Arhiv?? Trenuri rom??Â?ne?ti [2008-2011] by mishu88

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Prima locomotiv?? diesel-hidraulic?? modernizat??, prezent?? la Suceava<i></i>, septembrie, 2008<i></i>

IMG_4143_resize%20logo.jpg


Toamna se instala pe t??râmul Sucevei, astfel c?? am propus o a?a-zis?? ââ??ultim??ââ?? plimbare pe c??ile ferate din Suceava. înso?it de colegul meu de facultate, Ionu?, am parcurs la pas un traseu pres??rat cu elemente naturale, feroviare ?i urbane. De la Muzeul ââ??Ion Irimescuââ?? din F??lticeni ?i pân?? la Gara I?cani ââ??â?? Suceava Nord, pe o vreme pu?in înnorat??, am fotografiat locuri ?i spa?ii deschise din jude?ul natal.

Din punct de vedere ââ??FeRoviaRââ??, merit?? s?? amintesc aici despre prima întâlnire cu o locomotiv?? diesel-hidraulic?? modernizat?? la Remarul 16 Februarie. Aspectul ei exterior este f??r?? de cusur, capotele sunt construite de la 0, motorul este nou ââ??â?? Caterpillar 3508C - ?i furnizeaz?? 1360 CP, este dotat?? cu grup electrogen de 300 kVA dedicat serviciilor auxiliare.

Am v??zut pentru prima dat?? o locomotiv?? diesel-hidraulic?? modernizat?? la Remarul 16 Februarie, vopsit?? într-o schem?? interesant?? alb-portocaliu, cu capote noi, cu cabin?? de conducere nou??, cu motor nou. Era la trac?iunea Personalului de Putna, iar mecanicul care o conducea p??rea c?? e mândru c??, în sfâr?it, s-a gândit cineva ?i la condi?iile lui de munc??. Dac?? ne referim la condi?iile de munc?? de pe un H vechi sau la un LDE vechi, sunt pur ?i simplu ucig??toare la c??ldurile ?i la gerurile din zilele de ast??zi.

Vizionare pl??cut??!

http://www.youtube.com/watch?v=sKWqxxjQTbI

link blog
 
??Ë?uierul Moc??ni?ei CFI 762.209 fluier?? în centrul Sucevei<i></i>, 29 noiembrie 2008<i></i>

2logo.jpg


Iarna înc?? nu venise, lipsa z??pezii ?i a gerului confirmând acest lucru. Pân?? la Cr??ciun mai era o lun?? de zile bune, iar speran?a c?? va ninge înc?? s??l???luia în sufletele noastre. ??Ë?i totu?i, în centrul urbei care are preten?ia de a fi capital?? a Bucovinei, Suceava, ?uierele ?i aburul dens ale unei locomotive construit?? de Krauss pe la începutul secolului aminteau, cumva, de iarn??.

Pe o distan??? de 500 de metri, o linie ferat?? cu ecartament îngust de 760mm era montat?? în Suceava. A?adar, linia îngust?? de la Moldovi?a î?i pierdea ââ??â?? provizoriu - titlul de unic?? linie de Moc??ni??? din jude?ul Suceava. Locomotiva 762.209 a CFI ?i manevrat?? de un mecanic locomotiv?? aproape de o vârst?? cu ea tr??gea sau împingea trei vagona?e ticsite de turi?ti entuziasma?i.

