Canalul Sip

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
H

H3

Guest
Poze de la construirea si inaugurarea canalului Sip, in 1896. Acum sunt Portile de Fier.


o20.jpg


o21.jpg


fig27.jpg
 
pentru cei care vor sa cunoasca mai bine istoria acestui canal strans legata de istoria navigatiei pe dunare sa intre pe aceste topicuri:

http://romaniaforum.info/board95-istoria-history-of-romania-and-the-republic-of-moldova/board2-dunarea-si-porturile-dunarene-danube-and-the-danube-harbours/board457-canalul-sip-sip-canal-1890-1896/290-canalul-sip-sip-canal-1890-1896/

http://romaniaforum.info/board95-istoria-history-of-romania-and-the-republic-of-moldova/board2-dunarea-si-porturile-dunarene-danube-and-the-danube-harbours/board457-canalul-sip-sip-canal-1890-1896/425-canalul-sip-sip-canal-1890-1896-photos-from-the-orsova-archive/

http://romaniaforum.info/board95-istoria-history-of-romania-and-the-republic-of-moldova/board2-dunarea-si-porturile-dunarene-danube-and-the-danube-harbours/board457-canalul-sip-sip-canal-1890-1896/294-canalul-sip-sip-canal-1890-1896-opening-festivities/
 
Dap, din p??cate doar din text c??ci pentru a vedea imaginile trebuie s?? fii utilizator premium, sau s?? te rog de ei s?? î?i trimit?? pe PM. M?? rog, fiecare forum cu regulile lui. Oricum mul?umim de link.
 
http://romaniaforum.info/index.php?page=Attachment&attachmentID=1413

se vede aceasta poza?...daca DA...voi incerca sa postez link-urile la restul s ale puteti viziona si voi
 
Sunt log-at acolo ?i:
You are not allowed to enter this page. You do not have the required permissions to enter this page.

N-are nimica, voi studia ce pot distinge ?i dac?? e nevoie cer ajutor.

Mul?umesc,
Mihai
 
Naviga?ia prin zona Por?ilor de Fier, era extrem de dificil?? nu numai din cauza neîn?elegerilor dintre marile puteri, dar ?i din cauza stâncilor de la por?ile de Fier, fapt care a determinat propunerea mai multor proiecte de solu?ionare, printre care cel mai serios este cel derulat între 1890 ?i 1896 de croire pe lâng?? malul sârbesc a Canalului Sip : Gherdapul Mare (km 946,7 ââ??â?? km 944,6), la ââ???žPor?ile de Fierââ??, pe lâng?? malul drept al fluviului, ?i canalul Micul Gherdap (km 944,2 ââ??â?? km 943,1) sau al ââ???žPor?ilor de Fier miciââ?? Pentru c?? la aceast?? lucrare era angajat?? o întreag?? flotil?? de vase special echipate pentru forare ?i s??pare în stânc??, pe malul Dun??rii la ie?irea din ora? spre Ie?elni?a s-a construit, în 1890, un ???žantier de repara?ii sub numele de ââ????Atelierele Navale.

Navigatia in Caznele Dunarii

Dinamitare stanci

Draga sapare canal

Alta draga fluviala

Constructia canalului Sip

Lucrari la canalul Sip

Canalul Sip
 
Cazanele Mari este cel mai cunoscut ?i mai îngust defileu: aici Dun??rea se îngusteaz?? la 150 m ?i ajunge la o adâncime de pân?? la 53 m. Pentru a face navigabil?? Dun??rea între Bazia? ?i Turnu-Severin, în aceast?? regiune a Clisurilor, unde cursul fluviului e numai cataracte, bancuri ?i vâltori, guvernul ungar din initiativa premierului Istv??Â?n Szechenyi înc?? în anul 1834 începe îndep??rtarea stâncilor din cataractele Clisurii-de-sus ?i continu?? lucr??rile pân?? la 1846. Ulterior, la 15 septembrie 1890, în urma contractului încheiat între guvernul ungar, pe de-o parte, ?i ing. Hajdu, fabricantul H. Luther din Braunschweig ?i Societatea de Discont din Berlin, pe dealt?? parte, au fost începute lucr??rile de canalizare în mod sistematic. Acestea nu au fost finalizate în 1895, cum fusese prev??zut ini?ial în contract, ci abia în 1898 sub mandatul ministrului transporturilor G??Â?bor Baross, care a primit dup?? aceast?? dat?? porecla de "ministrul de fier". A fost o lucrare grandioas??, care a necesitat cheltueli enorme din partea statului maghiar (aproximativ 20 milioane de florini, la vremea respectiv?? un palat cu 4-5 etaje costând în jur de 5-7000 de florini) ?i o extraordinar?? cantitate de munc??. Foloasele au fost în raport cu sfor?area depus??, deoarece prin deschiderea Clisurilor s-a dat o dezvoltare extraordinar?? naviga?iei dun??rene, ceeace a atras dup?? sine intensificarea comer?ului tuturor statelor riverane, care au de atunci drum deschis spre mare.
La 22 mai 1893 Regele Alexandru Obrenovici impreuna cu mama sa Regina Nathalie fac o vizita pe santierul canalului Sip

1893 Regele Alexandru si mama sa

Batardoul si santierul canalului Sip 1

Batardoul si santierul canalului Sip 2

Canalul a fost inaugurat de împ??ratul Franz Joseph al Austriei în data de 27 septembrie 1896, dup?? care a efecuat o vizit?? oficial?? de trei zile în Regatul României. La eveniment, desf???urat la Or?ova, au fost prezen?i regii Carol I al României ?i Alexandru I al Serbiei.

