Automotorul electric (EMU) Hyperion/Angelo.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Cosmin,

Hai sa fim putin seriosi.

In ce alta tara ai mai vazut achizitii de material rulant dupa ce acesta a fost produs de cutare sau cutare producator si reparator care in mod arbitrar a scris deja pe respectivul vagon sau respectiva rama numele potentialului client? :roll:

In lumea normala o companie de cale ferata nu cumpara orice repara cutare sau cutare Remar sau Remarul sau cum se mai cheama cei care merg la "mica plezneala". Se fac caiete de sarcini, bazate pe necesitatile reale si nu inchipuite de cei care iau comisioane, se fac licitatii si castiga cel mai bun, nu cel care e aproape de faliment si roman ca noi ca nu ne vindem tara sau cel care da Mertzanu' comision. Asta e in lumea normala.

In Romania e altfel. Se refac aproape de la 0 rame etajate cu aparat de rulare vechi de 50 de ani, franare ineficienta si viteza maxima de circulatie din secolul XIX, echipate cu bar si cate si mai cate, apoi CFR Calatori le cumpara si pentru ca nu are ce face cu ele inchide barul cu lacatul, demonteaza liftul de handicapati si le pune in circulatie ca tren Regio intre Fundu de Sus si Morometii din Vale.

Sau cumpara rame vechi de 50 de ani importate din Franta, care fusesera vandute de SNCF la firme de export in scopul distrugerii pentru a respecta legislatia privind produsele periculoase, actele se pierd ca prin minune pe drum si cetatenii republicii bananiere circula mai depate in frumoasele rame modernizate, care au primit la asa zisa reconstructie un superb bot de mase plastice care crapa in colt la prima vibratie.

Asa sunt reparatorii si constructorii de material rulant din tara. Mai mult nu se poate, si cum se merge mai departe pe comisioane, mai mult nici nu trebuie.
 
Arbitrar? Jocurile erau facute dinainte , comisioanele date si tot asa. Si nu se va schimba prea curand nimic.
 
Presurizare ... hmmm ! Imi aduc aminte cand treceam cu Y-urile acceleratului Bucuresti - Satul Mare , pe langa pereche sau vreun IC , mama ce se mai zdruncinau geamurile si usile pe ele desi mergeam cu 100 -120 .

Despre Hyperion no comment, suntem copii mici si avem multe de invatat , insa cum la noi totul se face cu compromisuri imi imaginez ce a iesit dar nu aia sunt vina principala si sa vezi cand o sa pice pe mana pasagerilor !

Uitati-va la Sagetile Albastre (Desiro) in ce hal au ajuns .... la noi nu tine nimic , orice tehnologie ar avea si din orice ar fi facute ... :-x
 
Buna,

Nici in alte parti nu arata mai bine Desiro-urile. Au o durata de viata estimata de 14 ani si primele au fost scoase din serviciu de catre Netitera (Vogtlandbahn) deja anul trecut.
 
Buna Dragos,

Durata de viata estimata a seriei 614 a fost de 35 de ani. De aceea au fost si scoase din uz de catre DB Regio incepand cu 2006-2007 si vandute in alte tari (Polonia, Romania).

La un Desiro Classic e vorba de 14 ani. Alta generatie, alte materiale.

Ieri discutam cu cineva de scoaterea din serviciu in aceasta iarna a vagoanelor Eurofima si SGP de prima generatie din Austria. Au "doar" 35 de ani, in timp ce in Germania mai circula UIC X de peste 45 de ani vechime. Si aici, alte generatii, alte materiale.
 
Tot uitându-m?? la ce circul?? prin România în general ?i pe la CFR în particular am uitat de poezia asta cu societatea de consum ?i cu porc??riile moderne f??cute s?? reziste doar câ?iva ani, combinat cu scoaterea din circula?ie a vehiculelor (sau a altor produse) bune dar vechi din tot felul de cauze gen poluare, consum de energie (care poluare ?i consum de energie oricum are loc pentru producerea unui obiect nou). S-a mers atât de departe încât nici m??car sticlele de bere nu mai sunt returnabile, ca s?? tr??iasc?? ?i fabrica de sticl?? ?i ??la care încarc?? nisipul (probabil în 10 ani nici n-o s?? mai fie bere la sticl?? de sticl??).
 
