6-7 septembrie 2009 -=- Trenuri in noapte pe Magistrala 500

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
7 septembrie 2009 --- Trenuri de noapte pe Magistrala 500</COLOR><i></i>

9 minute a sta?ionat Acceleratul 1653, Bucure?ti Nord ââ??â?? Vatra Dornei B??i<i></i>, în Gara Pa?caniââ??Â? Acest tren a avut în componen?a lui 2 vagoane de dormit ?i 11 vagoane compartimentate, din care 2 vagoane de clasa I.

Povestea vie?ii mele se leag?? de acest tren în seara zilei de 6 septembrie 2009, când am plecat din Gara Bucure?ti Nord spre F??lticeni, al??turi de Ionu?, camaradul meu FeRoviaR de încredere. Am prins loc în vagonul 3, cu seria 20-55 110-2. Am c??l??torit foarte bine. Vagonul amintit are în compartiment câte 6 locuri ?i ai loc s??-?i întinzi picioarele f??r?? nicio problem??. Prezint?? loc de bagaje suficient, iar pentru 60 de lei (30 de lei la pre? redus pentru elevi, studen?i ?i pensionari) po?i ajunge din Bucure?ti în Suceava cu garan?ia unei c??l??torii în siguran???.

Am dormit iepure?te în timpul mersului, astfel c?? am notat timpii de ajungere în sta?ii ale Acceleratului 1653<i></i>: plecare Bucure?ti Nord: 21:00, Ploie?ti Sud: 21:45, Mizil: 22:20, Buz??u: 22:55, Râmnicul S??rat: 23:32, Foc?ani: 00:12, M??r???e?ti: 00:40, Adjud: 01:10, Bac??u: 01:51 ?i Pa?cani: 02:59. Cu excep?ia faptului c?? între Bucure?ti Nord ?i Ploie?ti am circulat f??r?? lumini în compartiment/vagon (aceast?? defec?iune s-a remediat când a venit d-nul controlor), trenul a mers impecabil. Nu am avut parte la 1 noaptea de negustori care s?? anun?e c?? au cafea ?i ap?? mineral??. într-o sta?ie a urcat un nevoia?, îns?? imediat ce l-au v??zut, controlorii l-au dat jos.

Ce nu mi-a pl??cut a fost c??ââ??Â? am adormit dup?? ce am plecat din sta?ia Roman ?i nu eram treaz când a oprit în Pa?cani. îns?? Ionu? m-a aten?ionat ?i ne-am gr??bit s?? coborâm cu bagajele pe peron. Am dat de un frig îngrozitor ?i un întuneric înv??luitor. Aceste dou?? inconveniente aveau s?? se pulverizeze în fa?a ?uierelor de locomotive ?iââ??Â? în fa?a câtorva pijamale ?i tricouri îmbr??cate la foc automat.

Revenind la plecarea din Bucure?tiââ??Â? am stat cu Ionu? la pove?ti la geam ?i am mâncat pufule?ii pu?i cu drag în rucsacul meu de tat??l F., care au prins foarte bine. Ploua ?i era frig, îns??ââ??Â? ne pl??cea a?a. Am avut parte de zgomote provocate de frânele cu sabo?i aplicate pe ro?ile bi-bloc, întâlniri cu alte trenuri ?i mult-mult aer care intra în sufletele noastre de pasiona?i FeRoviaRi.


21.30<i></i>

Pe la 21.38<i></i> ne-am întâlnit cu un tren venit tot de prin meleaguri moldovene?ti, ?i anume Acceleratul 11652, Suceava Nord ââ??â?? Bucure?ti Nord. Locomotiva acestuia rupea vântul cu 120-140 km/h, având farul central, col?arele ?i proiectoarele aprinse. Trenul avea s?? ajung?? la Bucure?ti Nord la 22:15. Confirmarea c?? acest tren cu ordin special circul?? o am din cele câteva plan?e cu mersul trenurilor din Pa?cani, Suceava ââ??â?? Burdujeni. Totodat??, a? fi curios care este regimul trenurilor cu ordin special. Ce prioritate au ele?

