cam 0,8 bar si vopsea diluata, in asemenea fel incat sa ajunga deja uscata pe model. si aici trebuie experienta multa si indemanare.
- pentru egalizare, as da in final un strat de lac mat sau semimat Weinert sau acrilic Microscale, peste tot.

Suna simplu, insa e modul cel mai simplu ca sa faci tenderul varza daca ratezi o etapa
:D

Vezi ca una din locomotivele Brawa e falsa rau, au pus pe una cu contragreutati mari un numar de loco care avea alte roti in realitate. Brawa livreaza doar in Germania placute fotodecupate cu numarul corect la cerere, ceea-ce in sine este o magarie.
 
???? Pai cu cilindrii nu era evident, poate gresisera si facusera treaba buna ???
E G7.1 Dn2 nu G7.2 Dn2v!

Andrei, nu-mi amintesc pe unde am aratat o "reconditionare" a unui tender de BR01. Se scapase freza in el in "cursa cipizarii" si fusese vopsit cu "lovitura de ciocan" (cred ca stii cum arata) . A trebui sa-l si slefuiesc, nu numai sa-l revopsesc. Inscriptiile le-am pastrat siiiimplu! Am tinut tenderul in mana , prins intre degetul mare si aratator (puse peste inscriptii :D ) si l-am vopsit cu aerograful, avand grija ca spre inscriptii/degete sa fie cat mai pierdut. La mascarea cu hartie risti o linie de separatie vizibila si suparatoare. Cred ca aratadu-ti tenderul pe viu te lamuresti mai bine.
 
Buna PDI,
E G7.1 Dn2 nu G7.2 Dn2v!

Corect. Mea culpa, mea maxima culpa.
Inscriptiile le-am pastrat siiiimplu! Am tinut tenderul in mana , prins intre degetul mare si aratator (puse peste inscriptii Very Happy ) si l-am vopsit cu aerograful, avand grija ca spre inscriptii/degete sa fie cat mai pierdut. La mascarea cu hartie risti o linie de separatie vizibila si suparatoare.

Cam acelasi principiu ca ce am scris mai sus. Ideea e sa se vopseasca "pierdut" fara demarcatie neta.
Ideal ar fi sa comand de la Doru (Piko Romania) 100 de grame de vopsea de la Piko Smile)

Andrei, "vopsea Piko" nu exista, exista diferite vopsele de la diferiti chinezi mici care livreaza la Piko. In plus, primele G7.1 au fost fabricate inca la SandaKan, iar de cativa ani incoace se fac in propria fabrica Piko din China.
 
daca nu te grabesti eu zic ca tot solutia cu decaluri e mai buna, la ce inscriptii ai nevoie pretul e nesemnificativ, daca tot vopsesti si cazanul si marchiza ce rost are sa lasi pe tender 1cm patrat nevopsit, ce faci daca nu iti iese figura cu vopsitul "pierdut" sau nu se potriveste nuanta de negru sau nu obtii acelas luciu ? o sa se vada imediat diferenta si e pacat de munca si de investitia in accesorii Weinert, chiar daca decalurile vin peste o luna-doua pana atunci faci toate modificarile la locomotiva slefuit, chituit, montat piese, vopsit integral si ramane sa montezi decalurile in 20 min. si apoi un lac de sigilare peste tot si gata treaba
 
Eventuala diferenta la vopsit se poate masca foarte elegant cu un pic de weathering...asta in cazul in care masina este surprinsa intr-o faza a exploatarii unde stralucirea initiala a vopselei s-a pierdut de mult.
 
Frate Andreiule, hai sa facem in Corel inscriptiile si le trimitem la Cluj sa le faca , la ce a scris mai sus CFTT ii dau toata dreptatea. Iti bai capul pentru o problema care are o rezolvare destul de simpla.

Cat poate sa coste o pereche de decaluri ? 5 - 10 euro ?
 
Salut Dragos,

Avand in vedere ceea ce ai scris mai sus, voi folosi metoda delegarii.

Cu alte cuvinte, vei primi pe e-mail (sau personal, daca vrei) o poza macro cu inscriptiile. De aici incolo, este doar in puterea ta sa faci ca acest vis sa devina realitate.

Multumesc anticipat.

PS: Am nevoie de un termen de livrare.
 
Astazi nu am reusit sa fac mare lucru... munca multa, rezultate asa si asa.

Deci:

Am demontat complet locomotiva, pentru ca aveam nevoie sa lucrez la sasiu:

9415817467_9c784c6599_b.jpg


Pentru ca aveam nevoie sa tai simularea tijelor de actionare a timoneriei de frana:

9415842413_eac744082d_b.jpg


Asa ca am montat utilajul:

9415816213_e0f1789402_b.jpg


Si cam asta a iesit pana acum (biela de actionare nu e ce trebuie, pentru ca are curbura prea mare... va trebui sa fac alta. La aceasta nici nu m-am mai obosit sa rotunjesc capetele).

Pistonul este de la un BR55 G8 Piko (multimesc Dan) si este prins de sasiu cu o tija care trece prin piston si prin sasiu. Cand totul va fi gata, tija respectiva se va fileta, se vor pune piulite si saibe grower, iar totul se va strange cu cheia dinamometrica.

9415821881_2b8c158d35_b.jpg


9415819109_44ba8a51d3_b.jpg


Am bagat freza putin si in tender, ca sa vad cum se lucreaza (nu am mai lucrat in metal pana acum)

9415815275_9b8194f7b5_b.jpg



Si cam atat... munca de 5 ore.