Magistrala 300

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Top Modern Railroad in Romania, Comarnic - Predeal w/80 km/h [December, 2011] <i></i>

Valea%20Prahovei%20600px.jpg


Calea ferat?? ce leag?? Bucure?tiul, capitala României, de Bra?ov, unul dintre cele mai importante municipii din Transilvania, reprezint?? o leg??tur?? important?? feroviar?? care apropie în mai pu?in de 150 de minute Muntenia de Transilvania. Pe lâng?? acest factor social ?i economic, de leg??tur?? între cele dou?? provincii istorice ale României, tronsonul de cale ferat?? Câmpina ââ??â?? Sinaia ââ??â?? Predeal, î?i face loc prin Valea Prahovei, una dintre cele mai atractive zone turistice din România.

Astfel, tronsonul feroviar Câmpina ââ??â?? Predeal, distan??? de 48 de kilometri, a fost reconstruit integral. Multitudinea de curbe strânse, poduri ?i pode?e fac din acest traseu unul dificil de parcurs pentru mecanicii de locomotiv??, extrem de greu de construit, îns?? foarte frumos de admirat, atât pentru publicul c??l??tor, cât ?i pentru cei pasiona?i de domeniul transportului feroviar.

De asemenea, panta caracteristic?? de 20 la mie între Câmpina ?i Predeal dovede?te diferen?a de nivel notabil?? de peste 550 de metri între cele dou?? localit???i. Totodat??, vârful de pant?? de la Predeal ?i cele peste 10 linii de aici r??spund cu brio la traficul intens care se desf???oar?? pe acest coridor Pan European nr. 4 (Constan?a ââ??â?? Bucure?ti ââ??â?? Curtici).

A?adar, nu-mi r??mâne decât s?? v?? doresc vizionare pl??cut?? la filmul de mai jos, în care apar în fa?a dumneavoastr?? peste 34 de kilometri de tronson proasp??t ref??cut de la 0 ?i capabil de 80 km/h. Ca o ultim?? precizare, viteza de derulare a imaginilor este de 4x, a?adar pute?i deduce ?i dumneavoastr?? viteza de circula?ie a unui Tren Regio (fost Personal) pe acest tronson.

http://www.youtube.com/watch?v=IR6eJ6CFcvQ

M300.jpg
 
Heavy Freight Trains @ 1000 meters altitude in Predeal [December, 2011]<i></i>

Compresoare de aer, ro?i scrâ?ninde, osii solicitate la maximum, goarne, z??pad?? ?i sute de vagoane de marf??. Aceste sunt doar câteva "lucruri" pe care le pute?i urm??ri în montajul urm??tor!

Predealul, cel mai înalt punct unde trenul poate ajunge în România, reprezint?? -- fire?te -- vârf de pant??. Aici trenurile de marf?? se descompun ?i se recompun, primind sau cedând locomotive împing??toare/de trac?iune. Compresoarele de aer sunt solicitate intens, dat fiind lungimile extreme ale trenurilor ?i necesarul de suplinire a defectelor inerente ale instala?iei de frânare. Aparatele de trac?iune, de legare ?i de ciocnire sufer?? cele mai urâte evenimente, erorile de fabrica?ie nefiind permise aici.

Deloc cu o caroserie aerodinamic??, ASEA 060-EA totu?i reu?e?te s?? urce de peste 40 de ani Predealul, singur??, în dubl?? sau în tripl?? trac?iune sute de vagoane zilnic, coborând cu ele în acela?i timp pe panta c??tre Sinaia. Sau invers. Iar acest drum este realizat or?? de or??, zi de zi, an de an, astfel transportul feroviar de marf?? face parte cu succes din veriga economiei!

Fie c?? mii de vagoane cu produse petroliere sunt transportate de GFR, fie c?? sute de containere sau vagoane cu c??rbune apar?in CFR Marf??, juc??torul momentului o reprezint?? locomotiva electric?? româneasc?? Seria 40. Sau 47, dac?? ne referim la variantele modernizate cu IGBT. Sau cea mai puternic?? locomotiv?? din Europa, 6600 kW!

