BR55

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.673
643
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
La c?ile mele ferate a sosit în vizit? o foarte simpatic? locomotiv? cu abur BR55 Trix, pentru studiu ?i mici repara?ii. Cu aceast? ocazie am realizat o ?edin?? foto la care a participat ?i "veri?oara" ei BR55 Piko din colec?ia mea.


Hopa, nu corespund pozi?iile ro?ilor! Oare care sunt corect reproduse?

A?a mai merge :)
 
Ultima editare:
Ambele modele au motoarele în locomotive ?i decodoarele în tendere. BR55 Piko are motorul în cabina locomotivei, iar BR55 Trix are motorul în focarul cazanului. Firele de conexiune ale versiunii Trix sunt trecute prin cupla locomotiv?-tender înc? din fabric?, iar cele ale versiunii Piko... daaaa, ?tiu, de mult tot spun c? îmi voi ?lefui "opera" ?i le voi aranja mai frumos, ceea ce chiar voi face într-o zi cu soare. Versiunea Trix are câte trei faruri la fiecare cap?t, iluminate de becuri, din construc?ie, iar versiunea Piko are câte dou? faruri la fiecare cap?t, care au primit de la subsemnatul LED-uri bicolore galben/ro?u.

 
Evident, am remarcat "micu?a" gre?eal? de pe partea stâng?, respectiv bucluca?a contramanivel? înclinat? spre înapoi în timp ce piesa omoloag? de pe dreapta este înclinat? spre înainte. De data aceasta, cu acordul proprietarului locomotivei, am putut s? studiez mai de aproape problema respectiv? 8)

Dup? cum bine am presupus, butonul de pe roata motoare principal? este profilat, cu fe?ele polizate înclinate spre înapoi, iar gaura profilat? a contramanivelei se potrive?te doar în pozi?ia respectiv?. Eu observ aici trei c?i de rezolvare a problemei:
1) cu o frez? FOARTE fin? se reface profilul butonului, creându-se a doua pozi?ie de a?ezare a contramanivelei, de data aceasta corect?;
2) se scoate piesa respectiv? din roat? ?i se preseaz? înapoi în pozi?ia corect? (asta dac? nu cumva mai g?sim ni?te profile în piciorul butonului ?i în orificiul corespunz?tor din roat?);
3) ne împ?c?m cu ideea ?i l?s?m lucrurile a?a cum sunt :D
 
Acum ceva vreme am reu?it s? ob?in dou? perechi de osii cu spi?e simple (yey), cu axe întrerupte (yey) ?i cu capete conice (boo), iar încerc?rile de a le adapta în locul osiilor existente au e?uat :(
În alt? ordine de idei, în vara anului 2006 câteva superbe locomotive cu abur H0 din colec?ia lui Sandy au fost în vizit? la c?ile mele ferate. Printre ele s-a aflat ?i versiunea Fleischmann a locomotivei BR55, ocazie cu care am realizat o serie de poze.
P1010018.jpg

P1010016.jpg

P1010015.jpg

P1000982.jpg

P1000981.jpg
 
Simpaticele locomotive s-au sim?it bine împreun? :)
P1000828.jpg

P1000899.jpg

P1000898.jpg

P1000897.jpg

Versiunea Fleischmann este mai detaliat? decât versiunea Piko, este dotat? cu mecanisme de cuplare apropiat?, are luminile direc?ionale func?ionale din fabric?, ro?i metalice, biele corecte pe ambele p?r?i etc.
În ceea ce prive?te ac?ionarea, versiunea Fleischmann are motorul în tender ?i ro?ile din?ate aferente se cam v?d printre spi?ele ro?ilor respective, ro?ile motoare rulând libere. Versiunea Piko are motorul în cabina locomotivei, ro?ile motoare sunt angrenate ?i ro?ile tenderului ruleaz? libere.
Versiunea Piko are pentru mine o foarte mare valoare sentimental?, deci... fie ce-o fi, ea va fi mereu prezent? la C?ile Ferate "La Ursu" :cool:
 
Ultima editare:
  • Like
Reac?ii: AdyAero
E greu sa compari mere cu pere. ;)