Din jum??tate în jum??tate de or??, trenul cu aburi fluiera plecarea fie din fa?a Casei de Cultur?? din Suceava, fie din fa?a Complexului Comercial Bucovina. Ro?ile mici scrâ?neau pe linia ferat?? montat?? provizoriu. Ac?iunea a f??cut parte în cadrul programului demarat de Consiliul Jude?ean Suceava: ââ??Cr??ciun în Bucovinaââ?? ?i a oferit sucevenilor ?i nu numai o imagine rar??: o locomotiv?? cu aburi, în ââ??piele ?i oaseââ??, plimbând copii, p??rin?i ?i bunici, în timpul anotimpului rece în plin centru al Sucevei.

http://www.youtube.com/watch?v=S7maAloiJOs
 
??Ë?uierul Moc??ni?ei CFI 762.209 fluier?? -din nou- în centrul Sucevei, ?i noaptea...<i></i>, 22 decembrie 2008<i></i>

23%20-%20Locomotiva%20762.209%20fumegand%20in%20Centrul%20Sucevei%20px.jpg


??Ë?uier autentic de locomotiv?? de început de secol XX, linie ferat?? de ecartament îngust ?i fum fierbinte autentic ââ??tras pe ?evileââ?? boilerului fl??mând de c??ldur??ââ??Â? toate acestea la îndemâna oric??rui sucevean ?i nu numai. O ini?iativ?? demn?? de l??udat ââ??â?? la care, din câte am în?eles, a participat ?i Georg Hocevar, austriacul pasionat de material rulant pe ecartament îngust ?i nu numaiââ??Â? Spre cas??, am oprit la ââ??c??su?a ca-n pove?tiââ?? ?i am luat ââ??trenulââ?? spre casa noastr?? din F??lticeni.

http://www.youtube.com/watch?v=enz0zSRLC-o

http://trenuriromania.blogspot.ro/2013/02/o-locomotiva-cu-aburi-in-centrul-sucevei.html
 
Trains in Romania 2008<i></i>



Filmul de mai jos reprezint?? o scurt?? incursiune în peisajul feroviar din anul 2008. De observat viteza cu care se circula, vagoanele înc?? în circula?ie 26-26 stil vechi nemodernizat, ââ??lungimeaââ?? trenurilor, componen?a lor. Scuza?i calitatea...

Cu to?ii am început-o de la 0. Prima dat?? am subt ?â???, apoi biberon, apoi p??h??rele din plastic s?? nu ne frângem buzele, apoi pahare de ?ampanie, sticle de bere b??ute pân?? la 24 ?i înainte pân?? diminea???. Tot a?a ?i noi, ââ??pasiona?ii feroviariââ?? sau admiratori ai transportului pe calea ferat??, am început de la zero. Nu este o scuz??, ci este un adev??r. Al?ii au început a realiza fotografii cu Smena, unii cu Canon, al?ii cu Zenit, iar al?ii poate cu film de ISO100 ?i aparat no-name. Tehnica moderna a permis înregistrarea de filme. Dac?? unul dintre primele filme înregistrate din lume a fost ââ??Intrarea trenului în gara La Ciotatââ??, atunci merit?? s?? amintim c?? a fost realizat cu echipamente rudimentare.

http://www.youtube.com/watch?v=kCYmWWTa9iE
 
Trenuri lungi, vechi ?i albastre la Carpa?i Halt??<i></i>, Ianuarie, 2009<i></i>

lofo.jpg


Era început de an, un mers de tren proasp??t (2008-2009), cu multe trenuri ?i având compuneri generoase. Fie c?? vorbim de Interna?ionalul de Viena sau Personalul de Fieni sau Bra?ov, vagoanele erau în num??r de peste 8-9. De?i albastre toate, c??l??tori erau înc?? foarte mul?i, iar trenul oferea o solu?ie de transport viabil?? ?i ieftin??.

Al??turi de Ionu?, ne-am ales ca loc de film??ri Carpa?i P.O., unde am filmat ?i fotografiat trenuri în vitez??. Fie cu locomotive diesel de 2100 CP sau locomotive electrice de 5100 kW, trenurile circulau cu vitez?? ?i cu ajutorul mecanicilor vrednici, î?i d??deau silin?a s?? ajung?? la destina?ie f??r?? întârziere ?i f??r?? incidente.

A?adar, v?? invit s?? revede?i trenurile anului 2009, care duceau spre Pite?ti, Câmpina, Bra?ov, Viena, Craiova, Slobozia Veche, Buz??u, Suceava sau Târgovi?te sau care veneau de la Buz??u, Slobozia Veche, Bra?ov, Fieni ?i Craiova.

