40 0050 CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut,

multumim pentru poze.
Sper sa nu ma insel insa este singura dintre locomotivele CFR 40D care mai are sistemul de cremaliera. Din poza imi dau seama ca el doar a fost "depozitat" sub locomotiva, nu mai este montat pe sasiu....

Se vede intre primele doua osii cuplate, sprijinit de traverse.
 
catalin a spus:
Sper sa nu ma insel insa este singura dintre locomotivele CFR 40D care mai are sistemul de cremaliera.

40.001 de langa depoul Petrosani este completa - asa a fost adusa de la Subcetate de fostul sef de depou, regretatul ing. Dan Florin. Un mecanism mai este inca in remiza Subcetate.
 
Buna Serban,

multumesc pentru corectura/adaugire. Se discuta atat de putin pe forumurile noastre despre locomotivele cu abur CFR ca incep sa uit anumite detalii.
 
Sunt foarte utile aceste poze dar am si eu o intrebare. Am vazut ca era deschisa usa de la cabina; ai cumva poze facute si din interior? :D mersi mult!
 
Chiar si din singura poza cu interiorul de mai sus se vede ca marchiza a fost saracita de toate accesoriile cazanului, robineti, tevarie marunta, etc...
 
Poate parea o intrebare bizara dar cum se face ca seria 40 a putut circula pana prin anii 70 fara un sistem de franare?
 
Destul de simplu . trenul avea franari postati care la semnalele mecanicului strangeau sau slabeau franele de mana ale vagoanelor.
 
O gramada de locomotive cu abur vechi nu au avut pana tarziu sistem de franare sau doar frana manuala cu surub pe osiile tenderului. De asemenea osiile purtatoare si alergatoare la cele mai multe locomotive cu abur nu sunt franate.