Montare lumini pt un NoHab BTTB convertit la digital

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
mpursu a spus:
Cât despre cele dou?? diode care fac plusul comun, ele sunt conectate în antiserie (ro?u - anod1_catod1 - albastru - catod2_anod2 - negru), deci nu au cum s?? conduc?? ambele în acela?i timp. Eventualele scurtcircuite apar numai dac?? cel pu?in una dintre diode este str??puns??.
Cu toata stima si respectul exact asa au fost legate caci mi-am propus sa respect indicatiile;totusi asa "bafta" sa am ca din 10 diode cumparate special pt acest montaj sa nimeresc una paradita ?
Din ultima imagine atasata de mine smd-urile sunt conectate OK ?
Multumesc.
Poate gresesc ca postez aici si pentru aceast lucru imi cer mii de scuze.
 
A?a cum spuneam mai sus...
mpursu a spus:
Anozii tuturor LED-urilor trebuie s?? fie orienta?i c??tre firul albastru (plus comun)!

Din imaginea http://imageshack.us/photo/my-images/803/lumininohab1.jpg/ ?i din cele relatate mai sus (LED-urile albe se aprind, dar cele ro?ii nu), eu deduc c?? ar fi posibil ca LED-urile bicolore pe care le utilizezi s?? aib?? terminalele "încruci?ate", adic?? lâng?? cheie (ciobitur??) se afl?? anodul chip-ului alb ?i catodul chip-ului ro?u, iar pe partea cealalt?? se afl?? catodul chip-ului alb ?i anodul chip-ului ro?u. Dac?? am v??zut bine, atunci conexiunile luminilor ro?ii trebuie ref??cute astfel încât chip-urile ro?ii s?? aib?? anozii orienta?i spre plusul comun.
Eventual dezlipe?te complet un astfel de LED ?i testeaz??-l cu ajutorul unui multimetru digital. Dac?? LED-ul lumineaz??, atunci terminalul atins cu testerul ro?u este anodul, iar terminalul atins cu testerul negru este catodul. Exact la fel se testeaz?? ?i diodele simple. Eu unul totdeauna testez piesele înainte de montare (atunci când se poate, bineîn?eles), ceea ce recomand tuturor.
Sunt ferm convins c?? vei reu?i s?? iluminezi alb/ro?u farurile locomotivei. Mult succes!
 
Aten?ie! Dac?? utilizezi plusul comun realizat cu diodele în antiserie, atunci "nodul" format din primul anod al ghirlandei albe ?i primul anod al ghirlandei ro?ii se conecteaz?? la acest plus comun ?i nic??ieri altundeva. O eventual?? atingere a acestui plus comun cu firul ro?u sau cu firul negru produce scurtcircuit ?i distruge diodele antiserie.
Dac?? NU î?i construie?ti acest plus comun, atunci nodul men?ionat mai sus se conecteaz?? direct la firul ro?u sau la cel negru, preferabil la cel care constituie masa locomotivei.
 
Buna ziua,
am ramas putin dator fata de dvs cu ultimele operatii.Pe scurt am renuntat la orice alta schema dupa ce am prajit un decodor si am ales varianta de la un nene din germania gata pregatita cu toate piesele electronice cablate foarte elegant pe placute si care doar se conectau la firele decodorului.Pretul 20 euro cu transport.Enter Google Dirk Jäschke.
Am atasat si link-urile cu locomotiva in stadiul relativ final.

http://imageshack.us/a/img152/7785/nohab11.jpg

http://imageshack.us/a/img854/5417/nohab13.jpg

http://imageshack.us/a/img404/6125/nohab12.jpg

Oricum multumesc tuturor pentru sfaturi si rabdarea de a ma fi ascultat.
Cu stima.
 
:confused: Conform sfaturilor celor de la MRC, eu am folosit intotdeauna o rezistenta de 27 ohmi pe unul din firele care alimenteaza una din linii. Astfel ai o linie de testare, pe care e practic imposibil sa prajesti decodoare. Folosind lina de test pentru toate decodoarele montate, nu am reusit sa ard nici unul pentru ca limiteaza varfurile pe care le da statia. La ei scrie in fiecare prospect fie el de la MRC sau Soundtrax. Asta este numai pentru testat corectitudinea lucrarii, nu este pentrut folosit regulat sau programari. E bine de stiut. Spor la trenulit. :D
 
Acum ca tot am terminat si m-am linistit decodorul nu s-a ars din cauza alimentarii provenite din centrala ci din cauza ca pe unul din traseele pentru lumini fie alb fie galben a intrat o tensiune in el.Eu nu testam decodorul ci doar incercam sa leg smd-urile astfel incat sa functioneze dupa schemele si sfaturile primite;poate nici eu nu sunt vreun expert de aceea nu blamez.Multumesc oricum pt indrumare si spor la testari :) .
Caci eu unul m-am oprit.
 
:( Cateva zile in urma am ars un smd din cauza ca am crezut ce spunea producatoul locomotivei, Bachmann, ca ar fi Dcc ready, da ea de fapt nu avea rezistenta pe unul din fire pt a limita curentul. Asa am muncit de 2 ori si am invatzat ca nu e bine sa crezi ce zic ei si trebuie sa verifici cu manutele tale. La data respectiva nici eu nu am pus rezistenta pe linie sa limitez pagubele in caz de ceva gresit. Asa ca am mai muncit odata sa inlocuiesc smd-ul. :-?
 
Smd-urile tip led (daca de acestea povestim) nu le mai pun la socoteala caci eram pregatit si am avut de schimb,insa cand dai foc la 100 ron cam plangi putin ... mai ales ca pentru rezistori si diode a trebuit sa fac 2 drumuri pana in Doamna Ghica.In fine ramurile pentru led-uri erau prevazute cu rezistorii necesari dar acum preventiv voi pune si diode pe firele alb si galben care ies din decodor...pentru cativa firfirei :) cred ca merita.Dar lasand la o parte "fripturile" v-ati uitat cumva la poze?Ce parere aveti?
Cu stima.
 
:D Superb. Avantajul scarii mari. La N e mai greu sau chiar imposibil in unele cazuri. Locomotivele americane au lumini intermitente si girofar-uri pe ele. Mie nu imi permite scara din pacate. Spor la treaba. Locomotiva aia din poza am avut-o, in alta culoare, la scara TT, E o locomotiva superba. :p