V?? mul?umesc pentru vizionare!

http://www.youtube.com/watch?v=QMbSKz7S2Rg
 
Olteniteanul cu DA-679 soseste in Titan Sud - ARHIVA<i></i>, Ianuarie, 2009<i></i>

LogoOltenita.jpg


Fiind curios s?? v??d gara Titan Sud din Bucure?ti, am ajuns cu metroul la Pantelimon, de unde am mai mers câteva sute de metri per pedes pân?? la intersec?ia str??zilor Industriilor cu Dude?ti-Pantelimon. Zona este situat?? în estul Bucure?tiului, în apropierea Fabricii 23 August. Aici, semnalele luminoase ?i acustice erau în func?ie, deci urma s?? soseasc?? un tren în gar??. Dup?? vreo 10 minute de ââ??poluare fonic??ââ?? ?i multe ma?ini stând la coad??, Trenul Personal 8062 de la Olteni?a, tractat cu locomotiva diesel-electric?? DA-679, intra în gara Titan Sud.

De atunci, vremurile s-au schimbat. începând cu 22 martie 2012, linia Titan Sud ââ??â?? Olteni?a, a fost închiriat?? c??tre operatorul privat de transport c??l??tori pe calea ferat??, Transferoviar C??l??tori (TFC). Mersul trenurilor pe aceast?? rut?? poate fi citit aici. De remarcat faptul c?? CFR C??l??tori considera aceast?? rut?? în pierdere, iar operatorul privat închide anul 2012 cu profit. Ba mai mult, investe?te în infrastructur?? ?i cre?te viteza de circula?ie a trenurilor, eliminând punctele de restric?ii de pe traseu. De?i unii condamn?? transportul privat de c??l??tori de concuren??? neloial??, totu?i, în prezent, exist?? peste 7 perechi de trenuri care circul?? între orele 3 ?i 22.

http://www.youtube.com/watch?v=_Ctiw6N5C1s
 
Cu Rapidul de la Dolhasca spre Bucuresti - ARHIVA<i></i>, [ianuarie, 2009]<i></i>

proba.jpg


în scurtele secven?e feroviare de mai jos am prezentat gara Dolhasca în care intra un tren personal local (Ia?i - Putna), iar spre finalul clipului se g??sesc imagini de pe traseul Ploie?ti - Bucure?ti Nord, remarcând vizual principalele sta?ii: Brazi, Prahova ?i Peri?. Din p??cate, am dat nas în nas cu o vreme urât??, specific?? unui sfâr?it de iarn?? cam nehot??rât.

http://www.youtube.com/watch?v=P_NNae9ByG4
 
30 de trenuri de marf?? ?i de c??l??tori între Bucure?ti ?i Chitila - ARHIVA<i></i>, Mai, 2009<i></i>

logoAutomotorDiagnoza.jpg


Semestrul II de la facultate m-a g??sit ocupat zilnic, de la 8 la 18, fie orele de curs sau laborator, fie cu jum??tatea de norm?? de la AutoGhid.ro, a?adar timpul pe care obi?nuiam s?? îl dedic trenurilorââ??Â? tindea la 0. Dar câ?iva colegi de-ai mei, Ionu?, Mihai ?i Drago?, m-au convins s?? las toate deoparte ?i am f??cut o plimbare la pas pe ruta Bucure?ti Basarab ââ??â?? Chitila. în doar 7 kilometri, am fotografiat ?i filmat peste 30 de trenuri.

http://www.youtube.com/watch?v=Pxue8385yiM
 
Trenul cu teatru - ARHIVA<i></i>, [Mai, 2009]<i></i>

proba%202.jpg


în mai 2009 a avut loc un eveniment FeRoviaR-cultural interesant în Gara Bucure?ti B??neasa, un eveniment unde TEATRUL a fost motivul c??l??toriei, al opririi ?i al pornirii, din nou, din loc. Un fel de Orient Express al Teatrului (?i chiar a?a se numesc ?i forma?iile participante din România la acest eveniment), care a pornit din Ankara pe 25 mai ?i avea s?? ajung?? la Stuttgart, trecând prin România, oprind în Bucure?ti (sta?ia regal??, Bucure?ti B??neasa) Timi?oara ?i Craiova. Trenul a fost transformat într-o scen?? pe ro?i, compus din 7 vagoane de transport c??l??tori ?i un vagon scen??.

în imaginile de mai jos vi-l prezint rulând cu vitez?? între Bucure?ti Nord ?i Bucure?ti B??neasa, trenul fiind tractat de o locomotiv?? diesel-electric?? EGM 2100 CP modernizat?? de Electroputere Craiova. Vizionare pl??cut??!

http://www.youtube.com/watch?v=PXNnSBUppmo
 
Marfare rare si trenuri lungi - ARHIVA<i></i>, [Mai, 2009] <i></i>

IMG_2469%20vagoane%20frigorifice%20logo.jpg


Clipul începe cu Trenul Rapid 652, Suceava Nord - Bucure?ti Nord. Num??ra în mai 2009 11 vagoane, iar c??l??torii st??teau ?i în picioare. Fiind în zona Basarab, se afla în trecere ?i un cuplu de dou?? automotoare S??geata Albastr??. Apoi, de pe Magistrala 900, sosea de la Craiova Rapidul 798 cu 6 vagoane moderne de c??l??tori. Pân?? ?i Trenul Personal de Pite?ti tractat de o locomotiv?? diesel-electric?? modernizat?? cu echipamente General Motors avea 4 vagoane etajate de c??l??tori.

în a doua parte a filmului apar m??rfare, unele tractate de locomotive diesel-hidraulice deosebit de harnice, în timp ce sfâr?itul apar?ine defil??rii unui m??rfar compus 100% din vagoane refrigerente. Apar?inea de CFR Marf??, iar locomotiva de trac?iune - EA 5100 kW.

V?? mul?umesc pentru vizionare!

http://www.youtube.com/watch?v=6js7Y3NigD0
 
Fluierand si fumegand pe CFR - ARHIVA<i></i>, [Mai, 2009] <i></i>

bscap0128%20logo.jpg


Trenul Personal Bucure?ti Nord - Pietro?i?a trece prin dreptul sta?iei Carpa?i fluierând ?i fumegând pe calea ferat??, încercând s?? se men?in?? în grafic ?i s?? ajung?? la timp la destina?ie.

Mersul ââ??lansatââ?? este o tehnic?? folosit?? la conducerea trenurilor ?i este un procedeu optim de men?inere a valorilor de consum în limitele impuse de condi?iile economice ale depourilor de exploatare.

Ori pentru noi, cei care filmeaz?? trenuri, o astfel de ac?iune intreprins?? de mecanic, fie el de locomotiv?? diesel sau electric??, este o adev??rat?? ââ??captur??ââ?? datorit?? imaginilor vizuale ?i auditive produse de tren. Fum, scrâ?niri din ro?i, nisipare activate, motoare gemând dup?? motorin?? ?i c??l??tori zicându-?i ââ??Wow, mergem mai repede decât ma?inile de pe ?osea!ââ??

http://www.youtube.com/watch?v=iu8MBW08AoY
 
CFR Calatori depaseste GFR (marfar in miscare) - ARHIVA<i></i>, [Iunie, 2009] <i></i>

bscap0130logo.jpg


In zona Darste, Trenul Accelerat 1745, Bucuresti Nord - Satu Mare, depaseste o naveta de cisterne a GFR tractata de locomotiva EA 1024. Trenul m?? ducea de la Bucure?ti la Bra?ov, iar povestea c??l??toriei o pute?i afla aici: http://trenuriromania.blogspot.ro/2013/06/un-delfin-inota-prin-gara-la-predeal.html

