http://www.feroviarul.ro/tehnologie/tehnologie/prima-locomotiva-electrica-cu-baterii-de-acumulatoare-li-ion
"La cererea ArcelorMittal Gala?i, ROMANIA EUROEST Constan?a, împreun?? cu INDA Craiova, au dezvoltat prima Locomotiv?? Electric?? cu Baterii de Acumulatoare Li-Ion din Europa, LEA-001.
Locomotiva este telecomandat??, nu are cabin?? ?i se afl?? în serviciu din luna iunie 2015.
Ea a fost realizat?? pe structura locomotivei LDH 1250 CP, prin înlocuirea sistemului de ac?ionare diesel hidraulic cu un sistem electric de trac?iune în curent alternativ, alimentat de la baterii de acumulatoare Li-Ion.
INDA www.inda.ro a proiectat ?i executat sistemul electric de trac?iune în curent alternativ, constând din convertorul de trac?iune ?i înc??rcare bazat pe aplica?ia de patent WO 2011/055230 A2, sursa static?? pentru serviciile auxiliare, sistemul integrat de comand?? a trac?iunii vehiculului, sistemul de management al bateriei (BMS) ?i sistemul corespunz??tor de redistribuire activ?? a sarcinii între celulele acesteia.
Sistemul de telecomand?? a fost furnizat de INTEGRAL CONSULTING Bucure?ti.
ROMANIA EUROEST a modernizat locomotiva cu sistemele descrise mai sus.
Noua locomotiv?? a rezolvat cerin?ele specifice ArcelorMittal:
serviciu de manevr?? pe liniile interne;
tonaj remorcat: 1500 t;
viteza maxim??: 5 km/h;
recuperarea complet?? a energiei de frânare electric??;
serviciu 12 ore la o încarcare complet?? a bateriei;
durata înc??rcarii bateriei din stare descarcat?? în stare încarcat??: 2 ore si jum??tate (un pic mai mult decât la un telefon!)
O a doua locomotiv?? similar??, telecomandat?? dar ?i cu cabin?? pentru mecanic, LEA 002, a fost pus?? în serviciu în septembrie anul curent ?i opereaz?? în sta?ia C??tu?a.
LEA 003 va urma în noiembrie.
Fa??? de LEA 002, noua locomotiv?? va desf???ura serviciul cu viteza maxim?? de 15 km/h, restul performan?elor r??mânând neschimbate.
Avantaje ale vehiculelor electrice fa??? de cele conven?ionale
Avantajele sunt legate în mod direct de costul combustibilului, costurile de între?inere, poluare, fiabilitate ?i eficien???:
Eliminarea motoarelor diesel va avea cu siguran??? un impact pozitiv prin sc??derea semnificativ?? a polu??rii din aglomer??rile urbane iar producerea energiei electrice "verzi" (hidro, nuclear?? ?i neconven?ional??) în cantit???i crescânde de la an la an pentru mult timp de acum încolo va duce la sc??derea global?? a polu??rii mediului.
Costuri mai mici de exploatare din moment ce pre?ul combustibilului fosil cre?te de la an la an fiind o resurs?? limitat??. Mai mult, înc??rcarea pe timpul nop?ii este posibil?? ?i de dorit din moment ce tariful de noapte a energiei electrice este de trei ori mai mic decât cel de zi (cel pu?in pentru România).
Cre?terea fiabilit???ii, mentenabilit???ii ?i costuri mai mici pentru între?inere datorate reducerii elementelor aflate în mi?care.
înc??rcarea bateriilor pe timpul nop?ii este nu numai economic??, ci asigur?? ?i o balansare a solicit??rii re?elei prin reducerea consumului pe timp de zi.
Reducerea semnificativ?? a zgomotului în func?ionare.
Performan?e deosebite în trac?iune cu pierderi minime de energie.
în fi?ierul ata?at acestui articol, doritorii vor putea consulta ?i prospectul primei locomotive LEA."
"La cererea ArcelorMittal Gala?i, ROMANIA EUROEST Constan?a, împreun?? cu INDA Craiova, au dezvoltat prima Locomotiv?? Electric?? cu Baterii de Acumulatoare Li-Ion din Europa, LEA-001.
Locomotiva este telecomandat??, nu are cabin?? ?i se afl?? în serviciu din luna iunie 2015.
Ea a fost realizat?? pe structura locomotivei LDH 1250 CP, prin înlocuirea sistemului de ac?ionare diesel hidraulic cu un sistem electric de trac?iune în curent alternativ, alimentat de la baterii de acumulatoare Li-Ion.
INDA www.inda.ro a proiectat ?i executat sistemul electric de trac?iune în curent alternativ, constând din convertorul de trac?iune ?i înc??rcare bazat pe aplica?ia de patent WO 2011/055230 A2, sursa static?? pentru serviciile auxiliare, sistemul integrat de comand?? a trac?iunii vehiculului, sistemul de management al bateriei (BMS) ?i sistemul corespunz??tor de redistribuire activ?? a sarcinii între celulele acesteia.
Sistemul de telecomand?? a fost furnizat de INTEGRAL CONSULTING Bucure?ti.
ROMANIA EUROEST a modernizat locomotiva cu sistemele descrise mai sus.
Noua locomotiv?? a rezolvat cerin?ele specifice ArcelorMittal:
serviciu de manevr?? pe liniile interne;
tonaj remorcat: 1500 t;
viteza maxim??: 5 km/h;
recuperarea complet?? a energiei de frânare electric??;
serviciu 12 ore la o încarcare complet?? a bateriei;
durata înc??rcarii bateriei din stare descarcat?? în stare încarcat??: 2 ore si jum??tate (un pic mai mult decât la un telefon!)
O a doua locomotiv?? similar??, telecomandat?? dar ?i cu cabin?? pentru mecanic, LEA 002, a fost pus?? în serviciu în septembrie anul curent ?i opereaz?? în sta?ia C??tu?a.
LEA 003 va urma în noiembrie.
Fa??? de LEA 002, noua locomotiv?? va desf???ura serviciul cu viteza maxim?? de 15 km/h, restul performan?elor r??mânând neschimbate.
Avantaje ale vehiculelor electrice fa??? de cele conven?ionale
Avantajele sunt legate în mod direct de costul combustibilului, costurile de între?inere, poluare, fiabilitate ?i eficien???:
Eliminarea motoarelor diesel va avea cu siguran??? un impact pozitiv prin sc??derea semnificativ?? a polu??rii din aglomer??rile urbane iar producerea energiei electrice "verzi" (hidro, nuclear?? ?i neconven?ional??) în cantit???i crescânde de la an la an pentru mult timp de acum încolo va duce la sc??derea global?? a polu??rii mediului.
Costuri mai mici de exploatare din moment ce pre?ul combustibilului fosil cre?te de la an la an fiind o resurs?? limitat??. Mai mult, înc??rcarea pe timpul nop?ii este posibil?? ?i de dorit din moment ce tariful de noapte a energiei electrice este de trei ori mai mic decât cel de zi (cel pu?in pentru România).
Cre?terea fiabilit???ii, mentenabilit???ii ?i costuri mai mici pentru între?inere datorate reducerii elementelor aflate în mi?care.
înc??rcarea bateriilor pe timpul nop?ii este nu numai economic??, ci asigur?? ?i o balansare a solicit??rii re?elei prin reducerea consumului pe timp de zi.
Reducerea semnificativ?? a zgomotului în func?ionare.
Performan?e deosebite în trac?iune cu pierderi minime de energie.
în fi?ierul ata?at acestui articol, doritorii vor putea consulta ?i prospectul primei locomotive LEA."