Arhiv?? Trenuri rom??Â?ne?ti [2008-2011] by mishu88

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Excursie feroviara toamna intre Bucuresti si Buzau - ARHIVA<i></i>, [Noiembrie, 2009] <i></i>

14356840147_46c6de5de2_z.jpg


Uneori, orele de plecare ale trenurilor nu sunt deloc potrivite. Dar ?i mai nepotrivit?? a fost ora de plecare a Trenului Personal 5009, Bucure?ti Nord -- M??r???e?ti. Este unul dintre cele mai lungi trasee ale vreunui tren Personal (219 kilometri) din România secolului XXI.

în cazul dimine?ii de 10 noiembrie 2009, primul Tren Personal care pleca din Gara de Nord era compus din 6 vagoane ?i avea ca locomotiv?? de trac?iune pe electrica Bo`Bo` Clasa 44 construit?? la Rade Koncar în Zagreb, Croa?ia (fosta Iugoslavie). Capabil?? de viteze de pân?? la 160 km/h, locomotiva se "mul?umea" s?? ating?? 80-90 km/h în sarcina ei de a face serviciu pe trenuri personale.

Vizionare pl??cut??! Iar dac?? dori?i o galerie foto cu pozele de pe traseu, v?? invit pe blog.

https://www.youtube.com/watch?v=BTgspT_4MHA
 
Locomotiva LDH Caterpillar intoarce la Nehoiasu - ARHIVA<i></i>, [Noiembrie, 2009] <i></i>

14547419374_f81a78d091_o.jpg


Unul dintre obiectivele pentru care am b??tut drumul de 182 de km pân?? la Nehoia?u a fost filmarea opera?iei de rebrusment a locomotivei la Nehoia?u. Tura?ia motorului diesel Caterpillar se auzea cu ecou de dup?? râul Buz??u care curgea ?optit la vale.

în trecut, calea ferat?? era folosit?? în special pentru transportarea resurselor forestiere, balastiere ?i ca plan secundar, era folosit?? ca mijloc de comunica?ie pentru c??l??tori. în prezent, în procesul ei de restructurare ?i adaptare, managementul c??ii ferate ar trebui s?? fie orientat c??tre transportul de turi?ti, de naveti?ti, de studen?i ?i de pensionari. Din p??cate, "dubele" ?i transportul rutier a luat "fa?a" c??ii ferate, oferind servicii rapide, ieftine ?i uneori, confortabile.

Dar calea ferat?? ofer?? un atu foarte puternic: posibilitatea ca turi?tii ?i studen?ii s?? poat?? transporta un volum mai mare de bagaje, s?? poat?? fi înso?i?i de echipament sportiv (biciclete, schiuri). Sunt multe trasee turistice care a?teapt?? s?? ofere turi?tilor clipe relaxante, b??i de oxigen ?i de verdea???, precum ?i o priveli?te superb?? de pe Vârful Penteleu. De asemenea, de la Nehoia?u pân?? la Siriu mai sunt doar 10 kilometri care cu pu?in?? voin??? pot fi parcur?i cu o biciclet??. Aici se g??sesc izvoare termale, Cheile Siriului, cascada Pruncea, lacul de acumulare Siriu, precum ?i câteva trasee interesante care a?teapt?? s?? fie vizitate de turi?ti.

Sper c?? v-a pl??cut!

https://www.youtube.com/watch?v=Eh6bS6kxEMg
 
Excursie de toamna pe linia Nehoiasu - Buzau - ARHIVA<i></i>, [Noiembrie, 2009] <i></i>

14550566254_9ef47e4d8a_o.jpg


în ce alt anotimp dac?? nu toamna te po?i bucura cel mai mult de frumuse?ile pe care le ofer?? p??durile din stânga ?i din dreapta râului? Copacii aveau coroanele fie verzi, fie ar??mii, creau o impresie artistic?? deosebit??. Dar cândva, ace?ti copaci au reprezentat scopul principal pentru care s-a construit drumul de fier de-a lungul v??ii râului Buz??u.

