Locomotiva Nr. 4 "Hungaria" de la expo. Viena 1873

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dan

Active Member
Trenulist
19 Septembrie 2016
152
0
Timisoara
www.info.uvt.ro
WEBSITE
http://www.info.uvt.ro/~mpopescu
YAHOO
mihai_dan_popescu
LOCATION
Timisoara
Va rog daca aveti timp si placerea sa va uitati peste aceasta ciorna si sa ma anunta-ti daca vedeti greseli sau aveti mai multe informatii cu care sa completez articolul.

Deasemenea, undeva pe net exista o poza a locomotivei Nr. 4 "Hungaria" de la expozitia din Viena 1873 pe care nu o mai gasesc :(. Daca o gasiti va rog sa-mi dati si mie link-ul. Si poze cu locomotiva Nr. 2 "Resitza" sunt bine venite (locomotiva aflata in Parcul In Aer Liber de Locomotive Resita purtand numarul gresit 1).

Va multumesc

http://docs.google.com/Doc?docid=dgp5g6xf_0chtzqq&hl=en
 
StEG 52

<t>Imi cer scuze, nu mi-am dat seama ca documentul nu este accesibil. Prin urmare il postez aici:<br/>
<br/>
Seria StEG 52<br/>
<br/>
Prima locomotiva construit? pe teritoriul ?ž?rii noastre a fost o locomotiv? de tip StEG 52. ??n total au existat 4 astfel de locomotive dintre care 3 au fost construite la ReÂ?i?ža.<br/>
<br/>
La fel ca toate celelalte tipuri de locomotive ce au fost construite la ReÂ?i?ža de c?tre StEG, locomotivele StEG52 au fost construite special pentru deservirea c?ilor ferate interne ale uzinelor ReÂ?i?ža Â?i pentru leg?tura cu exploat?rile miniere din zona Secu Â?i Ocna de Fier.<br/>
<br/>
Prima locomotiva StEG 52, a fost proiectat? Â?i construit? la Viena în 1871 sub conducerea lui John Haswell. Ea a fost adus? cu vaporul pe Dun?re pân? la BaziaÂ?, de la BaziaÂ? pân? la Oravi?ža pe calea ferat?, iar de aici Â?i pân? la destina?žie a fost adus? pe o platform? tras? de 36 de perechi de boi. Ajuns? la uzinele din ReÂ?i?ža, a fost înmatriculat? cu num?rul 1 Â?i denumit? "Szekul".<br/>
A doua locomotiv? este prima locomotiv? construit? pe teritoriul ?ž?rii noastre Â?i prima locomotiv? construite la Uzinele ReÂ?i?ža în 1872. A fost înmatriculat? cu num?rul 2 Â?i a fost denumit? "Resicza". ??ntr-un timp aceast? înmatriculare a creat confuzii neÂ?tiindu-se sigur dac? în 1957 a fost salvat de la casare chiar capul de serie. Exemplarul este p?strat Â?i expus la "Muzeul în Aer Liber de Locomotive din ReÂ?i?ža".<br/>
A treia locomotiv? a fost denumit? "Bogsan".<br/>
O ultim? locomotiv? StEG52 a fost construit? în 1873, purtând denumirea de "Hungaria", locomotiv? expus? la expozi?žia de la Viena din 1873.<br/>
<br/>
StEG 52 este o locomotiv?-tender, cu dou? osii cuplate, func?žionând pe un encartament de 948 mm, proiectat? pentru linii industriale permi?žând înscrierea în curbe de minim 45 metri, cu o putere de 45 CP, o vitez? de 11 km/h Â?i cu o for?ž? de trac?žiune de 1125 kg. Autonomia locomotivei era limitat? de capacitatea rezervoarelor (ap?: 1070 l, c?rbune: 300 kg), locomotiva lucrând cu aburi satura?ži la 10 atmosfere. Locomotiva are o greutate de 11,5 tone Â?i o lungime de 4,479 m, iar diametrul ro?žilor este de 711 mm.<br/>
<br/>
Locomotivele executate la ReÂ?i?ža de c?tre StEG p?streaz? particularit??žile celor construite la Fabrica de locomotive din Viena:<br/>
<br/>
- cazan de abur cu construc?žie ignitubular?, având cutie de foc din cupru Â?i o form? adecvat? arderii huilei<br/>
- presiune nominal? de 10-12 atmosfere<br/>
- cilindrii foloseau abur saturat, având simpl? expansiune<br/>
- distribu?žia interioar? la primele locomotive era cu sertare plane duble, apoi cu sertare cilindrice<br/>
- distribu?žia exterioar? de tip Stephenson; se foloseau bare deschise Allen Â?i bare încruciÂ?ate Heusinger-Walschaert<br/>
- Â?asiu din longeroane de tabl? nituit?<br/>
- ro?žile erau prev?zute cu bandaje<br/>
<br/>
<br/>
Bibliografie:<br/>
<br/>
"Istoria Uzinelor din ReÂ?i?ža 1771 - 1996" - Dan Gh. Perianu, Editura Timpul, ReÂ?i?ža 1996</t>
 
Salut Dan!

Mai intai o intrebare: vrei sa construiesti locomotiva?

Parca am o poza sau doua cu ea. Sunt destul de mici dar cred ca te ajuta.
Am si niste desne, mai mult schite, daca esti interesat.

As putea sa le pun pe forum dar nu mai vreau discutii asa ca daca vrei trimit niste fotocopii la rezolutie cat se poate de mare pe mail.