Caile Ferate "La Ursu"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut Mircea, ma bucur sa te "recitesc" pe aici, numai bine in noul an si tie! Interesanta "intalnirea" aia, desi sper totusi sa nu fi fost cap in cap, pe ACEEASI linie! :))

Vaz din poza ca are si contramanivela inclinata in directia corecta, deci a primit nota de trecere!

Si apropo, cunosti vreo locomotiva despre care sa poti spune cu mana pe inima ca este "antipatica"? ;-)
 
Nu am f?cut probe de trac?iune de data aceasta, fiindc? toate vagoanele au r?mas în cutii. Dorisem doar s? testez noul sunet al locomotivei BR216 Brawa ?i, de ce nu, s?-mi mai bucur privirea cu o locomotiv? cu abur monumental? care suport? raza de curbur? R1 :cool:
Pot s? spun c? prin anii '70 locomotivele 060-DA îmi erau grozav de antipatice, deoarece observam c? acestea încep s? dea la o parte marile mele preferate, locomotivele cu abur. Aveam vreo cinci ani pe atunci, dar preferin?ele mele feroviare erau deja bine stabilite :D
 
Ultima editare:
Eu din contra, Da60 fiind prima loco in care am urcat la bord :), pe o distanta de ~40 km, [bunicu fiind mecanic] este locomotiva pe care o indragesc cel mai tare! :)

As avea o mica rugaminte.. cam ce dimensiuni (cu aprox.) au caile ferate 'La Ursu' ? (lungime x latime)
http://i157.photobucket.com/albums/t72/mpursu/My_Railways/P1120743_4.jpg
Si inca o intrebare.. eu detin acum doar sina RocoGeoline.. dar Fleischmann-ul acesta imi cam trage cu ochiul :)
Cam care ar fi principalele argumente pro si contra Fleischmann vs RocoGeoline ?
 
Masa respectiv? are form? de elips?, cu diametrul mic de 111cm ?i diametrul mare de 141cm. Atunci când m? preg?tesc s? montez c?ile ferate, îi adaug dou? extensii, una de 60cm ?i cealalt? 25 cm, deci la diametrul mare se adaug? 60cm + 25cm = 85cm. Astfel, când c?ile mele ferate sunt instalate, masa are l??imea de 111cm ?i lungimea de 141cm + 85cm = 226cm.
Linia exterioar? are dou? semicercuri formate din tronsoane curbe R2 nr.art.6125 cu raza median? de 420mm, iar segmentele drepte sunt formate din 5inci tronsoane nr.art.6101 de câte 200mm plus câte un macaz drept tot de 200mm. Deci lungimea segmentelor drepte este de 6 x 200mm = 1200mm, la care se adaug? cele dou? semicercuri R2, adic? 2 x 420mm = 840mm. Astfel, lungimea total? este de 1200mm + 840mm = 2040mm, iar l??imea total? de 2 x 420mm = 840mm. ?inând cont c? tronsoanele au l??imea lor proprie de circa 20mm, ob?inem lungimea total? 2060mm ?i l??imea total? de 860mm.
Am reprodus aici toate calculele
71.gif
deoarece mersul logic al acestora poate fi util ?i pentru alte conforma?ii ale liniilor.
 
Ultima editare:
Ambele tipuri de linii sunt foarte bune. Ca orice alte articole, au avantajele ?i dezavantajele lor, deci diferen?ele const? în... detalii
4.gif

Eu unul am ales liniile Fleischmann Profi Track fiindc? îmi place foarte mult terasamentul foarte frumos realizat, pe care fiecare pietricic? este perfect vizibil?. Geometria liniilor (lungimi, unghiuri, raze etc) este destul de generoas? ?i mi-a permis realizarea comod? a circuitului meu. Datorit? în?l?imii mici a profilului, am putut cupla la acestea ?inele Piko A-Gleis din cl?direa depoului, care a?ezat? direct pe "p?mânt". Îmi convine ?i modul de construc?ie a inimilor macazurilor, cu fâ?ii metalice în "?an?urile" acestora, ceea ce asigur? destul de bine contactul electric al ro?ilor care trec pe acolo, indiferent de linia selectat? de macaz, direct? sau ab?tut?. În?l?imea ?inelor metalice, de 2.5mm, asigur? rularea impecabil? chiar ?i pentru trenurile mai vechi, ale c?ror ro?i au buzele bandajelor mult mai proeminente decât cele ale trenurilor noi.
Aceste linii ferate sunt cam zgomotoase din cauza plasticului tare din care sunt realizate traversele ?i terasamentul acestora. În plus, atât contactul electric cât ?i prinderea mecanic? se realizeaz? prin intermediul papucilor din o?el monta?i pe capetele ?inelor. Ace?ti papuci î?i men?in destul de bine forma ?i elasticitatea, iar demontarea acestora este relativ u?oar? în vederea re-arcuirii în caz de nevoie. Totu?i, verificarea acestor papuci trebuie f?cut? înaintea mont?rii liniilor, ceea ce devine cam laborios pentru cele peste 100 de tronsoane ale c?ilor mele ferate. Unii ar spune c? profilul liniei cu terasament, precum ?i în?l?imea ?inelor, parc? n-ar prea corespunde realit??ii, dar asta depinde ?i de realitatea avut? în vedere
3.gif

