11 mai 2008 -=- Trenul regal sta??Â?ioneaz?? ??ÂŽn Gara Suceava

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
11 mai 2008 -=- Trenul regal în Gara Suceava Burdujeni<i></i>

Dragi cititori, v?? invit s?? citi?i un reportaj FeRoviaR despre ââ????Scriitori pe calea regal??ââ??. Reportajul mai mult sau mai pu?in neFeRoviaR îl pute?i citi aici. îmi amintesc cum visam în diminea?a zilei de 11 mai 2008 despre un tren de lux ?i o locomotiv?? ai c??rei nori de abur se v??d de departe...</I><i></i>

http://www.youtube.com/watch?v=tWCyByktUYM

Dup?? cum bine a?i observat, clipul anterior NU a fost filmat în Suceava, deci Trenul cu scriitori nu a sosit cu o locomotiv?? cu aburi, a?a cum ne-am dorit cu to?ii.


13:30<i></i>

Ajuns în Gara Suceava Burdujeni al??turi de fratele meu, am z??rit pe linia 1S un convoi ce apar?inea de CFR Infrastructur??. Locomotiva diesel-electric??, 60-0085-5, era legat?? la cablurile de 10A la dou?? vagoane faacs înc??rcate cu piatr??. Celelalte vagoane ?i macarale care probabil au efectuat sau aveau s?? efectueze lucr??ri de între?inere la re?eaua feroviar?? se întindeau pân?? aproape de gar??. Erau vagoane de tip UWA 97-03 (096-8 ?i 095-0), 97-01 075-4 - SIMC Socola, UWU 97-71 (532-9, a c??rui sta?ie de domiciliu era Oradea), UWDB 97-20 (040-5, a c??rui sta?ie de domiciliu de Pa?cani), UWDP 97-20 (041-3 - Pa?cani) ?i WUM 53-97 (903-7 ââ??â?? Pa?cani). Ar fi interesant dac?? a? primi un r??spuns cu modelul macaralelor fotografiate, întrucât nu mi-a venit în minte s?? le pozez în detaliu seria ?i tipul utilajului.

Convoiul CFR Infrastructur??<i></i>


DA 60-0085-5<i></i>


UWA 97-03 096-8<i></i>


Macara albastr??ââ??Â? de nerecunoscut<i></i>


UWA 97-03 095-0<i></i>


UWU 97-71 532-9<i></i>


UWDB 97-20 040-5<i></i>


Burduf dintre vagoanele UWDP ?i UWDB<i></i>


UWDP 97-20 041-3<i></i>


UWA 97-01 075-4<i></i>


O macara... la fel albastr??... la fel de necunoscut??<i></i>


WUM 53-97 903-7<i></i>



13:40<i></i>

De?i sosirea Trenului regal în Gara Burdujeni se preconiza la 12:27, iat?? c?? trecuse mai mult de o or?? ?i fumul locomotivei cu aburi se l??sa a?teptat. Numai bine ce am p??r??sit garnitura care deservea bunei func?ion??ri a infrastructurii, trenul personal de Nisipitu era gata s?? plece spre destina?ie. Cele ?ase vagoane prin care am trecut ?i cu 10 zile în urm?? erau trase de locomotivele 80-0383-2 ?i 80ââ??Â? nu-i pot afla num??rul, dar asta mai pu?in conteaz??. Ceea ce este important este c?? în luna mai 2008 înc?? se circula cu 2 LDH-uri pe sec?ia Suceava ââ??â?? Dorne?ti ââ??â?? Gura Putnei ââ??â?? Nisipitu / Putna.

Ne îndrept??m spre peronul G??rii Burdujeni<i></i>


O garnitur?? cu vagoane de marf?? avea s?? a?tepte, ?i ea, Trenul regal<i></i>


Trenul de pe linia 1 se preg??te?te s?? plece spre Nisipitu, respectiv Gura Putnei<i></i>


La revedere, trenule! <i></i>



13:50<i></i>

Dup?? ce P5633, Suceava ââ??â?? Nisipitu/Putna a l??sat linia 1 liber??, la megafoanele g??rii Suceava Burdujeni, pe care le-am auzit pentru prima dat?? (în general, afi?ajul electronic cu sosirile ?i plec??rile trenurilor se ocup?? cu informarea c??l??torilor), s-a anun?at c?? trenul cu scriitori va sosi în 15 minute. Totodat??, ?i-a f??cut apari?ia pe covorul ro?u ministrul de finan?e, Varujan Vosganian ?i Primarul Sucevei, Ion Lungu.

