17 mai 2008 -=- Activitate FeRoviaRa Pascani

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
17 mai 2008 ââ??â??=ââ??â?? Activitate FeRoviaR?? Pa?cani<i></i>

Dac?? în povestirea FeRoviaR?? publicat?? în trecut v-am prezentat câteva crâmpeie despre calea ferat?? dintre F??lticeni ?i Pa?cani, iat?? c?? acum îmi revine la rând s?? v?? relatez despre Activitatea FeRoviaR?? din Pa?cani într-o frumoas?? zi de prim??var??. Primele amintiri legate de aceast?? sta?ie din jude?ul Ia?i le-am deprins de când eram mic copil, venind pe aici la un coleg de breasl?? de-al tat??lui meu. Mai apoi, Pa?cani a continuat s?? reprezinte sta?ie de parcurs din c??l??toriile mele spre Constan?a, spre Br??ila, spre Bucure?ti sau spre Bra?ov.<i></i>

Activitate FeRoviaR?? Pa?cani<i></i>



16:50<i></i>

Când am intrat cu Trenul Personal 5602, Putna ââ??â?? Ia?i, în Gara Pa?cani, Trenul Personal 5525, Pa?cani ââ??â?? Târgu-Neam? se preg??tea porneasc?? în c??l??toria de 31 de kilometri pe ruta 517. Despre aceast?? submagistral?? s-ar putea spune c?? este cea mai nou?? cale ferat?? construit?? în România (data inaugur??rii: 28 decembrie 1986) ?i, de asemenea, printre singurele rute din ?ar?? unde locomotiva care face rebrusment la cap??t de linie este de tip electric, ?i nu diesel sau diesel-electric.

Trenul Personal, Pa?cani ââ??â?? Târgu-Neam?<i></i>


Cozile trenurilor de Târgu-Neam? (stânga), respectiv Ia?i (dreapta) <i></i>


Trenul Personal, Putna ââ??â?? Ia?i<i></i>



Plecarea Personalului de Ia?i a avut loc la 16:59, în timp ce Personalul de Târgu-Neam? urma s?? fi plecat la 17:02. Pe una dintre liniile m??rgina?e ale G??rii Pa?cani se afla un convoi cu macarale ?i vagoane utilitare folosite de CFR Infrastructur?? în interven?iile sale.

Verde-galben pentru Trenul de Ia?i<i></i>


LDH 292, îns??rcinat cu manevra din Gara Pa?cani<i></i>


O macara TAKRAF garat?? pe una dintre liniile m??rgina?e ale G??rii Pa?cani<i></i>



17:00<i></i>

Dup?? ce ultimele vagoane ale Trenului Personal, Putna ââ??â?? Ia?i, s-au înscris în curba spre stânga de pe ruta 606, câ?iva nori negri au acoperit soarele ?i au trimis o ploaie de picuri reci spre solul din zon??.

Ultimele vagoane ale Trenului de Ia?i<i></i>


în câteva clipe, deasupra G??rii s-au n??pustit nori de ploaie<i></i>



17:10<i></i>

O întâmplare pu?in mai amuzant?? a adus zâmbetul pe buzele angaja?ilor CFR din Gara Pa?cani. Un preot care a?tepta un tren ?i care probabil îi era fric?? s?? nu-l piard?? a r??mas pe peronul dintre liniile 2 ?i 3 pe aproape toat?? durata ploii. Respectele mele pentru dumnealui, m-am ?i gânditââ??Â? Domnia sa a crezut c?? ploaia nu avea s?? dureze foarte mult ?i de aceea a r??mas sub cerul liber. îns?? dup?? vreo 5 minute de ploaie destul de serioas??, preotul se retrage sub arcadele G??rii Pa?cani. în planul secund sta?iona locomotiva diesel-hidraulic?? 292, care urma s?? intervin?? pentru manevrarea vagoanelor de c??l??tori în Grupa Tehnic?? Pa?cani. îmi amintesc c?? p???eam ?i eu a?a când m?? întorceam de la ?coal?? pe timp de ploaieââ??Â? Credeam c?? ploaia e scurt??, îns?? când ajungeam acas?? eram ud leoarc??. <i></i>

