062-DA - CFR [Albert Modell]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

AdyAero

Well-Known Member
Trenulist
9 Septembrie 2008
591
367
42
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Modelul locomotivei DA cu numarul 62-0746-8 este produs de Albert Modell pentru Trains Addicted. Am cumparat varianta cu decodor ESU Sound 5.0.

Descrierea modelului
Modelul este produs pe matrita Tillig cu modificari care sa o faca conforma cu realitatea. Este un model detaliat cu detalii aplicate din plastic.
060DA_AM_01.JPG060DA_AM_02.JPG060DA_AM_03.JPG060DA_AM_04.JPG060DA_AM_05.JPG
Grila de pe acoperis este din plastic, una metalica ar fi fost mai de efect (se gaseste ca piesa de inlocuit). Ramele geamurilor sunt vopsite si este figurata chiar rama despartitoare de la geamul usii de acces. Anumite detalii au insa mici scapari la vopsire (in special dungile cu alb de pe plug).
Pe exteriorul cabinei nu exista niciun element fotodecupat, lucru care ar fi fost cred eu de mare efect.
Stergatoarele sunt aplicate (si au venit gata montate pe model), barele de asemenea. Pe flansa plugului se gaseste carligul si sunt montate 2 furtune scurte pentru a nu incomoda miscarea cuplei (cu sistem cinematic) in viraje. Tampoanele au forma corecta cu nervuri.
Placuta cu seria locomotivei este vopsita clar si arata foarte bine.
Nu stiu cat de vizibil este in fotografii dar datorita prinderii centrale a carcasei de sasiu cu 2 suruburi, cutia locomotivei are un luft la capete de max 1 mm.
 
Ultima editare:
Pe lateral se gaseste inscrisul CFR cu litere in relief vopsite, placa fabricii Electroputere si seria locomotive, toate vopsite clar.
060DA_AM_06.JPG
Boghiurile sunt detaliate, cu arcurile cu voi vopsite negru dar nu perfect, lucru care insa se poate indrepta. Nici cele 3 orificii nu sunt vopsite perfect cu negru, lucru care se poate indrepta curatand vopseaua.
060DA_AM_07.JPG
Scaritele de acces sunt piese separate iar treptele sunt vopsite si ele.
060DA_AM_08.JPG
Rotile sunt cu spite dar este greu de observat acest lucru atunci cand modelul se gaseste pe sine, mai ales ca rotile sunt negre.
Nu am reusit sa pozez interiorul dar acesta este vopsit verde deschis cu ceva detalii pe bord si un scaun.
060DA_AM_09.JPG
Ca piese sunt date intr-o punguta 2 pluguri pline si furtune in cazul in care se doreste un model de expus.

Functionarea modelului.
Modelul functioneaza bine fara probleme, nu am observat balans sau alte miscari nelalocul lor, porneste foarte usor dat fiind ca are decodor. La functionare are un usor vajait, dar nu ca prima varianta a locomotivei DB in rosu (dupa cum am vazut pe Youtube).
Iluminatul este cu LED-uri bicolore si LED-uri albe, si iluminat in cabine insa scapa putina lumina pe langa. Banuiesc ca acest lucru se poate indrepta cu vopsea neagra pe interior. Farurile sunt destul de puternice.

Similitudinile cu modelul real
Am gasit poze cu aceasta masina pe cfr.stfp.net dar din 2004 cand apartinea de CFR Marfa:
62-0746-8OMDL:1.jpg

Tot acolo am gasit ca locomotiva a fost declasata din clasa 62(0) in clasa 60(0) devenind masina numarul 60-0746-2 (poza este din 2007), probabil printr-un schimb de boghiuri:
60-0746-2DDOM:1.jpg

Studiind cele 2 poze se pot vedea diferente de vopsire la plug, la cutie, la bare, faptul ca masina din poza din 2004 are fluier si un singur far central in timp ce masina din poza din 2007 are goarna, 2 faruri centrale si un far suplimentar pe centru la un capat (ce se vede) si pe lateral nu are logo-ul CFR Marfa.

Concluzii

Un model reusit ca realizare dar nu stiu cat de real este ca reprezentare. Singura adaugare va fi cea a unui mecanic in cabina sa arate mai frumos.
 
  • Like
Reac?ii: ICRA
Ca tot pomeneam la LDE-GM de niste robineti si conducte sub cutie, nici la aceasta macheta nu apar din pacate.
 
La fel ca la tillig, tre sa dai jos boghiul cu totu
 
Daca ai indemanare sa dezlipesti firele de current de pe lamelele de contact de la roti poti da capacele jos si fara sa dai bughiul jos .
Desfaci cele doua suruburi , dai capacul jos si pe urma cu grija cate putin distantezi mastile de bughiu pana ies apoi cu mare grija dezlipesti firele de pe lamelele de contact.
 
decat sa te chinui, mai bine desfaci frumos bucata cu bucata si pui totul la loc fara sa risti sa strici/indoi ceva