în lungime de 73 de kilometri, linia Nehoia?u - Buz??u pleac?? de la altitudinea de 400 de metri ?i ajunge la nici 100 de metri în Buz??u. A fost construit?? cu banii ?i la cererea B??ncii Marmorosch-Blanck între 1905 ?i 1909, fiind deci una dintre cele mai vechi linii secundare din ?ar??.

http://www.youtube.com/watch?v=LjjiMfvbd14
 
Trenuri Regiotrans in Gara de Nord Bucuresti - ARHIVA, [Noiembrie, 2009]

14583766284_a93ab9ac28_o.jpg


Compania privat?? de transport c??l??tori, Regiotrans, a ajuns cu trenurile sale ?i la Bucure?ti! De exemplu, seara, în jurul orelor 21, atât automotoare, cât ?i rame push-pull aduc sau pleac?? cu c??l??tori din Gara de Nord. E cazul Trenului Accelerat 14001, Constan?a - Bra?ov, care sosea în ceas de sear?? în forma unei locomotive legat?? la o ram?? electric?? cu 3 vagoane. Dac?? ar fi s?? analiz??m traseul acestui tren, am spune c?? acesta parcurgea în 7 ore ?i 18 minute cei 391 de km dintre Constan?a ?i Bra?ov (o vitez?? medie de 53 de km/h).

A?a era în 2009, pentru c?? acum, în 2014, în plin sezon estival, aceia?i 391 de km sunt parcur?i în doar 6 ore ?i 5 minute (o vitez?? medie de 64 km/h. Una peste alta, diversificarea ofertelor de transport pe calea ferat?? este vine în întâmpinarea c??l??torului care, dac?? se informeaz?? corect înainte de efectuarea unei c??l??torii, poate economisi timp ?i bani c??l??torind în condi?ii de confort ?i siguran??? pe calea ferat??!

http://www.youtube.com/watch?v=pR-gVMQh6Tk
 
Trenuri de noapte în Gara Bucure?ti Nord - ARHIVA<i></i>, [Noiembrie, 2009]<i></i>

14585563435_ebcdcf5dbc_o.jpg


E lini?te. ??Ë?i când spun c?? e lini?te în Bucure?ti, e lucru rar. Barierele de ciment din jurul G??rii de Nord nu las?? loc decât sunetelor ambulan?elor ?i claxoanelor date de ?oferii gr??bi?i. ??Ë?i totu?i, lini?tea este curmat?? de muzica locomotivelor, care fie ofteaz??, fie se enerveaz??, fie o zbughesc la fug??. Muzica aceasta s-ar traduce prin deconectarea ventila?iei motoarelor electrice de trac?iune, deconectarea disjunctorului pentru a permite manevran?ilor s?? conecteze/deconecteze fi?a electric?? de înalt?? tensiune sau demararea trenurilor din gar?? spre destina?ie.

Imaginile mi?c??toare ?i c??ldura dat?? de luminile cu nuan??? cald?? sau rece de pe peroanele G??rii de Nord îmbiau la fotografii ?i înregistr??ri video, mai ales c?? temperatura de afar?? înc?? permitea s??-?i ?ii degetele pe aparatul foto mai mult timp astfel încât s?? po?i opera set??rile dorite.

Vizionare pl??cut??!

http://www.youtube.com/watch?v=DZrXUBFhkAE
 
Trenuri la N??vodari - ARHIVA<i></i>, [Noiembrie, 2009]<i></i>

13966812633_490e6d1c04_o.jpg


Linia de cale ferat?? Doroban?u ââ??â?? N??vodari ââ??â?? Petromidia ââ??â?? Sitorman a fost inaugurat?? la 20 decembrie 1951 pentru a facilita construc?ia canalului Dun??re ââ??â?? Marea Neagr?? ?i a obiectivelor industriale din zon??: Rafin??ria Petromidia sau Fabrica de acid sulfuric ?i superfosfa?i din N??vodari. Linia porne?te din sta?ia Doroban?u (situat?? pe Valea Carasu) ?i urmeaz?? o orientare de la sud-vest la nord-est. Urc?? prin sta?iile Nisipari, Nazarcea ?i Canal, iar apoi coboar?? spre Marea Neagr?? (vederea de pe dealul de la carierele de calcar din Canal spre Mare este absolut superb??!) prin Lumina ?i N??vodari.

