Fotografiatul interzis ?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
am specificat clar Bordu iam spus de trenulete
era plictiseala si aveam nervi de aburit
trenu ce-l asteptam avea intarziere tipica cfr ..ca doar Aradu' e ultima statie

si eu am facut exterioare mai departe da nu am inteles de ce sa nu pot fotografia bordu ca daca stau drept si judec stramb CFR e un bun public ca e bugetar tot sistemu :D


revin cu poze calde -n noaptea asta cu trenuri poduri si gara din arad
 
Frumoase poze. Faina gara avem in Arad. De unde le-ai facut? De pe blocul ala ce e fata-n-fata cu gara sau din elicopter ?:lol:
 
din avion
da asteptam comentariu lu LDH care Zzzzz Zzzzz doarme la ora asta
 
Treaba cu fotografiatul devine foarte asemanatoare cu cea cu votatul, pe la noi.
Vesnic aceleasi discutii, aceleasi povesti, incompetenta sau doar grosolanie.
Am urmarit un reportaj pe Discovery despre comunitatea pasionatilor de material rulant din Canada.
Baietii se trezesc devreme, se posteaza cate 3 sau 4 cu camere video si foto in punctele unde traficul este aglomerat, si stau cate o zi intreaga fara probleme.

Se spunea acolo ca exista un respect reciproc, intre pasionati si cei din domeniul feroviar, primii nu fac gesturi nesabuite care ar duce la probleme de siguranta, iar cei din a doua categorie ii anunta cand se petrece ceva care iese din tipare, vreo garnitura mai neobisnuita, sau ceva de gestul.

Repet, respect reciproc, o atmosfera civilizata, cu mult departate de ceea ce se peterece pe la noi. Nu ai sansa de a da peste smecheri frustrati, care nu doresc a aparea intamplator pe vreo imagine, deoarece se ocupa cu treburi mai putin legale, sau freaca luleaua, nu dai peste incompetenti care se simt regi in micul lor post si au ocazia sa-si manifeste umbra de autoritate de fapt inexistenta.

Asa ca pozele le fac fie din locatii care nu au treaba cu reteaua de cale, din natura, eventual ignorand placutele de pe stalpi cu accesul interzis, care oricum au alta logica, sau pe ascuns daca sunt in vreo gara, cu tendinta de clandestinitate care caracterizeaza acest popor. Oricum prefer intotdeauna un munte, un defileu, o locatie naturala in locul uneia insalubre a unei gari.

Un alt aspect, imaginile postate de mixu sunt excelente prin unicitatea lor.
 
Sincer, cred ca totul este strans legat de mentalitate si alte alea.
Nu de putine ori, in drumurile noastre pe CF, am intalnit angajati ai CFR carora le era teama ca se va privatiza sectia, ca raman fara locuri de munca sau ca se demoleaza statia si-i ia locul cine stie ce super magazin.
La toate astea adauga situatia din statiile mici unde impiegatul de miscare este, in acelasi timp, cantonier, acar, paznic si om de intretinere iar tot cumulul acesta de "functii" pentru acelasi salariu.

Repet faptul ca nu am intampinat nici un fel de greutati atunci cand, inainte de a scoate aparatul de fotografiat, am stat de vorba cu mai marii statiei sau sectiei vizate.
Pot spune ca am primit, in unele cazuri, sprijinul acestora si stand de vorba am aflat detalii care oricate fotografii am fi facut sau am fi cautat prin arhive nu le gaseam.

Cum spuneam, sambata 30 mai 2009 am fost intr-o preumblare pe ruta Targoviste - Pietrosita - Sinaia si retur.
Fotografii am facut multe desi ploaia a fost inamicul numarul unu si nu prea ne-a dat voie sa facem cate si cum dorim.
Singurul loc unde nu am fotografiat a fost tunelul Sinaia-Targoviste, intrarea din Sinaia, transformat intr-o ciupercarie, dar am avut placerea sa intram si sa vedem cum arata si invitatia sa facem o vizita intr-o duminica pentru al parcurge in intregime, atata cat este construit.


