Cate ture ? - sondaj

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.412
272
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
:?:
De curiozitate: cand rulati un tren pe diorama, cate ture complete il lasati sa mearga inainte de a-l trage la peron ?

Eu spre exemplu, dupa 5 - 10 ture ma satur si dau drumul unei alte garnituri.

Sau ar trebui sa aplicam o "reducere la scara" adica daca in realitate avem 87 minute intre 2 gari, ce facem, rulam un minut si gata? :?
:cafea:
 
2-3 ture,alternata de alta garnitura,apoi in simultan pe sensuri opuse ca am dubla dupa care schimb locomotivele...depinde de ce idei imi vin pe moment...
 
Da pana la urma conteaza? Ca vorba aia, si scenariul e lasat la alegerea "maniacului". Si daca odata diorama facuta nu prea se mai pot face modificari de esenta prin ea, singura variabila care mai ramane (de fapt la plural ca "e" doua) sunt numarul si felul trenurilor, precum si cum se plimba pe sine. Astfel incat intr-o zi poate vrei doar sa se miste incontinuu pe acolo cat te uiti la televizor, alta data mai schimbi un macaz mai opresti un tren in statie samd. Deci pana la urma nu cred ca e niciun standard si mai mult, acelasi om s-ar putea sa o faca in mod diferit in functie de mood si de multe alte variabile.
 
Sal
In general, dupa 2 - 3 ture garnitura de calatori intra in triaj, loko intra la alimenatre iar pe traseu iese alta garnitura. De obicei, undeva pe traseu este inca o garitura de marfa care asteapta "liber". Si tot asa ...........
Spor
 
mai frate nemuritor,am si io o rugaminte, daca pui de o automatizare sa o faci cat mai realista: adica sa fie ca la romanica unde stai ca pampasu si abia intr/un tarziu se aude din goarna garii o voce pitigaiata care te informeaza ca trenu accelerat 1xxx din directia xyz intarzie 90 minute - ca no, la toti ni greu, da ai prins ideea.... totusi mai circula, asta e bine ...
si sa nu uit iara, sa mai faci automatizarea sa opreasca trenu ala tot din 10 in 10 cm dupa iesirea din gara ca la noi chiar se foloseste maneta aia de opreste trenu... si musai, da musai sa ai pe langa gara si vreo 2 vag cu fier vechi (stii tu , programu rabla 2 ) cu tot cu manglitorii din vagoane, sigur au facut aia de la noch ceva set tematic, ca doar e epoca 5 si se poarta si la ei.

acu trecand la chestii serioase, cate garnituri vrei sa rulezi ca s/ar putea sa nu ai multe optiuni decat cu vreo 2 boostere, unu pt triaj si unu pt restu traseului, cu un singur booster roco ai maxim 3 garnituri in mers si vreo 2-3 in standby, nu prea mai ai ce automatiza... o sa fie subtire de tot mersu ala al trenurilor.

o seara faina si asteptam continuarea, asta daca nu ti/o devalizat careva linia de pe diorama cat ai citit mesaju, "ca sa mananca si gura lor o paine, mancatzias" (cuvant intraductibil din sanscrita , asa se pronunta , asa se scrie )
 
dac a spus:
Sau ar trebui sa aplicam o "reducere la scara" adica daca in realitate avem 87 minute intre 2 gari, ce facem, rulam un minut si gata? :?
:cafea:

pai ce sa mai reducem la scara? s-a redus deja dimensiunea si viteza. timpul ramane acelasi ;)

si de alergat, cred ca le alergam pana ne plictisim sau pana deraiaza din cauza ciorditorilor de care amintea d0ru_b :D
 
@doru :D :D :D ... vine si continuarea...
acuma eu chiar vreau sa aflu cum se distreaza lumea: cat si cum isi ruleaza fiecare trenurile ...

@saebbs
nevestele sunt ferm convinse ca si timpul trebuie redus la scara... 160 daca se poate !
deci carevasazica einstein stia el ceva ... :D
 
Caile mele ferate sunt montate pe masa din camera mare cam de 2(doua) luni, deoarece sotia mea a fost de acord cu mine ca locomotiva EA060 CFR by Amintiri Feroviare trebuia asteptata si primita ca atare 8) 8) 8)
Astfel, trenurile mele faceau cateva ture in fiecare zi, cate doua in sensuri opuse, ale caror componentze le modificam din cand in cand. De exemplu, trenul expres international primea alte locomotive sau chiar era luat cu "macaraua" si deplasat pe alte linii, locul fiindu-i luat de trenul accelerat modernisierungs, trenul de marfa era cand in formula completa, cand doar epoca III, cand doar epoca IV-V, iar locomotivele erau schimbate in fel si chip. Bineinteles, pe cat posibil, fac manevrele fara ridicari de pe sine.
Sincer, n-am numarat dupa cate ture interveneam asupra trenurilor. Ca urmare a faptului ca unitatea handheld a centralei mele beneficiaza de un fir luuuuung, eu pot sta comod pe canapea si sa urmaresc mersul trenurilor, deci nu ma ridic de acolo prea des :D. Mai opresc din cand in cand un tren intr-o "gara" (portiune de linie dreapta :D), lasandu-l pe celalalt sa circule etc. Cand totusi ma ridic de pe canapea, atunci fac manevre de schimbare a locomotivelor, vagoanelor si trenurilor, le pun in miscare si... ma asez la loc ;-)
Imi place tare mult sa fac manevre de compunere a trenurilor, cu ajutorul simpaticei locomotive de manevra OBB2048 Roco cu cuple electrice (pe care, intr-un moment de "ratacire", era sa o vând :oops:)
 
Sondajul are acum si o finalitate concreta: un lap counter comandat de "B.O.D." Detalii aici.