Covorul ro?u este a?ezat pe peronul G??rii Burdujeni<i></i>


Ultimele preg??tiri înaintea venirii trenului regal<i></i>


Hai, trenule, vino! <i></i>



14:00<i></i>

La câteva minute peste ora 14, ecoul unui ?uier de locomotiv?? prevestea sosirea unui tren pe care îl a?teptau cet???eni ai jude?ului Suceava ?i nu numai: jurnali?ti, copii, pasiona?i de lectur?? ?i nu în ultimul rând, c??l??torii celebrei sta?ii Burdujeni. Locomotiva ce avea s?? apar?? în toate buletinele de ?tiri, în ziarele centrale ?i locale a fost Siemens 45-0311-6.


Num??rul camerelor de filmat care focusau pe trenul regal erau într-un num??r mai mare decât liniile ferate din Gara Burdujeni. Regretul pentru locomotiva cu aburi pe care o a?teptam s-a risipit odat?? cu intrarea garniturii cu scriitori în Gar??. Mecanicul locomotivei 311 a intrat pe linia 1 cu m??iestrie, ac?ionând goarna la intervale scurte de timp, dar într-un mod în care s?? nu sperie spectatorii. A fost una dintre cele mai frumoase intr??ri ale unui tren într-o gar?? pe care le-am v??zut.

Gara Burdujeni, loc de cultur?? ?i sensibilitate pentru urm??toarele 2 ore<i></i>


EA 311 î?i face intrarea în Gara Burdujeni<i></i>


Trenul regal al scriitorilor în Bucovina<i></i>



14:10<i></i>

între 14:10 ?i 15:00 a avut loc prezentarea poeziilor, discursurilor ?i pove?tilor personalit???ilor prezente la evenimentul cu pricina. Dar, a?a cum am spus ?i în prima parte, doresc ca acum, în partea a II-a, s?? m?? ocup strict de aspectele FeRoviaRe ale trenului regal.

Agita?ie pe peronul G??rii Burdujeni<i></i>


V?? invit??m în vagoane! <i></i>


Personalit???i care au cuvântat la eveniment<i></i>


Sala de a?teptare ???žtefan cel Mare a G??rii Suceava Burdujeni<i></i>


Detaliu cu Sala de a?teptare a G??rii Burdujeni<i></i>



15:00<i></i>

în continuare, am fotografiat cele 5 vagoane ale trenului regal. în timp ce pe linia 5 s-au perindat locomotivele electrice CFR C??l??tori EA1-926 ?i CFR Marf?? EA-585, primarul ?i viceprimarul municipiului Suceava, precum ?i al?i oameni de seam?? din Nordul Moldovei, vizitau vagoanele trenului regal.

De men?ionat ar fi c?? în componen?a trenului intr?? un vagon salon cu 8 locuri, un vagon salon principal cu 5 locuri, salon sufragerie cu 12+24 de locuri ?i alte dou?? vagoane dormitor, primul de clasa I cu 6 locuri, iar cel de-al doilea de clasa a II-a cu 16 locuri. Un articol deosebit pute?i citi pe pagina oficial?? a trenului regal: http://www.turismferoviar.ro/ro/tren1.php .

Boghiul unui vagon 89-10 din componen?a trenului regal<i></i>


Vagonul 89-10 001-4<i></i>


Curio?ii profit?? de prezen?a trenului regal ?i îl încadreaz?? în fotografii<i></i>


în spatele trenului de marf??, sta?iona EA1-926<i></i>


Vagonul 89-10 001-4<i></i>




O vizit?? regal?? într-o gar?? regal??<i></i>


Vagonul regal 89-10 015-4<i></i>


Vagonul regal 89-10 010-5<i></i>


Burdujeniul, onorat de prezen?a acestui tren de excep?ie<i></i>


Vagonul Bord Restaurant al Trenului scriitorilor 88-96 009-3<i></i>





Vagonul de dormit<i></i>


EA 585 trece asemeni unei fantome<i></i>



15:10<i></i>

Locomotiva Trenului cu scriitori, care a parcurs peste 1.500 de km (Bucure?ti Nord ââ??â?? Ia?i ââ??â?? Suceava ââ??â?? Vatra Dornei ââ??â?? Alba Iulia ââ??â?? Media? ââ??â?? Sibiu ââ??â?? Bucure?ti Nord), a fost 45-0311-6. Din punct de vedere al aspectului, locomotiva ar??ta excelent ?i p??rea c?? este abia ie?it?? din hala de modernizare. Bandajele erau aproape noi ?i vopsite într-un alb care nu a fost murd??rit de vremea ploioas?? specific?? de prim??var??.

