M700,M702:Excursie FeRoviaR?? Buz??u-Br??ila-Bucure?ti 2011

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
2 august 2011 = Excursie FeRoviaR?? Buz??u - Br??ila<i></i>

Videoclipul pe care vi-l propun în continuare are ca principal subiect specificul liniei de cale ferat??, Buz??u - Br??ila. Fiind invitat la ora?ul de lâng?? Dun??re pentru a participa ca spectator la un festival al poeziei ruse, cu aceast?? ocazie am putut observa cum se circul?? pe linia 702 (Buz??u - F??urei) ?i mai departe pe Magistrala 700, de la F??urei pân?? la Br??ila.

C??l??toria am efectuat-o cu un Tren Personal compus din 2 vagoane etajate modernizate 26-26 ?i tractat de o locomotiv?? electric?? Bo-Bo de serie 44. Cei 100 de kilometri (Buz??u - Br??ila) se întind de la Vest la Est ?i traverseaz?? Câmpia Buz??ului ?i Câmpia Br??ilei (B??r??ganul de Nord).

Dat?? în exploatare în 13 septembrie 1872, linia Buz??u - Gala?i este lin??, în marea ei majoritate în aliniament ?i întâlne?te localit???i specializate pe agricultur?? cu silozuri ?i sisteme de iriga?ii. Aici putem aminti de Cilibia, Ianca, Traian, Dedule?ti ?i F??urei, care este ?i nod feroviar important între Magistralele 600, 700 ?i linia secundar?? 702. Tot lâng?? F??urei se afl?? ?i celebrul "Inel de la F??urei", un poligon de cercetare, încerc??ri ?i experiment??ri ale materialului rulant care pot circula cu viteze peste 200 km/h.

A?adar, v?? invit la vizionarea unui clip în care peisajul specific de câmpie înv??luie întreaga atmosfer?? - aparent monoton?? - îns?? cu apari?ia p??durilor, a canalelor de iriga?ie, a sta?iilor cu arhitectur?? interesant?? ?i a multor altor obiective fac din ruta Buz??u - Br??ila una pl??cut?? de traversat ?i, cu ceva eforturi din partea celor de la Infrastructur??, rapid?? ?i eficient??!

http://www.youtube.com/watch?v=mx1UGBiNOcw

///

2 august 2011 = Excursie FeRoviaR?? Br??ila - Bucure?ti Nord<i></i>

Câmpia Br??ilei, a Buz??ului ?i a Mosti?tei... acestea sunt formele de relief care sunt str??b??tute de linia ferat?? Br??ila - F??urei - Bucure?ti Nord. De data aceasta c??l??toream cu Trenul Rapid Gala?i - Bucure?ti Nord, într-un vagon confortabil 20-83. Trenul nu a oprit decât în sta?iile importante de pe traseu, cum ar fi F??urei sau Urziceni.

Construc?ia liniei a fost finalizat?? ?i dat?? în exploatare la 11 noiembrie 1943. Din cei 68 de kilometri de cale ferat?? dintre F??urei ?i Urziceni, 55 de kilometri sunt în aliniament. în pofida acestui lucru, la aproape fiecare dintre podurile, pode?urile ?i trecerile la nivel cu calea ferat?? exist?? restric?ii ru?inoase de 30 km/h. Altfel, trenul tractat de locomotiva diesel-electric?? LDE 2100 CP modernizat?? de ElectroMotiveDiesel, atinge viteze de 80-100 km/h. într-un mers constant pe toat?? distan???, transportul cu trenul ar fi mult mai apreciat decât este în prezent.

în fine, decorul pe care l-am întâlnit a fost, dup?? cum m?? a?teptam, specific peisajului plan, de câmpie. Mai o sond?? petrolier??, mai o balt?? sau un canal de iriga?ie, mai o sta?ie cu multe linii p??r??site, mai o ap?? - Ialomi?a, de exemplu - peste care trenul trece în vitez??, ?i uite-a?a c??l??torii din Br??ila ajung în Bucure?ti Nord. Pentru cei 199 de kilometri, o durat?? de 200 de minute ar reveni o vitez?? comercial?? de 60 km/h. îns??, dac?? s-ar ridica toate restric?iile de vitez?? ?i s-ar men?ine o vitez?? constant?? de 80-100 km/h, CFR C??l??tori ar câ?tiga op?iunea a ?i mai mul?i c??l??tori!

Apusul de soare pe care l-am admirat al??turi de cântecul trenului care alerga peste joantele de pe traseu au încheiat o zi FeRoviaR?? excelent??! Finalul videoclipului v?? va dovedi acest lucru!

Vizionare pl??cut??!

http://www.youtube.com/watch?v=UCurue8JgrU
 
Salut,

Foarte interesante filmele!
Primul prezint?? o inventariere succint?? a cl??dirilor de sta?ie în care se observ?? 4 de identice ca proiect: T??b??r???ti, Rosetti, Dedule?ti ?i Urleasca. Pentru al doilea... era mai bine pentru noi to?i (în afar?? de tine) dac?? luai tot un personal :D . Am o întrebare: cumva ai imagini mai clare cu cl??dirile de dinainte de F??urei. M?? refer la cele din c??r??mid?? aparent?? unde ai t??ieturi în film.

Mul?umesc pentru filme!
 
misha a spus:
Salut,

Foarte interesante filmele!
Primul prezint?? o inventariere succint?? a cl??dirilor de sta?ie în care se observ?? 4 de identice ca proiect: T??b??re?ti, Rosetti, Dedule?ti ?i Urleasca. Pentru al doilea... era mai bine pentru noi to?i (în afar?? de tine) dac?? luai tot un personal :D . Am o întrebare: cumva ai imagini mai clare cu cl??dirile de dinainte de F??urei. M?? refer la cele din c??r??mid?? aparent?? unde ai t??ieturi în film.