Un preot în ploaie<i></i>


în cele din urm??, preotul se retrage sub ad??postul G??rii Pa?cani<i></i>



17:20<i></i>

Dup?? ce ploaia s-a mai lini?tit în Pa?cani, Trenul Intercity 563, Ia?i ââ??â?? Bucure?ti Nord, sose?te în Gar?? pe linia 1 cu 5 minute mai devreme decât este stabilit în Mersul Trenurilor. Acest tren a fost tras de locomotiva electric?? EA1-755. Vagoanele moderne vor fi manevrate c??tre cap??tul X al sta?iei Pa?cani, pentru a l??sa loc Grupei de Suceava Nord s?? gareze pe linia 1.

Intercity Ia?i ââ??â?? Bucure?ti Nord sose?te în Gara Pa?cani<i></i>


EA1-755 la cupla Trenului Intercity 563<i></i>



La 17:25, EC 113 î?i face intrarea în Pa?cani cu cele trei vagoane moderne venite de la Suceava, care vor c??l??tori al??turi de Grupa de Ia?i pân?? în Bucure?ti Nord. EA1-755 ata?eaz?? cele trei vagoane de Ia?i Trenului Intercity 554, Suceava Nord ââ??â?? Bucure?ti Nord, care devine acum un ââ???ž?arpe albastruââ?? cu 6 vagoane ?i cu un cap ââ???žro?uââ?? de 3.400 kW.

Intercity Suceava Nord ââ??â?? Bucure?ti Nord sose?te în Gara Pa?cani<i></i>


Grupa de Suceava a?teapt?? ata?area Grupei de Ia?i<i></i>


Trenului Intercity 554 i se al??tur?? trenul 563 ?i pleac?? spre Bucure?ti Nord<i></i>



17:30<i></i>

Dup?? ce am aflat cum se formeaz?? Trenul 554 ?i cum ajunge el cu 6 vagoane în Bucure?ti Nord, locomotiva s-a înc??p???ânat s?? plece spre sud datorit?? orarului care indica ora de plecare: 17:41. Totu?i, s?? mai amintim pân?? atunci c?? trenul a fost compus din 3 vagoane clasa a II-a (21-76 017-3, 21-76 004-1, 21-76 003-3), 2 vagoane de clasa I (10-91 004-2 ?i 10-91 005-9) ?i un vagon bufet înregistrat cu num??rul 89-87 003-9.

Trenul Intercity 554, preg??tit de plecare<i></i>


EA1-755 las?? onoarea BoBicei EC 113 s?? trag?? trenul spre Bucure?ti Nord<i></i>



17:40<i></i>

Am profitat de faptul c?? a fost lini?te în Gara Pa?cani ?i m-am deplasat spre cap??tul Y al sta?iei pentru a fotografia utilajele de între?inere a c??ii ferate. Aici am g??sit o drezin?? UAM 215P, un plug de z??pad?? ?i mai multe vagoane vechi unde locuiau chiria?i ai CFR-ului.

Utilaje pentru între?inerea infrastructurii FeRoviaRe<i></i>


Vedere spre Bucure?ti<i></i>


Semnalul luminos pitic M31 dedicat manevrelor din Gara Pa?cani<i></i>


Vedere spre Bucure?ti<i></i>



17:50<i></i>

Conform tabelului afi?at în Gara Pa?cani despre Mersul Trenurilor, Trenul Personal 5405, Ia?i ââ??â?? M??r???e?ti, avea s?? soseasc?? în Gar?? la 17:56. Acesta sose?te din direc?ia rutei 606 cu 5 minute mai devreme, având ca locomotiv?? de trac?iune pe locomotiva Boââ??â??-Boââ??â?? EC 85 ro?-alb?? modernizat??. Vagoanele pe care le-a tras 76 de kilometri de la Ia?i pân?? la Pa?cani au fost 4 de clasa a II-a (20-57 110-0, 20-57 793-3, 20-50 040-5, 20-57 439-3) ?i un vagon de clasa I: 19-50 050-7. Filmul sosirii acestui tren îl pute?i urm??ri în clipul dedicat acestui reportaj FeRoviaR.

