Bucuresti: Plimbari FeRoviaRe prin Garile bucurestene[2008]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
iulie 2008 ââ??â?? Plimb??ri FeRoviaRe prin G??rile Bucure?tiului<i></i>

Timpul tace ?i nu spune, iar anii copil??riei, adolescen?ei se întâlnesc, la un moment dat, cu anii tinere?ii. 2008 a fost pentru mine un an în care m-am desp??r?it de ââ???žacas??ââ?? ?i am îmbr???i?at via?a de student. Vrând-nevrând ?i mai mult vrând decât nevrând, am hot??rât s?? m?? înscriu la Facultatea de Transporturi de la Universitatea ââ???žPolitehnic??ââ?? din Bucure?ti.

Citând din ââ???žMica monografie a c??ilor ferate din România ââ??â?? Regionalele de cale ferat?? Bucure?ti ?i Craiovaââ??, afl??m c?? la 13 septembrie 1872 a fost inaugurat traseul: Bucure?ti ââ??â?? Ploie?ti ââ??â?? Buz??u ââ??â?? Gala?i ââ??â?? Tecuci. Astfel, Gara Târgovi?te (actuala Gara de Nord Bucure?ti) era loc de plecare ?i de sosire pentru c??l??torii veni?i de la Ia?i, Gala?i sau Pite?ti înc?? de la data amintit?? mai sus.

Aici aveam s?? fiu fa???-n fa??? cu traficul dens feroviar din Gara de Nord ?i cu una dintre cele mai noi c??i ferate din România ââ??â?? linia Bucure?ti ââ??â?? Constan?a.
<i></i>

Locomotive alb-albastre în Gara de Nord Bucure?ti<i></i>



15 iulie 2008, 04:50<i></i>

Dup?? ce am petrecut câteva ore prin Gara Burdujeni pe 14 iulie, tot în aceea?i sear?? am plecat spre capital?? cu un autocar. înscrierile la Politehnic?? începuser?? deja, a?a c?? a trebuit s?? fiu prezent numaidecât. Poate prea devreme pentru un c??l??tor în interes de serviciu ?i poate prea târziu pentru un CFR-ist, la 04:50 eram în Gara de Est ââ??â?? Obor. A?teptam deschiderea por?ilor de la metrou, iar pân?? atunci îmi petrecusem pu?in timp într-un loc special de-al bucure?tenilor care c??l??toresc c??tre Marea Neagr??. De obicei, de aici plecau Trenuri Accelerat ?i mai multe Personale c??tre destina?iile litoralului românesc.

Cu promisiunea de a reveni cu informa?ii mai detaliate cu privire la Gara de Est ââ??â?? Obor, v?? invit s?? viziona?i câteva fotografii realizate în diminea?a zilei de 15 iulie 2008. O diminea??? când mult?? lume mergea la serviciu, î?i petrecea lini?tit?? concediul la mare sau la munte, iar mul?i proasp??t absolven?i ai clasei a XII-a se înscriau la Universit???ile din Bucure?ti.<i></i>

Locomotiva diesel-electric?? 62-0811-0, vopsit?? în griul clasic ?i cu dunga ro?ie aplicat?? longitudinal pe carcasa acesteia, dormea fa???-n fa??? cu un vagon de marf??. Ziua se anun?a a fi senin??, norii din timpul nop?ii ducându-se c??tre alte z??ri.

LDE 2100 sta?iona în Gara de Est ââ??â?? Obor<i></i>




Gara de Est, v??zut?? de pe peron<i></i>



Umbrele locomotivelor din Gara Obor nu suntââ??Â? percepute în timpul nop?ii. De?i parcul rulant al G??rii Obor num??r?? zeci de vehicule FeRoviaRe, nu am perceput decât silueta locomotivei electrice EA1-895. Desigur, în spatele ei sta?ionau ?i alte locomotive, dar nu am vrut s?? le trezesc din somn cu pa?ii mei curio?i<i></i>.

Cât despre istoria acestei g??ri, amintesc doar c?? ea a f??cut parte din planul construirii c??ii ferate Bucure?ti Obor (Est) ââ??â?? Pantelimon. Scopul înfiin???rii acestei g??ri a fost descongestionarea traficului G??rii de Nord, astfel Gara Obor devenind cea de-a doua gar?? a capitalei. Aceasta a fost dat?? în folosin??? în scopul cet???enilor la 1 aprilie 1902, devenind sta?ie de leg??tur?? dintre Bucure?ti Nord ?i Bucure?ti Sud pe varianta Halta Her??str??u ââ??â?? Titan. Ast??zi nu mai exist?? aceast?? variant??, iar trenurile care pleac?? spre Olteni?a merg c??tre Pantelimon ?i apoi spre Bucure?ti Sud ?i mai departe c??tre ora?ul ce-?i scald?? degetele în Dun??re.

EA1-895 dormea iepure?te pe una dintre liniile G??rii<i></i>


în zare, locomotivele f??ceau ochi ?i erau trezite de domnii mecanici de locomotiv??<i></i>


Gara de Est - Obor, vedere din strad??<i></i>



Ecranul telefonului îmi ar??ta c?? ora 5 trecuse, semn c?? metroul bucure?tean începea s?? circule harnic prin tunelurile capitalei. Mi-am luat ââ???žLa revedere!ââ?? de la Gara de Est ââ??â?? Obor ?i am purces în drumul ?i în treburile mele.


20 iulie 2008 ââ??â?? 05:10<i></i>

A?a cum ?tim, studen?ii care doresc s?? urmeze cursurile Universit???ii ââ???žPolitehnic??ââ?? din Bucure?ti, trebuie s?? sus?in?? admitere la Algebr?? ?i la Fizic??/Geometrie. Nota de trecere este 5, iar datele sus?inerii examenelor sunt de 21, respectiv 22 iulie. Cel pu?in a?a s-au sus?inut în anul 2008ââ??Â?

Revenit în Bucure?ti ?i preg??tit s?? dau examenele de selec?ie a studen?ilor pentru Politehnic??, m-am oprit câteva minute (se putea s?? nuââ??Â?) în Gara Obor. Dac?? s??pt??mâna trecut??, pe liniile g??rii era DA-811, pe 20 iulie îi ?inea de urât locomotivei amintite o LDH a unui operator privat ââ??â?? Classfer. Având deasupra acoperi?ului ni?te nori r??zle?i, mecanicii de locomotiv?? forfoteau prin cabina de conducere ?i a?teptau s?? înceap?? ziua de munc??.

LDH-807 a Classfer, preg??tit?? de ac?iune în Gara Obor<i></i>



A?a cum scria ?i pe Tabela Mersului de Tren din gar??, la 5 ?i 37 de minute urma s?? plece spre litoral un tren cu 5 vagoane seria 26-26 (bineââ??Â? unul dintre acestea era 36-26). Pentru aparatele compacte de fotografiat, mi?carea din timpul nop?ii era aidoma derivatelor ?i integralelor pentru mine în acele momenteââ??Â?

Trenul de Constan?a gara pe linia 1 în Obor<i></i>


Vagoane etajate modernizate pentru Acceleratul 1681 spre Marea Neagr??<i></i>



22 iulie 2008, 19:50<i></i>

Am s??rb??torit succesul înmatricul??rii în anul I la Facultatea de Transporturi, Specializarea ââ???žVehicule pentru Transportul Feroviarââ?? printr-o plimbare de sear?? în Bucure?ti. Fiind entuziasmat, fericit, împlinit, mul?umit, feeric pentru ââ???žreu?itaââ?? ob?inut?? (he-heââ??Â? dac?? ?tiam eu ce m?? a?teapt?? mai departe), am ajuns ?i în Gara B??neasa.

între 1886 ?i 1940, Direc?ia General?? CFR a construit patru g??ri regale. Gara Bucure?ti B??neasa (fost?? Mogo?oaia) a fost construit?? între 1937-1938 ?i a fost destinat?? primirilor ?i plec??rilor regelui Carol al II-lea, ale celorlaltor demnitari din guvern sau ale personalit???ilor invitate din str??in??tate. în prezent, gara este utilizat?? pentru plec??rile ?i sosirile oficiale ale protocolului de stat. De?i de factur?? modern??, cl??direa g??rii este uzitat?? când ?i când. Pentru mai multe informa?ii, v?? invit s?? consulta?i ?i acest articol istoric.