Locomotiva Piko are peste 50 de ani dpdv constructiv. Cea Fleischmann doar ceva mai mult de 25. G8.1 atat pe H0 cat si pe N a fost una din ultimele constructii ale prietenului Harald Ott inainte de pensionare in 1994. Pe H0 a mai existat o G8.1 Fleischmann contemporana cu cea Piko insa la 1:82, scara aleasa de GFN pe atunci. Ar fi fost interesant sa le putem compara pe acelea. :)
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
Dupa digitalizare, rulajul s-a îmbun?t??it sim?itor la locomotiva mea, 40.046 CFR pe baza Fleischmann. Sau mi s-a p?rut mie?
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
Intr-adevar nu sunt doua locomotive care sa sune si sa mearga la fel desi sunt facute Fleschmann. Dar totusi merg bine. Eu am un BR 55 si un BR 86 de la Fleischmann. Am observat si eu ca dupa montarea decodorului merg parca ceva mai bine, parca mai rotund, fara unele mici smucituri. Nu mai stiu ce decodor am pus in ele.

Cat despre BR 55 DR .... a fost prima mea locomotiva cu abur. Era prin 1978. Imi amintesc ca semana extrem de bine cu ceea ce vedeam eu atunci in gara la Targoviste. Acolo erau la manevra locomotive 50.100 nu 40.000 asa cum este BR 55. Dar totusi, copil fiind, mi se pareau ca semanau terbil. Atunci, la capatul spre Bucuresti, unde era si otelaria, se manevra cu o locomotiva cu abur seria 50.100 ce avea cosul spre Bucuresti si tenderul spre gara. La capatul opus al statiei, spre Pietrosita, era si o cocoasa de triere
 
  • Like
Reac?ii: mpursu ?i GFN
Salut,

Imi amintesc ca semana extrem de bine cu ceea ce vedeam eu atunci in gara la Targoviste. Acolo erau la manevra locomotive 50.100 nu 40.000 asa cum este BR 55. Dar totusi, copil fiind, mi se pareau ca semanau terbil.

Nici nu e de mirare, dat fiind ca Robert Garbe a luat G10 ca model pentru G8.1. Toate locomotivele din generatia sa - si care poarta semnatura sa - se aseamana unele cu celelalte. Erau un fel de Einheitloks - locomotive standard - cu 20 de ani inaintea vremii locomotivelor standard.

Dupa digitalizare, rulajul s-a îmbun?t??it sim?itor la locomotiva mea, 40.046 CFR pe baza Fleischmann. Sau mi s-a p?rut mie?

Am auzit afirmatia asta de la multi care au achizitionat locomotive Fleischmann echipate cu faimosul "Rundmotor" gata digitalizate de fabrica sau le-au digitalizat ulterior. Motorul e unul rudimentar, simplu insa robust. Pune probleme anumitor decodoare digitale pentru ca piesele sale (colectorul) se murdaresc repede si provoaca scantei. Insa e al naibii de greu de "ucis" comparativ cu unele motoare brushless de productie asiatica.
 
Cu ceva timp in urma am dat spre digitalizare o Br 64, tot Fleischmann si ,acelasi lucru, merge mai bine.
Alta masina, Br 65, este destul de silentioasa in analog, desi are aceesi motorizare....pe langa faptul ca este nevoie de incaltaminte cu protectie, in caz ca se arunca pe jos...
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
Buna Cosmin,

"Galagia" de la motor poate avea de-a face cu doi factori:
- angrenajele locomotivei in sine si lubrifierea acestora; la locomotivele vechi se folosea o grasime minerala care cu timpul devenea solida; cele mai recente sunt lubrifiate cu produsul "albicios" Roco si sunt ceva mai silentioase.
- modul de prelucrare in uzina al colectorului motorului in sine. La unele serii partea din plastic care face separarea dintre cele trei lamele metalice ale colectorului nu este uniforma si "depaseste" putin in stare noua nivelul acestora. Pana ce se uzeaza la contactul cu periile, motoarele respective sunt ceva mai zgomotoase (si uzura periilor este prematura).
 