Lini?tea dup??-amiezii de noiembrie a fost întrerupt?? de prezen?a unui m??rfar mixt tractat de o locomotiv?? diesel-electric?? de la CFR Marf??. Imaginea trenului în debleul sta?iei N??vodari a fost ââ??premiulââ?? nostru pentru acea zi.

Vizionare placuta!

http://www.youtube.com/watch?v=Tpys3XTwZhw
 
Trenuri în noapte la Pa?cani, Magistrala 500 - ARHIVA<i></i>, [Noiembrie, 2009]<i></i>

14689952655_15f6b903e0_o.jpg


Ecourile nocturne sonore si luminoase feroviare reprezint??, însumate, una dintre pl??cerile nevinovate ale celor care îndr??gesc c??l??toriile cu trenul. O salb?? întreag?? de zgomote r??zbat din textura fiarelor calculate pentru oboseal?? ?i pentru uzur??, o simfonie metalic?? de neîn?eles pentru cei cu sânge cald, adev??rat?? art?? pentru cei cu sânge rece ?i uneori înghe?at de ger sau de emo?ie. Boghiuri foarte grele, ro?i precise, sabo?i de frân?? înfierbânta?i, aparate de trac?iune tensionate la maximum, turbosuflante ame?ite de rota?iile gazelor încinse...

La Pa?cani, în a?teptarea Trenului spre F??lticeni, am fost întâmpinat de un curent rece ?i t??ios, dar ?i de urm??toarele trenuri pe care le-am filmat cu mare drag: Acceleratul de Bucure?ti - Vatra Dornei B??i, Personalul de Pa?cani - Târgu Neam?, rama electric?? de Pa?cani - Suceava Nord, locomotivele electrice de la CFR Marf??, dar ?i locomotiva diesel-hidraulic?? CFR C??l??tori care aducea în Pa?cani garniturile de vagoane sosite din revizie.

V?? doresc vizionare pl??cut??!

http://www.youtube.com/watch?v=_7FZcvX9NOY

http://www.youtube.com/watch?v=Ggz7oNNc0aM
 
Casa trenule?elor de juc??rie din Bucure?ti - ARHIVA<i></i>, [Decembrie, 2009]<i></i>

14696269582_c441b31e15_o.jpg


Exista, în 2009, ââ??Casa Trenule?elorââ??, pe calea Doroban?ilor (lâng?? sta?ia de metrou ??Ë?tefan cel Mare), un loc în care am petrecut poate una din cea mai frumoas?? or?? din via?a mea. M-am învârtit în jurul dioramei ?i am urm??rit cu drag un tren m??rfar compus din TIRuri tras de o locomotiv?? Siemens, un tren de persoane tras de o locomotiv?? diesel-electric?? 060-DA ?i compus dintr-un vagon etajat 26-26. Mi-a pl??cut foarte foarte mult, era ora închiderii, aproape de Ajunul Cr??ciunului, iar eu urm??ream semnalele luminoase de pe diorama în cauz??ââ??Â?

Vizionare pl??cut??!

http://www.youtube.com/watch?v=Yu0FeRPRo4M
 
Schimb??m foaia ?i trecem în 2010... :)

Trenul Accelerat Bucure?ti Nord - Vatra Dornei B??i - ARHIVA<i></i>, [Februarie, 2010] <i></i>

15017035132_ba2d2c3419_o.jpg


Dimine?ile de iarn?? suntââ??Â? friguroase, asta o ?tie toat?? lumea. îns?? dimine?ile de iarn?? în Gara Pa?cani suntââ??Â? cele mai friguroase! Aflându-se în lungul culoarului râului Siret, magistrala 500 e locul unde se formeaz?? unii dintre cei mai aprigi curen?i de aer rece din Moldova.