<COLOR color="red">Locomotiva trenului A11652, Vatra Dornei B??i - Bucure?ti Nord<i></i>


Unul dintre vagoanele trenului A11652 avea afi?aj electronic<i></i>



21:40<i></i>

în apropierea sta?iei Ploie?ti Sud, trenul nostru a traversat câteva meandre de cale-ferat??, a trecut pe sub un pod ?i a ajuns, în cele din urm??, în sta?ia Ploie?ti Sud. în filmul pe care îl voi posta pe Youtube, ve?i putea urm??ri ?i o secven??? filmat?? lâng?? cele trei furnale uria?e ale PetromV. De asemenea, doresc s?? men?ionez de ââ???žflac??ra olimpic??ââ?? ce arde neîncetat lâng?? Ploie?ti. Prima amintire cu aceast?? flac??r?? o am în clasa a II-a, când veneam de la Bucure?ti la F??lticeni împreun?? cu m??tu?a mea. în timp ce st??team la geam, m-a aten?ionat de existen?a ei ?i de atunci o ?in minte. Ziua este greu observabil??, îns?? noaptea seam??n?? cuââ??Â? o pal?? de soare imposibil de neobservat la orizont.

Petrolul se na?te ?i ziua, ?i noaptea, încontinuu<i></i>


Treceam cu trenul pe sub un pod FeRoviaR<i></i>



Dup?? momentul ââ???žolimpicââ??, ne-am retras în compartiment ?i am vizionat fotografii ?i filmule?e FeRoviaRe, în limita duratei de via??? a unei baterii veche de doi ani: 30-40 de minute. Apoi a urmat somnââ??Â? somnââ??Â? somnââ??Â? De?i nu-mi place s?? dorm pe tren, am prins locul 65 ?i Ionu? - 66, care sunt situate la geam, astfel c?? puteam s??-mi înec ochii în mrejele nop?iiââ??Â? cu gândul la iubita mea.


03:00<i></i>

Trezindu-m?? la aproape fiecare sta?ie în care a oprit trenul nostru accelerat, iat?? c?? la Pa?cani creierul meu nu s-a mai deranjat s?? m?? mai trezeasc??. Dar Ionu? a fost ââ???žPrâslea cel Voinicââ?? care nu a a?ipit ?i m-a trezit. Am coborât zgribuli?i pe peronul dintre liniile 2 ?i 3. înc??lzi?i de prezen?a trenului ?i lumina?i de magia filamentelor de Wolfram ?i gazelor de neon din sta?ia Pa?cani, ne-am scos aparatele foto ?i am purces la fotografiat ceva ceea ce mul?i ar considera pierdere de timp, nebunie, plictiseal??. A?a cum bine zicea ?i ???žtefan St??nescu, fiecare are dreptul s?? fie pasionat de ceva anume în via???, iar omene?te e s?? respec?i cu ceea ce se ocup?? persoana de lâng?? tine.

Vagonul nr. 3 al trenului A1653, 20-55, în care am c??l??torit 6 ore... <i></i>



A doua surpriz?? în acea diminea??? a fost momentul întâlnirii cu locomotivaââ??Â? era chiar 40-0800-9<i></i>, EA-ul cu care m-am întâlnit ?i în ziua examenului de Mecanic??, 2 septembrie. Pe atunci ducea, spre Moscova, Interna?ionalul Rapid 382, Bulgaria Express<i></i>. Plecase cu o or?? întârziere din Bucure?ti Nord ?i avea 11 vagoane ruse?ti. Revenind în Moldova, a? mai avea de men?ionat c?? locomotiva EA 800<i></i> lansa un sunet extraordinar din partea compresorului ?i ventilatoarelor. A? avea totu?i o întrebare pentru cei care citesc aceste rânduri: de ce u?a de pe partea postului de conducere nr. II al locomotivei (nu vorbesc de cea a mecanicului, ci de cea din apropierea postului nr. 1) era deschis??? Eu am presupus c?? motivul este acela de a avea o ventila?ie mai bun??. A?tept r??spunsul dvs.

