Excursia oravita anina august 2012

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
2
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Salutare tuturor,
la sfarsitul lunii august am facut o excursie pe un traseu pe care vroiam de mult sa-l vizitez, si anume Oravita Anina si retur. Am profitat de vremea frumoasa de afara, chiar neasteptat de calda, si impreuna cu cativa prieteni, precum si copii ai acestora, am purces la drum.

Dupa mai multe dezbateri, am hotarat sa plecam cu prima cursa din Oravita, adica cea de ora 7 pentru a evita canicula de peste zi si eventualul disconfort produs de aceasta. Ne-am urcat fiecare in masini si am plecat cu noaptea in cap din tm, adica dupa trezirea matinala la ora 4 dimineata. Datorita perioadei din an, cand am ajuns aproape de Oravita, tocmai se lumina de ziua.

Am urcat in garnitura formata din cele doua vagoane, cunoacute de toata lumea si ne-am instalat chiar confortabil as zice pe banchetele din lemn. Trebuie sa marturisesc ca am avut parte de surprize placute, deoarece am descoperit fata ascunsa a cefereului, adica un mod de abordare a problemei deosebit de prietenos si de la locul lui, cum rar am mai intalnit. Vagoanele erau relativ curate, desi doamna care ne insotea ca si "nas" ne-a povestit ca din motive ale reducerii de fonduri, nu mai exista femeie de servici care sa se ocupe de curatenie. Aceeasi doamna a fost extrem de amabila, si pe tot parcursul calatoriei a avut un comportament care sincer aduce aminte de acela al stewardeselor de pe liniile aeriene. Deoarece in vagon se mai aflau cativa tineri care tto din motive de pasiune vroiau sa calatoreasca pe aceeasi linie, doamna respectiva ne-a adunat la un loc si ne-a povestit cate ceva in momentele cheie ale traseului. Adica, mai pe scurt, s-a comportat ca un ghid profesionist as putea spune, relatandu-ne despre diferitele zone geografice prin care trecem, modul in care calea ferata a intecationat cu acestea, modul in care s-au depasit problemele tehnologice. A presarat de-a lungul conversatiei si diferite anecdote ale vremii sau povesti, ce mai, a fost o companioana extrem de placuta. Ne-a mai povestit si despre eventualele obiective turistice ale orasului. Adancindu-ne in povesti, am incercat sa vedem care ar fi posibilele actiuni ca aceasta linie istorica sa nu fie inchisa.

Un alt lucru bun era ca usa de spate a vagonului se putea deschide astfel incat sa poata fi facute fotografii bune in timpul parcurgerii traseului.

Asadar, o nota maxima pentru cei care deservesc aceasta garnitura, daca toti cei care lucreaza in compania feroviara de transport ar fi macar la jumatate din nivelul descris, cred ca am trai in alta lume, pentru ca in acest caz femeia nu doar ca si-a indeplinit cu brio jobul, ba chiar si-a depasit cu mult sarcinile de serviciu. Toata stima si laudele mele (si ale celorlati) meritate pe deplin, astfel de oameni ar merita promovati, si alaturi de o politica civilizata de investitii in transportul feroviar am putea redeveni ce am fost si chiar mai mult.

Fara a mai lungi povestea, chiar daca in perioada de vara vegetatia prea puternica poate impiedica anumite instantanee fotografice, voi adauga cateva imagini din aceasta excursie.

Pentru inceput cateva imagini cu materialul feroviar din zona, vagoanele si masinaria de tractiune care ne-a purtat pe traseu, precum si cateva vagoane abandonate in apropiere de gara Oravita, precum si automotoarele Regiotrans din gara Oravita. Ii rog aici pe cei care cunosc mai multe in domeniu sa intervina, in ideea ca am fotografiat un vagon, cu un "weathering" exceptional, care are acoperisul din scanduri, ceva in genul bordarii navelor. Intrebarea mea ar fi daca a exista asa ceva ca si mod de constructie, sau este vorda despre o adaptare a unui vagon, cred eu in scop de adapost de lucru pentru cei de la calea ferata.












 
Urmeaza cateva imagini ale garilor, haltelor, elementelor de infrastructura de pe traseu.
De altfel pe traseu se gasesc tot felul de jucarii arhitectonice care si-ar gasi un loc frumos pe o macheta.


















 
Cate un tunel, cate un viaduct, iata ce face deosebit acest traseu, impreuna cu diferenta de nivel pe care o parcurge garnitura si care este vizibila la un moment dat, cand se poate vedea portiunea de cale ferata deja strabatuta.

Ceea ce m-a mirat pe mine a fost ingustimea tunelurilor, peretii fiind foarte aproape de vagon. M-a mirat in sensul in care ni s-a povestit ca aceste tuneluri au fost creeate fara exploziv, doar prin mijloace mecanice, dar nu stiu cum se procedeaza in momentul in care este nevoie de mentenanta, pentru ca evident mai apar si infiltratii de apa si alti factori care determina lucrari de intretinere. Nefiind loc de montarea unor schele, banuiesc ca se necesita inchiderea temporara a traficului feroviar in tunelul respectiv.












 
Salut, B74MRV,
nu, deoarece trenul era in miscare in zona respectiva, si nu am avut inspiratia de a folosi un tele photo deoarece nu ma asteptam sa o vad acolo.

Am in schimb poze mai de aproape cu macaraua din fata depoului din Oravita, daca te intereseaza acel model, le postez.
 
Iata-le:




Oricum intentionez a explora ruta pentru a putea fotografia detalii din exteriorul caii ferate, de exemplu imaginea din lateral pentru viaducte si alte acareturi feroviare, asa ca voi reveni in zona. Daca voi obtine si alte imagini din aceasta categorie de interes, voi posta.

Poate o sa am acces in a fotografia aburoasa de la Oravita, doamna ceferista ne-a povestit despre ea si ne-a indrumat catre remiza pentru a sta de vorba cu cei de acolo, din pacate insa nu am gasit pe nimeni, fiind si duminica. Exista sansa ca cei prezenti sa se ocupe de manevre in acel moment.
 
Iata si primele doua filmulete.

http://www.youtube.com/watch?v=vF7cZF9k6jQ

http://www.youtube.com/watch?v=gQhhP3kpOgY
 
Macaraua aia ar trebui demontata si adusa la Muzeul CFR. Mi-e teama ca o sa dispara in curand... :(
 
Inca doua filmulete cu gari manevre de pe traseu.

http://www.youtube.com/watch?v=oWgdqu2m44Y

http://www.youtube.com/watch?v=KqAZIQTQ1ts
 
Iata si un filmulet cu manevre in cele doua gari.

http://www.youtube.com/watch?v=LI-ztO6C3X8