P1120743_4.jpg
 
Ultima editare:
Liniile Roco GeoLine au profilul mai înalt decât cel al liniilor Fleischmann Profi Track, ceea este OK, dar mie unul mi-ar cam ridica probleme în cazul cl?dirii depoului. Contactul electric între tronsoane este asigurat de papuci metalici monta?i pe capetele ?inelor, dar prinderea mecanic? este asigurat? de piese de plastic special realizate pe capetele terasamentelor tronsoanelor, ceea ce constituie o idee foarte bun? ?i contribuie semnificativ la soliditatea liniilor ?i a joantelor. Geometria liniilor este de asemenea generoas?, oferind posibilitatea construirii unor circuite complexe.
Terasamentele liniilor parc? nu prea reproduc pietrele componente. Plasticul este de asemenea dur, dar sunt prev?zute picioru?e din cauciuc moale pentru atenuarea zgomotului. Profilul fiind gol pe din?untru, eventualele fire pentru conexiuni / comenzi pot fi ascunse acolo, ceea ce nu este posibil în cazul liniilor Fleischmann Profi Track. Inimile macazurilor sunt realizate din metal ?i pot fi polarizate, adic? pot fi puse în contact electric cu ?inele adecvate în func?ie de pozi?ia macazului. Astfel este asigurat contactul electric neîntrerupt pentru locomotivele care trec peste macaz, DAR talonarea macazului este interzis? din cauza scurtcircuitului care s-ar produce în acest caz.
 
Ultima editare:
Deci p?rerea mea este c? po?i continua cu ?inele Roco GeoLine, dac? î?i plac ?i e?ti mul?umit de ele. Eu unul recomand tuturor s? NU amestece liniile ferate, fiindc? geometriile ?i dimensiunile acestora difer? de la fabricant la fabricant, doar ecartamentul de 16.5mm fiind standardizat.
 
Ultima editare:
multumesc foarte mult de lamuriri!
raspunsul este mult mai amplu decat ce am cerut, dar de un real ajutor! :)
multumesc frumos!
 
Happy Birthday to... Me
36.gif

Am reu?it s?-mi fac cadou o foarte simpatic? locomotiv? de manevr? V36 Roco, gata dotat? cu decodor digital ?i cu cuple electrice
16.gif




Mai are ea o gr?mad? de accesorii de montat, de care m? voi ocupa mai încolo.
Locomotiva este surprinz?tor de grea în raport cu dimensiunile ei, iar mersul îi este foarte lin ?i silen?ios. îmi plac foarte mult ro?ile, bielele ?i osia fals?, luminile warm-white, cuplele electrice, inscrip?iile etc.



în calitate de Expert-G?sitor-de-Noduri-în-Papur?
21.gif
, bineîn?eles c? am g?sit vreo câteva ?i aici:

Motorul angreneaz? direct osia de sub cabin? ?i NU osia fals? (care este doar simulat?, piesele respective fiind a?ezate pe dou? suporturi ale ?asiului ?i nu pe un ax), ceea ce nu corespunde realit??ii, iar prima osie este dotat? cu cauciucuri de trac?iune, ceea ce nu-mi convine fiindc? ro?ile respective nu mai pot culege tensiune de la ?ine. Dac? tot nu se poate face nimic în privin?a primului nod-în-papur? (decât eventual prin reproiectarea locomotivei
4.gif
), am întreprins EU cele necesare pentru rezolvarea celui de-al doilea:

Da, a?i v?zut bine, am comandat & ob?inut o osie f?r? cauciucuri, ca s? o montez în locul celei cu cauciucuri. Dar, surpriz? :confused: , locomotiva se descurc? absolut perfect pe toate macazurile ?i DKW-urile mele, exact a?a cum a fost ea livrat?
41.gif


în concluzie, Conducerea C?ilor Ferate "La Ursu" este foarte mul?umit? de aceast? achizi?ie excelent?
69.gif
 
Ultima editare de un moderator:
  • Like
Reac?ii: MAGNAT
La multi ani si subiectului pentru ca maine faci 6 ani de cand l-ai deschis. Felicitari pentru consecventa. Eu raman la ideea ca nu cantitatea de material rulant, dimensiunea dioramei etc. conteaza cat consecventa cu care activezi in domeniu.

Sunt multi pe aici care au bagat ceva banuti in achizitii si au disparut cum au aparut, probabil descoperind alte hobby-uri intre timp...

mpursu esti unul dintre cei consecventi si masa acoperita cu acea fata verde si analiza bielelor au devenit un fel de "brand personal". Si nu e chiar putin lucru...

Succes in continuare !
 
La multi ani Mircea, la cat mai multe modele perfecte (asta ca sa nu mai stai sa cauti nodul in papura) si cat mai multa sanatate pentru ca ne trebuie la toate !
 
La multi ani, Mircea ! Iti doresc multa sanatate si intrari cat mai simpatice in colectie :)
 
Mai ?ine?i minte cele 4atru vagoane DB Cargo care se afl? la c?ile mele ferate?
P1170413_DB_Cargo.jpg

P1170412_DB_Cargo.jpg

P1170411_DB_Cargo.jpg

P1170410_DB_Cargo.jpg

Tare bine ar ar?ta aceste 4atru vagoane dup? o locomotiv? DB Cargo, a?a c? am început s? caut a?a ceva. Deoarece fondurile disponibile nu sunt chiar nelimitate :D (?i ce altceva mai e nou :D), dou? posibile variante se pot g?si aici.
 
Ultima editare:
Deoarece am decis c? este vremea s? fac un upgrade al c?ilor mele ferate, astfel încât toate trenurile mele s? poat? rula pe toate liniile, schimb curbele R1 ale liniei interioare cu curbele R2 disponibile pe linia exterioar?, iar pe linia exterioar? montez curbe R3. Astfel, au r?mas câteva componente disponibile pentru vânzare, pe care le g?si?i aici.
 
Ultima editare: