Un singur aspect m? deranjeaz? la aceast? superb? locomotiv?, ?i anume... NE-sincronizarea puf?itului cu mi?carea ro?ilor! În
pagina locomotivei se afl? ?i prospectul decodorului cu sunet, elaborat în limba german?, deci f?r? a-mi fi de mare folos. În urma unei zdravene coresponden?e cu Piko, am aflat c? puf?itul aburilor se regleaz? din CV907 (
Dampfstoß und Schienenstoß Trigger Anfangsversatz -
Steam burst and rail burst trigger initial offset / Google Translate) ?i CV908 (
Dampfstoß und Schienenstoß Trigger Zunahme bei Geschwindigkeitssteigerung -
Chuff of steam and burst of rail triggers increase as speed increases / Google Translate) dac? în prealabil se scrie CV1021=2, ceea ce nici m?car nu era trecut în acest prospect. Valorile implicite sunt CV907=70 ?i CV908=75.
Alt? distrac?ie: cu tOmprogrammer am reu?it s? citesc/scriu CV1021 = 2 ?i s? citesc CV907=70 ?i CV908=75, dar NU am reu?it s? modific CV907! De?i încercam s? scriu alt? valoare în CV907, citirea acestuia îmi d?dea tot 70! La CV908 nici m?car n-am mai încercat s? umblu. Am reluat experimentele cu ESU Programmer, observând c? NU pot citi CV1021 ?i nici CV907, dar CV908 DA! Am încercat s? scriu a?a, pe
ne-ve, alte valori în CV907 ?i, surpriz?, decodorul a reac?ionat, r?rindu-?i puf?itul odat? cu cre?terea valorii din acest registru. Revenind temporar la tOmprogrammer, am observat c? noile valori ale CV907 puteau fi citite (
yeeeeey) dar nu puteau fi modificate (
booo). Atunci am revenit la ESU Programmer ?i am testat diverse valori pentru CV907.
Conform algoritmului propus de ESU pentru decodoarele de sunet, mai întâi am încercat s? reglez sincronizarea celor 4atru puf?ituri per rota?ie pentru viteza 1/28 (eu lucrez pe 28 de trepte de vitez?), l?sând CV908=75 ?i umblând la CV907. Doar cu CV907=255 (maximum posibil) am ob?inut o sincronizare acceptabil? pentru viteza 1/28. DAR... sincronizarea nu se p?stra pentru viteze mai mari, puf?itul fiind prea lent. OK, am l?sat CV907=255 ?i am început s? umblu la CV908 ca s? ob?in sincronizarea respectiv? la viteza 8/28. La valoarea CV908=32 am ob?inut o sincronizare acceptabil?, DAR... la viteza 1/28 aveam acum 8pt puf?ituri per rota?ie!!! În plus, accelerarea ?i frânarea nu erau respectate dpdv sonor, deci este CLAR c? nu am procedat corect. Astfel, am revenit la valorile implicite, scriind pe
ne-ve valorile CV907=70 ?i CV908=75 cu ESU programmer, readucând simpatica locomotiv? în starea ini?ial?. Evident, spre Piko a plecat un mesaj edificator.
Voi ce p?rere ave?i, ce ar fi de f?cut pentru sincronizarea celor 4atru puf?ituri per rota?ie indiferent de vitez??