Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Florin Tuica a spus:
Incalcita situatie. Sunt foarte curios ce cauta drezina pe acelasi segment de linie cu marfarul.
"In ce fel" (conform instructiei de semnalizare) a fost expediata drezina pe o sectie ocupata de alt tren? Au drezinele alt regim de circulatie "la vedere"?
Acolo,din cate am inteles sistemul de circulatie este pe BLA,deci avea ce cauta acolo in urma marfii,fiind expediata la interval de sector BLA.
Drezinele,UAM-urile,utilajele de cale circula la fel ca orice tren, dar cu specificatia ca circula la reaviz (la interval de statie).Asta in sensul ca pe BLA pot urmari un alt tren,dar nu pot fi urmarite de un alt tren,pana nu ajung la statia vecina (din cauza greutatii mici si posibilitatea lipsei shuntului).
Doar ca la un moment dat,mecanicul drezinei a intalnit un semnal BL cu galben,apoi unul cu rosu,pe care acesta le-a ignorat.Iar o drezina de genul ala nu are instalatie INDUSI.
 
mecanicul drezinei a intalnit un semnal BL cu galben,apoi unul cu rosu,pe care acesta le-a ignorat

Dupa umila mea parere greseala a fost ca s-a admis un numar extrem de mare de persoane pe drezina ...cu siguranta erau si alti feroviari care nu faceau parte din echipa de lucru IFTE (de la electrificare) ...
Posibil de asemenea dupa cum am observat sa fii fost o vreme urata si toti sa se fi inghesuit in cabina si tot posbil sa se fii luat cu vorba iar in harmalaia aceea...nu a observat semnalul de bloc de linie care acoperea sectorul de bloc (BLA) care era ocupat de trenul de marfa si deci semnal pe"oprire" .
Depasind acest semnal in pozitia "pe oprire", in lipsa instalatiei INDUSI ( care putea frana automat vehicolul in momentul depasitii pe orpire a semnalului-daca instalatia ar fi fost in functie) si ruland pe o portiune de linie in curba cu vizibilitate redusa si viteza banuita a fi destul de mare ( aceasta putand fi dedusa din numarul mare al accidentatilor )...in momentul observatii din scurt a ultimului vagon al trenului de marfa dupa luarea masurilor de franare de urgenta, efectul de franare nu se produce in mod imediat iar drumul de franare este destul de mare si depinde progresiv de viteza , fapt ce a dus la imposibilitatea evitarii impactului si implicit la producerea coliziunii si a accidentului.
 
Nu stiu daca nr de muncitori e o greseala in sine.
Nu stiu, zau,daca la IFTE la noi,sunt atatia de toti. :)
Dar inchipuie-ti ca erau lucrari in vreo 3 statii,si ii debarcau ca echipe pe rand in statii.
Greseala este a mecanicului...sau nu, vezi R004 la defectarea semnalului de trecere BLA ce implica.Este posibil ca mecanicul sa fi avut un ordin de circulatie care il acopera,si atunci intra altcineva.
 
Bun??,

Drezina poate transporta un num??r maxim de persoane si acesta este scris si pe lonjeronul principal al ?asiului.

Dac?? se aflau mai mul?i pe ea, cel care a autorizat acest lucru va trebui s?? r??spund?? in fa?a legii. Nu exist?? "ne-am urcat to?i c?? eram mul?i".
 
Dar inchipuie-ti ca erau lucrari in vreo 3 statii,si ii debarcau ca echipe pe rand in statii.
Chiar daca era asa si aveau lucrari in mai multe statii, nu aveau dreptul sa circule mai multi decat capacitatea maxima de persoane mentionata in acte si inscrisa pe sasiu...
Lucrari in statii , altele decat cele ce trebuiau executatede personalul de pe drezina ( sau agentii care trebuiau sa monteze sunturile in statiile limitrofe executarii lucrarii) , in acest caz personalul IFTE se putea deplasa asa cum mai mult ca sigur era stabilit , cu trenurile "Regio" in circulatie daca limita privind capacitatea de persoane de pe drezina ar fi fost depasita...
Oricum faptul ca au fost peste limita admisa de transport persoane este in acest moment o incalcare a legii si prevederilor in vigoare desi , din punct de vedere al colegialitatii o inteleg...acuma legea si anchetatorii nu vor lua in seama acest aspect...
Este posibil ca mecanicul sa fi avut un ordin de circulatie care il acopera,si atunci intra altcineva.
Exclus asa ceva !
Ca sa poata fi in posesia unui ordin de circulatie care sa mentioneze permiterea "depasirii semnalului de trecere al BLA...cu lunina rosie , dubioasa sau stins" se putea emite doar daca drezina circula pe baza sistemului de circulatie "cale libera". Acest fapt implica schimbarea sistemului de circulatie de la BLA la "Cale libera" fapt ce impunea verificarea starii de liber a liniei curente intre cele doua puncte de sectionare(statii) de catre Operatorul de la Regulatorul de circulatie si impiegatii de miscare din cele doua statii cu consemnarea in evidentele de miscare , apoi primirea reavizului de sosire pentru trenul de marfa , cererea caii libere de catre IDM care a expediat drezina ...si abia apoi emiterea ordinului de circulatie...ceea ce este exclus deoarece drezina a fost expediata la sector de bloc de linie (BLA) si deci NU putea fi in posesia unui ordin de circulatie care sa-i permita depasire in pozitie "pe oprire" (rosu) a BLA ...chiar daca a avut un ordin de circulatie , acesta putea sa mentioneze doar existenta unor alte conditii de circulatie eventuale restrictii de viteza...
 