Trenul de noapte din timpul studen?iei era Acceleratul 1653, Bucure?ti Nord - Vatra Dornei B??i. Fie c?? dormeam sau nu în timpul celor 6 ore de mers cu el, îns?? când coboram la Pa?cani, de cele mai multe ori, frigul n??prasnic care înv??luia localitatea ie?ean?? m?? lua pe nepreg??tite. Eh... ?i ce? Eu scoteam camera ?i îl filmam! Vizionare pl??cut??!

http://www.youtube.com/watch?v=YtHMAeS2F6M
 
Iarna ?i trenurile de pe liniile Regionalei Ia?i - ARHIVA <i></i>, [Februarie, 2010]<i></i>

15090729671_4c50d6a5c5_o.jpg


în vacan?a de iarn?? intersemestrial?? din anul II de facultate am petrecut ceva timp realizind excursii cu trenul pe liniile ferate din zona F??lticeniului, ?i anume: F??lticeni ââ??â?? Dolhasca ââ??â?? Vere?ti ââ??â?? Leorda ââ??â?? Boto?ani (94 km); F??lticeni ââ??â?? Dolhasca ââ??â?? Suceava ââ??â?? Dorne?ti ââ??â?? R??d??u?i ââ??â?? Putna (137 km) ?i F??lticeni ââ??â?? Dolhasca ââ??â?? Pa?cani ââ??â?? Ia?i ââ??â?? Ciurea ââ??â?? Târgu Neam? (123 km + 107 km). Dar nu kilometri parcur?i, banii cheltui?i, picioarele ude, somnul întrerupt cu noaptea în cap sau oc??rile primite de la angaja?ii CFR au avut importan???, ci peisajele v??zute, varietatea de material rulant observat??, voio?ia ?i adrenalina care curgea prin venele noastre. Am imprimat în sufletul nostru unele dintre cele mai frumoase imagini cu trenuri pe care le-am v??zut pân?? atunci: Trenul Personal Putna ââ??â?? Ia?i v??zut de pe coasta dealurilor din Putna, automotorul Malaxa demarând în vitez?? din gara Boto?ani sau zecile de locomotive care tractau trenuri de marf?? sau de c??l??tori.

A?adar... de când n-ai mai auzit motoarele unei locomotive electrice urlând în trac?iune la -20 de grade? Ce mai ?tii de scrâ?nitul ro?ilor c??lcând pe ?inele înghe?ate? Dar de ecoul motorului Sulzer al locomotivei diesel-electrice care trage dup?? ea vagoane de c??l??tori? î?i mai aminte?ti de momentul când un tren Accelerat a trecut prin dreptul t??u cu 120 km/h ?i te-a f??cut Om de Z??pad??? Te invit s?? vezi în filmul de mai jos o aventur?? feroviar?? pe Magistrala 500, între Dolhasca ?i Suceava Nord, unde vei reg??si toate cele prezentate mai sus! Sper s??-?i plac??!

https://www.youtube.com/watch?v=33x2LY9a7sA

https://www.youtube.com/watch?v=lyBWnTbHttI
 
Automotorul Malaxa accelerând la maxim în Boto?ani - ARHIVA<i></i>, [Februarie, 2010]<i></i>

14942658750_ccc16b0b53_o.jpg


Automotoarele Malaxa au fost construite la Uzinele Malaxa Bucure?ti începând cu 1935. Dup?? mai bine de 70 de ani(!!) de exploatare, trenurile au fost reparate în regim RK (repara?ie capital??) la Marub Bra?ov, respectiv Reloc Craiova. Vechile motoare au fost înlocuite cu motoare noi, Volvo PENTA, cu consum redus de combustibil ?i emisii reduse de noxe, respectiv transmisii noi, Allison.

Cu o vitez?? maxim?? de circula?ie de 80 km/h, automotorul Malaxa no. 716, unul dintre primele modernizate la Marub Bra?ov, demara în vitez?? din gara Boto?ani spre Leorda - Vere?ti - Suceava. Eram suit pe un deal pe care nu era nicio urm??, a?a c?? mi-am asigurat ââ??stoculââ?? de z??pad?? în ghete în a?a fel încât s?? simt umezeal?? ore întregi. Dar totu?i, sunetul motorului diesel al??turi de cadrul hiveric cu sute zeci de fulgi pe milimetrul p??trat de senzor de pe camera foto a creat un moment frumos ?i pe care v?? invit s??-l viziona?i mai jos.

https://www.youtube.com/watch?v=xgxwj5PuXTM
 
Goarne spectaculoase de locomotive la Scrovistea - ARHIVA<i></i>, [Martie, 2010]<i></i>