Buna,

Mai sunt si alti factori. Iata numai doi:

- accesibilitatea. Nu se poate participa la licitatii pe sectii de linie cu vehicole neaccesibile pentru persoane cu mobilitate redusa, ceea-ce a dus la sfarsitul ramelor 628/928 de generatia a doua (cele mai puternic motorizate din anii 1990) in Germania

- varsta materialului rulant. Unele Länder germane cer la licitatii ca materialul rulant sa aiba maxim cinci (!) sau zece ani vechime. "Talent"-urile 643 si 644, Desiro Classic 642 si primele LINT-uri 640 si 648 au cam 15 deci sunt excluse din start.
 
???ži cum î?i amortizeaz?? investi?ia? C?? la noi cred c?? nici automotoarele Regiotransului nu s-au amortizat înc?? :lol:
în plus, pe sec?iile mai scurte nu e mai rentabil s?? înal?i peronul la nivelul podelei decât s?? schimbi trenurile? Sau s?? montezi o platform?? pentru urcat scaunul rulant, c?? b??nuiesc c?? nu ai câte 100 de c??l??tori în fotoliu rulant pe curs??.
???ži, tot în plus, de ce landul organizeaz?? licita?iile de linii? Liniile nu sunt ale DB? în?eleg ca landul s?? propun?? orare, eventual s?? subven?ioneze transportul, dar pân?? la a impune ?i câte ?uruburi s?? aib?? trenul e drum lung.
Nu apar situa?ii cum au ap??rut la noi dup?? ce transportul auto jude?ean a trecut la consiliile jude?ene? S-a ajuns la situa?ii jenante, anumite localit???i sunt într-un jude? dar depind economic de altul, îns?? cursele auto sunt tot interjude?ene (se liciteaz?? fiecare curs??, nu fiecare rut??). ???ži pe jude?ene e dezastru, unele se suprapun între ele, merg dubele în trenule?, fiecare cu biletul ?i tariful lui... uite de asta cred c?? transportul intrajude?ean ?i interjude?ean trebuie gestionat dintr-un singur loc, fie de MT, fie de o alt?? autoritate guvernamental??. S-ar putea astfel face un program corelat al vehiculelor, s?? nu se dubleze între ele modurile de transport, s?? fie leg??turile facile ?.a.m.d.. Autorit???ile locale s??-?i vad?? de transportul în interiorul localit???ilor sau spre localit???ile aflate în jurul ora?elor mari.
 
Buna,
???ži cum î?i amortizeaz?? investi?ia? C?? la noi cred c?? nici automotoarele Regiotransului nu s-au amortizat înc??

Cu subventii de la Berlin, de la Bruxelles si de la diferitele Länder sau comune.
în plus, pe sec?iile mai scurte nu e mai rentabil s?? înal?i peronul la nivelul podelei decât s?? schimbi trenurile?

Nu ar fi rentabil nici in 1000 de ani, socotind cat costa asta la fiecare gara.
???ži, tot în plus, de ce landul organizeaz?? licita?iile de linii? Liniile nu sunt ale DB? în?eleg ca landul s?? propun?? orare, eventual s?? subven?ioneze transportul, dar pân?? la a impune ?i câte ?uruburi s?? aib?? trenul e drum lung.

Nu conteaza cui apartine infrastructura (apartine in general de DB Netz, care nu are nici cea mai mica legatura cu diferitele DB Regio din fiecare Land) ci cine o exploateaza. Nu uita ca Germania e o tara federala in care legile de la stat la stat sunt extrem de diferite, iar DB ca atare nu exista ci o multitudine de filiale DB care de multe ori isi pun bete in roate una alteia ca sa mai ciupeasca un Euro in plus ca sa dea bine la bilant. Aici este extrem de pozitiv ca decizille revin Landului si nu firmelor private (DB este si ea la fel de privata ca Netitera s.a.m.d.) hraparete. Asa este si in Austria si alte tari europeene.
 
Ieri a ajuns in Bucuresti:
http://stirileprotv.ro/stiri/social/in-cat-timp-a-ajuns-cel-mai-rapid-tren-construit-in-romania-de-la-craiova-la-bucuresti-a-mers-si-cu-20-km-h.html
 
......."pân?? când infrastructura nu va fi modernizat??, CFR-ul nu va cump??ra astfel de trenuri"......o fi spus?? de prezentatoare ca un "adaggio" interesant sau este ceea cu ce s-a sc??pat careva din "oficiali" ?? :p C??-n rest........Bine!!!
 
