Linia Hirlau - Botosani..........

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dimitrov

Well-Known Member
Trenulist
26 August 2007
593
8
Dupa 1990,a fost sa fie ca - din cauza mixajului din familie - sa bat drumul Botosanului macar odata pe an...... Desi pina atunci n-am avut ocazia si nici motivul ca sa ajung in "est",iata ca acum,asta se intimpla mai des decit mi-as fi inchipuit si zau daca-mi pare rau......... De cite ori trec prin Hirlau,imi revin in memorie orele de "romana" din anii liceului, de opera lui Sadoveanu si nu numai......de"dulcele coline ale Moldovei".....dulci,dulci...dar la unele pui o talpa nr.45 pe pedala de acceleratie ca sa ajungi in virf.......
Asadar,de la Hirlau "trebuia" sa plece o cale ferata,pina la Botosani,dar pentru cei din zona a ramas un vis frumos.....iar ca dovada a acestui vis au mai ramas urmele excavatiilor pentru terasament (urme care in multe locuri au inceput sa dispara ca urmare a "muncii" timpului necrutator)......si ceva mai durabile inca, podurile neterminate.......
De cite ori am trecut prin zona,am stat sub semnul grabei,pina cind in Mai 2008 mi-am rupt o jumatate de ora pentru citeva imagini la Maxut,linga Hirlau.
Inainte de Maxut (spre Hirlau),pe dreapta,in cimp,un pod asteapta asamblarea.......

La Maxut peste soseaua nationala,ramine al nimanui,pentru cine stie cit,acest pod.......


.....si..pe aici trebuia asezata sina dinspre gara Hirlau...........

.....Inchei cu doua poze din Martie 2006 ale podului de la Maxut.....



........Munca,bani,efort.......si muuulteeeeeee altele,duse pe "apa simbetei"....... :aplauze: Traiti bine....de-o-ti mai putea....!!! :lautar:
 
ce ar mai fi de spus la toate acestea..... din pacate , nimic. la cum se inchid acum traseele secundare de cale ferata din cauza nerentabilitatii, e clar ca aceasta linie nu are sanse sa mai existe, cel putin in urmatorii 10 poate 20 de ani. si pentru asta sa nu cumva sa dati vina pe politicienii nepasatori sau pe alte autoritati iresponsabile si insensibile. poate au si acestia o anumita parte de vina dar atunci cind intr-un sistem apare o problema, principalii vinovati sunt chiar membrii acelui sistem si ma refer in special la factorii responsabili care trebuie sa ia decizii. SPAGA MASIVA luata zeci de ani de controlorii de bilete pe rutele de navetisti a dus la ideea de nerentabilitate a anumitor rute de cale ferata si asta a atras dupa sine desfiintatrea rutelor respective. stiu ca multa lume se mira cum de se desfiinteaza rute CFR, pe care trenurile sunt pline tot timpul de navetisti. sunt pline, dar 90% dintre calatori nu au bilet. cei care au facut naveta ani de zile - stiu ce vreau sa spun! nu dati vina pe factori externi sistemului de care vorbim. astia sunt cel mai putin vinovati. intotdeauna, cel mai mare rau intr-un sistem, il fac cei din interior. si credeti-ma ca stiu ce spun.
 
Am avut curiozitatea sa ma uit pe google earth si din ce am vazut acolo, lucrarea nu pare foarte avansata. Ar fi astea 2 poduri incepute (poate si un al 3 lea ), ceva rambleu intre ele si posibil un tunel la iesirea din Harlau.
Aproape de Botosani n-am vazut nimic.
Oricum, pacat de munca depusa...
 
Linia este continuata pina in localitate Flamanzi , sa pus piatra sina CF,insa nu mai este nimic,ori au fost luate de CFR inapoi, ( o parte buna din infrastructura asezata a fost recuperata mai tarziu ) iar la iesirea din Harlau tunelul a fost finalizat complet acum 2-3 ani :roll:
 
Dimitrov, mul?umim pentru fotografii ?i pentru poveste! Din p??cate, a?a cum spunea ?i Dorin, factorii predominan?i care favorizeaz?? înr??ut???irea problemelor dintr-un sistem sunt cei interni, a.k.a. NOI! încerca?i s?? evita?i în a da ?pag?? controlorilor ?i cump??ra?i-v?? bilet, cei care înc?? nu o face?i!
 