15145983286_a311d2a6d1_o.jpg


Cel mai frumos salut din partea unor mecanici filmat în "cariera" mea de trainspotter, surprins într-o ie?ire cu b??ie?ii la Scrovi?tea. Semnalele de avertizare au fost emise de locomotivele trenurilor Suceava Nord - Bucure?ti Nord, respectiv... Bucure?ti Nord - Suceava Nord. Vizionare pl??cut??!

http://www.youtube.com/watch?v=ikeXLpXU99k
 

Trenuri rapide la Scrovi?tea, jud. Ilfov
<i></i>, [Martie, 2010]<i></i>

15047428257_242426d479_o.jpg


Un capitol foarte interesant din via?a unui "trainspotter" îl reprezint?? filmarea trenurilor în vitez??. Cum se face? De exemplu, se alege o sta?ie de trafic redus de c??l??tori, gen Scrovi?tea, de pe Magistrala 1000, intervalul orar nu mai conteaz?? pentru c?? traficul este asigurat. în intervalul orar 14:00 - 18:30 am filmat 21 de trenuri, între care dou?? m??rfare, dou?? interna?ionale, unul Intercity, patru rapide, iar restul accelerate ?i personale.

Dac?? numere ca 832, 1661, 651, 652, 3004 sunt, la prima vedere, bizare pentru unii, pentru aceia care îndr??gesc trenurile acestea reprezint?? trenuri care tranziteaz?? zilnic Magistrala Bucure?ti - Ploie?ti.

0:45 - Gararea unor trenuri în Bucure?ti Nord
1:04 - în drum spre Scrovi?tea cu Personal 5005, Bucure?ti Nord - M??r???e?ti
1:14 - Trenul Accelerat 14026, Flore?ti Prahova - Bucure?ti Nord
1:38 - Trenul Rapid 652, Suceava Nord - Bucure?ti Nord
2:02 - Trenul Rapid 651, Bucure?ti Nord - Suceava Nord
2:30 - Trenul Personal 3005, Bucure?ti Nord - Bra?ov
3:43 - Trenul Interna?ional 347 DACIA, Wien Westbf. - Bucure?ti Nord
4:14 - Trenul Accelerat 1676, Gala?i - Bucure?ti Nord
4:48 - Trenul InterCity 557, Bucure?ti Nord - Bicaz
5:21 - Trenul Rapid 827, Bucure?ti Nord - Sibiu/Cluj-Napoca
5:58 - Trenul Personal 3004, Bra?ov - Bucure?ti Nord
6:31 - M??rfar Grup Feroviar Român
7:01 - Trenul Interna?ional 346 DACIA, Bucure?ti Nord - Wien Westbf.
7:22 - Trenul Accelerat 1661, Bucure?ti Nord - Ia?i
7:48 - Trenul Accelerat 14021, Bucure?ti Nord - Bra?ov
8:12 - Trenul Rapid 832, Bra?ov - Bucure?ti Nord
8:33 - Trenul Personal 3007, Bucure?ti Nord - Buz??u
9:03 - Trenul Accelerat 1735, Bucure?ti Nord - Câmpina
9:50 - Trenul Personal 5010, M??r???e?ti - Bucure?ti Nord
10:39 - Trenul Intercity 553, Bucure?ti Nord - Suceava / Ia?i
11:01 - Trenul Personal 5013, Bucure?ti Nord - Buz??u
11:58 - M??rfar Grup Feroviar Român
12:40 - Trenul Accelerat 1643, Bucure?ti Nord - Sighetu Marma?iei / Rodna Veche
13:25 - Trenul Accelerat 1746, Satu Mare - Bucure?ti Nord

https://www.youtube.com/watch?v=jD8oZuNS3t8
 
Trenuri de c??l??tori la Basarab halt?? - ARHIVA<i></i>, [Martie, 2010]<i></i>

15191357197_7aa07deb67_o.jpg


Pasarela de la Basarab constituie un loc foarte bun de observare a trenurilor care intr?? ?i ies din Gara de Nord. Al??turi de colegii mei, Ionu? ?i Mihai, am filmat traficul de trenuri de c??l??tori dintr-o frumoas?? diminea??? de martie. Acest clip marca sosirea timid?? a prim??verii peste umerii no?tri atât de obosi?i de hainele groase de iarn??.