La Targoviste am vorbit cu seful statiei si totul a fost ok




Discutand despre intentia noastra de a face fotografii la Pietrosita am fost indrumati la Fieni si rezultatul discutiilor cu seful sectiei a fost obtinerea aprobarii.
Ca statia este domeniu public au ba si putem sau nu sa fotografiem nici nu mai conteaza atunci cand obtii aprobarea.
Ca trebuie au ba ceruta aprobarea iar nu conteaza.
Noi asa am procedat mereu - o repet pentru a nu stiu cata oara - si reteta a fost infailibila in toate cazurile.


Pucioasa




Pietrosita

 
P??i stai a?a... întrebi când intri în revizie, depou sau alte zone care nu sunt publice. Când intru în asemenea obiective ?i eu întreb.

Dar nu o s?? întreb niciodat?? atunci când sunt în locuri unde fotografiatul e permis, tocmai pentru c?? exist?? riscul s?? dau de tot felul de comuni?ti ?i diverse persoane care se ?tiu cu musca pe c??ciul?? ?i s?? stau dup?? aia s?? m?? cert cu ei, s?? ajung pe la Mili?ie ?i s?? m?? cert ?i cu ??ia ?.a.m.d. ... ?i pân?? se rezolv?? toate treburile astea organizatorice nu mai am ce poza, c?? pleac?? trenul.
 
Este optiunea ta.

Noi am primit aprobare si pentru revizie si pentru depou.

Ti-am mai spus ca daca vorbesti cu ei oamenii inteleg dar depinde cum le vorbesti ca daca pleci de la idei preconcepute
Dr2005 a spus:
...exist?? riscul s?? dau de tot felul de comuni?ti ?i diverse persoane care se ?tiu cu musca pe c??ciul?? ...
si le vorbesti de sus si autoritar ... furtuna semeni, furtuna culegi.

Eu ma opresc aici cu comentariile.

Se pare ca suntem frustati, unii dintre noi, de faptul ca in "era libertatilor totale" nu putem face ce vrem, cum vrem si unde vrem si de aici toate discutiile astea fara rost.

Bafta la fotografiat!
 
da ai primit aprobarea in scris??

in timp ce fotografiezi si filmezi vine shefu shefului in control
si nimeni nu recunoaste nimic daca nu ai scris :D
 
mixu a spus:
da ai primit aprobarea in scris??

in timp ce fotografiezi si filmezi vine shefu shefului in control
si nimeni nu recunoaste nimic daca nu ai scris :D

Desi am spus ca ma opresc din comentarii am sa iti raspund la intrebare, e drept cu putina tenta ironica, intrebarea nu raspunsul

Nu poate sa nu recunoasca deoarece in totdeauna am fost insotiti de un angajat, reprezentant sau cum vrei sa-l numesti, al depoului sau reviziei.
 
Am observat ca in gara Arad sunt multe vagoane platforma de culoare gri. Sunt cumva pentru transport de TIR-uri ? Nu am vazut niciodata trenuri care sa trasnporte tir-uri la noi pe magistralele principale. Sunt vagoane pentru traficul international ?
 
Sint RO LA.
Se foloseau pe ruta Glogovat -Wels.Acum nu mai circula.
 
la noi e dublu costu de rola decat seget - undeva in austria spre germania
asa ca stam cu trenurile -n gara decat sa facem bani (imposibil sa avem cheltuieli mai mari ca ungurii si austrieci pt 30 km )

oricum liniile acele statea pana acum catziva ani podu timishorii ala roshu
pe car capitanu tzarii pe atunci ministru transporturilor nu vroia sa-l mute 20 de km mai in sus pe muresh si cred ca o stat podu dinainte de revolutie


@ LDH saptamana trecuta am avut filmare o scena in scoala
am vorbit cu un prieten a carei mama e directoare acolo
am stabilit locatie ora tot am ajuns amm gasit clasa am inceput filmarea
cu 10 figuranti 3 actori la care se-nvarte contorul gen taxi
PAC se deschide usa cand deodata profu de servici "ce faceti aici cine vo dat ..."
pai stiti am vorbit cu x .."Nu stiu nimik...:" discutii inutile telefoane blabla

am exemple nenumarate

am facut calendar cu manastirile ce tin de epahia aradului hunedoari si ienopolei sau cum se zice..platit sa le fac poze si peste tot ..nu stim nimika nu am fost informati ...greseala a fost la noi ca din viteza si pt a reduce costurile nu am mai mers la manastirea bodrog dupa o hartie scrisa :-x ...mai am exemple dar nu vreau sa plictisesc pe nimeni ...
 
