Colectia personala (CFR) gid

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Mauritius a spus:
Observ din poze ca un vagon are inscriptii pe sasiu si celalalt nu are . In realitate , chiar daca odata cu trecerea timpului inscriptiile sau mai estompat , ele au existat sau poate unele vagonane nu au deloc .

Fiecare model TA a fost facut asa cum este modelul real in realitate, adica vagonul real cu acelasi numar de parc ca si modelul la scara.

Singurele "inscriptii" care lipsesc sunt cele care se scriu de catre ceferisti cu creta sau anumite notatii de mana facute cu pensula.
 
Da la acest vagon se vede ca inscriptiile exista dar sunt foarte sterse si se vad si ceva notari cu creta

http://transport-in-comun.ro/trenuri/vag-m/31%20RIV%2053%20CFR%209339%20414-5%20Uagps-Palas-001.jpg

La acesta parca nu exista deloc

http://www.transport-in-comun.ro/trenuri/vag-m/31%20RIV%2053%20CFR%209339%20761-9%20Uagps-GarbauHm.-001.jpg
 
O diferenta vizibila care exista la ambele vagoane scara HO fata de cel real consta in numarul de ranforsari de sub cuva de cereale , la vagonul real sunt in numar 13 iar la la vagonul HO numarul lor fiind de 5.

Model HO
http://s1289.photobucket.com/user/iulian_g76/media/TrenuleteMici/DSCN4090v4_zps02436ce2.jpg.html

Real
http://transport-in-comun.ro/trenuri/vag-m/31%20RIV%2053%20CFR%209339%20414-5%20Uagps-Palas-001.jpg
 
Mauritius, nici unul din cele 2 modele nu este corect. Matrita rivarossi este departe de modelul CFR daca e sa o luam asa, insa este cea mai apropiata.

Ca sa nu o lungim, nu are rost sa comparam modelul cu vagoane care au alt numar de parc, daca e sa comparam pentru inscriptii/vopsire, trebuie comparat cu vagonul care are acelasi numar de parc si este din exact aceeasi epoca.
 
Florinn a spus:
Matrita rivarossi este departe de modelul CFR daca e sa o luam asa, insa este cea mai apropiata.

Ce inseamna sa ai ochiul format :) ... pe H0
Mie imi par la fel matritele Rivarossi si Electrotren folosite la cele doua CFR in proportie de 99% (ceva diferente vizibile pe burtica vagoanelor si manerele, unele sunt putin mai groase).

Acuma... ca amandoua difera de CFR real doar in proportie de 2 % e alta treaba .. :D
 
Gid, matritele Rivarrosi si Electrotren nu sunt la fel, sunt identice, este aceeasi matrita, se toarna in aceeasi fabrica.

Am remarcat doar ca in general modelelor electrotren li se acorda un pic mai multa atentie de catre fabricant insa asta este irelevant in discutia de aici.
 
Buna,

Matrita grupului Hornby (folosita sub marcile Electrotren si Rivarossi) este dupa un Uagpps standard UIC 1 model francez cu peretii lisi, un model de vagon produs in anii 1970 care se aseamana pana la un punct cu cel romanesc insa are o capacitate mult mai mare.

Dupa acelasi Uagpps standard UIC 1 din anii 1970 exista si un model Märklin / Trix pe H0 care personal mi se pare ceva mai detaliat.
 
Ultimele patru super lucrari! :D

O conversie CFR din Roco 66895 (facuta la club):

DSCN4768p1.jpg DSCN4770p2.jpg
DSCN4765p3.jpg DSCN4766p4.jpg


Si 3 conversii CFR facute din orfane, nu le stiu sursa, convertite de Radu:

DSCN4753p1.jpg DSCN4754p2.jpg DSCN4755p5.jpg
DSCN4756p6.jpg DSCN4751p4.jpg DSCN4752p3.jpg


Urmatorul a primit si KKK
DSCN4757p1.jpg DSCN4762p4.jpg DSCN4758p2.jpg
DSCN4759p3.jpg DSCN4772p5.jpg

Si piesa de rezistenta ! Si ea a primit KKK dar si boghiuri noi...

1_DSCN4777p11.jpg 1_DSCN4791p12.jpg
2_DSCN4775.JPG 2_DSCN4776p1.jpg
2_DSCN4790.JPG 2_DSCN4799.JPG
3_DSCN4781.JPG 3_DSCN4784.JPG
3_DSCN4800.JPG 4_DSCN4792.JPG 4_DSCN4796.JPG 5_DSCN4793.JPG
 
Ultima editare:
Buna gid,
O conversie CFR din Roco 66895 (facuta la club):

Am si eu o intrebare. Dispun de mai multe fotografii cu vagoane foste Gms 30 Gattungsbezirk Oppeln ale CFR din anii 1960-1970, insa pe niciuna nu se distinge numarul vagonului. Din ce document ati extras numarul care a fost reprezentat pe macheta si de asemenea de care "club" este vorba?

Multumesc in avans.
 
Buna Horia,

Am vazut dimineata mai devreme ca subiectul/tema/cuvantul/ideea "sursa" e tabu pe aici, sunt sensibile treburile, nu se pun la indoiala :wink:
In concluzie, ma adaptez, trebuie sa ma crezi pe cuvant, ar fi interesant sa faci unul la N, chiar daca altii il considera "uratel".
Poti descarca linistit pozele, eu nu le mazgalesc, sunt bucuros ca am putut arata o diversitate cat mai mare de modele pe forum.
 