Multumim Big-Boy pentru informatii la obiect si in detaliu despre procedurile de "miscare".
Acest caz parca incepe sa semne cu ce s-a intamplat in urma cu cca 20 de ani la Augustin, cand mai multe incalcari ale regulamentelor au dus la acea tragedie. Pacat ca dupa ce ca abia avem un sistem feroviar carpit si peticit nu reusim sa evitam astfel de accidente.
 
@Big_boy
1.Corect,nu avea voie cu 15 sau cati muncitori au fost, dar asta nu era un motiv in sine pentru a se intampla ceea ce s-a intamplat. Cu 2, 15 sau 9 (cat avea voie maxim conf. anexa 15 din i340) mecanicul avea aceleasi obligatii.La asta m-am referit.
2.Nu m-am referit neaparat la un OC emis instructional.Sunt multe date pe care nu le cunoatem, si noi nu putem decat sa dam cu presupusul.
Ca fapt divers vezi art.82 si art.13 din i340
Art.82. indrumarea în circula?ie cât ?i circula?ia drezinelor pantograf se fac în condi?iile prev??zute la Cap. I, art. 13 ?i 14 din prezentele instruc?iuni.
Art.13. îndrumarea ?i circula?ia utilajelor automotoare pentru mecanizare, se face pe baz?? de cale liber??, conform reglement??rilor în vigoare.

iar art.208 pct.3 din R005,unde zice:
UAM ?i trenurile care au în compunere vehicule feroviare care nu ?unteaz?? sigur nu se expediaz?? la sector de bloc între ele. Aceste vehicule sau trenuri se pot expedia dup?? un tren (care ?unteaz?? sigur) la sector de bloc. Expedierea altui tren dup?? acestea se face numai dup?? primirea reavizului de sosire de la sta?ia vecin??.(unde in art.61 R005 zice "prin UAM, în contextul prezentului regulament, se în?elege ?i drezina motor, drezina camion, drezina cu remorci, drezina pantograf. ")
Articole din instructii diferite, care se bat cap in cap.
Sunt multe lacune si neconcordante in instructii,asta pt ca anchetatorul lucreaza cu articole, si nu vreau sa se inteleaga ca eu "tin" cu cineva anume.
@Florin Tuica
La Augustin din ce tin minte, a fost tren contra tren si nu tren dupa tren.Deci e un pic diferit.
PS:
Big_boy a spus:
... Acest fapt implica schimbarea sistemului de circulatie de la BLA la "Cale libera" fapt ce impunea verificarea starii de liber a liniei curente intre cele doua puncte de sectionare(statii) de catre Operatorul de la Regulatorul de circulatie si impiegatii de miscare din cele doua statii cu consemnarea in evidentele de miscare , apoi primirea reavizului de sosire pentru trenul de marfa , cererea caii libere de catre IDM care a expediat drezina ...si abia apoi emiterea ordinului de circulatie...
Ca idee e corect,dar ordinea este un pic inversata.
Se elibereaza linia curenta,apoi se face verificarea ei.Schimbarea sistemului de circulatie se face cu linia curenta libera.Deci daca se impunea schimbarea sistemului,se facea numai dupa ce marfa elibera linia curenta.
Reaviz la trenul de marfa nu este necesar,deoarece a fost expediat la BLA.
 
Ma bag si eu si va spun ca la 14 oameni cati or fi fost pe drezina la discutii, povesti intre ei , daca mecanicul a ,,scapat" un galben si avand viteza, conditii meteo nefavorabile etc a depasit semnalul pe rosu si la lovit in spate ultimul vagon al trenului de marfa.
 