Ce ar mai fi de spus la acest capitol ? Lucrarile la linia Hirlau-Botosani.....mai sint vizibile pina pe la Flaminzi/N.Balcescu...... De la Maxut traseul ramine pe stinga DN 28 B,ocoleste ferma de dupa Maxut prin spatele acesteia (pe dreapta DN 28 B avem aici lacul Gurguiata cu popasul aferent),ocol dupa care se apropie de sosea luind forma unui debleu paralel cu soseaua, in zona iesirilor in sosea a drumurilor ce vin din satele Slobozia,Poiana,Radeni (pe stinga spre Botosani).La intrarea in Frumusica traseul trece (prin acelasi debleu) pe sub podul soselei,in dreapta,ocoleste un deal cu case,se apropie din nou de sosea,la o curba a acesteia,inainte de Flaminzi.Aici se vede un ultim pod din beton,peste o girla.....este si un service linga acest pod,iar din terasament localnicii au inceput sa ia pamint pentru alte intrebuintari...... de aici intri in Flaminzi si daca se mai vede ceva din traseu nu mai stiu,fiindca acesta o ia mult dreapta pentru a ocoli dealul dintre Flaminzi ,N.Balcescu si Copalau.......Pe Google Earth (fiindca poza e destul de veche) inca se vede bine ce mai exista !!
"Qvot erat demonstrandum".......chiar asa...ce-ar mai fi de demonstrat ????
P.S. "mishu88" pentru ca esti din zona,cind vei avea posibilitatea si timpul necesar si vremea ne va permite,iti propun un tur pe Dingeni-Saveni-Podriga (unde este/era ultimul cupon de sina asezat),pina la Mileanca la ultimele urme de santier.............eu am fost in august 2005.
Sa traiti....cum veti putea............! :( :( :(
 
Am vazut pe alt forum un reportaj cu ultimul cupon de sina pe linia Dingeni.
Dar nu mai stiu pe care... :(
 
dimitrov a spus:
"mishu88" pentru ca esti din zona,cind vei avea posibilitatea si timpul necesar si vremea ne va permite,iti propun un tur pe Dingeni-Saveni-Podriga
Este, chiar foarte detaliat pentru linia Dangeni-Darabani facut de Bobby :mrgreen: . Dar daca iar nu ne uitam doar pe un forum o sa ajungem ca PSD-ul grupulete, grupulete :-x
 
Ce e ba srazvi cu grupuletele tale, nu intelegi ca n-am amai stiut unde e reportajul.
ca stiam de el.
 
Corect, nu putem avea ca pe vremuri un singur forum ca ar fi monopol, dar totusi asa e greu sa dai link de la altii si ma gandesc acuma daca aia se supara si ma baneaza acolo :-|
 
dimitrov a spus:
P.S. "mishu88" pentru ca esti din zona,cind vei avea posibilitatea si timpul necesar si vremea ne va permite,iti propun un tur pe Dingeni-Saveni-Podriga (unde este/era ultimul cupon de sina asezat),pina la Mileanca la ultimele urme de santier.............eu am fost in august 2005.
Sa traiti....cum veti putea............! :( :( :(

î?i mul?umesc pentru invita?ie! Atunci când voi veni acas?? (F??lticeni), te voi contacta ?i voi mai întreba ?i eu pe al?i pasiona?i s?? facem o expedi?ie pe cinste. Pân?? atunci, numai bine!
 
OFF TOPIC !!! In Botosani ajung in medie de 3 ori pe an...primavara cind imi duc socrii la "ranch-ul" din zona...apoi odata vara cind ma duc la ei in 2-3 zile de concediu...si in decembrie cind ii aduc acasa.....
"dantm" te salut si as vrea sa ne mai vedem.......si..da au mai fost detalii despre Saveni-Darabani pe "trenulete.ro" in 2008...cind te-ai luat 'tare" de "suicune".....asta e.......
Astept mesaj in "p.m"....
Nenea Vescu.....iarta si tu rogu-te,off topic-ul asta...............
Sa traiti....cum .......puteti !!!!!! :fluierat: :fluierat: :fluierat:
 
Se mai ,,lucreaza " la linie

http://stirileprotv.ro/stiri/eveniment/chiar-si-podurile-se-fura-in-romania-in-vazul-tuturor.html
 
srazvi a spus:
Tunelul e o mandrie pentru cei ce l-au realizat:
http://www.viabconsulting.ro/galerie-hirlau.html
Din pacate nu foloseste la nimic :-|


Tunelul a fost construit de TUNELE SA BRASOV singura societate cu acest profil din tara la aceea ora, societate care a fost adusa in pragul falimentului de catre persoane cu raspundere in cadrul Ministerului Transporturilor printre care vestitul Necolaiciuc. Intr-una din delegatiile mele am ajuns si la Harlau si chiar am intrat in acel tunel. Pacat ca nu s-au finalizat lucrarile....s-au aruncat o gramada de bani degeaba si totul din cauza politicului :-?
 
Am gasit ceva interesant pe net:

http://www.blackrail.ro/forum/viewtopic.php?p=3972&sid=744ebd4d5884eab3d3f473a3e741fc35
 
Textul a fost copiat mizerabil, cu poze, text si greselile de rigoare, din cartea dedicata regionalei Iasi, autor Radu Bellu. Pana la urma ce poti astepta de la un user cu numele Armani...

Tratati textul cu ceva reticiente. Pozele sunt reale :)