Locomotiva EA 800, regina convoiului de noapte munteano-moldovenesc<i></i>



Verde pentru direc?ia Dolhasca! <i></i>


Trenul accelerat prime?te revizia la defilare<i></i>


Acceleratul pleac?? din Pa?cani la 3:08 în direc?ia Vatra Dornei B??i<i></i>



03:15<i></i>

Conform Mersului de Tren, la 03:15 este trecut?? plecarea trenului de persoane P5521, Pa?cani ââ??â?? Tîrgu Neam?<i></i>. Aceast?? submagistral?? 517 este în vizorul meu de mult?? vreme, mai ales c?? aceasta a fost construit?? de curând - 1986. Cu bun??voin?a lui Robert, am mers pe 29 noiembrie 2008 în Tîrgu Neam? ?i am cercetat în am??nunt liniile g??rii de acolo. Revenind în Pa?cani, trenul P5521<i></i> a plecat la 03:15 cu o locomotiv?? electric?? cu 3 sau 4 vagoane de c??l??tori, nu-mi pot aminti exact num??rul de vagoane.

Mersul de Tren pentru cele 2 ore petrecute în Pa?cani<i></i>


Personalul Pa?cani - Tîrgu Neam? pleac?? de pe linia 1<i></i>


Un tren în noapteââ??Â? o lumin?? plimb??toare neînfricat??<i></i>



03:25<i></i>

Parc?? trezi?i din somn, se aud mi?c??ri dinspre sudââ??Â? era personalul 5501, Pa?cani ââ??â?? Suceava Nord<i></i>. Gara avea s?? fie ââ???žînveselit??ââ?? de rama electric?? Z6100<i></i>, în care am urcat ?i noi ulterior s?? ne înc??lzim. în apropierea peronului liniei 1, sunt câteva localuri unde se organizeaz?? nun?i ?i alte astfel de evenimente. Câ?iva nunta?i de aici aveau s?? c??l??toreasc?? spre casele lor cu acest tren. A?adar, pe linia 4 era garat un tren de diminea???, care tot scotea sunete asem??n??toare compresoarelor de la locomotivele electrice.

Rama electric?? de Suceava î?i a?teapt?? c??l??torii<i></i>



03:35<i></i>

Conform MT, ne a?teptam s?? apar?? ?i vagoanele Personalului 6452, Pa?cani ââ??â?? Ia?i<i></i>, cu plecarea la 4.20. Se vedea departe, în noapte, o electric?? locomotiv??<i></i> care va trage trenul spre Ia?i. Dup?? alte câteva minute, LDH-ul de manevr?? 80-0363-4<i></i> aduce pe linia 5 patru vagoane, 26-26. Dou?? dintre ele erau modernizate.

LDH 363 aduce vagoanele trenului de Ia?i<i></i>


LDH 363, bestia de noapte din Gara Pa?cani<i></i>



îmi pare bine c?? aceste vagoane, care prin Bucure?ti (?i nu numai) le vezi pe trenuri de accelerat sau rapid, sunt puse pe trenuri de persoane. Totodat??, a? vrea s?? mai adaug c?? nu am circulat mai confortabil cu nici un alt tip de vagon decât cu aceste vagoane etajate 26-26 nemodernizate. Câteva avantaje pe care le reprezint?? sunt: banchetele moi ?i posibilitatea de a deschide geamul la fiecare rând de scaune. Modernizarea lor a constat în modificarea în mari propor?ii a interiorului ?i a fost efectuat?? chiar de Remarul Pa?cani, o societate de tradi?ie care se afl?? la câteva sute de metri de gar??.

Personalul de diminea???, Pa?cani - Ia?i, este garat pe linia 5<i></i>


LDH-ul manevrant se îndreapt?? spre revizia tehnic??<i></i>



03:50<i></i>

Diferen?a de temperatur?? dintre zona din interiorul g??rii ?i zona de pe peron era semnificativ??, a?a c?? am încercat, cât am putut, s?? ne ferim de curen?ii reci de aer care se formeaz?? de-a lungul c??ii ferate. Ne-am urcat în rama electric?? ?i ne-am înc??lzit sufletele ?i min?ile. Plimbându-ne prin ram??, am observat afi?e cu Orient Express. Sunt foarte interesante, prezint?? mersul de tren de pe atunci, precum ?i diferite ipostaze în diferitele g??ri unde oprea celebrul tren. B??nuiesc c?? aceste tablouri înr??mate frumos a fost ideea celor de la Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca, idee care este de apreciat.

La Gare de Choumla, un punct prin care trecea Orient Express-ul<i></i>


Tabelul datelor de c??l??torie pentru Orient Express<i></i>



04:10<i></i>

Ne întoarcem din sfera luxului de Orient Express ?i spunem despre Personalul de Ia?i<i></i> garat pe linia 5 c?? avea s?? fie tras de locomotiva electric?? 41-0655-5<i></i>.