A?adar, aflându-m?? cu propriile picioare pe largul peron din Gara B??neasa, am a?teptat s?? admir vreun tren, fie el m??rfar sau de c??l??tori. Sor?ii mi-au adus în fa??? un tren cu multe-multe vagoane de cereale, tractat de EA-519. Convoiul c??l??torea deosebit de încet, dat fiind faptul c?? abia se d??duser?? în exploatare podurile FeRoviaRe de la Miori?a, respectiv Her??str??u.


Gara B??neasa, sub cerul sup??rat de c??ldura de afar??<i></i>


S-apropia un tren dinspre Constan?a... <i></i>


EA-519 ducea trenul de cereale c??tre Triajul Bucure?ti<i></i>




Coada m??rfarului cu cereale<i></i>


Cl??direa de lucru a G??rii Bucure?ti B??neasa<i></i>


Toate-s ro?ii spre Constan?a<i></i>



23 iulie 2008, 09:10<i></i>

Poate a?i auzit sau a?i citit despre no?iunea de ââ???žtren urbanââ??. Aceast?? idee de a înfiin?a o re?ea feroviar?? în jurul Bucure?tiului au avut-o ?i cei de la TER. în acest sens, postez o fotografie cu por?iunea de cale ferat?? de pe teritoriul Universit???ii ââ???žPolitehnicaââ??. Pentru mai multe detalii despre proiectul de ââ???žTren urbanââ??, v?? invit pe site-ul amintit mai sus.

Calea ferat?? din UPB<i></i>



12:10<i></i>

Dup?? ce am încheiat cu succes înmatricularea în anul I, m-am dus cu prietenul meu, Ionu?, la Gar??. Fiind încep??tor înââ??Â? ââ???žd-ale Bucure?tiuluiââ??, în loc s?? ajung la Gara de Nord, am intrat pe peroanele G??rii Basarab.

Aceast?? gar?? a fost realizat?? ca o m??sur?? pentru decongestionarea G??rii de Nord. Astfel, s-au amenajat peroane ?i linii ?i o sta?ie de c??l??tori - Bucure?ti ââ??â?? Basarab, destinat?? trenurilor de scurt parcurs. Aceast?? gar?? a fost executat?? de ICI-CF, prin Grupul de ???žantiere Bucure?ti, fiind dat?? în exploatare la 31 mai 1959.

Peroanele ?i G??rii Bucure?ti Basarab<i></i>


Capetele de linii din Gara Basarab<i></i>


Un tren care se retr??gea în Grupa Tehnica Grivi?a<i></i>


EA1-588, la capul Trenului Intercity<i></i>



în acela?i moment, am v??zut, pentru prima dat?? în via?a mea, ââ???žîn carne ?i oaseââ??, o locomotiv?? diesel-electric?? modernizat?? de General Motors. Ca fapt divers, locomotiva purta num??rul 1000.

Aceast?? locomotiv?? este rezultatul unei transform??ri de medie anvergur?? a LDE 2100. Cu echipament furnizat de General Motors, noua locomotiv?? LDE 621 EGM este de tip Co-Co ?i atinge o vitez?? de 120 km/h, respectiv 100 km/h, oferind o for??? de trac?iune de 284, respectiv 324 kN. Vechiul motor 12LDA28 tip Sulzer a fost înlocuit de un propulsor diesel tip 8-710G3, care func?ioneaz?? în 2 timpi ?i care dezvolt?? 2100 de CP. Totodat??, cabina de conducere dispune de un design modern ?i ofer?? mecanicului de locomotiv?? condi?ii superioare de confort ?i conducere. Pentru mult mai multe informa?ii v?? invit s?? consulta?i ?i documentul oferit de Cfr.ro

Prima LDE GM v??zut?? de mine, No. 1000<i></i>


Vedere de-a lungul Magistralei 500<i></i>


Printre multe linii de cale ferat??<i></i>


Dou?? locomotive se s??rutau la ie?irea din Depoul de Locomotive Bucure?ti<i></i>


Siemens 333 se apropia de Bucure?ti Nord cu trenul s??u venit din ?ar??<i></i>



12:20<i></i>

Trenul Rapid 463, Bucure?ti Nord ââ??â?? Thessaloniki, era compus din dou?? vagoane de dormit bulg??re?ti (seria a unuia dintre acestea era 51 52 60 80 592-1), un vagon cu?et?? la clasa I, un alt vagon de dormit cu seria 50 53 71 31 029-1, un vagon de c??l??tori cu locuri de ?ezut pentru clasa a II-a, un alt vagon de dormit ?i, în fine, ultimul vagon care merge spre Turcia, la Istanbul. în total, 7 vagoane care se despart pe parcurs ?i iau fie drumul Bulgariei, fie drumul Greciei sau fie pe c??ile ferate turce?ti. Pân?? una-alta, trenul c??l??torea pe linia ce ducea spre Videle ââ??â?? Giurgiu Nord, iar locomotiva de trac?iune era locomotiva diesel-electric?? modernizat?? de GM, 65-1046-5.

Dinspre Gara de Nord pleca un LDE GM c??tre Giurgiu<i></i>


LDE GM 1046 pleca spre Videle ââ??â?? Giurgiu<i></i>


Un vagon de dormit bulg??resc<i></i>


Un vagon tip cu?et?? românesc de clasa I<i></i>


Somn u?or, pe române?te, într-un vagon de dormit mioritic<i></i>


Pentru o c??l??torie mai ieftin?? într-un tren interna?ional, alege vagonul de clasa a 2-a<i></i>


Un (alt) vagon de dormit românesc<i></i>


Un vagon mai colorat care merge c??tre Istanbul<i></i>


???ži s-a dus... <i></i>



La 27 februarie 1959, construc?ia sta?iei Bucure?ti ââ??â?? Basarab este încheiat??, aceasta fiind în continuarea G??rii de Nord. Primele trenuri au plecat din aceast?? gar?? începând cu 31 mai 1959. Nu ?tim dac?? liniile montate de atunci au r??mas ?i în prezent (de fapt ?i de drept, s-a montat ?in?? de tip mai performant înainte de ââ??â??89), îns?? cert este c?? acestea nu au tocmai o ââ???žliniaritateââ?? care s?? descrieââ??Â? Bucure?tiul. A?a cum ve?i vedea în imaginea de mai jos, linia ferat?? prezint?? multe defecte ?i necesit?? o modernizare total??.

Câteva dintre liniile G??rii Bucure?ti ââ??â?? Basarab<i></i>


Or fi oare aceste linii de 50 de ani? Nuââ??Â??!<i></i>


Complexul pentru dirijarea traficului feroviar din Gara Bucure?ti Nord<i></i>


Pasarela de c??l??tori care traverseaz?? peste liniile G??rii de Nord<i></i>



12:30<i></i>

în zare, se observ?? o cl??dire imens??, descris?? de multe etaje ?i de o culoare exterioar?? bej ââ??â?? Palatul CFR. Construc?ia Palatului Ministerului Transporturilor, cunoscut la început sub denumirea de ââ???žPalatul Administrativ CFRââ??, a început în 1937, cu scopul de a strânge într-o singur?? cl??dire toate serviciile Administra?iei C??ilor Ferate, r??spândite în 14 imobile izolate. în 1948, Palatul a fost dat complet în folosin???, la data de 1 mai fiind mutate aici toate unit???ile CFR din Bucure?ti. Suprafa?a util?? a Palatului CFR este de 40.000 m2, iar pentru scheletul s??u metalic s-au folosit 4.800 de tone laminate. Pentru a face o compara?ie, preciz??m c?? la podurile peste Dun??re de la Fete?ti la Cernavod?? s-au folosit a 15.077 de tone.

Liniile G??rii de Nord, sub grija Palatului CFR<i></i>



în continuare, în cele câteva minute în care am poposit pe liniile G??rii de Nord, v?? invit s?? urm??ri?i fotografii surprinse atunci, în vara anului 2008.

Un tren cu vagoane etajate se retr??gea în Revizie<i></i>


EA1-567, una dintre locomotivele care au manevrat trenurile în mar?arier din Gara de Nord spre Revizia de Vagoane<i></i>


Bucharest ââ???žTrackââ?? view<i></i>



Construc?ia G??rii de Nord a fost executat?? între anii 1868-1872, fiind conceput?? în form?? de U, din dou?? corpuri paralele. între acestea s-a construit o hal?? metalic?? creat?? pentru ad??postirea c??l??torilor ?i celor 5 linii de atunci. Liniile nu dep???eau 170 de metri lungime, trei dintre ele fiind destinate pentru expedierea trenurilor, iar dou?? pentru sosirea lor. De-a lungul timpului, s-au executat linii noi care s?? deserveasc?? traficului neînc??p??tor pentru Gara capitalei României.

