H
La 22 mai 1893 Regele Alexandru Obrenovici impreuna cu mama sa Regina Nathalie fac o vizita pe santierul canalului SipCazanele Mari este cel mai cunoscut ?i mai îngust defileu: aici Dun?rea se îngusteaz? la 150 m ?i ajunge la o adâncime de pân? la 53 m. Pentru a face navigabil? Dun?rea între Bazia? ?i Turnu-Severin, în aceast? regiune a Clisurilor, unde cursul fluviului e numai cataracte, bancuri ?i vâltori, guvernul ungar din initiativa premierului Istv?Â?n Szechenyi înc? în anul 1834 începe îndep?rtarea stâncilor din cataractele Clisurii-de-sus ?i continu? lucr?rile pân? la 1846. Ulterior, la 15 septembrie 1890, în urma contractului încheiat între guvernul ungar, pe de-o parte, ?i ing. Hajdu, fabricantul H. Luther din Braunschweig ?i Societatea de Discont din Berlin, pe dealt? parte, au fost începute lucr?rile de canalizare în mod sistematic. Acestea nu au fost finalizate în 1895, cum fusese prev?zut ini?ial în contract, ci abia în 1898 sub mandatul ministrului transporturilor G?Â?bor Baross, care a primit dup? aceast? dat? porecla de "ministrul de fier". A fost o lucrare grandioas?, care a necesitat cheltueli enorme din partea statului maghiar (aproximativ 20 milioane de florini, la vremea respectiv? un palat cu 4-5 etaje costând în jur de 5-7000 de florini) ?i o extraordinar? cantitate de munc?. Foloasele au fost în raport cu sfor?area depus?, deoarece prin deschiderea Clisurilor s-a dat o dezvoltare extraordinar? naviga?iei dun?rene, ceeace a atras dup? sine intensificarea comer?ului tuturor statelor riverane, care au de atunci drum deschis spre mare.
La 22 mai 1893 Regele Alexandru Obrenovici impreuna cu mama sa Regina Nathalie fac o vizita pe santierul canalului Sip
1893 Regele Alexandru si mama sa
Batardoul si santierul canalului Sip 1
Batardoul si santierul canalului Sip 2
Canalul a fost inaugurat de împ?ratul Franz Joseph al Austriei în data de 27 septembrie 1896, dup? care a efecuat o vizit? oficial? de trei zile în Regatul României. La eveniment, desf??urat la Or?ova, au fost prezen?i regii Carol I al României ?i Alexandru I al Serbiei.
Inaugurare ? senal navigabil
Gara Orsova-intalnirea dintre Franz Joseph si Carol I -1896
Gara Orsova impodobita pentru sosirea imparatului
Gara Orsova- imparatul urca in caleasca
Inaug can Sip Reg Alexandru Obrenovici, Carol I si imp F J
Canalul Sip inaugurat 1896
Vaporul cu imp F J
Sursa: http://diernaorsova.blogspot.ro/