Trenul Personal, Ia?i - M??r???e?ti, sose?te timpuriu în Pa?cani<i></i>


Vedere spre Bucure?ti<i></i>



Am r??mas tot în partea Y a sta?iei, unde am fotografiat locul de unde trenurile de Ia?i se înscriu în curb?? ?i î?i înclin?? vagoanele ?i locomotivele pentru a ajunge în Gara Pa?cani.

De aici vin trenurile dinspre Ia?i<i></i>


Element de catenar?? <i></i>


Detaliu la catenara G??rii din Pa?cani<i></i>



Dup?? alte câteva minute, sose?te Trenul Personal 5421, Adjud ââ??â?? Pa?cani, cu 8 minute în avans fa??? de ora stabilit??. EA1-815 a fost locomotiva Trenului Adjud ââ??â?? Pa?cani, având în spate dou?? vagoane etajate 26-26 ?i un altul neetajat. Tot în acela?i timp cu sosirea Trenului din Adjud, locomotiva electric?? EC 85 trecea prin fa?a mea pe linia 2 pentru a rebrusa s?? ajung?? la Trenul Personal 5402, Ia?i ââ??â?? M??r???e?ti, de pe linia 1.

Trenul Personal, Adjud ââ??â?? Pa?cani<i></i>


Locomotiva electric?? pe 4 osii se preg??te?te s?? preia Trenul Personal Ia?i ââ??â?? M??r???e?ti<i></i>



Linia 1 ?i linia 5 au fost ocupate cu cele dou?? trenuri de lung parcurs (Adjud ââ??â?? Pa?cani cu 143 de kilometri ?i Ia?i ââ??â?? M??r???e?ti cu 244 de kilometri).

C??l??torii Trenului Personal, Adjud ââ??â?? Pa?cani<i></i>


Garnitura Trenului Personal, Ia?i - M??r???e?ti<i></i>



18:00<i></i>

Trenul Personal 5506, Suceava Nord ââ??â?? Pa?cani, sose?te în sta?ie pe linia 3 cu locomotiva EA 855. C??l??torii acestui tren se retrag la casele lor, în timp ce EA 855 se îndreapt?? spre Depoul de locomotive Pa?cani. Un alt moment amuzant al acestei zile a fost când un manevrant s-a speriat de pocnetul produs de locomotiv?? când mecanicul acesteia a deconectat disjunctorul ?i a spus, dezorientat: ââ???žCare-mpu?c??, ai??ââ??

EA1-815 pleac?? spre Depoul de locomotive Pa?cani<i></i>


Trenul Personal, Suceava - Pa?cani, gareaz?? pe linia 3<i></i>


Locomotiva electric?? EA 855 se retrage la Depoul de locomotive Pa?cani<i></i>



18:10<i></i>

în timp ce c??l??torii trenurilor din Adjud, respectiv Suceava ?i-au v??zut de drumurile lor prin municipiul Pa?cani, locomotiva diesel-hidraulic?? 292 a avut grij?? ca vagoanele ultimelor dou?? Trenuri Personale s?? fie manevrate c??tre Grupa Tehnic?? Pa?cani.

LDH 292 face ordine în Gara Pa?cani<i></i>


Locomotiva electric?? ce avea s?? trag?? Trenul Personal pân?? la M??r???e?ti<i></i>


Activitate FeRoviaR?? Gara Pa?cani<i></i>



în timp ce Trenul Personal 5402, Ia?i ââ??â?? M??r???e?ti, se preg??te?te s?? plece spre direc?ia Roman ââ??â?? Bac??u ââ??â?? Adjud ââ??â?? M??r???e?ti, un m??rfar lung sose?te în Gara Pa?cani pe linia 2. Compus din aproximativ 40 de vagoane ?i tras de locomotivele electrice EA 505 ?i EA 918, acesta a sta?ionat în gar?? câteva minute, dup?? care a plecat spre direc?ia Pa?cani Triaj. Pe cât de clasice erau aceste dou?? locomotive de la CFR Marf??, pe atât de neîngrijite erau la aspect exteriorââ??Â? Dac?? li s-ar fi aplicat o sp??lare ca la carte, ar fi ar??tat la fel ca exponatele prezentate în cadrul Zilelor FeRoviaRe.