Peronul în modernizare dintre liniile 4 ?i 5<i></i>



Pe linia a 3-a a G??rii de Nord era garat Trenul Rapid 693, Bucure?ti Nord ââ??â?? Timi?oara. Acesta urma s?? fie purtat de-a lungul c??ii ferate de lâng?? Dun??re de c??tre locomotiva electric?? 41-0375-5.

EA1-375 ?i Rapidul Bucure?ti Nord - Timi?oara Nord<i></i>


Vagoane de c??l??tori pentru Trenul Rapid de Timi?oara<i></i>



12:40<i></i>

Cu 20 de minute înainte de ora de plecare, Trenul Intercity 531 gara în Gara de Nord. Acest tren ââ??â?? ââ???žAvram Iancuââ?? ââ??â?? avea vagoane ?i c??tre alte destina?ii decât Oradea: Arad, Tîrgu Mure?, Bra?ov. Trenul avea în componen?a sa vagoane modernizate la Astra Vagoane Arad.

Pe linia 6 se gara Trenul Intercity 531<i></i>


ââ???žLa o parte!ââ??, fluiera ?eful de tren<i></i>


Vagonul 5 al Trenului Intercity 531<i></i>



Cea de-a doua locomotiv?? diesel-electric?? modernizat?? de General Motors v??zut?? în acea zi a fost 63-1133-6. Sta?iona pe linia 5 în dreptul locomotivei electrice EA-671. Aceasta avea s?? duc?? vagoanele Trenului Intercity 531 spre Transilvania.

LDE GM 1133 sta?iona în Gara de Nord pe linia 5<i></i>


Locomotiva diesel-electric?? modernizat?? de General Motors clasa 63<i></i>


O locomotiv?? electric?? clasic?? vs. o locomotiv?? diesel-electric?? modernizat??<i></i>



12:50<i></i>

în timp ce admiram complexul feroviar Gara de Nord, pe linia 1 gara Trenul Personal Bucure?ti Nord ââ??â?? Bra?ov. Locomotiva ââ???žvinovat??ââ?? de trac?iunea trenului a fost EA-639.

EA-639 gara Trenul Personal Bucure?ti Nord ââ??â?? Bra?ov<i></i>


Crâmpeie dintr-o zi în Gara de Nord a anului 2008<i></i>


EA-671 la cârma Trenului Intercity 531<i></i>



13:00<i></i>

înainte de a p??r??si peroanele G??rii de Nord, pe una dintre linii ap??ruse locomotiva diesel-electric?? DA-679. Vopsit?? la fel ca LDE GM 1133, cu albastru închis pe fe?ele frontale ?i cu alb pe fe?ele laterale, locomotiva torcea cu al ei motor Sulzer ?i a?tepta s?? primeasc?? alb lunar c??tre Revizia Basarab.

DA-679 a Depoului Ploie?ti, în vizit?? prin capital??<i></i>


Dou?? locomotive cu motoare diesel, dar cu transmisii electrice<i></i>



Dragi cititori, aici se încheie scurta incursiune din g??rile bucure?tene: Obor, B??neasa, Basarab ?i Bucure?ti Nord. Fiecare dintre aceste puncte de sosire/plecare se mândre?te cu o istorie aparte ap??rut?? fie înainte, fie dup?? începutul secolului XX. Ca superlative, merit?? s?? amintim, pe final, c?? Gara de Nord a fost construit?? între 1868-1872 ?i a reprezentat un pol de leg??tur?? foarte important dintre Moldova cu G??rile I?cani, Burdujeni, Roman, Ia?i ?i cu Muntenia pân?? la grani?a cu Imperiul Austro-Ungar ââ??â?? Vârciorova.

în prezent, Gara de Nord are un num??r de 14 linii de cale ferat??, iar adâncimea liniilor în ora? este de 10 kilometri. Ca date statistice men?ionez c?? frecven?a maxim?? a trenurilor este de 1,5 minute, în fiecare zi circulând cca. 100.000 de c??l??tori pe zi.

Despre centura feroviar?? a Bucure?tiului, precum ?i despre celelalte g??ri bucure?tene despre care nu am men?ionat în acest reportaj, v?? promit c?? le voi trata în pove?tile FeRoviaRe din viitor. Pân?? atunci, v?? mul?umesc pentru aten?ia acordat?? ?i v?? doresc experien?e cât mai pl??cute pe calea ferat??!
<i></i>


Bibliografie:<i></i>

1. D. Iord??nescu, C. Georgescu, ââ???žConstruc?ii pentru Transporturi în Româniaââ??, volumul 1, Centrala de Construc?ii C??i Ferate, 1982
2. Mersul Trenurilor de C??l??tori 2007-2008
3. ing. Radu Bellu, ââ???žMica Monografie a C??ilor Ferate din România ââ??â?? Regionala Bucure?ti ?i Craiovaââ??, Editura Filaret, 1999
4. Enciclopedia G??rilor din România, C.D.C.A.S., 2003.
 
28 septembrie 2008 -=- Scurt?? plimbare în Gara de Nord Bucure?ti

Un nou an de facultate urma s?? înceap??ââ??Â? Emo?ia acestei noi etape care b??tea la u?a destinului meu era foarte mare. Eram singur singurel într-o capital?? de ?ar??, pa?ii mei urmau s?? fac?? ce voiau ei. De?i acas?? am l??sat p??rin?ii ?i fra?ii întrista?i, eu eram bucuros c?? puteam tr??i liber. Aparentââ??Â? c?? dup?? 7 zile m-am întors acas?? de dorââ??Â?

??Ë?i uite a?a în timpul acela liber pe care îl aveam am pornit-o spre gar??. Gara de Nord, cea mai mare gar?? din România, 14 peroane, unul mai diferit ?i mai unic decât altul cu trenuri care intrau ?i ie?eau pline sau mai pu?in pline cu c??l??tori. Diversitatea era maxim??, automotoare Desiro, locomotive electrice în schem?? clasic?? sau vopsite Coca-Cola, locomotive diesel-electrice EMD cu motor GM, locomotive diesel-electrice Sulzer fabricate de Electroputere. Diferen??? mare de la EA-139, EA1-646 ?i EA1-465 pe care le vedeam zi de zi în jude?ul Suceava.



17:30<i></i>

în Bucure?ti, metroul reprezint?? cel mai rapid mijloc de transport. Cu peste 60 de kilometri de cale ferat?? dubl??, cu aproape 50 de sta?ii în care se aude ââ??Aten?ie, se închid u?ile!ââ??, ââ??viermele de p??mântââ??, a?a cum îl botezam eu dup?? o idee din jocul, cartea ?i filmul ââ??Duneââ??, c??l??tore?te cu 50 sau chiar 70 de km/h prin galeriile subp??mântene din Bucure?ti.

Metroul bucure?tean în sta?ia Sem??n??toarea


Un metrou pleac??ââ??Â?


??Ë?i un altul so?e?te...


C??l??torie cu metroul nou de la Bombardier



17:50<i></i>

Drumul de la Sem??n??toarea la Gara de Nord n-a durat nici 15 minute. Eram fascinat de orice lucru care se mi?ca în jurul meu, de-a? fi ?tiut câte drumuri aveam s?? fac pe aceast?? rut?? în cei patru ani de facultateââ??Â?

Colegul meu de facultate în timp ce fotografia pe EA-59


Aspect frontal cu EA-59


Cele dou?? turnuri ale pasajului Basarab vegheau peste liniile din Gara de Nord


Peroanele deloc aduse la standarde europene



18:00<i></i>

??Ë?i acum repun în discu?ie o necunoscut?? pentru mult?? lume:Trenul IC 561, Bucure?ti Nord ââ??â?? Ia?i (via Bârlad). Spun asta pentru c?? pe distan?a Bucure?ti ââ??â?? M??r???e?ti (219 km) avea la trac?iune locomotiv?? diesel-electric?? EMD cu motor General Motors. Mul?i ne-am întrebatââ??Â? de ce atâ?ia kilometri parcur?i cu diesel sub catenar??? în fineââ??Â? în acea zi de septembrie, în turnus la acest tren se afla 65-1280-0, vagoanele fiind din seria 21-76 ?i 10-91.