http://www.youtube.com/watch?v=NGyRko5u4RE
 
Cu Acceleratul pe Valea Prahovei si la tunele - ARHIVA<i></i>, [Iunie, 2009] <i></i>

logotrenopera.jpg


Muzica ro?ilor de tren pe Valea Prahovei ?i la tunelele de la Predeal... Ce vremuri frate când st??teai cu capul pe geam ?i respirai aerul curat de pe Valea Prahovei! Acum sunt vagoane cu geamuri etan?e, care nu se mai pot deschide. C??l??toria cu trenul nu mai are farmecul pe care îl avea odat??. Regele "asfalt" a impus o concuren??? dur??, astfel c?? ?i calea ferat?? trebuia s?? se adapteze la cerin?ele pasagerilor: mai repede, mai repede, mai repede!!! Dorindu-?i(ne) asta, constructorii de material rulant au ales s?? construiasc?? vagoane cu geamuri neculisabile sau care s?? nu se poat?? deschide...

Ne r??mân amintirile!! Amintirile în care apar "Muzica ro?ilor de tren", "p??r în vânt", "flirturi pe culoar", "auzul susurului apei", "vederea ?arpelui colorat - trenul", "auzul fluierelor locomotivei"...

http://www.youtube.com/watch?v=qjxnW094Rro
 
CFR Marfa cu vagoane de alumina la Branesti - ARHIVA<i></i>, [Iulie, 2009] <i></i>

bscap0132lo.jpg


De?i peisajul de pe M800 era pustiu, în cei 15 metri l???ime de infrastructur?? se constituie cel mai adecvat mijloc de transport în raport cu mediul înconjur??tor. Poluarea redus?? a atmosferei, consumul eficient de energie, siguran?a sporit?? a circula?iei, poluarea redus?? sonor?? ?i suprafa?a mic?? de teren ocupat?? pun calea ferat?? pe primul loc în domeniul transportului de c??l??tori ?i de marf?? continental.

Spre exemplu, aceast?? cale ferat?? modern??, cu dou?? linii de cale ferat?? electrificat??, are o l???ime de nici 15 metri, în timp ce o autostrad?? cu patru benzi de circula?ie ?i cu o capacitate de transport similar?? necesit?? o suprafa??? de teren (31,5 metri) de dou?? ori mai mare fa??? de cea necesar?? construirii a dou?? linii de cale ferat??.

http://www.youtube.com/watch?v=mo4vbzaXFAg
 
Cum se strunjeste roata de tren, Grivita Bucuresti (Wheel lathe) - ARHIVA<i></i>, [Iulie, 2009] <i></i>

IMG_4483_resize%20logo.jpg


Eram în a doua zi de practic?? la Revizia de Vagoane Grivi?a Bucure?ti. Am fost îndruma?i de profesorii coordonatori de la Facultatea de Transporturi s?? asist??m la explica?iile unui operator aparat strunjire ro?i de vagoane de c??l??tori, automotoare sau locomotive.

Iat?? câteva dintre opera?iile care se realizeaz?? atunci când un vagon sau locomotiv?? vine cu rotile la strunjit, un material video realizat în cadrul celor dou?? s??pt??mâni de practic?? de la Facultatea de Transporturi, Universitatea POLITEHNICA din Bucure?ti:

"Se ridic?? rolele auxiliare ca s?? nu fug?? în stânga în dreapta, dup?? care pleac?? la m??surat; se lipe?te un timbru pe fanta laserului din stânga care cite?te ambele diametre ?i care face prima m??sur??toare. Avem un tabel cu variante de grosimea si inaltimea buzei, qR; noi alegem varianta corecta, introducem in memorie, apoi dam START sa mergem la strunjit. Dupa ce se strunjeste, el revine pentru a fi curatat si apoi se da masuratoarea finala, dupa care se scoate rezultatul actiunii la imprimanta.

