Stirile de ... altadata.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Dane incerc sa imi dau seama daca tu ai pus o intrebare retorica :D

Am observat o chestie, iarna trecuta am fost luati pe "neasteptate" asa se zice acuma, la CFR se merge pe premiza ca daca un "dezastru" nu s-a intamplat in ultimii 30 de ani nu o sa se mai intample prea curand asa ca de ce sa mai avem pluguri functionale sau intretinute, de ce sa facem dispozitii ca liniile sa fie practivabile cand putem astepta sa devina impracticabile si abia apoi daca situatia o fi grava poate sa intervina cineva... deh democratie
 
Da, astfel de dispozitii exista asa cum blocari de trenuri au existat mereu in zona Baraganului in ultimii 150 de ani. Vedeti o pagina in spate un articol de acum 80 de ani cu aceiasi tema.

Pluguri functionale exista, le-ati vazut si fotografiat acum o luna. E adevarat ca exista in multe remize pluguri de zapada (cele simple, facute la Marub) care nu au fost ingrijite si arata ... cum arata.

Insa, hai sa ramanem la subiect, sa citim aceste materiale inedite pentru multi si extrem de valoroase.
 
Tocmai pentru ca informatiile sint inedite, nu pot sa nu le compar cu prezentul.
Situatia e de asa natura incit nu ma pot abtine sa nu fac niste comparatii.

La timpii de mers, vad timpi mai buni in epoca locomotivelor cu aburi cind probabil trebuiau sa ia si apa pe parcurs, vad timpi mai scurti la schimbarea locomotivelor, vad o preocupare de a mentine deschise liniile iarna prin prevenirea aparitiei conditiilor de inchidere a acestora in timp ce in prezent este tocmai invers.

Si asa cum spune catalin, fenomenele meteo din Baragan nu au aparut acuma dupa revolutie ci sint cunoscute, de aceea am intrebat daca in prezent exista o asemenea dispozitie de arondare a plugurilor. Nu vreau sa intreb daca exista si dispozitia de a evita aparitia sulurilor de zapada.
Am citit intr-o lucrare despre marile zapezi din Baragan si despre eforturile de a mentine liniile deschise si masinile functionale.
 
In acelasi context, discutatm cu cineva relativ recent. Imi spunea ca la cfr totul era reglementat, structura fiind foarte bine organizata, astfel incat pentru orice activitate, oricat de marunta, exista o sectiune de regulament, ceea ce impiedica functionarea defectuoasa.

Mai recent, imi povestea cineva mai in varsta, care calatorea mult cu trenul, inclusiv cu garniturile trase de aburoase, si care lucrase in domeniul feroviar, ca nu prea existau intarzieri semnificative pe perioada iernilor mari din trecut, cu multa zapada, pentru motivul ca se lucra cu cap la dezapezire, iar pe de alta parte, majoritatea liniilor aveau parapeti din zapada initial din lemn si ulterior din metal, mai ales la zonele de campie.

In conditiile actuale, in care delasarea a devenit regula de aur a regulamentelor, nu doar feroviare, este normal sa se circule prost atat vara din cauza asa zisei dilatari a sinelor si iarna din cauza asa ziselor inzepeziri. Discutiile sunt inutile pentru simplul motiv ca tehnologia a evoluat asa de mult incat aceste probleme se pot considera la ora actuala fleacuri, in sprijinul a ceea ce spun veniond circulatia feroviara din tarile civilizate.
 
Pagini de calindar din pitorescu CFR:

Gara Craiova veche (azi disparuta) cu un tren spre Varciorova, 1910:



Gara Ploiesti Sud veche (azi disparuta) si acceleratul spre Moldova, 1930:

 
Catalin, vedem acoperisul la un vagon Pwg?
 
buna,

Florin, Pwg inseamna vagon de bagaje (Pw) pentru trenuri de marfa (g).

cupola de pe acoperisul vagonului seamana formal cu cea a unui Pwg Pr.02 sau Pwg Pr.13/14 al KPEV / DRG, insa si eu cred asa cum spune Catalin ca e vorba de un furgon de bagaje pentru trenuri de calatori.

vagoanele prusace Pwg Pr.13 au ajuns la CFR dupa 1945 si dupa cum ne-o arata fotografiile cunoscute s-au folosit in trenuri de marfa.
 
Horia, doar avem amandoi furgonul de bagaje pentru trenurile de calatori, asa cum am vorbit la telefon vagonul din poza lui Catalin nu e intreg, se vede doar cupola, de aici intrebarea mea.
 
stiu, domnu', insa furgoane pentru trenuri de calatori au mai fost si altele unde inca nu avem planuri... :(
 
Despre reintroducerea trenurilor de Snagov(România Liber??, 20 mai 1993):

7216236870_8da6986c41_c.jpg
 
http://4.bp.blogspot.com/_60W_EYS8BNA/TPOKdqUE1NI/AAAAAAAABU0/XrT_Bua8urw/s1600/22.+Unul+dintre+ultimele+tramvaie+cu+cai.jpg
;-)
 
Foarte interesant, multumesc frumos Catalin!

Iarasi, un detaliu demn de interes este precizarea locomotivei folosite: 326.402.
Pentru cei carora numarul nu le spune nimic, este vorba despre o locomotiva fabricata in Ungaria si din care 195 de exemplare au fost preluate la CFR dupa primul razboi mondial.

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/Prototype/326/326_F2.JPG

Erau in principal folosite pe liniile din Ardeal, iar ceferistii le denumeau cu amuzament "Rata cu gatul lung" :p
 
La podul de la Cernavoda se lucreaza la reabilitarea lui sau se merge precum la mai toare lucrarile de patrimoniu pastorite de min culturii?Nu s-a mai dat nimic despre el pe la tv de cand s-a inchis pentru reabilitare,iar eu nu am mai fost in zona de prin 70 cand mergeam cu trenul la lic la Constanta.Indrazneata si frumoasa lucrare arhitectonica cu care sa ne mandrim.
 
Pai de aceea l-au inchis autoritatile de atunci sa-l reabiliteze si consolideze ca urmare a exploatarii intensive ca pe vremuri chiar se circula pe el se statea in gara la Cernavoda sau Borcea ca sa treaca celalalt tren din sens opus,dar nu ma mai mir ca si Gam3 avea un film cu realizarea barajului Portile de Fier 1 o alta minune ramasa de alta data ca si vestitul canal Siret-Baragan se termina la podul de pe soseaua spre Lepsa,in dreapta dalat frumos in stanga pamant curat, parca cineva a inchis usa sub pod,si canalul Dunare-Bucuresti are aceeasi soarta.
 
anul trecut prin septembrie cind am mers la Constanta, am observat ca de pe podul vechi de la Cernavoda a disparut catenara.....
 
Inseamna ca misca ceva dar probabil cu viteza constructorilor de autostrazi de pe melea gurile noastre sau a fost o miscare de inceput si s-a'' murit la nastere.''
 
catenara e decuplata de 10 ani...
Cablul de contact atarna aiurea si probabil ca la un moment dat l-au scos definitiv.
va repet, nu se misca nimic la podul vechi.