Trenul InterCity 561, Bucure?ti Nord ââ??â?? Ia?i (via Bârlad)



18:10<i></i>

Dup?? plecarea trenului Intercity c??tre Ia?i, pe aceea?i linie sosea Trenul RM (Rapid Motor) 822, P??u?a ââ??â?? Bucure?ti Nord. A?a cum spune ?i numele trenului, RM, era compus din dou?? automotoare Siemens VT 642, ââ??S??geata Albastr??ââ??.

Trenul Rapid Motor 822, P??u?a ââ??â?? Bucure?ti Nord


Primul automotor


Al doilea automotor



18:20<i></i>

Iat?? c?? dup?? debarcarea c??l??torilor sosi?i de pe Valea Oltului, automotorul î?i aprinde stopurile ro?ii ?i pleac?? spre Revizia Gravi?a, sec?ia Automotoare.

S??ge?ile albastre se retrag în depou



18:30<i></i>

A?a-zisul ââ??tren ministerialââ??, cu plecare de la ora la careââ??Â? programul func?ionarilor din minister ia sfâr?it, Rapidul 639 compus din vagoane etajate avea la trac?iune pe locomotiva EA-781.

Trenul Rapid 639, Bucure?ti Nord ââ??â?? Ploie?ti Sud



18:40<i></i>

Pe linia 10 a?tepta s?? plece c??tre Vest Trenul Rapid 370 Ister care avea în componen?a sa ?i trenul Rapid 741 Maramure?, Bucure?ti Nord ââ??â?? Satu Mare. Trac?iunea acestui tren cu un num??r însemnat de vagoane era frumoasa locomotiv?? electric?? 40-0369-5!

Semnal luminos de ie?ire din Bucure?ti Nord


Gara de Nord, v??zut?? de pe peronul liniei 6


Locomotiv?? clasic?? la trac?iunea Trenului 370 Ister + 741 Maramure?



19:00 --> 22:00<i></i>

Am plecat din Gara de Nord în ideea de a mai face o plimbare de sear?? pe str??zile din Bucure?ti. Mai exact, a?a cum se va putea vedea în imaginile de mai jos, am urmat traseul Pia?a Unirii, Pia?a Tricolorului, Pia?a Universit???ii, Pia?a Roman??, Pia?a Victoriei, Pia?a Charles de Gaulle.

Autobuz Rocar vechi parcat pe un trotuar de pe Splaiul Independen?ei


Aglomera?ie mare în tramvaiul 41 într-o sta?ie din Cartierul Crânga?i


Palatul de Justi?ie (Curtea de Apel) din Bucure?ti iluminat


Cl??direa CECului într-o noapte de toamn?? în Bucure?ti


Cercul Militar Na?ional v??zut de pe Bulevardul Victoriei


Hotelul Intercontinental ?i Teatrul Na?ional, dou?? cl??diri emblem?? pentru Bucure?ti


Cl??direa ASE-ului


Monumentul de pe Bulevardul Aviatorilor, reflectat într-o lumin?? galben??


Crucea Secolului în Pia?a Charles de Gaulle


Dâmbovi?a sub Clar de lun??



Este incredibil cum a trecut timpulââ??Â? Acum când scriu aceste rânduri am diploma de inginer în fa?a mea, îns?? aceste imagini au aproape 4 ani. îmi cer scuze pentru întârziere ?i v?? mul?umesc pentruââ??Â? în?elegere!

Gara de Nord, v??zuta de la nivelul peronului
 
Viseee...viseee...cu triste?i, cu bucurii.....Viseee...viseee....bat la poarta inimii.........vorba unui cântec, de mai demult.Tr??ie?te din plin, tr??ie?te intens, tr??ie?te cu pasiune fiecare clip??......prive?te înainte, urm??re?te-?i visul ! Studen?ia r??mâne ?i ea în urm?? precum anii de liceu...."un vis frumos de tinere?e, printre anii trec??tori"..........!!!! Scuze nu ai de ce s??-ti ceri...pasiunea ta....imaginile puse de tine, acoper?? totul........cu tine, prin tine ?i mai la urm??...dup?? tine....are lumea ce s?? vad??...."un reporter de front"! Cu s??n??tate ?i încredere în for?ele tale !
PSSSSSS.Mai era o vorb??..."Mai bine mai târziu, decât niciodat??". :aplauze:
 
Cât?? dreptate ai în ceea ce zici, dimitrov! Nici 6 luni n-am de când am terminat ciclul de licen?a ?i deja simt dorul acelor vremuri...

V?? invit la un alt mini-minimorum-fotoreportaj.

22 ianuarie 2009 -=- Plimbare în Gara de Nord</COLOR><i></i>
Trenuri europene într-o gar?? balcanic??<i></i>

De?i are o gar?? care se afl?? la doar 2-3 kilometri pân?? în centru, Bucure?tiul î?i a?teapt??/î?i îndrum?? c??l??torii în condi?ii necorespunz??toare. în?elegem c?? modernizarea peroanelor este un obiectiv greu de realizat, îns?? a oferi o prim?? impresie care const?? în beton spart, cratere pe peron, câini vagabonzi care latr?? din orice plus boschetari care-?i duc via?a pe scaunele ?i-a?a ?ubredeââ??Â? NU reprezint?? o strategie de atragere a c??l??torilor!

??Ë?i totu?i, veneam în Gara de Nord s?? admir??m trenuri. Aici am fotografiat locomotive ca: 45-0349-6, 41-0431-1, 41-210-9 sau 40-0679-7. Constatam cu bucurie prezen?a unor trenuri interna?ionale: 463, Bucure?ti Nord ââ??â?? Thessaloniki/Istanbul ?i 347, Wien Westbahnhof ââ??â?? Bucure?ti Nord, care aveau 6, respectiv 12 vagoane. (iar acum, 2013, aceste trenuri nu mai exist??).
<i></i>

Tren Rapid tractat de o locomotiv?? dintr-o clas?? rar?? în România <i></i>



10:50<i></i>

Nu ?tiu cum se f??cea c?? eram pe lâng?? Palatul CFR. î?i merit?? f??r?? doar ?i poate acest apelativ din cauza mai multor superlative: la data termin??rii sale complete (1 mai 1948), era cea mai mare cl??dire administrativ?? din sud-estul Europei; prima construc?ie din ?ar?? la care a fost f??cut un studiu geotehnic de laborator al terenului de funda?ie; prima construc?ie din ?ar?? la care s-a luat m??sura de urm??rire în timp a tas??rilor. în prezent, aici se afl?? birourile Ministerului Transporturilor.

Palatul CFR - Sediul Ministerului Transporturilor<i></i>


Gara de Nord<i></i>


Cl??direa G??rii de Nord<i></i>



11:10<i></i>

Peroanele G??rii de Nord erau ticsite cu diver?i c??l??tori, care mai de care mai preg??ti?i pentru c??l??torie sau, în cazul celor care î?i a?teptau neamurile/iubi?ii, plini de emo?ie. Remarcam cu drag trenul de 12 vagoane ale Interna?ionalului abia sosit de la Viena.


Trenul Interna?ional Viena ââ??â?? Bucure?ti Nord <i></i>


Locomotiva electric?? 41-0210-9 <i></i>



11:20<i></i>

Automotoarele Desiro Siemens f??ceau serviciu la vremea aceea pe rute ca Titu, Râmnicu Vâlcea sau Pite?ti. Cuplate câte 2 sau câte 3 unit???i, acestea se îndreptau ori spre depou, ori spre destina?ie. Iar atunci când plecau spre destina?ie, puteai s?? auzi fream??tul motorului Diesel MAN de 275kW turat la maximum. Porecli?i ca ââ???obolaniââ??, automotoarele Siemens î?i f??ceau datoria cu un consum sc??zut de combustibil.

Cuplu de automotoare Desiro Siemens în Bucure?ti Nord <i></i>


Locomotiva LDE2100 no. 60-1522-6 de la GFR cu drept de operare în Bulgaria <i></i>



11:30<i></i>

Peroanele g??rii nu erau tocmai o carte de vizit?? de calitate pentru cei care urcau sau coborau din trenurile CFR. De?i erau în stare de repara?ie, se puteau totu?i lua m??suri de evitare a liniilor cu peroane aflate în construc?ie/îndrumare a c??l??torilor c??tre peroane construite la standarde.