Mai este o osie etalon care se pune la cateva luni sa vedem daca mai e in parametri masina. Sunt mai multe feluri de prinderi, de exemplu unde avem generator, folosim un fel de prindere; la locomotive, la fel; la Sageata are cardan sau la LDH trebuie sa suspendam osia cealalta pe cricuri ca sa putem strunji; osiile sunt toate patru antrenate de acelasi ax cardanic."

V?? mul?umesc pentru aten?ie!

http://www.youtube.com/watch?v=-vFVjuidW8o
 
Trenuri lungi intre Bucuresti si Brasov - ARHIVA<i></i>, [Iulie, 2009] <i></i>

logobv.jpg


Somnorosi, ne-am trezit dis-de-dimineata s?? prindem Trenul Personal Bucuresti Nord - Bra?ov, care pleca din Nord la câteva minute dup?? ora 6. în drumul nostru spre Bra?ov ne-am întâlnit cu peste 15 trenuri, unele personale, altele accelerate, unele interna?ionale, altele m??rfare. De exemplu, am oprit în Buftea pentru a l??sa Bulgaria Express s?? treac?? în vitez?? spre grani?a cu Ucraina, ne-am intersectat cu Acceleratele de Vatra Dorna, Sighetu Marma?iei sau Sibiu.

La Ploie?ti ne-am întâlnit cu un nou vehicul capabil s?? circule pe calea ferat?? (nu ?tiu dac?? era autorizat de AFER), iar aproape de Câmpina am identificat locomotiva Phoenix la împing??toarea unui tren de marf??. Convoaiele circulau repede, vagoanele erau multe, roata CFR-ului se învârtea... ca la carte!

Am încheiat filmul c??l??toriei cu trenul de la Bucure?ti la Bra?ov cu o panoram?? a V??ii Timi?ului din Mun?ii Carpa?i, v??zut?? de pe Vârful Post??varu (1799-1804 metri). Tot atunci trecea ?i un m??rfar prin gara Predeal, îns?? rezolu?ia clipului video nu reu?e?te s??-l reprezinte decât cu câ?iva pixeli p??tra?i...

http://www.youtube.com/watch?v=yhNYgxSGqUk
 
Sa ne jucam cu trenulete la Brasov! (BR 601, DB 232) - ARHIVA<i></i>, [Iulie, 2009] <i></i>

bscap0090logo.jpg


Abia terminasem practica studenteasca de la Facultatea de Transporturi, cand impreuna cu cativa colegi am plecat spre Brasov sa vizitam expozitia de trenulete "Brasov Model Railway". Aceasta expozitie de trenulete isi avea sediul pe Strada Republicii, intr-un gang tipic unui oras medieval. Un impiegat de miscare imbracat la patru ace ridica paleta rosie trecatorilor, propunandu-le o vizita la aceasta expozitie.

O data intrati, am platit biletul de nici 10 lei si am inceput sa degustam diorama. Ne amuzam la vederea alpinistilor pe crestele unui munte in miniatura, sub care era construit un tunel cu cale ferata dubla prin care trecea, din cand in cand, fie un Trans
Europe Express (BR 601) sau un marfar tractat de o locomotiva DB 232. De asemenea, am putut controla doua locomotive diesel-hidraulice intr-o diorama intesata cu tunele, poduri, curbe cu raza foarte mica de curbura, circuland la viteza limita. Constatam
ca locomotivele urmeaza fidel sinele ferate miniaturale.

Ce sa mai, eram ditamai vlajganii care pot fi oricand parinti de copii si noi ne bucuram ca niste copii pe langa trecerea trenuletelor in dreptul garilor realizate atat de frumos. In prezent - 2013 - aceasta diorama se poate vizita la Gara Regala Sinaia, un spatiu mult mai accesibil si mai potrivit pentru o expozitie de trenulete. Mai multe informatii despre diorama puteti gasi aici: http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4916 sau aici: http://www.modeltrains.ro .