La C?ile Ferate "La Ursu" a sosit o nou? BR55, realizat? de Rivarossi ?i dotat? cu decodor-cu-sunet de HGDan. Evident, urmeaz? o serie de "poze paralele" care ne vor ajuta s? compar?m noua versiune cu simpatica versiune Piko pe care (sper c?) c? ne-o mai amintim.
Poze pe partea dreapt?:
IMG_9858---BR55-Rivarossi---right.jpeg

IMG_9859---BR55-Piko---right.jpeg
 
  • Like
Reac?ii: mrpuf ?i AdyAero
Poze pe partea stâng?, cu locomotivele rotite la 180 de grade pe calea ferat?, având bielele de cuplare pe partea dreapt? în pozi?ia cea mai de jos:
IMG_9862---BR55-Rivarossi---left1.jpeg

IMG_9860---BR55-Piko---left1.jpeg

Hopa, iar??i nu corespund pozi?iile ro?ilor, la fel ca în pozele paralele cu BR55 Trix! De data aceasta ?tiu c? BR55 Piko are defazajul ro?ilor motoare inversat fiindc?, în aceast? situa?ie, BR55 Trix ?i BR55 Rivarossi se afl? în punctul mort apropiat (dac?-mi amintesc bine, a?a se nume?te punctul mort în care capul de cruce este cel mai aproape de cilindru), iar BR55 Piko se afl? acum la punctul mort dep?rtat (idem).
Aducem bielele de cuplare în pozi?ia cea mai de jos:
IMG_9863---BR55-Rivarossi---left2.jpeg

IMG_9861---BR55-Piko---left2.jpeg

A?a mai merge :)
 
  • Like
Reac?ii: mrpuf
Trecând peste diferen?ele evidente, cauzate atât de produc?torii diferi?i cât ?i de momentele produc?iei total diferite, cele dou? versiuni seam?n? mai mult decât ne-am putea imagina:
1 - ro?i motoare angrenate la motorul din locomotiva propriu-zis?;
2 - biele metalice;
3 - decodor plasat în tender (versiunea Piko... fiindc? eu l-am plasat acolo);
4 - osii metalice cu axe întrerupte la tender, cu care este culeas? tensiunea de la ?ine odat? cu ro?ile locomotivei (idem);
5 - LED-uri în faruri (la fel);
6 - conectoare electrice între locomotiv? ?i tender (a?a cum s-a men?ionat);
7 - locomotiva ?i tenderul sunt a?ezate în cutie decuplate, urmând ca posesorul s? le cupleze când le plaseaz? pe calea ferat?, respectiv s? le decupleze când le plaseaz? în cutie;
8 - nu pot fi dotate cu generatoare de fum;
9 - nu sunt înzestrate cu mecanisme de cuplare apropiat?.
Versiunea Rivarossi nr.art.HR2809 are "buzunare" standardizate pentru cuple (?i, evident, vor primi celebrele cuple Roco Universale), o gr?mad? imens? de detalii, ro?i metalice cu spi?e fine ?i bandaje (relativ) înguste, faruri LED 3 X alb/stins (versiunea Piko are faruri 2 X galben/ro?u fiindc? le-am montat eu), cabin? liber? dotat? cu tot ce-i trebuie, inclusiv cu lumin? ro?u/galben clipitoare în focar, carcas? metalic? la tender, boiler metalic (sau a?a l-am sim?it eu, rece la atingere), motor cu 5inci poli înclina?i ?i cu volant, o osie motoare dotat? cu cauciucuri de trac?iune etc. Colegul nostru HGDan a dotat-o cu un decodor ESU LokSound V5.0 MTC21 ?i cu dou? difuzoare 11x15mm, conform intefe?ei digitale din tender. Bielele culiselor (documenta?ie) puteau fi mai lungi cu circa 1mm, astfel încât culisele s? se afle în pozi?ie vertical? la punctele moarte ?i s? oscileze în jurul acestei pozi?ii verticale la o rota?ie complet? a ro?ilor motoare, dar capetele acestora au furci în care sunt articulate culisele, la fel ca în realitate. ?i bielele de articula?ie au furci la capetele dinspre cilindri, unde sunt articulate bielele de avans. Bucluca?ele contramanivele sunt montate corect pe ambele p?r?i ale locomotivei (altfel nici nu-i acordam aten?ie
4.gif
), iar mecanismele sertarelor sunt func?ionale (idem). Motorul abia se aude la deplasarea f?r? sunet. Osiile motoare 3 ?i 4 sunt angrenate la motor cu ro?i din?ate (mascate!) pe mijlocul axelor, iar osiile motoare 1 ?i 2 sunt rotite prin intermediul bielelor de cuplare, care sunt articulate la osia 2. ?i câte ?i mai câte...
În concluzie, locomotiva BR55 Rivarossi mi-a dep??it cele mai optimiste a?tept?ri, a?a c? sunt foarte încântat s?-i urez "bun venit" la C?ile Ferate "La Ursu"!
6.gif
16.gif
36.gif