  • Like
Reac?ii: Cristake1974
Buna gid,
Am vazut dimineata mai devreme ca subiectul/tema/cuvantul/ideea "sursa" e tabu pe aici, sunt sensibile treburile, nu se pun la indoiala Wink
In concluzie, ma adaptez, trebuie sa ma crezi pe cuvant, ar fi interesant sa faci unul la N, chiar daca altii il considera "uratel".

Raspunsul tau este indolent spre obraznic si ma dezamageste profund. Se pare ca nu ai inteles ideia de forum.
Poti descarca linistit pozele, eu nu le mazgalesc, sunt bucuros ca am putut arata o diversitate cat mai mare de modele pe forum.

A realiza o macheta dupa alta macheta, asa cum s-a facut in cazul cisternei pe 4 osii, e o greseala grava, cu atat mai mult cu cat inscriptiile "machetei-prototip" sunt false.
 
Buna gid,

Raspunsul tau este indolent spre obraznic si ma dezamageste profund. Se pare ca nu ai inteles ideia de forum.

Buna Horia,

Raspunsul tau ma jigneste dar nu ma mira.
Daca nu am inteles idea de forum, inseamna ca suntem mai multi.

Daca spui ca nu sunt corecte inscriptiile si ca este macheta dupa macheta, cu ce probezi ?
 
Inchei 2013 cu o loco loco (ati observat jocul de cuvinte, da ? :). Adica o locomotiva locala, clujeanca, de-a mea.

In rest, transmit tuturor utilizatorilor SARBATORI FERICITE ! si un calduros LA MULTI ANI !
iar 2014 sa ne aduca ... la fiecare cate 2014 vagoane noi in colectie, sau 2014 locomotive, sau 2014 orice alte machete, 2014 useri noi, 2014 topicuri noi, 2014 etc...-uri !

DSCN5281c.jpg DSCN5282c.jpg
 
Ultima editare:
Tuturor un calduros LA MULTI ANI !!!

Garate in toiul noptii la Cluj si duse direct la o sedinta foto nocturna la lumina becurilor sunt doua surori i-grecoaice, marca R161TRAINS, imbracate indigo.

DSCN5870e.jpg DSCN5869e.jpg
DSCN5868e.jpg

PS
Sper sa se alature curand si o a 3-a, isi asteapta scrisul si, nu se stie, poate candva alte doua indigouri ...
:)
 
Ultima editare:
Salutare tuturor,

Nu! Nu este un deja vu, ci rescriu postarea de aseara cu ultimul vagon din colectie. Pur si simplu postarea de ieri nu mai este in topic.
Dar azi nu mai pun in prezentare acelasi text ca si aseara (care era despre cum nu i-a placut amicului meu occidental precedenta mea prezentare de la Y si cum m-am hotarat atunci sa-l citez: ultimul meu vagon fiind un Horrible Oversized - el obisnuit fiind cu ea mica - la scara ma refer, N)

Noaptea e un sfetnic bun, astfel ca azi sunt scurt si la obiect: vagon CFR cu nr 79 032, ep. III, sta5019. Banuiesc ca este din Roco 44550 sau 44551. Este livrat in cutie nou nouta.

PS
Am impresia ca m-am bagat unde nu trebuie cu aceasta epoca la calatori :) Nu stiu daca mai pot tine pasul :!:

DSCN6073e.jpg DSCN6064e.jpg DSCN6068e.jpg
 
Ultima editare:
Buna,

Ma bucur sa aflu ca ai "amici occidentali". Daca insa te referi la colegul nostru de forum Dorin (victorian), el fiind cel care a introdus expresia Horrible Oversized aici pe forum, cred ca "occidental" se potriveste doar pentru mentalitatea sa - este de origine ardelean insa locuieste in Constanta.
el obisnuit fiind cu ea mica - la scara ma refer, N

Fraza cam dubios formulata insa care imi intareste impresia ca te referi, intr-un mod nefericit, la Dorin. De exemplu, tocmai pentru a evita asemenea formulari ciudate, eu practic doua scari complet diferite: N, care imi permite reproducerea de garnituri autentice intr-un spatiu relativ redus si 0 (0 european, 1/45) care imi permite un maxim de detalii. Daca ar fi sa folosesc expresii similare cu cea de mai sus, ar trebui sa calific 90% din utilizatorii acestui forum drept "cu aia mica" deci te rog sa eviti asemenea formulari ambigue pe viitor. Multi utilizatori fiind sensibili la asa ceva, risti astfel ca mesajele tale sa ajunga direct la categoria invizibila "mesaje sterse" :!:

Despre vagon: ma bucur sa vad ca o inmatriculare pe care am facut-o exclusiv pentru un prieten in urma cu doi ani a ajuns sa fie reprodusa in serie mica, insa asta nu o face mai autentica. Grupa de numere 79.0xx era la CFR rezervata vagoanelor primite drept compensari din razboi de pe diferitele retele germane dupa 1919, fiind ocupata initial cu vagoane cu cutii de lemn pe 3 si 4 osii, ulterior (dupa 1945) si cu vagoane cu cutii metalice provenite din captura de razboi. Dat fiind ca dupa informatiile de care dispun putinele vagoane de tren accelerat DRG din grupa 36 au fost intrebuintate la CFR direct ca vagoane pentru uzul administratiei, ma indoiesc ca ar fi putut purta acest numar la sfarsitul epocii III.
 
Buna ziua domnule Horia ,
O intrebare am legat de vagon si inmatricularea sa . Daca pentru prietenul dumneavoastra inmatricularea era O. K. atunci pentru @gid de ce nu ar fi buna ? Sau nu trebuia sa spuna epoca III ? Ceva imi scapa .