Vagoane de marfa istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Interesanta imaginea!
Este posibila o identificare a locomotivei din dreapta imaginii? De asemenea, dupa locomotiva este un vagon ciudat... :roll:
 
Locomotiva CFR din seria 597-743 din care se mai pastreaza azi la Sibiu masina 620 "Murgeni". In spate un posibil vagon cisterna pentru trenurile baie, despre care s-a discutat aici pe forum (inclusiv poze).

Garnitura de cazane la manevra, Ploiesti Sud, anii razboiului:

http://www.criticalpast.com/video/65675050503_Moreni-oil-center_refining-center-in-Ploiesti_railroad-tank-cars_oil-rig-in-operation
 
In orice caz, un vagon cisterna cu izolatie exterioara. Pe langa cele pentru trenurile sanitare mai existau si pentru uzinele de chimicale, chiar si Solvay. Unele aveau cutia patrata, similara in mare parte cu un anumit model Fleischmann, altele erau rotunjite la partea superioara.

Pentru locomotiva, si eu cred ca este o CFR 597 la 743.

Intrebare pentu tulcenii de pe forum, moscheea mai traieste si azi?
 
Chiar daca nu are legatura directa cu subiectul, iata ce am gasit in Ungaria la depoul din Niregyhaza:
 
Am gasit la Iasi :confused: o epava de vagon refrigerent seria 42 53 CFR 8447 087-7 Ikmop

 
Ceva rar pe astazi.
Vagon platforma pe boghiuri tip Diamond (executate din otel turnat) fabricat in 1953 la Flamura Rosie - Arad. Are lungimea de 15.74m si ampatament 9.50m. Era incadrat la CFR ca ITASFF 43xxxx.

CFR 31 53 6700 532-1

Pascani
 
Si varianta fabricata la 23 August - Bucuresti in 1952-1953.

UYEA-V/X 80 53 9854 039-5

Brasov 2005.

Are lungimea de 17.88 m si ampatamentul de 11.60 m. Suprafata si volum cutiei este mai mare la vagonul fabricat la 23 August.
 
1978
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,6552674
poza nr. 5

Ieri:
21 53 7082 474-4


Din pacate nu are nicio placa ca sa aflam producatorul. Ultima revizie e facuta in 1968 la Ploiesti.
 
Buna,

Sasiul e mai vechi de cel de-al doilea razboi mondial, cam cu 20 de ani.

In schimb cazanul este nou, sudat, si dateaza de dupa 1953.
 
De remarcat ca este un Verbandswagen G10 de generatie mai tarzie, de dupa 1912. Si de asemenea e un G10 curat german, fara adaugiri romanesti.

Pe langa insciptia de care vorbeste Radu, remarcabil este si faptul ca vagonul nu are "T"-ul de tranzit.
 
Posibil inceput de explicatie: fotografia dateaza poate din perioada 1918-1921, vagonul a fost "ceferizat" prin bifarea inscriptiilor originale germane insa statutul sau nu a fost inca bine definit prin tratat de pace deci nu avea cum sa aiba T-ul de tranzit pe el.

Intrucat "CFR Romania" apare abia in 1921-22, nu avea cum sa figureze pe un vagon evident de captura cu cativa ani mai devreme.
 
Buna,

imaginea face parte dintr-o colectie foarte interesanta de accidente auto din Romania. Interesant este ca posesorul acestei imagini incearca sa identifice masina, noi, vagonul :)

Da, presupunerile lui HR sunt corecte si corespund inclusiv cu "varsta" vehiculului ... pe cauciucuri...