Partea interesanta aici e ca toata lumea are dreptate,
si eu am intalnit oameni asemeni cu cei de care vorbeste LDH, care au priceput despre ce este vorba, este adevarat si ce spune mixu, in viteza se isca tot felul de incurcaturi, am apelat si la pile uneori.

Eu zic ca sansa ar fi ca lucrurile sa se rezolve in timp, in momentul in care nivelul de stres va scadea per global, si nu este o vorba aruncata aiurea. Ea se bazeaza pe observatia cinform careia, prin unele tari, unde populatia sufera mai putin de foame (la propriu si la figurat), oamenii sunt mai calmi, mai bine dispusi, mai joviali, se renunta la claxoanele inutile si "vorbele de duh", deci in timp s-ar putea spala si pe la noi lucrurile. Conditia este ca acest fenomen sa nu aiba o rata mai mica de dezvoltare decat fenomenul de abrutizare.

Pana la urma cred ca fiecare se descurca cum poate, ca asa e pe la noi.
 
Acum o saptamana cand credeam ca Electricul sta la intalnirea liniei de Oradea cu cea de Curtici, nu la Santana unde sta el, eroare neimportanta ca oricum mergeam sa vad ce mai misca prin triaj :lol: , m-am decis sa o iau de-a dreptul liniei de Curtici. La semnalul de intrare trece prin dreapta mea un H cu doua vagoane marfa si scot aparatul sa fac o poza. In stanga era automotorul Santana-Arad care astepta la semnal, indrept aparatul spre el si imi face semn mecanicul :-? . Eu nevonivat intreb "De ce?" El inainte sa plece ca avea verde imi explica "Nu e voie aici". Ma gandesc ca are dreptate, doar eu nu aveam ce cauta pe "drumul de beton ce acopera cablurile CFR" prin mijlocul triajului si merg mai departe. Mai erau muncitori de la CFR prin triaj dar aceia n-au spus nimic, asta e daca omul nu vrea sa fie pozat nu l-am pozat :D
Din pacate in alte parti unii sar cu "chem politia" "sa vad autorizatia" sau "e domeniu privat"
 
Vineri am ajuns in gara cu autobuzul.
care are autogara linga pasarela si linga turnul CED.
Am inceput sa pozez o portocala 82 de la calatori manevrind niste cazane de la marfa.
Mai un marfar mai ce era pe acolo.

Odata aud in megafoane,, domnu cu aparatu, nu mai poza, du-te acasa si pozeaza"
nu l-am bagat in sema si am continuat sa pozez, apoi am auzit
,,N-au zi sa termini cu aparatul ala ca vin la tine si ti-l sparg,DU-TE acasa si pozeaza-ti familia"


M-am gindit sa intru in ,,dialog" cu el de la microfoanele alea ce le foloseau astia de la manevra, dar ar fi spus ca mi-am bagat nasul prin instalatii.Nu am plecat decit dupa ce am pozat tot ce era in zona aia, si am fost luat la intrebari de un IDM cu care m-am lamurit repede, apoi un cetatean nu s-a dat deloc la o parte sa pozez locomotiva IC 596
dezamagit am plecat din gara.

mai e ceva de spus?
 
La asa o manifestare de "om al cavernelor" trebuia sa nu ai niciun raspuns si sa-ti vezi linistit de treaba... Iar daca acea voce misterioasa din microfoane avea curajul sa se arate si sa iti atinga aparatul, atunci trebuia sa vezi daca are atributia de a-ti interzice fotografiatul si sa-l lamuresti (in cazul in care chiar aparea) ca nu discuti decat cu seful garii si sa-l pui sa-ti arate textul legii in care scrie ca nu ai voie sa fotografiezi o locomotiva pe linie...

Astfel de probleme le-am intalnit destul de des, dar mai tot timpul cei care au avut ceva impotriva pozatului erau angajati cu functii mici, ce cautau sa-si "arate muschii" sau se temeau sa nu fie surprinsi cu abateri de la ordinele si instructiile de serviciu...