Mul?umesc pentru filme!

Cu mare drag ?i m?? bucur c?? ?i-au pl??cut. ??Ë?i pentru mine era mai bine la partea a II-a dac?? aveam acces la un personal ?i pl??team 10-15 lei în loc de 42 de lei... îmi propun s?? revin pe aceast?? rut?? s?? am ââ??accesââ?? mai facil la aspectele interesante care se pot observa pe linia Bucure?ti Nord - Urziceni - Br??ila.

Am o fotografie cu Gara din T??b??r???ti<i></i>:

Tabarasti.jpg
 
Felicitari pentru filmari. Finalul e tare cu R ce asteapta un P :D . Totusi face mai putin decat prin Buzau dar se prefera ruta cealalta :-|
 
srazvi a spus:
Felicitari pentru filmari. Finalul e tare cu R ce asteapta un P :D . Totusi face mai putin decat prin Buzau dar se prefera ruta cealalta :-|

Linia asta dac?? este pus?? la punct prin ridicarea restric?iilor de 15 sau 30 km/h ar putea aduce c??l??torii din Br??ila în Bucure?ti prin Urziceni într-o or?? ?i jum??tate maximum.

Dar de unde? închieiem subiectul ?i înghi?im în sec, sperând la un viitor mai bun.
misha a spus:
Corect! T??b??r???ti nu T??b??re?ti... Mul?umesc frumos pentru imagine.

Cu drag!
 
Misha,

arunca un ochi aici:

http://www.railwayfan.ro/images/usr/catalin/28.11.2007%2020;42;29.jpg

aici:

http://forum.railwayfan.ro/index.php?ml=102&t=3020 vezi pe la pagina 14...
 
Salut,

C??t??lin, cu mare drag ?i interes m-a? uita, dar railwayfan în orice fel, nu-mi func?ioneaz?? ?i nu cred c?? problema este la mine. Acela?i lucru se întâmpl?? ?i cu alte link-uri interesante, dar mai vechi (2007-2008) de pe forum. Sunt subiecte întregi la care nu func?ioneaz?? link-urile c??tre imagini.
Sunt de p??rere c?? anumite subiecte ar trebui structurate ?i reeditate de principalii "coautori" ?i g??sit?? o formul?? de publicare a lor, astfel încât s?? existe posibilitatea de a le accesa oricând. V??d c?? Linia Vinului înc?? func?ioneaz??, (ca link cel pu?in). Poate a?a ar trebui procedat cu mai multe dintre subiectele importante ?i bine structurate de pe forum ?i nu m?? refer doar la cele de istorie ci ?i la cele de modelism.

Scuze de off-topic.
 
mishu88 a spus:
srazvi a spus:
Felicitari pentru filmari. Finalul e tare cu R ce asteapta un P :D . Totusi face mai putin decat prin Buzau dar se prefera ruta cealalta :-|

Linia asta dac?? este pus?? la punct prin ridicarea restric?iilor de 15 sau 30 km/h ar putea aduce c??l??torii din Br??ila în Bucure?ti prin Urziceni într-o or?? ?i jum??tate maximum.

E mult mai greu decât pare, dar nu imposibil. Problema e alta: n-avem automotoare de mediu ?i lung parcurs (Desiro ??la cu 72 de locuri e o glum??). De aia prin trenurile Bucure?ti - Gala?i via Urziceni bate vântul, pentru c?? cei din Urziceni nu ?i le permit (e mai ieftin la dub?? ?i tot atâta face), iar oameni care merg de la Bucure?ti la Br??ila / Gala?i sunt suficien?i cât s?? umple un Desiro, cu excep?ia s??rb??torilor (am prins odat?? Acc suplimentar din 3 th_ Desiro 120 locuri FULL). în schimb, cu ocolul prin Buz??u, intr?? în schem?? o groaz?? de naveti?ti Bucure?ti - Ploie?ti - Buz??u, din care o parte sunt ceferi?ti ?i au autoriza?ie, iar 90% din restul merg cu 5 RON la na?u'. Plus c?? parcul de locomotive Diesel e cum e, mai ales vara (când GM-urile merg pe litoral).
 
Misha,

linkul ducea la aceasta imagine:



este probabil cel mai des intalnit desen de gara din Romania. Evident, pe principiul modularitatii, o sa-l gasesti in varianta cu o aripa laterala (Caracal) cu amandoua (Fundulea) sau cu nici una, doar corpul central.


Cosmin, vagonul este una din constructiile ASTRA din anii '50, foarte asemenator cu TP-ul si usor de confundat. Este un vagon tot pe boghie Diamond si cu capacitate mare de incarcare. Mai sunt exemplare supravietuitoare prin tara, unele in stare buna.
 
Cosmin,

vagonul e asta :



momentan nu am avut timp sa fac un scan mai bun.
A fost produs de Astra la mijlocul anilor '50 si cred ca influenta e sovietica. Acum, tinand cont de faptul ca URSS a fost masiv ajutata in domeniul feroviar de USA pe toata perioada celor doua razboaie si de cateva caracteristici, printre care boghiele Diamond (aici in varianta din otel turnat)...
Vagonul era amenajat pentru transport de cereale vrac, 16020 mm peste tampoane, 10000 intre axele boghiurilor, 14080 lungimea cutiei.
Din ce stiu Gam3 a fotogafiat la Ploiesti un astfel de vagon intr-o stare foarte buna. Daca are timpul si bunavointa poate posteaza ceva imagini.