Siemens nr. 311, locomotiva Trenului cu scriitori<i></i>



15:20<i></i>

Dup?? ce oficialit???ile au luat la cuno?tin??? aspectele interioare ale vagoanelor trenului regal, EA Siemens 311 a schimbat pozi?ia trenului astfel încât c??l??torii s?? aib?? acces la trenurile care tranzitau Gara Burdujeni. Biblioteca donat?? de scriitorii veni?i pe calea regal?? a putut fi consultat?? gratuit.

Biblioteca donat?? de Asocia?ia Scriitorilor din România G??rii Suceava Burdujeni<i></i>


Trenul pentru scriitori se retrage din calea pasagerilor din Gara Burdujeni<i></i>



15:30<i></i>

Locomotiva electric?? Bo-Bo modernizat?? de Softronic 113 a intrat în Gara Burdujeni pe linia 3 cu o garnitur?? de trei vagoane Express cu c??l??tori. Nu ?tiu ce tren era, deoarece nu figura nici un tren care s?? vin?? dinspre Bucure?ti la aceast?? or??, de?i locomotiva 113 obi?nuia s?? trag?? Intercity Mihai Eminescu, Suceava Nord ââ??â?? Bucure?ti Nord ?i retur.

Trenul Personal 5602 intra în Gara Burdujeni cu locomotiva diesel-hidraulic?? 89-0068-0. Aceasta avea s?? se retrag?? la depoul de locomotive Suceava Nord, urmând ca EA1-926, pe care am v??zut-o cu pu?in timp în urm??, s?? duc?? Trenul Personal, Putna ââ??â?? Ia?i, pân?? la destina?ia final??.

Unele lucruri în via??? se întâmpl?? pentru prima dat?? ?i atunci când se întâmpl?? r??mân bine imprimate în memorie. Din cauz?? c?? linia 1 era dedicat?? Trenului cu scriitori, linia 2 urma s?? fie ocupat?? de dou?? trenuri diferite, fapt pe care nu l-am întâlnit pân?? atunci. Primul ââ??â?? P5602, Putna - Ia?i în partea stâng?? a sta?iei ?i P5735, Suceava ââ??â?? Cacica ââ??â?? în partea dreapt?? a sta?iei. Personalul ce urma s?? plece spre Cacica la 15:35 era format dintr-o ram?? electric?? Z6100, 58-1006-4.

Câ?iva c??l??tori din Suceava au urcat în Acceleratul 1932, Cluj-Napoca ââ??â?? Gala?i, care garase în Gara Burdujeni cu câteva minute dup?? ora 15:30. Trenul avea în frunte pe locomotiva EA 442.

Bobica 113 pleca spre Suceava Nord cu 3 vagoane Express<i></i>


Locomotiva 89-0068-0 aduce Trenul de Putna în Gara Burdujeni<i></i>


Trenul portocaliu de Cacica<i></i>


Trenul Accelerat 1932, Cluj-Napoca - Gala?i<i></i>



15:40<i></i>

EA1-926 va fi plecat spre Ia?i la 15:46 cu patru vagoane albastre, trei de clasa a II-a ?i unul de clasa I. în timp ce trenurile de Ia?i ?i de Gala?i a?teptau s?? plece spre direc?ia Pa?cani, m-am deplasat lâng?? vagoanele Trenului regal, pentru a mai admira din unicitatea ?i m??iestria de care dau dovad??. De?i construite în 1928 ?i de?i boghiurile acestora suport?? o vitez?? maxim?? de 70 de km/h, aspectul ?i confortul oferit este irepro?abil.

Locomotiva electric?? clasic?? EA1-926<i></i>


Detaliu EA1-926<i></i>



16:00<i></i>

în timp ce ploaia care s-a iscat în urm?? cu dou?? ore nu se mai oprea, m-am ad??postit la peronul liniilor 1S ?i 2S al??turi de fratele meu. De aici am surprins locomotiva electric?? CFR Marf?? 585 cu trenul de containere ce avea s?? plece spre Pa?cani. Trenul Personal 5570, Suceava Nord ââ??â?? Boto?ani, iese din Gara Burdujeni ?i se îndreapt?? spre Vere?ti ââ??â?? Leorda ââ??â?? Boto?ani cu trei vagoane.