Locomotiva 41-0431-1 sose?te în Bucuresti cu Intercity de Suceava ?i Ia?i <i></i>


Cratere pe peronul G??rii de Nord <i></i>


Boghiu Görlitz VI pentru vagon etajat <i></i>


Locomotiva electric?? din clasa 45 la Trenul Rapid Gala?i ââ??â?? Bucure?ti



11:50<i></i>

Nici urm?? de z??pad?? la Bucure?ti, cerul era senin ?i vremea numai bun?? de fotografiat. în Nord se garau pe linia 1, respectiv 6, trenurile spre Istanbul (Rapid 463), respectiv Arad (InterCity 531).

Semnal luminos de ie?ire ?i pasarela veche Basarab <i></i>


Aten?ie, se gareaz?? Trenuri de Rang <i></i>


Vagon turcesc 50-40 al Trenului Bosfor Express <i></i>


Locomotiva diesel-electric?? EGM 950 la Trenul Bucure?ti - Istanbul <COLOR color="red">


Locomotiva electric?? 40-0679-7 <i></i>


Aten?ie, se trag filme cu trenuri! <i></i>


S??ge?i Albastre într-o gar?? deocamdat?? gri <i></i>



16:30<i></i>

Oare câ?i dintre noi nu ?i-ar dori s?? circule în cabina de conducere a unui metrou? într-o imagine de mai jos am reu?it s?? surprind dintr-un unghi mai dificil, ce-i drept, bordul unui metrou Bombardier Movia!

îmbulzeal?? la metrou la Sta?ia Victoriei <i></i>


Post de conducere Metrou Bombardier Movia<i></i>


Aten?ie, se apropie viermele de P??mânt! <i></i>


Sta?ia Nicolae Grigorescu ?i un metrou vechi IVA <i></i>



V?? mul?umesc pentru aten?ie! Va urma! O dat?? cu topirea z??pezii ?i apropierea prim??verii, drumurile s-au cur???at, temperatura aerului era una agreat?? pentru plimb??rile lungi ce aveau s?? urmeze în zonele Bucure?tilor!<i></i>
 
Ia-?i concediu ?i mai vino pe aici :)

Apropo de Palatul CFR, Ministerul Transporturilor are doar o arip?? la mezanin + et. 1 tot + et. 2 3 aripi ?i et. 3 o arip??. în rest sunt societ???ile (CFR C??l??tori, Marf?? (care nu mai e pe Str. Turda), Infra, Metrorex, SNCFR, SAAF, Telecomunica?ii, GEI Palat), AMTB, CCCF, câteva sindicate, 2 etaje dintr-o arip?? sunt ale Ministerului Dezvolt??rii, mai este CNADNR (dar doar o parte din ea, Registratura ?i conducerea fiind în Str. Frunzei) ?i vreo 3 - 4 firme private. Oricum, te r??t??ce?ti prin cl??dire, c?? nu exist?? nic??ieri o list?? cu fiecare societate unde are birourile (nu mai zic la nivel de direc?ii/servicii, c?? ?i cele din MT ?i cele din societ???i sunt amestecate la greu).
 
@mishu88
de ce pui pozele la rezolutie asa de mica? de multe ori am vazut unele chestii interesante si pozele tale mici de 600x450 nu ma ajuta deloc.
 
Salut! Cu orice poz?? crezi c?? î?i pot fi de folos, te rog s??-mi trimi?i mesaj privat ?i ?i-o voi da în m??rime ââ??natural??ââ??! :) Le pun la rezolu?ia asta pentru a descuraja furtul de poze, care în cazul meu a ajuns la 20 de astfel de ac?iuni. Iar s?? investesc într-un program de watermark, n-am interes. (deocamdat??)

Drago?, p??i ai ocazia s?? faci un ââ??planââ?? a?a cum g??sim în toate mall-urile. A?a am f??cut ?i eu la locul meu de munc?? un plan al pieselor de schimb în magazie, astfel când nea Gic?? are nevoie de supap?? purjare, s?? mearg?? la raftul D, rândul 2. Sunt curios cum se vede de la ultimul etaj. Ai posibilitatea s?? urci? Ni?te poze... 8)
 
Dragos,

eu mi-am facut veacul prin alta cladire care mi-a devenit draga, Palatul Telefoanelor (cel de pe Victoriei). Cand am cerut planuri, cei de la securitate mi-au spus ca la vara o sa fie cald, soare si uneori o sa ploua.

asa ca m-am multumit sa copiez planurile de evacuare in caz de incendiu care erau si ele copiate dupa planurile cladirii :)
 
mishu88 a spus:
Drago?, p??i ai ocazia s?? faci un ââ??planââ?? a?a cum g??sim în toate mall-urile.

Exist?? planuri... dar doar pentru etajele unde e MT (acestea sunt pe intranetul nostru, al??turi de indexul telefonic al tuturor angaja?ilor MT) ?i doar pentru camerele MT. Ce nu e MT e cu alb, nu sunt date nici m??car numerele camerelor, d'apoi ce institu?ie e în ele,
 
24 ianuarie 2009 -=- Activitate FeRoviaR?? în Bucure?ti Nord<i></i>
Locomotive Siemens la Trenuri Rapide în Gara de Nord<i></i>

A?a cum spune ?i titlul, în continuare v?? invit la un reportaj care prezint?? activitatea feroviar?? din Gara de Nord. Era sâmb??t??, era program de voie ?i am avut timp s?? fotografiem locomotive, trenuri scurte ?i lungi, peroane modernizate sau l??sate de izbeli?te. De remarcat este prezen?a a 6 locomotive Siemens în doar trei ore de ââ??observa?ieââ??. Fie c?? erau la trac?iunea trenurilor Accelerate, Rapide sau Personale, acestea î?i f??ceau datoria pentru care au fost proiectate.

De asemenea, dup?? ce am v??zut c?? la un moment dat în gar?? trenurile se înc??p???ânau s?? mai soseasc?? sau s?? plece, am plecat cu Ionu? pe Calea Grivi?ei, am traversat câteva str??du?e ?i am ajuns la Punct Oprire Carpa?i. Aici am realizat un scurt clip feroviar care poate fi urm??rit mai jos. A?adar, s??-i d??m drumul aventurii ââ??capitalisteââ??!
<i></i>

Locomotive Siemens în Gara de Nord Bucure?ti<i></i>



12:40<i></i>

înc?? de la sosirea în gar??, privirile noastre au fost bombardate cu locomotiva electric?? EA-670 decorat?? cu stema Depoului Cluj-Napoca. Mai apoi, o ram?? electric?? modernizat?? la Remarul 16 Februarie ââ??â?? tot ââ??â?? Cluj-Napoca, aducea în mod accelerat pasagerii de la Ploie?ti.

Locomotiva electric?? ?i un H în Basarab<i></i>


Gararea Trenului Intercity AVRAM IANCU<i></i>


Vagoane Business ?i Bar Bistro în acela?i tren CFR C??l??tori<i></i>


Locomotiva electric?? EA-670 cu stem?? în capul trenului Intercity 531 de Arad<i></i>


Trenul Accelerat Ploie?ti Sud ââ??â?? Bucure?ti Nord format din rama electric?? francez??<i></i>


Rapidul 693, Bucure?ti Nord ââ??â?? Timi?oara Nord cu locomotiva EA-564<i></i>



12:50<i></i>

Diversitate în momentele ce urmeaz??, apare la orizontul Pasarelei Basarab locomotiva modernizat?? cu echipamente Siemens no. 328, dar ?i automotorul ââ??S??geata Albastr??ââ?? Siemens VT642 cu num??rul 2120, ultimul din seria de 120 de trenuri comandat?? în 2003 de CFR C??l??tori.

Locomotiva Siemens 328 sosind de la Constan?a cu Trenul Rapid 684 Marea Neagr??<i></i>


Ce înseamn?? o treab?? bine f??cut?? - vopsea rezistent?? ?i dup?? 20 de ani<i></i>


UAM 215 P 062 sub pasarela Basarab<i></i>


S??geata albastr?? la forma ei maxim??! (la propriu ?i la figurat) <i></i>


Ultimul exemplar de Automotor Desiro cump??rat de CFR C??l??tori ââ??â?? 2120<i></i>



13:00<i></i>

Ne bucuram când vedeam c?? odat?? cu gararea trenurilor în Nord g??seam tineri care fotografiau sau înregistrau pe camer?? video.

