Timisoara - Iulie 1990

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.031
2.557
Ia?i
LOCATION
Iași
O calatorie cu trenul facuta de un neam? dupa unificarea Germaniei de la Berlin la Timisoara in anul 1990. In link-ul de jos cateva poze faine din Timisoara.

http://www.gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Ausland/19900716-cfr/19900723.html
 
Gara a ramas la fel, intr-o mizerie crancena din lipsa de preocupare.
Nu vrea nimeni sa traga fonduri, care se pare ca sutn disponibile (sau macar au fost) de pe la europenii mai spalati, pentru a asigura un minim de decenta intr-o gara dintr-un oras mare, unde exista totusi (inca) un trafic destul de mare.

Doua lucruri ar putea fi asiguate fara prea multi bani: curatenia si ordinea. Dar daca nimeni nu vrea, asta e.
 
Ce fel de automotor este acesta? Pozele sunt luate din primul link din pagina.

19900725-902485-CFR-Triebwagen.jpg


19900725-902486-CFR-Triebwagen.jpg
 
Acestea sunt niste remorci pentru automotoarele din seria 97. Acestea au fost fabricate la Meva in 1989.

Citat din JF nr. 9/2001:

Cinci ani mai tarziu, au fost construite inca patru vehicule de acelasi fel, dar cu un design diferit si prevazute cu doua motoare, avand numerele CFR 97-0001-4, 97-0002-2, 97-0003-0 si 97-0004-8 (nr. fabr. U23A 25578-25581/89). Numarul de serie este oarecum neobisnuit; normala ar fi fost inmatricularea sub numarul de serie 79 sau, oricum, in grupa 70, care este rezervata aparent automotoarelor. Au fost construite si remorci asemanatoare, de catre fabrica de vagoane MEVA din Drobeta-Turnu Severin, care au fost utilizate si impreuna cu automotoarele de constructie veche, in special in zona Timisoara. In sezonul estival al anului 1993, aceste automotoare, impreuna cu doua remorci, au circulat din nou pe linia Bucuresti - Snagov Plaja, apoi au fost utilizate si ele, ca automotoare de serviciu, pe linia de centura. O data cu suspendarea, in anul 1998, a indragitelor si utilelor trenuri de serviciu pe centura Bucurestiului, toate aceste automotoare au fost abandonate.

Apropos, vagoanele care se vad in spate sunt din seria 26-47.
 
salut,

interesante poze, mai ales ca in fundal se vad cateva din acele "vagoane imposibile" seria 26-47, acele etajate produse in Romania de care azi din fericire am uitat ;)

remorcile 97 0001-004 erau pe vremea aceea noi-noute, dupa 1998 au disparut complet... probabil casate?
 
Nu sunt sigur 100%, dar cred ca asta e locomotiva pe care a lucrat unchiul meu, eu asa tin minte ca avea terminatia 251, ca avea pantograf in forma de romb si dunga tricolor. A iesit la pensie prin '93-'94. Sa prapadit acum o luna si jumatate dupa un cancer care l-a chinuit vreo 8 ani...va las pe voi sa ghiciti cauza bolii...

19900727-902504-CFR-060-EA1-251-Ex-115-(D-1478).jpg
 
3 remorci zac abandonate in Turnu Severin, o sa postez intr-o zi.
EA1 -251 a fost multa vreme bijuteria coroanei in Timisoara, inaintea lui 106.
Observ in poze si multe Dimitrovuri.
 
Arata foarte bine, o sumedenie de detalii de culoare, care chiar daca in alt context ar determina o suprapopulare cromatica, in acesta situatie, influentati fiind si de sentimentele de mandrie care animau odata pe cei ce se numeau ceferisti, dau bine in decor.
 
Desi e off topic
am pozat din viteza IC 595 cele 3 remorci abandonate in Drobeta Turnu Severin.
Marfuri cred.

Rog adminii sa mute postarea unde trebuie.