Inaugurare ?? senal navigabil

Gara Orsova-intalnirea dintre Franz Joseph si Carol I -1896

Gara Orsova impodobita pentru sosirea imparatului

Gara Orsova- imparatul urca in caleasca

Inaug can Sip Reg Alexandru Obrenovici, Carol I si imp F J

Canalul Sip inaugurat 1896

Vaporul cu imp F J

Sursa: http://diernaorsova.blogspot.ro/
 
Aici locomotive la canalul Sip

http://www.dailymotion.com/video/xqigxy_film-documentar-portile-de-fier-i-40-ani-2011_shortfilms
 
Canalul Sip pe malul sarbesc

Defileul de la Portile de Fier inainte si dupa prima regularizare de la sfarsitul anilor 1890

Limitele canalului deschis în albia Dun??rii sunt marcate prin geamanduri, iar pentru o mai mare siguran??? a naviga?iei prin aceste locuri primejdioase, s-a înfiin?at un corp de pilo?i speciali, de stat, care conduc toate vapoarele pe aceast?? por?iune.
Cu toate aceste amenaj??ri hidrotehnice, pân?? la construirea barajului de la por?ile de Fier, naviga?ia prin zon?? se f??cea sub controlul unor ofi?eri pilo?i, care apar?ineau de dou?? agen?ii de pilotaj pe Dun??re, cu sediile la Or?ova ?i Tekjia.

Canalul Sip 6

Canalul Sip 7

Vas in canalul Sip si CF

Remorcherul ?? tras de locomotiva 2

Remorcherul ?? tras de locomotiva 1

Canalul Sip 4

Canalul Sip 8

Canalul Sip 3

Canalul Sip 5
 
Semafor mul?umesc, în nume personal, pentru ceea ce am citit ?i v??zut ca date istorice.....???žtiam ceva, dar acum ?tiu mai mult !! Cu mult?? s??n??tate !!
 
Ma bucur ca v-a placut.
Pana sa descopar acea pagina pe F B nici eu nu stiam mai multe. Vazand imaginile am inteles mult mai bine istoria realizarii canalului Sip.
Partea mea a fost sa le pun cat de cat in ordine cronologica si sa le postez.
 
Cazanele Mari este cel mai cunoscut ?i mai îngust defileu: aici Dun?rea se îngusteaz? la 150 m ?i ajunge la o adâncime de pân? la 53 m. Pentru a face navigabil? Dun?rea între Bazia? ?i Turnu-Severin, în aceast? regiune a Clisurilor, unde cursul fluviului e numai cataracte, bancuri ?i vâltori, guvernul ungar din initiativa premierului Istv?Â?n Szechenyi înc? în anul 1834 începe îndep?rtarea stâncilor din cataractele Clisurii-de-sus ?i continu? lucr?rile pân? la 1846. Ulterior, la 15 septembrie 1890, în urma contractului încheiat între guvernul ungar, pe de-o parte, ?i ing. Hajdu, fabricantul H. Luther din Braunschweig ?i Societatea de Discont din Berlin, pe dealt? parte, au fost începute lucr?rile de canalizare în mod sistematic. Acestea nu au fost finalizate în 1895, cum fusese prev?zut ini?ial în contract, ci abia în 1898 sub mandatul ministrului transporturilor G?Â?bor Baross, care a primit dup? aceast? dat? porecla de "ministrul de fier". A fost o lucrare grandioas?, care a necesitat cheltueli enorme din partea statului maghiar (aproximativ 20 milioane de florini, la vremea respectiv? un palat cu 4-5 etaje costând în jur de 5-7000 de florini) ?i o extraordinar? cantitate de munc?. Foloasele au fost în raport cu sfor?area depus?, deoarece prin deschiderea Clisurilor s-a dat o dezvoltare extraordinar? naviga?iei dun?rene, ceeace a atras dup? sine intensificarea comer?ului tuturor statelor riverane, care au de atunci drum deschis spre mare.
La 22 mai 1893 Regele Alexandru Obrenovici impreuna cu mama sa Regina Nathalie fac o vizita pe santierul canalului Sip

1893 Regele Alexandru si mama sa

Batardoul si santierul canalului Sip 1

Batardoul si santierul canalului Sip 2

Canalul a fost inaugurat de împ?ratul Franz Joseph al Austriei în data de 27 septembrie 1896, dup? care a efecuat o vizit? oficial? de trei zile în Regatul României. La eveniment, desf??urat la Or?ova, au fost prezen?i regii Carol I al României ?i Alexandru I al Serbiei.

Inaugurare ? senal navigabil

Gara Orsova-intalnirea dintre Franz Joseph si Carol I -1896

Gara Orsova impodobita pentru sosirea imparatului

Gara Orsova- imparatul urca in caleasca

Inaug can Sip Reg Alexandru Obrenovici, Carol I si imp F J

Canalul Sip inaugurat 1896

Vaporul cu imp F J

Sursa: http://diernaorsova.blogspot.ro/
La 22 mai 1893 Regele Alexandru Obrenovici impreuna cu mama sa Regina Nathalie fac o vizita pe santierul canalului Sip



Referitor la aceast? postare cu privire la Regele Alexandru Obrenovici ?i mama sa am gasit informa?ii interesante:

Dar cine era regina Nathalie?