Trenul Personal, Ia?i - M??r???e?ti<i></i>


EA 505 sose?te cu EA 918 în Gara Pa?cani cu un m??rfar din Suceava<i></i>


Suceveanca EA 918 este la datorie al??turi de EA 505<i></i>


Cele dou?? locomotive de la CFR Marf??<i></i>



în timp ce trenul de marf?? se îndrepta spre direc?ia Pa?cani Triaj, LDH 292 împingea 8 vagoane de c??l??tori (dintre care 2 erau etajate) spre Grupa Tehnic?? pentru Revizia Vagoanelor de C??l??tori Pa?cani.

Un boghiu de vagon de marf?? obosit<i></i>


LDH 292 elibereaz?? Gara Pa?cani de vagoanele Trenurilor de c??l??tori<i></i>



18:30<i></i>

Un fapt nemaiv??zut de mine pân?? atunci ?i care mi-a r??mas ?i acum în minte a fost sosirea unui vagon mai ciudat (înregistrat cu seria 94-60 850-0) din care coborau oameni în pantaloni alba?tri - CeFeRi?ti. Dup?? alte câteva minute, al?i FeRoviaRi urcau în acest vagon. Locomotiva Diesel-electric?? DA 1233 cu fluier a ?uierat scurt, ambalându-?i motoarele pentru a duce vagonul de c??l??tori mai speciali spre direc?ia Pa?cani Triaj.

LDE 1233 duce ?i aduce FeRoviaRi din Gara Pa?cani spre Halta Pa?cani Triaj ?i viceversa<i></i>


Vagonul ciudat 94-60 pentru uz intern<i></i>



în timp ce motorul diesel al LDE-ului clasic 1233 î?i f??cea auzite b??t??ile cilindrilor în sucul (c??m???ile) propriu/i, Trenul Personal 6457, Ia?i ââ??â?? Pa?cani, a sosit cu 6 minute mai devreme pe linia 4 a G??rii Pa?cani. EA1-156

EA1-156 aduce Trenul Personal de la Ia?i cu 6 minute mai devreme<i></i>


Alb-lunar pentru transportul CeFeRi?tilor<i></i>



18:40<i></i>

Calm, locomotiva electric?? de vitez?? dedicat?? transportului de c??l??tori, EA1-156, p??r??se?te cele trei vagoane etajate (26-26 074-0, 26-26 140-9 ?i 26-26 011-2) ?i se îndreapt?? Depoul de locomotive Pa?cani.

EA1-156 pleac?? spre Depoul de locomotive Pa?cani<i></i>



18:50<i></i>

Ora 18 a fost o or?? mai lini?tit?? din Gara Pa?cani, îns?? în urm??toarea jum??tate de or?? aveau s?? se întâmple mai multe lucruri interesante. Totu?i, la sfâr?itul orei 18 locomotivele DA1233 ?i LDH 292 se ocupau de chestiuni administrative în Gara Pa?cani, chestiuni care sunt detaliate în fotografiile de mai jos.

LDH 292, preg??tit?? s?? intervin?? în manevrarea vagoanelor din Gara Pa?cani<i></i>


LDE 1233 cu vagonul 94-60, la datorie în Gara Pa?cani<i></i>



19:00<i></i>

Cu 3 minute mai devreme, Trenul Personal 5526, Târgu-Neam? ââ??â?? Pa?cani, sose?te în Gar??. Din acest tren coboar?? peste 30 de oameni veni?i de la 31 de km dep??rtare. Locomotiva datoare cu serviciul trenului mai sus men?ionat a fost EA1-827.

