catalin
Well-Known Member
Pacat ca discutia despre 060 DA se limiteaza doar la culori.
Se trece prea usor cu vederea faptul ca este cea mai buna restaurare din ultimii ani buni. Si nu ma refer aici doar la o vopsea. Repet: locomotiva este perfect functionala, RK complet, refacute toate cablajele, instalatiile originale. Cu un rezervor de motorina masina asta maine pleaca in serviciu, desi vreme de 20 de ani a fost nefolosita, ingrijita de echipa inimoasa si deosebita de la Dej.
Dupa parerea mea, asta e ce conteaza cu adevarat, si faptul ca functionala fiind, va putea remorca si un eventual tren turistic, precum Nohabul maghiar, pe care toti l-am admirat anul asta ( macar in poze ).
Se trece cu vederea ca locomotiva implineste 50 de ani de la punerea in serviciu si aceasta binemeritata restaurare este si o restaurare morala a unei parti de istorie feroviara.
Si daca toti va opriti la vopsea, daca veti cerceta putin veti constata ca de fapt vopseaua originala era...gri, nu acel albastru din poza de pe derby-sulzer. Poza de pe situl mentionat este de fapt un scan dupa un catalog Mecanoexport (este poza afisata aici si de ELEF) si care este prelucrata, asa cum se facea la vremea respectiva. Culorile originale erau doua nuante de gri, aproape aceleasi pe care locomotiva le-a purtat la Dej. Ulterior s-a optat pentru o nuanta mai inchisa de gri, cea pe care o stiti cu totii, din considerente de curatenie. Si apoi un gri cu tenta verde, albastru, si tot asa....
DanTm : anul 2008 este un an pe care il consider fast pentru trenulisti. Mai adauga la ce ai mai scris mai sus: N3-locomotiva tender, una din cele mai vechi din tara, salvata si expusa in gara Sfantu Gheorghe (va fi restaurata curand) si 50.100 de la Tulcea (chiar daca nu au restaurat si cosul...) Istoria uzinelor Malaxa si volumele 2 si 3 din Istoricul Tractiunii Feroviare...
Dincolo de vocile de pe forumuri exista oameni inimosi si activi, care chiar fac ceva.
Se trece prea usor cu vederea faptul ca este cea mai buna restaurare din ultimii ani buni. Si nu ma refer aici doar la o vopsea. Repet: locomotiva este perfect functionala, RK complet, refacute toate cablajele, instalatiile originale. Cu un rezervor de motorina masina asta maine pleaca in serviciu, desi vreme de 20 de ani a fost nefolosita, ingrijita de echipa inimoasa si deosebita de la Dej.
Dupa parerea mea, asta e ce conteaza cu adevarat, si faptul ca functionala fiind, va putea remorca si un eventual tren turistic, precum Nohabul maghiar, pe care toti l-am admirat anul asta ( macar in poze ).
Se trece cu vederea ca locomotiva implineste 50 de ani de la punerea in serviciu si aceasta binemeritata restaurare este si o restaurare morala a unei parti de istorie feroviara.
Si daca toti va opriti la vopsea, daca veti cerceta putin veti constata ca de fapt vopseaua originala era...gri, nu acel albastru din poza de pe derby-sulzer. Poza de pe situl mentionat este de fapt un scan dupa un catalog Mecanoexport (este poza afisata aici si de ELEF) si care este prelucrata, asa cum se facea la vremea respectiva. Culorile originale erau doua nuante de gri, aproape aceleasi pe care locomotiva le-a purtat la Dej. Ulterior s-a optat pentru o nuanta mai inchisa de gri, cea pe care o stiti cu totii, din considerente de curatenie. Si apoi un gri cu tenta verde, albastru, si tot asa....
DanTm : anul 2008 este un an pe care il consider fast pentru trenulisti. Mai adauga la ce ai mai scris mai sus: N3-locomotiva tender, una din cele mai vechi din tara, salvata si expusa in gara Sfantu Gheorghe (va fi restaurata curand) si 50.100 de la Tulcea (chiar daca nu au restaurat si cosul...) Istoria uzinelor Malaxa si volumele 2 si 3 din Istoricul Tractiunii Feroviare...
Dincolo de vocile de pe forumuri exista oameni inimosi si activi, care chiar fac ceva.