Codificarea vagoanelor de calatori

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
A

Anonymous

Guest
Salutare tuturor,

As dori sa stiu ce semnifica codurile compuse din litere (si cifre uneori)care se gasesc pe vagoanele de calatori (ex. A10, WLABmee, Alee). Din ce am descoperit pana acum am constatat ca:
- litera A se foloseste pentru vagoanele de clasa 1, iar litera B pentru cele de clasa a 2-a.
- litera l se foloseste pentru vagoanele care au o lungime mai mare de 24,5 m.
- grupul de cifre 10 (ex. A10) se foloseste pentru vagoanele care sunt dotate cu sonorizare si climatizare.
Nu stiu totusi daca cele scrise mai sus sunt informatii corecte. Cine stie mai multe il rog sa scrie aici informatii referitoare la acest subiect.
 
1. A = clasa I, B = clasa a II-a, AB = clasa I si a II-a, AcBc = cuseta care are atat compartimente cu 4 cat si compartimente cu 6 locuri; Bc = cuseta la care toate compartimentele sunt cu 6 locuri; W = fie vagon de dormit, fie vagon restaurant; depinde de literele care urmeaza dupa W


2. l (L mic) = sonorizare; prezenta instalatiei de sonorizare poate fi indicata si prin desenul unui difuzor

3. Prezenta cifrelor dupa majuscula am observat-o la vagoanele salon; de exemplu, A10 (10-90), B11 (21-86). vagoanele care le-am dat ca exemplu au sonorizare si climatizare si ai toate sansele sa ajungi la destinatie fie racit, fie transpirat; depinde daca merge sau nu instalatia de AC

4. ee are legatura cu sursa de alimentare

5. m = lungimea vagonului depaseste 24,5m

Nu toate literele codului literal sunt standardizate. De exemplu:
-vagonul pilot are litera "f" in cazul DB si litera "t" in cazul MAV (f = Fuhrerstand)
-vagoanele nemotoare din cadrul automotoarelor MAV contin litera "x"
 
Mersi pentru explicatii. Am mai cautat si eu pe internet si am gasit o lista mai detaliata a semnificatiei literelor din codificarea vagoanelor - http://en.wikipedia.org/wiki/UIC_classification_of_railway_coaches
 
buna,

la CFR se codifica pe vremuri dupa UIC, acum dupa cum ii taie capul pe constructori... Astra Vagoane Calatori codifica dupa model francez cu numarul de randuri de locuri sau compartimente (ex: A10 10-70), Atelierele Grivita modifica seriile de vagoane germane pe care pun mana, insa fara cap (ex: Aeem 30-76 fost Aim260 10-91 DB)

asa avem un Bbd 84-83 fost ABbd406 la DB AG unde s-au uitat si ee (=z in lumea civilizata) si m (=LuP peste 25m), asa avem si Beem si Bmee si asa avem si 30-76 la un vagon de clasa I... (de notat ca la DB AG vagoanele aveau frana Mg activa si mergeau cu 200, deci erau in 9x si nu 7x)