Poate a circulat la cale libera dar IDM nu a mai asteptat ca marfarul sa ajunga in statie bazindu-se ca oricum ajunge, o fi facut si alta data asa.

sau

drezina a ajuns la semnal, care era rosu, nu -a vazut in harmalaia aia

sau

drezina a ajuns la semnalul rosu(blocul nu era eliberat de catre marfar) si a procedat asa


Art. 89 (2) Dup?? oprirea trenului mecanicul asteapt?? timpul necesar
defrân??rii si dac?? în acest timp nu se schimb?? indicatia, se
convinge c?? la semnal exist?? reperul de culoare alb?? de form??
dreptunghiular??, dup?? care conduce trenul cu viteza de cel mult 20
km/h pân?? la semnalul urm??tor, în conditiile prev??zute la art. 28
alin. (9). Aceste condi????ii sunt obligatorii pân?? la urm??torul semnal,
indiferent de indicatia acestuia.


dar nu a respectat

Art. 28 (9) în toate cazurile, mecanicul va conduce trenul cu
deosebit?? atentie, va supraveghea permanent linia si va regla
viteza în funtie de distanta de vizibilitate, astfel încât s?? opreasc??
imediat trenul în cazul în care calea este ocupat??, constat?? lipsa de
gabarit, observ?? semnale de fine de tren, semnale mobile si de
mân?? care ordon?? oprirea trenului sau un alt obstacol care
împiedic?? continuarea circulatiei.

Pe AFER e raportul unui incident cind o drezina a trecut fara oprire intr-o gara desi trebuia sa faca cruce cu rapidul de la Bucuresti, pe care IDM din statia vecina auzind apelul radio al celuilalt IDM reusit sa-l opreasca.DAr daca era deja trecut?
 
Un material facut de baietii de la Dejeanul:
http://www.dejeanul.ro/content/video-cea-mai-veche-locomotiva-electrica-din-romania-expusa-la-dej/
 
@ionutz72
apoi primirea reavizului de sosire pentru trenul de marfa , cererea caii libere de catre IDM care a expediat drezina ...si abia apoi emiterea ordinului de circulatie...
Cand am spus cuvantul apoi am dorit sa il utilizez cu valoare de enumerare a unor operatii nici decum ca si incadrare in timp in ordinea operatiilor...
Daca se incerca schimbarea sistemului de circulatie din BLA in "cale libera" IDM si operatorul RC atunci cand faceau schimbul de telefonograme , trebuiau sa verifice existenta in rubrica aferenta din registrul de cai libere comenzi si miscare , a reavizului de sosire pentru trenul de marfa si isi puteau da seama ca acesta era inca in linie curenta , operatorul trebuia sa aibe marcat pe graficul RC si in sistemul informatic FOCUS trasat trenul de marfa garat in statie...deci destule elemente care sa le fii atras atentia inainte de a schimba sistemul de circulatie si a da posibilitatea IDM sa greseasca si sa expedieze drezina pantograf pe baza de "cale libera" in baza unui ordin de circulatie dupa trenul de marfa negarat inca in statie....
Cam asta am dorit eu sa explic...daca nu am fost prea concis...imi cer scuze...
@dantm
Poate a circulat la cale libera dar IDM nu a mai asteptat ca marfarul sa ajunga in statie bazindu-se ca oricum ajunge, o fi facut si alta data asa.
Daca citesti explicatiile de mai sus si ce am completat aici...iti vei da seama ca este foarte putin posibil sa se fii produs ceea ce ai scris...doar un dement putea face asta...
 
Big_boy a spus:
... trebuiau sa verifice existenta in rubrica aferenta din registrul de cai libere comenzi si miscare , a reavizului de sosire pentru trenul de marfa...
Operatia aia nu exista.Pe BLA nu exista reaviz de sosire.Marfa circula la BLA.In rest,ok,am inteles.
:D
 
Pesemne ca vroia sa spuna "deraiat" (stil "masina intrata in gard"...)

Mai Bogdane, incearca si tu sa vorbesti un pic mai aproape de limbajul feroviar, nu de cel din ziarul gratuit... :-x
 
era o stire ieri pe undeva... era vorba de o gara terminala... si trenul a terminat si opritorul... ;-)
cred ca la asta facea referire.... :p
 
Horia, imi pare rau, dar nu stiu detalii, cred ca vroiam sa spun ca a intrat pe peron...
Oricum intre timp am tot cautat si am facut ce nu am facut de mult (sa citesc site-urile gratuite de care pomenea HR) si am aflat.
Un tren se pare ca nu a mai franat din motive "ingineresti" si a intrat pe peron intr-o gara terminala. Tot acolo a mai fost o catastrofra feroviara acum ceva ani, soldata atunci cu peste 50 de morti si 500 raniti.
De data asta din fericire se pare ca nu sunt morti.
 
"ingineresti", adica "motive tehnice" :D

Se intampla si la case mai mari. Vezi Paris Gare de Lyon 1988 cu una din acele rame Z care au ajuns apoi la CFR Calatori sau München HBf. acum cativa ani cu acel 401 (ICE 1) care s-a oprit un pic prea tarziu si a ramas fara "nas"...