Fie ele automotoare diesel, fie ele automotoare electrice, fie ele chiar ?i atât de îndr??gitele trenuri compuse din locomotiv?? plus vagoane, ve?i urm??ri în acest clip trenuri venite sau care se îndreptau spre/dinspre Ia?i, Suceava, Ploie?ti, Constan?a, Craiova, Balote?ti ?i multe alte destina?ii. Tot la fel de interesant este ?i momentul când un LDH manevreaz?? cu 5-10 km/h vagoane de c??l??tori pentru a fi sp??late.

https://www.youtube.com/watch?v=XZl6nCPz3_o

https://www.youtube.com/watch?v=l1aBQbjkIdc
 
Trenul cu suporteri Dinamo în drum spre Cluj-Napoca - ARHIVA<i></i>, [Martie, 2010]<i></i>

15257726280_8612223221_o.jpg


Vreau de la început s?? se în?eleag?? c?? nu sunt microbist. îns?? am avut ââ???ansaââ?? de a c??l??tori cu câ?iva suporteri dinamovi?ti de la Bucure?ti la Cluj, cu ocazia unui meci Dinamo - CFR Cluj. Fotoreportajul traseului Magistralei 300 îl pute?i viziona aici, iar videoclipurile le-am al??turat în filmul de mai jos. Locurile de filmare sunt: Sinaia, Azuga, Defileul Raco?, Valea Florilor ?i intrarea în municipiul Cluj-Napoca. La final pute?i admira o panoram?? de sear?? a urbei transilv??nene pe fondul ââ??g??l??gieiââ?? suporterilor de la Bucure?ti.

https://www.youtube.com/watch?v=s_RDAvHF5R8
 
Trenuri de sear?? în Gara Cluj-Napoca - ARHIVA<i></i>, [Martie, 2010]<i></i>

15436909466_51d774e3ec_o.jpg


în timpul unui city-break în Cluj-Napoca, mi-am petrecut o sear?? printre peroanele g??rii pe unde au oprit ?i de unde au plecat trenuri de la Arad, Bucure?ti spre Satu Mare, Suceava sau Huedin. ââ??Omul nop?iiââ?? - LDH-ul de serviciu, manevra de zor vagoane de la trenurile de c??l??tori de rang personal. Zgomotele lente ale ro?ilor, dar ?i jocul sonor constant al motorului diesel umpleau gara cu muzic?? feroviar??.

Trac?iunea dubl?? 060-DA de la un m??rfar Servtrans în miez de noapte a fost punctul cel mai frumos din momentele petrecute la gar??. Iluminarea perfect?? a peroanelor ?i a liniilor d??dea impresia unei g??ri bine gospod??rite, deci respect pentru c??l??tori. în rest... c??l??tori somnoro?i, mecanici gata de drum sau istovi?i dup?? sute de kilometri.

https://www.youtube.com/watch?v=p9zFsTAkVa4

https://www.youtube.com/watch?v=shRQXvfl1SI
 
Trenuri în amurg la Bucure?ti B??neasa - ARHIVA<i></i>, [Martie, 2010]<i></i>

15316189387_b1e469f527_o.jpg


Se spune c?? ziua cea mai lung?? din an este 21 iunie... îns?? tind s?? cred c?? cele mai lungi zile din an când lumina este prezent?? mai mult pe p??mânt sunt ultimele zile din martie. Astfel c?? am purces la o plimbare în amurg din Basarab ?i pân?? aproape de Gara B??neasa, unde am filmat patru trenuri, Personalul 5010 (M??r???e?ti - Bucure?ti Basarab), Acceleratul 1631 (Constan?a - Oradea) ?i 2 m??rfare cu cisterne având multe ro?i cu locuri plane trase de CFR Marf??, respectiv GFR.