Vizionare pl??cut??!

http://www.youtube.com/watch?v=1k7IArB7U3w

IMG_1114%20fff.jpg


///

Modern Passenger Trains @ 1000 meters altitude in Predeal [December, 2011]<i></i>

Cota de 1057 metri a Predealului presupune pante ?i rampe periculoase, grele, solicitante (Predeal -- Câmpina, 20 la mie; Predeal -- Bra?ov, 26 la mie), iar sutele sau miile de tone sunt la mâna deciziei mecaniculului/mecanicilor de locomotiv?? care de?in autoriza?ie special?? pentru a putea circula pe acest tronson.

Probabil c?? nici într-un alt loc în ?ar?? nu se poate observa mai bine puterea de trac?iune de care d?? dovad?? locomotiva electric?? ASEA 060-EA construit?? de Electroputere Craiova. Sigur c?? performan?ele acestui model sunt acum întrecute cu brio de Taurus sau de alte locomotive de ultim?? genera?ie, dar istoria scris?? de 060-EA-001 ?i cele peste 1000 de surori ale ei este un fapt cu care ne putem mândri!

Cele 13 trenuri fotografiate în intervalul orar, 09:45 -- 17:15, pot fi observate în filmul de mai jos atât la intrare în Predeal dinspre Câmpina, cât ?i la intrarea abrupt?? dinspre Bra?ov. Fie c?? a fost Interna?ionalul de Viena, fie c?? a fost InterRegio de Bra?ov -- Gala?i sau Bra?ov -- Ia?i, vedeta principal?? de trac?iune este modelul 060-EA. Cele câteva sute de tone reprezentate de vagoane moderne ?i oferind confort sporit c??l??torilor sunt tractate f??r?? probleme de combina?ia mecanic vigilent / locomotiv?? puternic??.

A?adar, v?? doresc vizionare pl??cut??! Lista trenurilor surprinse în cadre motrice este:

Regio Train 3001, Bucure?ti Nord - Bra?ov
InterRegio Train 1582, Constan?a - Bra?ov
InterRegio Train 1732, Gala?i - Bra?ov
InterRegio Train 1763, Bra?ov - Ia?i
International Train 347, Wien Westbahnhof - Bucure?ti Nord
InterRegio Train 1645, Bucure?ti Nord - Târgu Mure?
InterRegio Train 1636, Bra?ov - Bucure?ti Nord
InterCity Train 531, Bucure?ti Nord - Oradea
InterRegio Train 14004, Bra?ov - Constan?a
InterCity Train 346, Bucure?ti Nord - Wien Westbahnhof
InterRegio Train 1731, Bra?ov - Gala?i
Regio Train 3008, Bra?ov - Bucure?ti Nord
InterRegio Train 1746, Satu Mare - Bucure?ti Nord

http://www.youtube.com/watch?v=PHVNwVn5XuA

91%2053%200%20477%20785-6%20-%3D-%2011.12.2011%20-%20Predeal.jpg
 
Cateva imagini (multe) de pe magistrala 300. Imaginile sunt de dupa gara Cojocna (dupa Apahida), de la Tunel, Valea Florilor, Campia Turzii.

















Mig-urile si elicopterele de la Campia Turzii

Era bun un tele de 300mm, poate data viitoare.
 
Un fotoreportaj tare fain

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?30,6406350

Cu aceasta ocazie am vazut ca se lucreaza si in in gara Sf. Gheorghe.
 
Mie imi place foarte mult sa merg cu trenul in portiunea Sinaia - Brasov. Imi place sa vad muntii de la fereastra deschisa a trenului. Portiunea Predeal-Brasov este bestiala, geniala, superba, merge trenul prin padure, glasul rotilor de tren rasuna prin vaile cu vegetatie abundenta, e superb, suberb. In schimb, in sectiunea Brasov-Sighisoara merge prea incet. Incet merge si in portiunea Sighisoara-Teius, unde am vazut ca sunt lucrari de modernizare a liniilor. Pe bucata Cluj-Oradea nu am fost, dar am inteles ca pe-acolo pe defileul Crisului iar e fain, e padure, peisaj fain.