Trecând peste diferen?ele evidente, cauzate atât de produc?torii diferi?i cât ?i de momentele produc?iei total diferite, cele dou? versiuni seam?n? mai mult decât ne-am putea imagina:
1 - ro?i motoare angrenate la motorul din locomotiva propriu-zis?;
2 - biele metalice;
3 - decodor plasat în tender (versiunea Piko... fiindc? eu l-am plasat acolo);
4 - osii metalice cu axe întrerupte la tender, cu care este culeas? tensiunea de la ?ine odat? cu ro?ile locomotivei (idem);
5 - LED-uri în faruri (la fel);
6 - conectoare electrice între locomotiv? ?i tender (a?a cum s-a men?ionat);
7 - locomotiva ?i tenderul sunt a?ezate în cutie decuplate, urmând ca posesorul s? le cupleze când le plaseaz? pe calea ferat?, respectiv s? le decupleze când le plaseaz? în cutie;
8 - nu pot fi dotate cu generatoare de fum;
9 - nu sunt înzestrate cu mecanisme de cuplare apropiat?.
Versiunea Rivarossi nr.art.HR2809 are "buzunare" standardizate pentru cuple (?i, evident, vor primi celebrele cuple Roco Universale), o gr?mad? imens? de detalii, ro?i metalice cu spi?e fine ?i bandaje (relativ) înguste, faruri LED 3 X alb/stins (versiunea Piko are faruri 2 X galben/ro?u fiindc? le-am montat eu), cabin? liber? dotat? cu tot ce-i trebuie, inclusiv cu lumin? ro?u/galben clipitoare în focar, carcas? metalic? la tender, boiler metalic (sau a?a l-am sim?it eu, rece la atingere), motor cu 5inci poli înclina?i ?i cu volant, o osie motoare dotat? cu cauciucuri de trac?iune etc. Colegul nostru HGDan a dotat-o cu un decodor ESU LokSound V5.0 MTC21 ?i cu dou? difuzoare 11x15mm, conform intefe?ei digitale din tender. Bielele culiselor (
documenta?ie) puteau fi mai lungi cu circa 1mm, astfel încât culisele s? se afle în pozi?ie vertical? la punctele moarte ?i s? oscileze în jurul acestei pozi?ii verticale la o rota?ie complet? a ro?ilor motoare, dar capetele acestora au furci în care sunt articulate culisele, la fel ca în realitate. ?i bielele de articula?ie au furci la capetele dinspre cilindri, unde sunt articulate bielele de avans. Bucluca?ele contramanivele sunt montate corect pe ambele p?r?i ale locomotivei (altfel nici nu-i acordam aten?ie
), iar mecanismele sertarelor sunt func?ionale (idem). Motorul abia se aude la deplasarea f?r? sunet. Osiile motoare 3 ?i 4 sunt angrenate la motor cu ro?i din?ate (mascate!) pe mijlocul axelor, iar osiile motoare 1 ?i 2 sunt rotite prin intermediul bielelor de cuplare, care sunt articulate la osia 2. ?i câte ?i mai câte...
În concluzie, locomotiva BR55 Rivarossi mi-a dep??it cele mai optimiste a?tept?ri, a?a c? sunt foarte încântat s?-i urez "bun venit" la C?ile Ferate "La Ursu"!