în film am vrut s?? apar?? ?i Rapidul 685 HISTRIA (Bucure?ti Nord - Constan?a), îns?? nici c?? a vrut s?? dea ochii cu mine în acea sear?? de 18 martie 2010. De?i trecut în Mersul Trenurilor c?? p??r??se?te Gara capitalei la 19:37, ora se f??cuse 20:15 ?i Rapidul nu trecuse înc?? prin B??neasa. Am filmat aici pentru c?? îmi pl??cea fundalul luminos în care se putea observa Casa Presei Libere. Alt?? dat?? era luminat?? cu o nuan??? galben-verde, îns?? acum nu era luminat?? decât de birourile presei.

http://www.youtube.com/watch?v=GlflT4ycoV4
 
Nu e voie s?? filmezi trenuri la Ro?iori Nord! - ARHIVA<i></i>, [Martie, 2010] <i></i>

15554180391_ceb08061f5_o.jpg


... în Gara Ro?iori Nord! în dorin?a de a filma procesul de alimentare cu aburi a vagoanelor Dimitrov în vederea înc??lzirii spa?iului pentru c??l??tori, câ?iva angaja?i ai diviziei de transport c??l??tori a companiei Servtrans ne-a pus câteva întreb??ri ?i ne-a amenin?at cu poli?ia din cauza camerelor de luat vederi pe care le aveam la noi.

în alte ???ri, acest tip de activitate - a fi pasionat de trenuri - este r??spl??tit?? ?i apreciat?? de societatea din jur ?i, cel mai important, de c??tre oamenii c??ilor ferate. îns?? unii dintre aceia care ar trebui s?? î?i arate sprijin, fix ei sunt cei care te descurajeaz?? / te alung?? / te...

http://www.youtube.com/watch?v=IEtuUgmgpSA
 
Tren special format din 060-DA ?i Malaxa 900 la Pite?ti - ARHIVA <i></i>, [Martie, 2010]<i></i>

15539111296_47a7dec30b_o.jpg


Nu obi?nuiesc s?? realizez clipuri scurte, îns?? acest subiect de fa??? merit?? s?? r??mân?? închis într-o form?? simpl?? ?i concis??! Automotorul Malaxa pe 2 osii, în stare rece, trecea tractat dup?? o locomotiv?? LDE 2100 CP în timp ce plecam din Pite?ti pe o linie paralel??.

Dup?? o noapte groaznic?? petrecut?? al??turi de colegii mei pasiona?i de trenuri în vagoanele Dimitrov de pe traseul Ro?iori Nord - Coste?ti, unde singurele surse de c??ldur?? din vagon erau... propriile noastre corpuri, eram ââ??întâmpina?iââ?? la Pite?ti cu o diversitate interesant?? de vehicule feroviare cu trac?iune diesel. Mai mult decât atât, prezen?a acestei compuneri de tren, LDE + Malaxa 900, era nemaiv??zut?? de mine pân?? atunci. Ca încheiere, mecanicul locomotivei a f??cut uz de fluierul clasic al acesteia, înc?? un motiv de ââ??înviorareââ?? din acea diminea???.

https://www.youtube.com/watch?v=Isw5k5BpbYc
 
Trenuri de marf?? ?i de c??l??tori la B??neasa ?i P.O. Carpa?i - ARHIV?<i></i>, [Martie, 2010]<i></i>

14996469274_5020c5fb70_o.jpg


V?? prezint unul din acele filme care arat?? cel mai fidel compunerea trenurilor anului 2010 care plecau din Bucure?ti spre diverse destina?ii din ?ar??. Trenuri personale cu vagoane albastre, trenuri lungi accelerate ?i rapide cu aceea?i culoare în spatele locomotivei, vitez?? mare pe tronsonul dintre Basarab ?i Chitila ?i f??r?? restric?ii de vitez??.

Trecem de la halta Carpa?i la sta?ia Bucure?ti B??neasa, de unde am filmat unul dintre cele mai scurte m??rfare de la CTV (o locomotiv?? LDE 2100 CP ?i un vagon de tip Habis). Pe lâng?? acesta mi-a ie?it în cale naveta de Alro Slatina, dar ?i un m??rfar militar c??ruia i-am f??cut câteva fotografii aici. Spre sear?? am v??zut ?i o locomotiv?? tip ââ??l??mâieââ?? de la GFR (schem?? de vopsire galben-neagr??) care tracta peste 35 de cisterne, moment ââ??deranjatââ?? de tranzitul unei locomotive diesel-electrice de la CFR Marf?? din direc?ia B??neasa spre Bucure?ti Triaj.

https://www.youtube.com/watch?v=UFmLMRfCCWw

https://www.youtube.com/watch?v=FpX10MZ51ko