Trac?iune electrica pe ruta Pa?cani ââ??â?? Ia?i, EA1-655<i></i>



04:15<i></i>

Semaforul corespunz??tor liniei 4 ar??ta verde, a?a c?? ?eful de tren a fluierat ?i rama electric?? a plecat c??tre destina?ia Suceava Nord. Cinci minute mai târziu, ie?eanul P6452<i></i> pleac?? ?i el. în vagoanele modernizate, luminile erau aprinse, num??rul de c??l??tori fiind destul de mic (câteva zeci de persoane). Dar b??nuiesc c?? mul?i locuitori de prin zonele apropiate Ia?ilor doresc s?? ajung?? diminea?a devreme (5:45) în târg pentru treburi. Deci cred c?? atunci când ajunge în Ia?i, coboar?? mai mul?i c??l??tori.

Personalul de Suceava Nord pleac?? de pe linia 4<i></i>


Personalul de Ia?i cu vagoane modernizate pleac?? din Pa?cani la ora stabilit??<i></i>



04:30<i></i>

Din p??cate, între 4:20 ?i 5:05, ora la care avea s?? ajung?? Personalul 5531 Ia?i-F??lticeni<i></i>, nu mai erau trenuri înscrise pe tabela mersului. îns?? trenurile care pleacau de diminea??? în diferite direc?ii trebuiau garate corespunz??tor. Astfel c?? LDH-ul<i></i> intr?? în gar?? pe linia 5 cu 9 vagoane de persoane, dintre care 6 sunt l??sate acolo, iar celelalte 3 sunt aduse pe linia 1. De la linia 5 va pleca în direc?ia Suceava Nord Personalul P5503<i></i> la 05:32, iar de la linia 1 va pleca spre Adjud la 5:13 P542<i></i> cu cele dou?? vagoane etajate împreun?? cu cel de clasa I cu un singur nivel.

Câteva vagoane din Personalul P5503, Pa?cani - Suceava Nord<i></i>


Omul dimine?ii, LDH 363, aduce pe linia 1 vagoanele Personalului de Adjud<i></i>



05:00<i></i>

Num??rul de personal CFR din Gara Pa?cani cre?tea direct propor?ional cu trecerea timpului, dat fiind c?? trenurile dimine?ii aveau s?? apar??, iar nevoia de revizori tehnice cre?te ?i ea. Numai în intervalul orar 05-07, prin gar?? trec, de luni pân?? vineri, 13 trenuri. Preg??tit s?? urc cu bagajele în S??geata Albastr?? c?? avea s?? m?? duc?? acas??, am fost totu?i pân?? la cap??tul peronului s?? fotografiez trenurile dimine?ii.

Trenul de Adjud va pleca din Pa?cani la 5 ?i 13 minute<i></i>


Trenul de Suceava î?i a?teapt?? c??l??torii s?? urce în vagoane<i></i>


O garnitur?? de P5503 cu ?ase vagoane 20-47<i></i>



05:05<i></i>

A?a cum scrie ?i pe legitima?ia de c??l??torie, la ora 5:06 sose?te în Pa?cani trenul Personal 5531<i></i>, care ne ia spre cas??.

O legitima?ie trist?? de c??l??torie între Bucure?ti Nord ?i F??lticeni<i></i>


Personalul Ia?i - F??lticeni intr?? în Pa?cani f??r?? pic de întârziere<i></i>


Mi-am dorit dintotdeauna s?? observ activitatea FeRoviaR?? din orice gar?? în timp de noapte. în aceast?? diminea??? de 7 septembrie, am închis în obturatorul min?ii mele dou?? ore de întuneric ?i de lumin??, de lini?te ?i zgomot de sabo?i dubli de frân??, de frig îngrozitor ?i emo?ii electrizante. Mul?umesc pentru aten?ia acordat?? citirii acestei povestiri FeRoviaRe ?i v?? mai invit ?i alt?? dat??! C??l??tori?i cu trenul oridecâteori ave?i ocazia!<i></i>

Videoclipul dedicat acestei povestiri îl g??si?i aici: http://www.youtube.com/watch?v=Jp37tZtn07k .