EA CFR Marf?? 585<i></i>


Marfarul de pe linia 4 ?i Trenul Regal<i></i>


Trenul Personal de Boto?ani iese din Gara Burdujeni<i></i>


Spre Vere?ti<i></i>



16:20<i></i>

Am p??r??sit Trenul regal ?i am decis s?? facem o plimbare pân?? la Depoul de locomotive Suceava Nord. Fiind obi?nuit cu acest drum de aproape 3 km, am mers pân?? în Gara I?cani, aproape clandestin sau, mai bine zis, asemenea unui lucr??tor FeRoviaR, de-a lungul c??ii ferate.

Gara Burdujeni, v??zut?? de departe<i></i>


Macazuri, o cocoa??? de triere ?i multe vagoane Dimitrov<i></i>



16:40<i></i>

Acceleratul 1555, Boto?ani ââ??â?? Timi?oara Nord, tras de locomotiva diesel-electric?? DA 1318 se îndreapt?? spre Gara I?cani pentru a cupla cele trei vagoane trenului Accelerat 1765, Ia?i ââ??â?? Timi?oara Nord. Despre acest tren care are în compunere vagoane de la Boto?ani am discutat ?i în povestirile FeRoviaRe din 17, respectiv 18 aprilie 2008.

Trenul cu vagoane de Boto?ani pentru Timi?oara Nord se îndrepta spre Suceava Nord<i></i>


Peisaj FeRoviaR de prim??var?? sucevean??<i></i>



17:00<i></i>

Dup?? aproape 30 de minute de mers în care am suflat în p??p??dii, am urm??rit infrastructura FeRoviaR?? ?i i-am mai explicat fratelui meu câte una, câte alte despre trenuri, iat?? c?? ne-am apropiat de Gara Suceava Nord ââ??â?? I?cani. Cu cinci vagoane în spate ?i cu o locomotiv?? electric?? ro?-alb?? în frunte, Trenul Personal 5506, Suceava Nord ââ??â?? Pa?cani, se îndrepta spre Suceava Burdujeni ?i mai departe spre Pa?cani.

Trenul Personal de amiaza Suceava Nord ââ??â?? Pascani<i></i>



Dup?? numai un minut apare locomotiva 40-0139-2, care are dunga central?? vopsit?? în tricolor numai în partea din fa??? a carcasei, pe laterale fiind vopsit?? în culoare ro?ie. Dup?? ce am trecut pe sub podul rutier al drumului E85, am z??rit locomotiva diesel-electric?? 62-0831-8. Cum acest blog are data crea?iei ââ??â?? 24 ianuarie 2010, se poate spune despre acest DA c?? a ars în apropierea sta?iei D??rm??ne?ti. Un clip despre acest tragic eveniment îl pute?i urm??ri aici.

Locomotiva electric?? EA 86, proasp??t modernizat??, ie?ea din depou ?i se preg??tea s?? mearg?? la cupla trenului Ia?i ââ??â?? Timi?oara.


Trenul Accelerat Ia?i - Timi?oara Nord se îndrepta spre I?cani<i></i>


DA 831 este hot??rât?? s?? c??l??toreasc?? spre Suceava Burdujeni<i></i>


EA 86 urma s?? fie locomotiva ce va fi tras Acceleratul 1735, Ia?i-Timi?oara<i></i>


Locomotiva electric?? la macazurile de intrare în Gara Suceava Nord<i></i>


O alt?? locomotiv?? electric??, EA 799, ie?ea din depoul de locomotive<i></i>


Trenul Accelerat, Ia?i - Timi?oara Nord, gata de plecare spre direc?ia Vatra Dornei<i></i>



17:30<i></i>

în imaginile de mai jos se pot observa locomotive diesel-hidraulice, diesel-electrice, electrice ?i rame electrice Z6100. Toate aceste vehicule FeRoviaRe apar?in Depoului de locomotive Suceava Nord. Desigur, este posibil ca una sau mai multe locomotive s?? fie venite în Suceava ?i s?? plece spre sear?? sau a doua zi spre destina?ii ca: Bucure?ti, Vatra-Dornei, Bra?ov, Ia?i sau Constan?a.