Se gara Acceleratul de Târgu Jiu, acompaniat de un pasionat feroviar<i></i>


S?? poz??m locomotive! <i></i>


Siemens 324 vs. EA-670<i></i>


Ne înclin??m în fa?a ei! <i></i>



13:10<i></i>

Iat?? c?? nu trecu nici o or?? ?i î?i mai nota prezen?a înc?? o locomotiv?? Siemens. Prin gar?? se perinda un cuplu diesel-electric de locomotive, sosit probabil din Basarab pentru manevre.

Locomotiva Siemens 374 cu Acceleratul de Gala?i<i></i>


6 vagoane etajate pentru 229 de kilometri. Oare e corect?? aceast?? compunere? <i></i>


Locomotiva diesel-electric?? DA-763 cu o electric?? de Ploie?ti<i></i>


Acceleratul 1792 de la Pite?ti sose?te în Gara de Nord<i></i>


EA-292 la Trenul Personal Bucure?ti Nord - Adjud<i></i>


Se gara trenul Personal de Bra?ov<i></i>


Locomotiva electric?? EA1-406 la Trenul de Bra?ov<i></i>


Locomotiva diesel-electric?? EGM 1060<i></i>



13:30<i></i>

N-am în?eles niciodat?? de ce pentru trenuri care circul?? pe mai mult de 200-250 de km se opta pentru o compunere din vagoane etajate. Având în vedere faptul c?? acest tip de vagon este destinat traficului de scurt ?i mediu parcurs, iat?? c??-l z??ream la trenuri de Ia?i sau Gala?i. Nu ?tiu dac?? din lips?? de material rulant sau din lips?? de expertiz??, dar acest lucru nu a adus într-o lumin?? bun?? CFR-ul în fa?a sutelor de c??l??tori care au stat amesteca?i cu bagaje în vagoane destinate naveti?tilor.

Locomotiva diesel-electric?? EGM 1298 cu Trenul de Ia?i<i></i>


Din nou v?? întreb, e corect?? compozi?ia acestui tren care bate 420 de km? <i></i>


Acceleratul de la Câmpina intra în Gara de Nord cu locomotiva electrica Siemens 321<i></i>


3 vagoane etajate ?i o clas?? de a-ntâia<i></i>



13:40<i></i>

Se apropia ora 14, semn c?? Trenul de Suceava trebuie s?? fie garat ?i s?? plece spre Nordul României. Iar pentru o c??l??toria ca asta, ai nevoie s?? pui în capul trenului o locomotiv?? performant?? ?i fiabila. ??Ë?i pentru data de 24 ianuarie 2013, ea era Siemens 322. Compunerea trenului din vagoane 22-96 era una foarte bine aleas??, cu locuri confortabile ?i spa?iu pentru depozitarea bagajelor.

Se gara Trenul Rapid 651, Bucure?ti Nord - Suceava Nord<i></i>


Locomotiva Siemens 322 la Trenul de Suceava<i></i>


Peronul liniilor 4 ?i 5 ?i Trenul Accelerat de Râmnicu-Vâlcea<i></i>


Trenurile S??geata Albastra sub Pasarela G??rii de Nord<i></i>



13:50<i></i>

în fa?a ââ??turnurilor gemeneââ?? ale pasajului aflat în construc?ie, continuau s?? vin?? din ?ar?? trenuri pline de c??l??tori.

Trenul Rapid 592 sosit de la Timi?oara cu EA1-251<i></i>



14:00<i></i>

Locomotiva proasp??t modernizat?? la Softronic Craiova, no. 753, ajungea f??r?? pic de întârziere cu Trenul Interna?ional de la Viena.

Softronic 753 cu Interna?ionalul DACIA venit de la Viena<i></i>


Se gara Trenul P9103, Bucure?ti Nord ââ??â?? Pietro?i?a<i></i>



14:10<i></i>

Printre traverse de beton r??sfirate pe peroane, ne f??ceam loc s?? fotografiem vagoane care, de?i au f??cut serviciu zeci de ani, înc?? î?i mi?cau ro?ile într-un timp în care aspectul comercial este decisiv. A se observa compara?ia propus?? mai jos.

Vagoanele Personalului de Pietro?i?a vs. vagoanele Interna?ionalului de Viena<i></i>


DA-1115 cu Trenul Personal de Urziceni<i></i>


Locomotiva electric?? de Ploie?ti la Trenul de Bra?ov<i></i>


Trenul Interna?ional se retrage la Revizia Grivi?a<i></i>



15:00<i></i>

Dup?? gararea în Revizia Grivi?a a trenului venit de la Viena, am pornit lent pe Calea Grivi?ei. Am trecut pe lâng?? sediul Centrului Na?ional de Calificare ?i Instruire Feroviar?? ?i Depoul de Locomotive ?i Automotoare Bucure?ti C??l??tori.

Sediul CENAFER<i></i>


LDH 80-0487-1 în Depoul CFR C??l??tori<i></i>



15:10<i></i>

Aici am admirat dou?? locomotive cu abur care ?edeau drept paznici la intrare în depou. De dup?? gard, ne sar în obiectivele aparatelor de fotografiat câteva locomotive a?ezate lâng?? placa turnant?? din depou.

Locomotiva electric?? Siemens 343 remizat?? în Depoul Bucure?ti C??l??tori<i></i>


Moc??ni?a - locomotiva cu aburi expus?? în fa?a birourilor Depoului Bucure?ti C??l??tori<i></i>


Locomotiva cu aburi 764-015 expus?? pe Calea Grivi?ei<i></i>


Locomotiva diesel-hidraulic?? modernizat?? de Alstom<i></i>


Un Opel Calibra interesant<i></i>



15:20<i></i>

în drumul nostru am admirat cl??direa Bisericii Sfântul Gheorghe, care se z??rea impun??toare pe bulevardul larg ?i aglomerat. Apropos de ma?ini, propun aici spre vizualizare o Honda Accord cam pr??fuit??. Oare dac?? am duce-o la sp??l??torie, ar ie?i ceva, nu?

Biserica Sfântul Gheorghe de pe Calea Grivi?ei<i></i>


Honda Accord ?i nimic mai mult<i></i>


Elibera?i Bucure?tiul de rable!! <i></i>



15:40<i></i>

Pe str??zile ce fac leg??tura dintre Calea Grivi?ei ?i Revizia de Vagoane C??l??tori am g??sit câteva ma?ini devastate de incendii: un Fiat Scudo ?i un Porsche Cayenne. Incredibil!

Un Fiat Scudo ars, avariat, devastat<i></i>


Oare a fost o r??zbunare acest Porsche Cayenne ars? <i></i>


Volvo 740 GLE<i></i>


Vedere frontal??<i></i>



15:50<i></i>

Am traversat zona reziden?ial?? ?i am ajuns din nou pe calea ferat??. Am luat la pas traversele dintre zona g??rii B??neasa ?i pân?? la P.O. Carpa?i.

Jubileu ?i stema Asocia?ia Expresul CFR<i></i>


Blocuri de locuin?e lâng?? Magistrala M800<i></i>



16:00<i></i>

P???ind cu calm ?i o oarecare team??, am v??zut câteva utilaje feroviare într-o curte de dimensiuni mari. Am aflat, ulterior, c?? aici se g??se?te Remiza pentru trenuri de lucru. Probabil c?? adev??rate vehicule care sta?ioneaz?? aici au scris istorie în c??r?ile CFR-ului.

Magistrala 800 lâng?? Revizia de Vagoane Grivi?a<i></i>


Remiza pentru trenuri de lucru<i></i>



17:00<i></i>

Fotografiile se termin?? aici, îns?? v?? propun un clip feroviar de 6 minute undeââ??Â? am ales ca loc de film??ri Carpa?i P.O. Aici am filmat ?i fotografiat trenuri în vitez??. Fie cu locomotive diesel de 2100 CP sau locomotive electrice de 5100 kW, trenurile circulau cu vitez?? ?i cu ajutorul mecanicilor vrednici, î?i d??deau silin?a s?? ajung?? la destina?ie f??r?? întârziere ?i f??r?? incidente.


Punct oprire Carpa?i, un loc apreciat de pasiona?ii de trenuri<i></i>


Reportajul se termina aici, dar drumul pe calea ferat??... nu! <i></i>



A?adar, v?? invit s?? revede?i trenurile anului 2009, care duceau spre Pite?ti, Câmpina, Bra?ov, Viena, Craiova, Slobozia Veche, Buz??u, Suceava sau Târgovi?te sau care veneau de la Buz??u, Slobozia Veche, Bra?ov, Fieni ?i Craiova.