http://www.youtube.com/watch?v=VnOPphAThwY
 
Trenul Personal de Cacica cu vagon cuseta - ARHIVA<i></i>, [Iulie, 2009] <i></i>

logocacica.jpg


în imagini pute?i urm??ri Trenul Personal 18703, Suceava - Ilva Mic?? (fost Personal 5737, Suceava - Cacica), intrând în sta?ia Cacica. Avea 3 vagoane de c??l??tori de clasa a II-a, dar ?i un vagon cu?et?? 50-30 care circul?? f??r?? c??l??tori ?i avea s?? fie l??sat în gara Vatra Dornei pentru compunerea Trenului Accelerat 1654, Vatra Dornei B??i - Bucure?ti Nord. Locomotiva de trac?iune era 40-0139-2.

Cacica este un sat în care convie?uiesc polonezi, români, ruteni, germani, evrei, ru?i, unguri, cehi ?i slovaci, tot aici fiind una dintre cele mai vechi exploat??ri de sare recristalizat?? din saramur?? din Europa. Tot aici exist?? ?i o biseric?? romano-catolic?? proclamat?? în 2000 de Papa Ioan Paul al II-lea ca basilic?? minor.

http://www.youtube.com/watch?v=EM9iRdK8iUA
 
Trenuri ?i locomotive pe CFR - ARHIVA<i></i>, [Iulie, August, Septembrie 2009]<i></i>

14240981226_4e477f42e5_o.jpg


De?i sunt greu de urm??rit datorit?? timpului lung de redare, compila?iile (fie ele muzicale, feroviare etc.) închid în ele un lan? întreg de cadre care reu?esc s?? reprezinte aproape perfect starea de fapt din acele timpuri. Din p??cate, în perioada var??-toamn?? a anului 2009 nu am avut r??gaz s??-mi dedic o zi anume pentru un trainspotting ââ??ca la carteââ??, iar sub motiva?ia asta am închegat în 16 minute film??ri cu trenuri de la Bucure?ti ?i de la F??lticeni/Dolhasca.

Amintesc aici dou?? puncte mai importante: plecarea Trenului Orient Express de la Bucure?ti la Istanbul ?i prezentarea locomotivelor de la Zilele FeRoviaRe 2009. în plus fa??? de aceste momente propun spre urm??rire S??geata Albastr?? urcând ?i coborând spre F??lticeni dinspre Dolhasca, un tren de marf?? cu vagoane refrigerente la Dolhasca, dar ?i alte trenuri personale, accelerate, rapide ?i Intercity plecând sau sosind în cea mai mare gar?? din România: Bucure?ti Nord.

Sperând c?? v-am f??cut curio?i, nu-mi r??mâne decât s?? v?? doresc vizionare pl??cut??! Aten?ie la Phoenix! :)

https://www.youtube.com/watch?v=Kw08sVs0teQ
 
Utilaje feroviare, trenuri internationale si Depoul Suceava Nord Itcani - ARHIVA<i></i>, [Septembrie, 2009] <i></i>

14299935295_3f8aedefa2_o.jpg


Cu ocazia unei excursii feroviare la Cacica, ne-am f??cut timp s?? z??bovim câteva ore prin g??rile sucevene: I?cani ?i Burdujeni. Am trecut în revist?? vizitarea "din tren" a Depoului de Locomotive ?i Automotoare Suceava Nord - I?cani, unde am observat atât recent adusa locomotiv?? cu motor Caterpillar modernizat?? la Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca, dar ?i locomotiva cu aburi 150.1120 l??sat?? de izbeli?te într-un câmp la dispozi?ia pr??d??torilor de fier vechi.

Fiind aproape orele amiezii, ne-am intersectat privirile cu trenurile Interna?ionale care vin de la Moscova / pleac?? spre Moscova, dar ?i cu alte trenuri de c??l??tori sau chiar utilaje feroviare (Drezin?? pantograf Geismar VMT 863C, Drezin?? infrastructur??).

Vizionare pl??cut??!

https://www.youtube.com/watch?v=WSI1xrdB5DE