Imagini de ansamblu cu Depoul de locomotive Suceava Nord<i></i>




Locomotiva diesel-electrica 60-1032-6<i></i>


Locomotiva electric?? 41-0170-5<i></i>


Locomotiva electric?? 40-0894-2<i></i>


Imagine de ansamblu a Depoului de locomotive Suceava Nord<i></i>



17:40<i></i>

Tot mergând de-a lungul magistralei 500 în direc?ia Dorne?ti, am trecut de înc?? dou?? locomotive: DA 1378 ?i CFR Marf?? EA 909 ?i am ajuns pân?? aproape de locomotiva cu aburi 150.1120. Sauââ??Â? mai bine zis, ce-a mai r??mas din ea. Dar înainte de aburoas?? am mai depistat o relicv?? a unei LDH. Fotografiile cu pricina le observa?i mai jos.

Mecanicul de pe locomotiva 1378 cu amortizoare din cauciuc î?i îngrijea ma?ina<i></i>


CFR Marf?? EA 909<i></i>


O LDH uitat?? de timp<i></i>




Osia montat?? ?i roata din?at?? cu din?i cilindrici<i></i>


Cutia de osie, devastat??<i></i>


Locomotiva cu aburi 150.1120<i></i>




Tenderul locomotivei 150.1120<i></i>



17:50<i></i>

Dup?? ce am p??r??sit relicvele locomotivei cu aburi, ne-am gr??bit spre Suceava Burdujeni pentru a prinde plecarea Trenului cu scriitori spre Vatra-Dornei.

Un cal alb era agitat prin preajma c??ii ferate<i></i>


Spre Vic?ani, M500<i></i>


Spre Suceava Nord, M500<i></i>



18:00<i></i>

în drumul spre întoarcere, ne-am întâlnit cu rama electric?? Z6100. Destina?ia acesteia era fie Cacica, fie Suceava Nord, îns?? conform Mersului trenurilor din acea perioad??, 58-1001-5 se întorcea de la Cacica, reprezentând Trenul Personal 5736.

Trenul Personal Cacica ââ??â?? Suceava<i></i>



18:10<i></i>

Dup?? ce am trecut de Gara Suceava I?cani, ne-am întâlnit cu Trenul Personal 5623, Suceava ââ??â?? Putna. Acesta avea ca locomotiv?? pe 89-0068-0.

Trenul Personal Suceava ââ??â?? Putna<i></i>



18:30<i></i>

Dup?? 20 de minute de mers între I?cani ?i Burdujeni, am ajuns în Grupa tehnic?? de revizie a vagoanelor Suceava. Aici sunt mai multe linii destinate trierii vagoanelor trenurilor venite din ?ar??: Bucure?ti, Bra?ov, Constan?a ?i multe alte destina?ii din jude?: Nisipitu, Boto?ani, Putna.

Revizia de Vagoane Suceava, statia de spalare a vagoanelor<i></i>



18:40<i></i>

La ora men?ionat?? anterior, Trenul cu scriitori pleca din Suceava Burdujeni spre Transilvania via Vatra-Dornei. Locomotiva Siemens 311 urma s?? mai parcurg?? înc?? 1.000 de km ?i multe sta?ii din România în care s?? r??spândeasc?? curentul literar contemporan.

Trenul cu scriitori pleac?? spre Transilvania<i></i>



18:50<i></i>

înainte de plecarea spre cas??, am surprins locomotivele DA 1346 de la CFR Marf?? ?i EA1-655 de la CFR C??l??tori.

DA 1346 CFR Marf??, cu treab?? prin Suceava Burdujeni<i></i>


Locomotiva Trenului Personal Suceava Nord - Ia?i, EA1-655<i></i>



<I> Iat?? c?? povestirea FeRoviaR?? despre Trenul cu scriitori ce a ajuns în Suceava Burdujeni se încheie aici. V?? mul?umesc pentru aten?ia acordat?? ?i v?? invit ?i alt?? dat?? s?? v?? perinda?i prin lumea FeRoviaR?? a României, fie ea mai diesel, fie ea mai electric??, fie eaââ??Â? mai cultural??.<i></i>

Peronul G??rii Suceava Burdujeni se odihne?te dup?? o zi plina<i></i>
 
frumoasa gara, nu credeam ca la Suceava poate iegzista asa ceva, sincer, placut surprins. Reportaj de sama, toate bune!
 
obiwan a spus:
frumoasa gara, nu credeam ca la Suceava poate iegzista asa ceva, sincer, placut surprins. Reportaj de sama, toate bune!

Mul?umesc pentru apreciere, obiwan! Suceava are multe locuri frumoase, ?i nu numai jud. Suceava... ci ?i jud. Boto?ani, jud. Ia?i ?i multe altele din Moldova.