EA1-827 sose?te în Pa?cani cu Trenul Personal de Târgu-Neam?<i></i>



19:10<i></i>

Dup?? cum v-am obi?nuit s?? v?? spun ?i pân?? acum, locomotivele Trenurilor Personale sosite în Gara Pa?cani se îndreapt?? c??tre Depoul de locomotive Pa?cani. La fel va proceda ?i EA1-827. îns?? odat?? cu aceast?? locomotiv?? au primit alb-lunar atât LDH-ul 292 cu vagoanele venite de la Ia?i, cât ?i DA-ul 1233 cu al ei vagon ciudat.

Da, a?i ghicit! EA1-827 pleac?? la odihn?? în Depoul de locomotive Pa?cani<i></i>


EA1-827 se ia la o întrecere legal?? cu LDH 292<i></i>


în curs?? se înscrie ?i LDE 1233<i></i>



La 19:16, Acceleratul 1955, Ia?i ââ??â?? Bicaz, sose?te în Gara Pa?cani pe linia 2. Acesta era compus din dou?? automotoare Desiro, nr. 2067 ?i nr. 2068. Deci putem spune c?? au func?ionat foarte bine pe tot parcursul celor 246 de kilometri (Ia?i - Bicaz). Sauââ??Â? mai bine zisââ??Â? s-au în?eles bine, c?? doar erau fra?i.

Automotorul Desiro nr. 2068 se preg??te?te s?? plece spre Bicaz<i></i>


Automotorul nr. 2067, fratele lui 2068<i></i>



19:20<i></i>

La ora men?ionat?? mai sus, automotorul electric Z6100 cu nr. 1005 a sosit în Gara Pa?cani pe linia 3, reprezentând Acceleratul 10858, Vatra Dornei B??i ââ??â?? Ia?i. în c??l??toria lui de 253 de kilometri, Trenul ajunsese aproape la finalul c??l??toriei. Coinciden??? sau nu, dar cele dou?? trenuri compuse din automotoare (diesel pentru Acceleratul de Ia?i ââ??â?? Bicaz ?i electric pentru Acceleratul Vatra Dornei B??i - Ia?i) au plecat în acela?i timp în direc?ii diferite la 19:22.

Acceleratul Vatra Dornei B??i ââ??â?? Ia?i<i></i>


Automotorul electric Z6100 nr. 1005<i></i>



Dac?? acum câteva rânduri mai sus spuneam despre EA1-827 c?? pleac?? la odihn??ââ??Â? ei uite c?? nu a fost chiar a?a. Locomotiva a venit la cupla Trenului Personal 5511, Pa?cani ââ??â?? Suceava Nord, care se afla pe linia 4 ?i urma s?? fi plecat spre destina?ie la 20:10.

EA1-827 î?i continu?? drumul zilei pân?? la Suceava ?i înapoi<i></i>



19:30<i></i>


Cu 4 minute înainte de ora înscris?? pe Tabela Mersului de Tren, Trenul Rapid 651 sose?te în sta?ie pe linia 3. Cei 450 de kilometri au fost parcur?i cu ajutorul unei locomotive electrice clasa 45 nr. 311, fost?? modernizat?? de Siemens. Vedeta acestei seri a fost, f??r?? îndoial??, locomotiva de Bucure?ti ale c??rei ventila?ie ?i compresor cântau interesant ?i unic, în timp ce aspectul era de necontestat. De altfel, dac?? ne aducem aminte de la reportajul despre Trenul regal din Suceava, locomotiva electric?? 45-0311-6 a fost vedeta celor peste 1.500 de kilometri pe care i-a parcurs la cupla Trenului cu scriitori. Mi-am continuat c??l??toria pân?? în Suceava Nord cu acest tren, admirând cu nesa? peisajele V??ii Siretului.

Un tren se vede c-ar sosi din zare... <i></i>


Mecanicul Trenului m?? salut?? cu farurile din partea de jos ale locomotivei 311<i></i>



înainte de a ajunge în Suceava Nord, merit?? s?? amintesc c?? la Activitatea FeRoviaR?? din Pa?cani au mai participat ?i gugu?tiucul gr??bit, corbul spion ?i surorile (ra??? + g??in??) navetiste.