V?? mul?umesc pentru vizionare!
<i></i>


http://www.youtube.com/watch?v=QMbSKz7S2Rg
 
referitor la Remiza de lucru exista pe undeva o stire despre doua locomotive cumparate pentru reparatii locomotive (un fel de service mobil) si care de cum au fost cumparate in 2009-2010 stau acolo si ruginbesc fara a fi folosite...
stie cineva ceva?

A propos... Am lucrat, stat si trec pe Calea Griviteiu... dar reportajul tau a facut ca ghiocieii amintirilor sa infloreasca din nou. Super reportaj...
 
Locomotiva de 200 km/h, Generalul, în Gara de Nord<i></i>
9 februarie 2009 -=- Scurt?? plimbare FeRoviaR?? în Bucure?ti Nord<i></i>

Dup?? cursurile de luni, am fost cu un coleg de facultate s?? mai vedem ce este pe la gar??. Toate vechi ?i nou??-s toate! Am pozat 9 locomotive, printre care ?i ââ??Generalulââ??, locomotiva româneasc?? adaptat?? din toate punctele de vedere pentru viteza de 200 km/h. De asemenea, la sfâr?itul orei ââ??alocateââ?? plimb??rii feroviare din Gara de Nord, ne-am întâlnit cu Trenul Interna?ional 347 Dacia, Wien Westbahnhof ââ??â?? Bucure?ti Nord. în fotografiile de mai jos am bifat fiecare vagon care se afla în compunerea acestui tren.

Vremea era numai bun?? de realizat fotografii, iarba începea s?? încol?easc?? ?i s?? coloreze cu verde liniile G??rii de Nord, trenurile erau curate, aspectuoase. Era o pl??cere s?? a?tep?i s?? plece sau s?? vin?? ni?te trenuri care duceau cu ele c??l??tori veseli, al?ii mai tri?ti, unii nerebd??tori s?? plece, al?ii s?? ajung??.
<i></i>

Generalul intra în Gara de Nord cu Acceleratul de la Câmpina<i></i>



13:30<i></i>

Nici bine nu intr??m în zona g??rii dinspre Basarab c?? Trenul Accelerat 1736, Câmpina ââ??â?? Bucure?ti Nord, sose?te la destina?ie cu vreo 8 minute mai devreme. Locomotiva de trac?iune era tocmai EA2-302, ââ??Generalulââ?? locomotivelor EA 5100 kW din România!

Locomotiva EA2-302, cunoscut?? sub numele de -Generalul-<i></i>


EA-734 în Gara de Nord<i></i>



13:40<i></i>

Ne-am apropiat curio?i de locomotiv?? ?i am admirat-o îndeaproape. Am f??cut o compara?ie dintre pantografele care echipeaz?? o locomotiv?? EA1 ?i EA2.

EA2-302, locomotiva care ?tie s?? circule cu 200 km/h<i></i>


Pantograf EP3 care echipeaz?? locomotiva de vitez?? a CFR-ului<i></i>


Portret lateral EA1-567<i></i>


Pantograful locomotivei EA1-567<i></i>


Pantograful EP2 al locomotivei EA-734<i></i>



13:50<i></i>

O locomotiv?? diesel-electric??, una mai special?? din construc?ie, 060-DA1 no. 1150, intra pe linia 4 ?i sta?iona la semnal. Avea o schem?? de vopsire clasic??, era o frumuse?e de ma?in?? a CFR-ului!

060-DA1 1150 a CFR C??l??tori în Gara de Nord<i></i>


Aspect frontal cu LDE2100CP DA1-1150<i></i>


DA-1126 vs DA1-1150<i></i>



14:00<i></i>

Trenul InterCity 592 de la Timi?oara Nord se furi?a dup?? dieselul DA1-1150 pentru a intra pe linia 3 a G??rii de Nord. Dup?? numai câteva clipe, pe linia 6 sosea de la Viena Interna?ionalul 347. Str??inii st??teau la geamurile vagoanelor ?i f??ceau poze.

DA-1126 la Trenul Personal de Pietro?ita<i></i>


EA1-92 vs. DA1-1150<i></i>


Locomotiva Clasa 477 - 821 sose?te în Bucuresti Nord cu Interna?ionalul de Viena<i></i>


Locomotiva delfin modernizat?? de Softronic Craiova<i></i>



14:10<i></i>

La linia 7 se gara Trenul Personal 7033, Bucure?ti Nord ââ??â?? Urziceni, tractat de locomotiva diesel-electric?? DA-733. Nu vreau s?? m?? gândesc câte vagoane sunt acum [aprilie, 2013] pe acest trenââ??Â?

Trenul de Urziceni compus din 6 vagoane ?i o locomotiv?? diesel-electric??<i></i>


DA-733 la Trenul Personal 7033, Bucure?ti Nord ââ??â?? Urziceni<i></i>



14:20<i></i>

A?a cum spuneam la început, listez aici compunerea Trenului de Viena.

EA1-147 gara vagoanele trenului Accelerat 1725, Bucure?ti Nord - Târgu Jiu<i></i>


Compunerea Trenului Interna?ional, Viena ââ??â?? Bucure?ti Nord - Vagon 21-90 030<i></i>


Vagon din seria 21-90 012<i></i>


Vagon din seria 21-90 026<i></i>


Vagon restaurant din seria 88-96 003<i></i>


Vagon de dormit OBB seria 72-70 612<i></i>


Vagon cu?et?? OBB din seria 59-70 020<i></i>



Vagon de dormit CFR 71-70 010<i></i>


Vagon de clasa 1 a CFR din seria 19-54 009<i></i>


Vagon clasa a II-a 21-76 013 a CFR Calatori<i></i>


Trenul Interna?ional Viena ââ??â?? Bucure?ti Nord se retrage pentru revizii la Grivi?a<i></i>



în sfâr?it, m?? întorc de la gar?? spre c??min, unde observ o alt?? ma?in?? drag?? mie: Alfa Romeo Brera. Modelul fotografiat era de un albastru metalizat cu jante din aliaj cu 5 spi?e. V??zând aceast?? ma?in??, m?? gândeam în sinea mea: uite, vezi dac?? faci Politehnica? Ajungi s?? ai ma?ini sport!! ââ??Â?Oare?!<i></i>

Alfa Romeo Brera în Regie Politehnicii din Bucure?ti<i></i>


Vedere frontal?? Alfa Romeo Brera<i></i>
 
Buna,

Vezi ca vagonul 59-70 020 al ÖBB este, asa dupa cum o indica si clasificarea UIC "5" und vagon cuseta clasa a II-a cu 9 compartimente (plus compartiment de insotitor), nu un vagon de dormit.

De asemenea nu prea am inteles comentariul:
Dore?te cineva o rabl?? pentru Programul Rabla?

La garnitura de vagoane Beem 22-96 din postul tau initial... :roll:
 
O zic iar, pacat de pozele astea timbru. Chiar as fi vrut sa vad niste detalii pe vagoane...
Nu pot fara sa nu imi bag ochii in ecran.

Pozele cu Dacia le poti trimte pe mail?
Multumesc.
 
Am vrut a r??spunde diminea???, dar nu mergea forumul nu ?tiu de ce. în primul rând, mul?umesc pentru observa?ii. Am corectat. L??sa?i-mi adresele de mail pe PM ?i v?? trimit degrab?? pozele cu Dacia. Comentariul cu ââ??rablaââ?? era dedicat?? unei fotografii pe care am ?ters-o ulterior, îns?? din gre?eal?? s-a strecurat o poz?? cu frumoasele vagoane 22-96.

PS: Apreciez criticile constructive care nu vin ââ??în?esateââ?? cu ironie, a?a cum g??sim prin alte p??r?i. Mul?umesc!
 
