Buna,
Pai cu cilindrii nu era evident, poate gresisera si facusera treaba buna
Cu vopsitul, eu as face asta cu "mana libera". Trebuie insa aerograf bun si experienta:
- se mascheaza zona inscriptiilor, pana in apropierea niturilor.
- se alege o vopsea care sa corespunda cu cea originala adica RAL 9005 Tiefschwarz si nu alt fel de negru mai intens sau mai putin intens (nu orice negru e la fel de negru, suna ciudat, insa asa este; a se vedea catalogul RAL)
- se vopseste cu aerograful cu mana libera zona prelucrata, modificata, incercand sa se "piarda" culoarea spre exterior, fara a atinge insa zona inscriptiilor (desi mascate). De ce? La o demarcatie clara pe o linie de nituri se va vedea intotdeauna diferenta de o parte si de cealalta. Se insista mai mult pe zonele prelucrate, mai usor spre exterior.
- ca vopsea as alege vopsea nitro de la Weinert sau RST. cum e nitro, ataca plasticul, asa ca trebuie lucrat cu presiune joasa, cam 0,8 bar si vopsea diluata, in asemenea fel incat sa ajunga deja uscata pe model. si aici trebuie experienta multa si indemanare.
- pentru egalizare, as da in final un strat de lac mat sau semimat Weinert sau acrilic Microscale, peste tot.
Suna simplu, insa e modul cel mai simplu ca sa faci tenderul varza daca ratezi o etapa
Vezi ca una din locomotivele Brawa e falsa rau, au pus pe una cu contragreutati mari un numar de loco care avea alte roti in realitate. Brawa livreaza doar in Germania placute fotodecupate cu numarul corect
la cerere, ceea-ce in sine este o magarie.