Gugu?tiucul gr??bit<i></i>


Un corb cu alur?? de spion urm??rea cu privirea orice mi?care în Gara Pa?cani<i></i>


Ra?a ?i g??ina navetist??<i></i>



20:30<i></i>

Dup?? o c??l??torie de 63 de km (Pa?cani ââ??â?? Suceava Nord) parcurs?? în 53 de minute, deci o vitez?? medie de parcurs de 71 de km/h, Trenul Rapid 651 opre?te în ultima sta?ie din traseul propriu de 450 de km. Ajuns în Gara Suceava Nord ââ??â?? I?cani, m-am îndreptat spre Gara Burdujeni de-a lungul liniilor de 3 km care despart cele dou?? sta?ii de cale ferat??.

EA Siemens 311 se retrage, ?i ea, în Depoul de locomotive Suceava Nord<i></i>


LDH 383 manevreaz?? vagoane în Gara I?cani<i></i>



20:40<i></i>

Nu înainte de primul pod peste ââ???žDun??rea învolburat??ââ?? (dac?? nu ?ti?i înc?? ce înseamn?? acest hidronim, v?? invit s?? citi?i povestirea FeRoviaR?? unde am cercetat îndeaproape cei 3 km dintre I?cani ?i Burdujeni), ne-am întâlnit cu Trenul Personal 5737, Suceava ââ??â?? Cacica. Format dintr-o ram?? electric?? francez?? Z6100, ââ???žomida portocalieââ?? se îndreapt?? agale spre I?cani.

Trenul Personal de sear??, Suceava ââ??â?? Cacica<i></i>


Spre I?cani, spre D??rm??ne?ti, spre Cacica<i></i>



20:50<i></i>

Trenul Personal 5634, Nisipitu ââ??â?? Suceava, se îndreapt?? spre destina?ia final?? ââ??â?? Suceava Burdujeni. Locomotiva ce a f??cut serviciu pe acest tren în seara zilei de 17 mai 2008 a fost un LDH modernizat din seria 89. Dup?? numai un minut, LDH 141 duce vagoanele Rapidului de Bucure?ti în Grupa Tehnic?? de Vagoane de C??l??tori Suceava.

Trenul Personal de sear??, Nisipitu ââ??â?? Suceava<i></i>


LDH 141 conduce vagoanele Rapidului de Bucure?ti la somnul de noapte<i></i>



în drumul meu spreââ??Â? drumul spre casa mea din F??lticeni, am f??cut popasuri în mijlocul naturii plin?? de verde care era disponibil?? pe parcursul celor 3 km dintre Burdujeni ?i I?cani. Pentru a admira trenurile, pentru a admira Gara Burdujeni, pentru a admira luna de pe cer ?i nu în ultimul rând pentru a admira parfumul unei iubiri efemere.

Indicatorul ââ???žA?teapt??!ââ?? de la intrarea în Grupa Tehnic?? de Vagoane de C??l??tori Suceava<i></i>


Mi?care într-o gar?? mi?c??toare<i></i>


Gara Burdujeni, v??zut?? de la nivelul unor îndr??gosti?i<i></i>



în loc de încheiere doresc s?? mul?umesc acelor persoane care mi-au hr??nit, mi-au sus?inut ?i mi-au promovat pasiunea! Practic, aceste rânduri sunt create pentru ca eu, omulââ??Â? c??l??torul de rând s?? v?? ar??t dumneavoastr?? locuri, întâmpl??ri, peisaje, sunete ?i sentimente FeRoviaRe. Nu-mi r??mâne decât s?? v?? transmit bucurie dac?? a?i ajuns la cap??tul acestei pove?ti cu happy-end, dedicând tuturor îndr??gosti?ilor de CFR ?i nu numai o ultim?? fotografie cu o Gar?? Burdujeni înghi?it?? de noaptea lini?titoareââ??Â? înghi?it?? în arome de ciocolat?? aerat??, înghi?it?? în cântece de LDE-uri, înghi?it?? de s??ruturi în noapte ?i înghi?it?? în sufletele unor pasiona?i de FeRoviaRe.<i></i>

Gara Burdujeni într-o sear?? superb?? de mai<i></i>