30 de trenuri de marf?? ?i de c??l??tori între Bucure?ti ?i Chitila <i></i>
22 mai 2009 -=- Excursie FeRoviaR?? Bucure?ti Basarab ââ??â?? Chitila<i></i>

Semestrul II de la facultate m-a g??sit ocupat zilnic, de la 8 la 18, fie orele de curs sau laborator, fie cu jum??tatea de norm?? de la AutoGhid.ro, a?adar timpul pe care obi?nuiam s?? îl dedic trenurilorââ??Â? tindea la 0. Dar câ?iva colegi de-ai mei, Ionu?, Mihai ?i Drago?, m-au convins s?? las toate deoparte ?i am f??cut o plimbare la pas pe ruta Bucure?ti Basarab ââ??â?? Chitila. în doar 7 kilometri, am fotografiat ?i filmat peste 30 de trenuri.<i></i>

http://www.youtube.com/watch?v=Pxue8385yiM

Utilaj de Interven?ii Feroviare în caz de accident pe calea ferat??<i></i>




10:40<i></i>

Eram în zona Reviziilor de Vagoane Basarab ?i Grivi?a, iar locomotivele diesel-hidraulice de 1250 de cai putere manevrau necontenit vagoane de c??l??tori. Totodat??, eram aten?i ?i la trenurile rapide care î?i luau demaraj din Gara de Nord.

DHC 103 la manevre în Revizia Grivi?a<i></i>


Un tren InterCity care pleca spre Timi?oara<i></i>


Vagon de c??l??tori<i></i>


DHC-444 cu vagon de Bucure?ti ââ??â?? Slobozia<i></i>


Locomotiva diesel-hidraulic?? din Bucure?ti Basarab<i></i>



11:00<i></i>

Am luat la pas traversele magistralei 1000, c??ldura începând s?? ne dea de furc??. în Carpa?i Halt?? ne-am întâlnit cu o locomotiv?? diesel-hidraulic?? de la Revamar care manevra vagoane Fals.

DHC-100 în Revizia Grivi?a<i></i>


Halta P.O. Carpa?i<i></i>


Vagoane Eacs manevrate în Revamar<i></i>


Vagoane Fals la revizii ?i repara?ii la Revamar<i></i>



11:20<i></i>

în curtea societ???ii Revamar s?? întrez??reau dou?? locomotive diesel-hidraulice, una în stare bun??, cealalt?? fiind devastat?? în propor?ie de 80-90%.

Vagon Fals<i></i>


LDH albastru în curtea Revamar<i></i>


LDH dezafectat în Revamar<i></i>



11:40<i></i>

Linia ferat?? de la Bucure?ti spre Ploie?ti, pe por?iunea Bucure?ti Nord ââ??â?? Chitila, se prezenta foarte bine, cu câteva restric?ii pe zona Pajura ââ??â?? Mogo?oaia ?i Chitila ââ??â?? Basarab pe firul suplimentar (cu intrare direct?? în Gara Bucure?ti Basarab).

M1000<i></i>



11:50<i></i>

Tot mergând, un m??rfar venit dinspre Doroban?u ââ??â?? Midia N??vodari, având la trac?iune o locomotiv?? electric?? Rompetrol. Dup?? ce l-am fotografiat ?i filmat, am ajuns în Halta Pajura.

M??rfar Rompetrol<i></i>


Trecere la nivel din Halta Pajura<i></i>



Halta Pajura (Triaj) <i></i>





12:00<i></i>

în drum spre Chitila, pe partea stânga, se reg??seau ruinele fostului Triaj Bucure?ti. în zare, se auzea un motor de LDH, a?a c?? l-am fotografiat.

Un LDH la manevre ?i alte ruine în Triaj<i></i>



12:20<i></i>

Tot pe partea stânga, dar cu cu un kilometru dep??rtare de ruinele fostului Triaj, se afl?? Depoul Bucure?ti Triaj. Aici am fotografiat un utilaj EDK 2000 destinat interven?iilor de lucru.

Calea ferat?? Bucure?ti ââ??â?? Ploie?ti între Pajura ?i Chitila<i></i>


Utilaj Interven?ii Feroviare<i></i>


Boghiu de utilaj feroviar EDK 2000<i></i>



12:30<i></i>

Dup?? cum vedeam în teritoriu, la Triaj Bucure?ti se g??seau locomotive de la CFR Marf??. Astfel, identificam pe locomotiva diesel-electric?? 60-1005. Aveam s-o reîntâlnim, mai târziu, în Chitila.

LDE-1005 în Bucure?ti Triaj<i></i>


Cl??direa administrativ?? CFR ââ??â?? Repara?ii Locomotive<i></i>


Halta Bucure?ti Triaj<i></i>



12:40<i></i>

Ajun?i în Sta?ia Bucure?ti Triaj, am profitat de ocazie ?i am urcat pe pasarela aferent?? sta?iei. Starea ei era jalnic??, nu aveai curaj s?? treci pe partea cealalt??, îns?? tot am reu?it s?? realizez câteva fotografii. în acel moment, eram p??rta?i la trecerea Trenului Accelerat Ploie?ti Sud ââ??â?? Bucure?ti Nord.

Vedere de pe pasarela de la Bucure?ti Triaj<i></i>


Calea ferat?? Bucure?ti ââ??â?? Ploie?ti<i></i>


Halta Bucure?ti Triaj Depou<i></i>


Graffitti pe calea ferat??<i></i>


Tunel CFR pe Magistrala 700<i></i>





12:50<i></i>

în aceea?i zon?? se afl?? tunelul de pe magistrala 700, Bucure?ti Nord ââ??â?? Urziceni ââ??â?? Br??ila ââ??â?? Gala?i. Merit?? amintit c?? este singurul tunel circulabil de cale ferat?? din zona Bucure?ti/Ilfov.

Pasaj rutier peste calea ferat??<i></i>


Vedere spre Bucure?ti<i></i>



13:00<i></i>

Ne apropiam de Sta?ia Chitila, acolo unde trenurile Rapide ating viteze de pân?? la 100 km/h (?i uneori, peste), iar m??rfarele venite din direc?ia Constan?a, Craiova, Pite?ti sau Suceava se strâng câte 4-5 ?i a?teapt?? semnalul verde.

Intrare în Sta?ia Chitila<i></i>


Sta?ia Chitila<i></i>



13:10<i></i>

Chitila era sta?ie de cale ferat?? 13 septembrie 1872, atunci când s-au inaugurat liniile Bucure?ti ââ??â?? Ploie?ti ââ??â?? Buz??u ââ??â?? Gala?i (266 km) ?i Chitila ââ??â?? Pite?ti (98 km). Ca fapt divers, linia Bucure?ti ââ??â?? Ploie?ti a fost a doua linie dublat??, segmentul Bucure?ti ââ??â?? Chitila intrând în func?ie la ?? 1 iunie 1891.

Gara din Chitila<i></i>


Mersul Trenurilor din Chitila<i></i>


CFR Marf?? vs. TransFeroviarGrup<i></i>


în zare, se vedea un m??rfar Servtrans<i></i>


C??l??tori în Chitila a?teptând trenul<i></i>



13:20<i></i>

Se prezenta în fa?a g??rii Chitila ma?ina Bucure?tiului de la CFR Marf??, LDE 1005.

O veche cuno?tin??? - locomotiva diesel-electrica 60-1005-2 in Chitila<i></i>



13:30<i></i>

A?a cum am zis anterior, gara din Chitila este un important nod de cale ferat?? de unde trenurile pleac?? în toate col?urile ???rii.

Servtrans EC 130<i></i>


Vagon Falns al Trenului de marf?? Servtrans<i></i>


Locomotiva electric?? de 3400 kW<i></i>


Tren m??rfar al Servtrans<i></i>


Locomotive preg??tite de plecare din sta?ia Chitila. în prim-plan, EA-684<i></i>



13:40<i></i>

Ne era cald, ne era sete, bateriile aparatului de fotografiat al lui Mihai se apropiau de sfâr?it. Totu?i, am r??mas în Chitila pân?? în jurul orei 14.00, când avea s?? treac?? Rapidul de Suceava, filmat ?i ar??tat dumneavoastr?? în filmul de mai jos.

Trenuri de marf?? în Chitila<i></i>


Drezina pantograf ascuns?? de vegeta?ie în Sta?ia Chitila<i></i>


Operatori priva?i - GFR vs. TFG<i></i>



14:00<i></i>

Dup?? nici 7 kilometri, am întors cârma excursiei noastre ?i ne-am întors cu un Maxi-Taxi spre casele fiec??ruia. A fost o ie?ire bogat?? în trenuri, ne-am sim?it bine cu to?ii, am avut subiecte de discu?ii, a fost o zi de care ne vom aminti cu drag.

LDH 81-0720-3 la manevre<i></i>


http://www.youtube.com/watch?v=Pxue8385yiM

http://www.youtube.com/watch?v=k1G-Sg5ON9M

V?? mul?umim pentru aten?ia acordat??!<i></i>