"pân?? când infrastructura nu va fi modernizat??, CFR-ul nu va cump??ra astfel de trenuri"
Asta suna ca si cum Steaua sau alta echipa din Romania ar spune..."pana cand nu vom avea terenuri de fotbal ca si FC Barcelona , nu il vom cumpara pe Mesi..." ori altfel spus , CFR Calatori are bani dar nu ii strica pe noutati ...si de fapt banii nu sunt o problema iar restul parcului rulant este la superlativ din punct de vedere tehnic si estetic.....
 
Care "CFR" fratilor? Infrastructura nu apartine de CFR Calatori iar CFR Infra nu cumpara trenuri de calatori...

Exista inca jurnalisti care vad CFR ca o entitate unica?
 
Care "CFR" fratilor? Infrastructura nu apartine de CFR Calatori iar CFR Infra nu cumpara trenuri de calatori...
Nu fratilor ....cred ca nu ati intels aluzia...
La starea in care este CFR Calatori nu o spune pe fata "Nu ne permitem in prezent sa cumparam astfel de material rulant din cauza ca nu avem bani suficienti..." e mai usor sa spui ca nu le cumperi din cauza CFR Infrastructura care nu reuseste sa aiba linii de viteza....
Cam asa suna justificarea CFR Calatori...de parca ar avea banii suficienti , ar avea restul parcului de locomotive si material rulant pus la punct .....
Pai daca nu ai bani nici sa intretii ce ai , cum sa te gandesti la astfel de noutati ????
 
Big_boy a spus:
[...]
Pai daca nu ai bani nici sa intretii ce ai , cum sa te gandesti la astfel de noutati ????

Intotdeauna exista varianta finantarii. Daca merg la banca cu un plan de afacere solid, prin care sa arate ca pot genera profit din aceste trenuri, nu cred sa existe banca care nu ar fi bucuroasa sa ofere finantare.

De exemplu, Southeastern care este operator privat in sud-estul Marii Britanii are toate trenurile in drept de folosinta cu leasing de la HSBC.

Ma indoiesc ca exista vreun operator feroviar in lumea capitalista care sa cumpere material rulant nou. Pentru astfel de investitii, este indicat sa te folosesti de banii altora (ai bancilor, fondurilor de investitii etc).
 
Intotdeauna exista varianta finantarii. Daca merg la banca cu un plan de afacere solid, prin care sa arate ca pot genera profit din aceste trenuri, nu cred sa existe banca care nu ar fi bucuroasa sa ofere finantare.
Exact...dar e mai usor sa dai vina pe altii ( adica CFR Calatori spre CFR Infrastructura ....) asta am vrut sa spun de fapt !
 
Horia_Radulescu a spus:
în plus, pe sec?iile mai scurte nu e mai rentabil s?? înal?i peronul la nivelul podelei decât s?? schimbi trenurile?

Nu ar fi rentabil nici in 1000 de ani, socotind cat costa asta la fiecare gara.
Ar fi vorba de ni?te traverse de beton uzate, puse unele peste altele, peste care s?? se toarne un strat de asfalt. O treab?? care se face în câteva ore de munc?? (sau în 2 zile dac?? muncitorii sunt români). Rapid, simplu ?i destul de eficient, cu condi?ia s?? fie bine ?i s?? nu r??mân?? juma' de metru între tren ?i peron, ca la:


B??ncile române?ti nu ?tiu cât de dispuse sunt s?? finan?eze investi?iile feroviare... mai ales dup?? ?epele luate cu domeniul auto, când dup?? 2009 s-au trezit cu sute de camioane ?i autobuze în cur?i c?? n-au mai putut cump??r??torii s?? pl??teasc?? ratele. Ca fapt divers, pe Hyperion scrie frumos ,,Finan?at de GarantiBank", deci nu e f??cut 100% din banii lor. îns?? dac?? nu reu?esc s?? îl vând?? (c?? de amortizat ar dura 50 de ani) îi pa?te falimentul. Parc?? ziceau ei odat?? c?? la un Phoenix de 1,5 milioane de euro, cam 1,1 milioane sunt cheltuielile.